středa 3. srpna 2011

Nízkopodlažní radary

Když se v Praze začaly zavádět nízkopodlažní tramvaje, říkalo se, že je to hlavně pro pohodlný nástup invalidů. Slyšel jsem jednu, dejme tomu paní, kterak se rozhořčovala: "A kdy zavedou tramvaje pro nás, normální lidi?" Nu, normální lidé se mohou vozit i v tramvajích nízkopodlažních - ale krávy by tam lézt neměly.

Podobný logický veletoč prováděly naše milá policie státní, městská, zákonodárci i řidiči, úředníci, rozumbradové a další normální paní ohledně silniční dopravy. Totiž - jestliže se na některé komunikaci měří rychlost a tento úsek je označen přenosnými či nepřenosnými tabulemi, pak na neoznačených úsecích obecní policie rychlost měřit "nesmí". A proč že by nesměla? Protože to jsou tramvaje pro invalidy...


Přesto se v Praze na Jižní spojce i jinde měřila rychlost na neměřených úsecích. Totiž: ona se neměří rychlost, ale zjišťuje čas průjezdu kolem kamery. Z rozdílu času na začátku a konci měřeného  úseku se spočítá doba jízdy mezi dvěma body. A z ní se pak spočítá rychlost. Průměrná rychlost, což je proti okamžitému sejmutí rychlosti radarem pro zákona dbalého řidiče příznivější. Nu a jestliže se zaznamenává čas průjezdu, pak není problém zjistit dobu jízdy mezi koncem jednoho měřeného úseku a začátkem dalšího měřeného, tedy "taky měřeného" úseku! A pak se ti podvodníci, kteří dodržují zákony, jen když se někdo dívá, diví...

Zpět na silnice. V dubnu 2009 tedy vyšla vyhláška, která zavedla nové dopravní značky včetně začátku a konce měření rychlosti jízdy. Strážníci zase začali měřit rychlost - na označených úsecích. Od 1. srpna 2011 avšak platí novelizační zákon č. 133/2011 Sb., který upravuje paragraf 79a Zákona č. 361/2000 Sb. o silničním provozu (měření rychlosti vozidel) takto: "Za účelem zvýšení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích je policie a obecní policie oprávněna měřit rychlost vozidel. Obecní policie tuto činnost vykonává výhradně na místech určených policií, přitom postupuje v součinnosti s policií." Nic o piktogramech. Ale zase přijela nízkopodlažní tramvaj a hoši od pražských komunikací - otočili cedule bokem, aby nebyly vidět. Že když být cedule nemusí, pak ani být nesmí!

Od května, kdy byl zákon přijat, až po 1. srpen nevymysleli příslušní myslitelé nic. Ale možná si ani nemysleli, že je zde třeba nějak "myslet"! Už odpoledne byly zase cedule otočeny na čitelno. (Údaj o správci kamerového systému avšak u značky stále chybí!) Některé obce svoje cedule už sklidily do skladu a zavezou jimi dopravní hřiště (proč, když na silnicích být značky dle nich nemají?), jiné se radují, že jim byly ukradeny. Avšak snad všude už pochopili:

Do nízkopodlažních tramvají mohou nastupovat lidé tělesně postižení i nepostižení. Ti postižení mohou nastupovat i do vysokododlažního vehiklu, ale do nízkopodlažní tramvaje se dostanou pohodlně.

Rychlost měří policie či strážníci v součinnosti s ní na označených i neoznačených úsecích. Na těch označených sichr.

Psáno v Praze dne 3. srpna 2011

Viz i platné znění Zákona č. 361/2000 Sb. (o silničním provozu)

55 komentářů:

STK řekl(a)...

Dnes jsem (na radu Vlastencovu) vytáhl ze sklepa své nové kolo s motorkem a věnoval se popojíždění v bezprostředním okolí Ocelového města za účelem prověření, zda se mohu pozítří vydat do Sudet.
Začátek mé akce byl famózní. Vyvezl jsem stroj ze sklepa před dům, naplnil miniaturní cca 4 dl nádržku benzínem z kanystru a po několika zataženích za špagátek se motorek spokojeně rozbublal - i přehodil jsem nohu přes sedlo - a zřítil se na druhou stranu na asfalt i s bublajícím bicyklem. Ovšem bez úrazu a škod na samohybu. Mé vystoupení sledovaly zpovzdálí dvě postarší dámy - asi sousedky z věžáku. (Neznám moc partají, je jich tu 60.) Zřejmě je můj výkon zaujal, protože si začaly intenzívně špitat a ukazovaly si na čelo - asi tím naznačovaly, že že to mám dokonale promyšlené. (Nebo že jsem "mešuge" - nevím, raději jsem se neptal.) Nenechal jsem se ale znechutit - snížil jsem si sedlo, které bylo příčinou pádu, zastavil raději motorek a hrdě odšlapal o několik ulic dál. Teprve tam jsem znova nahodil motorek z travní sekačky a poněkud (značně) nejistě odjel.
Vrátil jsem se až večer o 1/2 8 poněkud zapocený - asi 3 km před domovem mi definitivně došel benzín (měl jsem jen dvě náhradní lahve po 1/2 litru) a musel jsem domů potupně došlapat - naštěstí je to po nadzvednutí motorku obyčejné kolo. Problém je v tom, že jsem už asi 10 let na kole neseděl a tak mě z té vyjížďky bolí celá... ...postava.
------------
Ale proč to píšu. Při průjezdech okolními vískami (ujel jsem cca 78 km) jsem narazil na několik těch automatických radarů s displejem a nápisem "ZPOMAL!" a podivil jsem se - registrovaly bezpečně i mě na bicyklu a ukazovaly mi mou rychlost. Ani jeden nebyl označen jakoukoliv cedulí. (Taky nevybíraly pokuty.)
Podruhé jsem se podivil, když jsem zjistil, že ten legrační motorek dá kolu se 115 kg chlapem na hřbetě po rovině dopřednou rychlost až 33 km/hod. Do mírného kopce cca 28 km a přišlápnout jsem musel jen dvakrát, když se rychlost začala snižovat na 22 km a za mnou se začalo ozývat divné klepání. Když jsem motorku pomáhal podruhé, předjel jsem (z nutnosti, ne z frajeřiny) místního vesničana na Babetě. Dozadu jsem se pak moc nedíval (vždycky přitom vybočím z dráhy), ale slyšel jsem, že se potupený Místečan snaží svou Babetu vybičovat k většímu výkonu, jeho stroj řval jak přišlápnutý jezevčík, ale zvuk jeho přibližovadla postupně slábnul až přestal být slyšet docela. Zcela se ztratil pod bubláním toho mého. Tak jsem slavně zvítězil.

Sedím si tu tak u počítadla na pohodlné kancelářské židli - a dneska mé pozadí tu pohodlnost kvituje s povděkem.

drak řekl(a)...

Náš zákon o silničním provozu je značně nedokonalý, policie ať už obecní, nebo republiková "umí" v podstatě postihovat jenom překročení rychlosti a i to jen v některých případech a alkohol za volantem, velmi vyjímečně i jiné drogy, ačkoliv z pohybu některých vozidel je zřejmé, že buď je za volantem totální magor bez pudu sebezáchovy, nebo jen zdrogovaný magor. Občas ještě dovede postihnout telefonování bez handsfree. Jenže jenom toto samozřejmě nestačí. Problém nastává už v autoškolách, kde se žák jen formálně našrotí, aby prošel testy pravidel, pak se mu prozradí trasa, nebo její varianty, kudy jezdí zkušební komisaři, nadře se tedy tuto trasu s jejími pastmi a zkouškami buď projde, nebo si je rovnou koupí, konec konců zrovna v Praze s tím byl problém, protože většina zkušebních komisařů nedávno měla kvůli korupci potíže a pak neměl kdo zkoušet. Zkrátka a dobře výuka v autoškolách je formální a naprosto nedostatečná. Podobně je na tom znění silničního zákona, které je vzhledem k současné intensitě provozu značně zaostalé a nedostatečné, ačkoliv kdybychom pouze s drobnými úpravami převzali německé či holandské znění, měli bychom zcela bez námahy zákon kvalitní, moderní a zcela odpovídající požadavkům moderního intensivního provozu. K tomu přidejme zcela formální a nedostatečnou práci obecní a republikové dopravní policie a upřímně řečeno se divím, že při té džungli, která v provozu vládne, je těch obětí, zraněných a škod tak relativně málo.

Něco se k tomu píše třeba tady:

http://www.tyden.cz/rubriky/auta/nejcastejsi-prohresky-ceskych-ridicu-dil-i_172809.html

a tady:

http://www.tyden.cz/rubriky/auta/nejcastejsi-prohresky-ceskych-ridicu-dil-ii_172815.html

V článcích se například vůbec nezmiňuje rozšířené místní vidláctví, kdy v situaci, kdy i totálnímu debilovi musí být naprosto jasné, že křižovatkou nepůjde projet, tak náš vidlák úžasňák tam stejně vjede a světe div se, on pak ten idiot "zazdí" i příčný směr, který by jinak zůstal průjezdný. Toto naše policie naprosto nepostihuje, stejně tak, jako oblíbené ale nebezpečné a hlavně předpisy zakázané otáčení na světelných křižovatkách. Někteří mladí lidé jezdí tak, že neporuší-li při nějakém manévru aspoň 3-4 ustanovení silničního zákona najednou, tak jako by to nebylo dost "cool". Ten lavina "dárků" z Ruska na to nepochybně má svůj vliv a naše policie totálně nezvládá, řekl bych, že až na tu rychlost a alkohol totálně zrezignovala na cokoliv dalšího. Když vidím, jací ignoranti a tupci si vzali tuto problematiku za vlastní, tak silně pochybuji, že bych se ještě za mého života dočkal na tomto poli čehokoliv rozumného.

drak řekl(a)...

STK:

Vy myslím máte na tom kole motor od Hondy ne? Já, když jsem si před nějakou dobou vybíral sekačku, tak jsem nakonec dospěl k Hondě, která byla motoricky mimořádně povedená a co se například kroutícího momentu týče, tak ten motor, ačkoliv to byl benzínový 4 takt, spíš připomínal diesel. Táta se na první pokus seknul a pořídil Husquarnu, která nebyla ani dostatečně robustní, ani dostatečně motoricky vybavená, takže nám nepřežila ani 2 sezóny. Zkrátka a dobře si myslím, že malé benzínové 4 takty zvládá Honda naprosto úžasně, takže když se o ten motor budete přiměřeně slušně starat, určitě Vám dobře poslouží a budete s ním pravděpodobně velmi spokojen. Držím palce a dobrou.

Schumacher antisemita řekl(a)...

STK gratuluju k výkonu, motorek má určitě rezervu. Například z mopedu Stadion ve specielní úpravě dalo vyždímat přes stovku. Ovšem, nepochybně na úkor životnosti válečku s pístečkem. Tak to neradím. Protože krom zvýšených nákladů by hrozila pokuta za překročení rychlosti a případně za porušení zákona o technické způsobilosti vozidel. Lidé vůbec zajímavě experimentují. Dokonce zkoušejí takové vymyšlenosti jako pohon bicyklu proudovým motorkem nebo pulsačním motorem. Kdyby se někde na půdě našel trofejní z V1... Mrňavá turbína pro modely má dost velký tah, jenže také hodně žere a nemá velkou životnost. Výkonnější typy stačí čtyři aby utáhly ultralight. A také to dělá dost velký randál. Také by sis mohl pořídit motor na záda s vrtulí v prstenci. Orgánové by měli problém jak to posoudit, protože bycikl by byl zjevně nemotorizovaný a o motorizaci samotného jezdce zákon nic nepraví. Malá turbínka by se dala rychle sundat a schovat do batůžku, chtělo by to dovnitř něco azbestu. Bylo by zajímavé sledovat diskusi s orgánem, který by bicyklu naměřil stočtyřicet. Nepochybně by ten chudák byl dořván nadřízeným, protože kdo by viděl cyklistu jet sto čtyřicet, to by bylo o mnoho víc než světový rekord. No, rád bych viděl toho cyklístu nabetístu jak se tvářil. O podobném zážitku jsem četl od paní, která si koupila bicykl s elektrickým příšlapem a v kopci zlehka stylem "paní radová" předjížděla rozfuněné pumpičkáře. Stálo by za to udělat si na bicykl apartní zásobní nádrž.

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

STK, jak Vaše motokolo funguje? Má to třecí převod na přední kolo, jako mívaly Solexy?
http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/1966_velosolex.jpg

EK řekl(a)...

tak dovím se co to sedláte??

Petr Kohout řekl(a)...

Mailem jsem se optal tehdejšího ministra vnitra pana Langera, jak je možné se vůbec bavit o legálnosti/nelegálnosti měření, když zákon hovoří jasně o dodržování rychlosti VŠUDE a ne jen na úsecích označených jako měřené. A že by řidič měl dostat pokutu i když překročení rychlosti hodnověrně dokáži i třeba já či kdokoli jiný, bez spolupráce policie. Odpověděl, že soudci to pak berou jako neoprávněné shromažďování osobních informací a důkaz odmítnou vzít v úvahu.
Myslel jsem si (a stále si myslím), že se někdo, já, ministr nebo soudci zbláznil a opravdu jsem očekával, kdy se objeví žlutočerné cedule s nápisy "začátek vyšetřování vražd" a "konec vyšetřování vražd" a mimo udané úseky se vraždy trestat nebudou.

drak řekl(a)...

Petrovi Kohoutovi:

Na jedné straně máte pravdu v tom, že zákon platí všude a pro všechny stejně, na druhé straně není jeho účelem, aby byl zneužíván ke vzájemné buzeraci a likvidaci občanů, od kontroly dodržování a vynucování dodržování zákona tu máme policii, úřady a soudy, byť mizerně fungující, ale je to výlučně jejich pravomoc a jejich náplň práce.

Co si ale myslím, že by pomohlo, by bylo, aby se od nějakého dne, do každého nového vozu montovalo povinně (do starších by se to muselo namontovat k nějakému dni dodatečně) záznamové zařízení, tedy záznam z kamery vpřed, vzad, vpravo, vlevo, k tomu záznam polohy pedálů, otáček motoru a rychlosti, případně i zvuku u řidiče, někdy nezaškodí mít k dispozici i komentář, to vše v cca 1/2 nekonečné smyčce. Toto by myslím velmi přispělo ke všeobecnému umravnění a uklidnění poměrů na našich silnicích. Problém je v tom, že unie něco takového nenařídí, protože v původních členských zemích takové problémy jako my nemají a ty naše ignoranty a tupce to pro změnu ani nenapadne, už jenom proto, že by pak také někdo mohl přijít na to, že už vlastně ani nejsou zapotřebí.

Šaman řekl(a)...

Drakovi k vidláctví na křižovatkách: Toto se děje zejména v Praze. Třeba na křižovatkách v Ječné - bez jakéhokoliv zájmu občas přihlížející policie!

\ :-(

Šaman řekl(a)...

Drakovi k tátově sekačce:

Když se někdo sekne při výběru, pak je to lepší, než když se sekne při sekání...

\ :-))

STK řekl(a)...

Drakovi:
Jojo, je to Honda GX-35. Ale spotřebu to asi bude mít "poněkud" větší než slibovaných 0,9 l/100km. Koupil jsem si radši další flašku na 1,5 l benzínu.

4 3R:
Má to náhon třecím válečkem, ale na zadní kolo. A ten motorek je proti obrázku asi čtvrtinový. Namontovaný ho mám na docela kvalitním (zdá se) terénním bicyklu - ten mi doporučil majitel firmy, když jsem mu popsal své tělesné proporce.

drak řekl(a)...

Šamanovi:

To civění do blba a nezasahování je přesně to, co mám policii za zlé, to už je rovnou můžeme zrušit, aspoň to vyjde mnohem levněji, neb podpory v nezaměstnanosti jsou jakožto výdaj mnohem nižší, nežli policajtské platy a náklady na služební auta a kanceláře. I když třeba jim křivdíme, třeba to, co Jsi viděl nezasahovat nebyli dopraváci, ale třeba lovci lebek, a ti mají na práci něco úplně jiného.

S tím výběrem a sekáním máš samozřejmě pravdu :-)

STK:

Ona ta spotřeba se udává na nějaké zprůměrované podmínky, jako chlap o váze 90 kg a ne 115, jako Vy, pak také záleží na typu kola a pneumatik, takže s Vaším horákem a při Vaší váze se nedivte, že máte větší valivý odpor a tudíž i spotřebu, ale i tak si myslím, že když nebude pršet, sněžit a nebudou padat zrovna trakaře, tak se Vám s tím motorizovaným samohybem bude úžasně jezdit. Můžet zkusit tu zadní pneumatiku více nahustit a třeba ta spotřeba klesne, ale nemělo by se to přehánět ono to také potřebuje nějakou dost velkou styčnou plochu na účinné brzdění nebo naopak na předávání výkonu od motorku při rozjíždění, na to nemusí být přehuštěná pneumatika zrovna optimální, odzkoušíte a uvidíte.

RRR:

Něco si o tom můžete přečíst třeba tady:

http://www.motokola.cz/

Ten motorek od Hondy je opravdu nádherný.

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Krasojezdkyně je taky moc pěkná. Absence blatníku na zadním kole ocení uživatelé za deště. Dokonalý prostřikovač tělesných partií nalézajících se ve střední čáře.

Petr Kohout řekl(a)...

Ještě jednou k dodržování zákonů všude:
pokud je omezení rychlosti (například) jenom buzerací občanů, pak na tom místě žádné omezení rychlosti prostě nemá být.
Omezení "buzerujícího" typu jenom snižují úctu před zákonem a vedou k porušování i omezení rozumných.

drak řekl(a)...

RRR:

Kdysi, ještě za bolševika platilo, že kolo bez dynama, předního a zadního světla a blatníků prostě na veřejnou komunikaci nesmí. Jak je to dnes už nevím, ony se ty předpisy mění každou chvíli a já na kole nejezdím, neb se té džungle na našich silnicích bojím i v autě, co má 2 tuny, natož pak na kole. Rozhodně jsem ale postřehl, že v rámci jakési erupce svobodomyslné demence se opravdu začala čím dále tím častěji objevovat horská kola v podstatě jen s přehazovačku, řetězem a brzdami a absencí čehokoliv dalšího. Protože je tomu tak i nadále aniž by výrobce zkrachoval, bůh ví jak to s tím je, včetně těch předpisů.

drak řekl(a)...

Petrovi Kohoutovi:

Víte, to máte tak, za to nemohou předpisy jako takové, za to mohou konkrétní lidé, kteří je aplikují na nějakou konkrétní situaci. A ať už je jejich motivem obyčejná blbost, snaha vyjít vstříc městským či republikovým policajtům, aby měli kde rychle vybrat povinný měsíční průměrný odvod pokut a pak se zase mohli oddat rajskému nicnedělání v kanceláři, nebo zda si tam zase nějaký magor ukájí svou touhu chránit důchodce a děti před běsy moderní doby, to už je různé. Faktem ale je, že jsem na jedné devítikilometrové trase po Praze napočítal asi 8 omezení na 30 km/h a z toho minimálně 5 jich bylo naprosto nelogických a zbytečných, 1 sporné a 2 byly správně (jedno u školky, jedno u školy). Při takovémto poměru se nelze divit, že je nikdo nerespektuje ani na těch místech, kde by to bylo žádoucí, tedy u těch škol a školek, protože prostě ta buzerace je statisticky natolik významná, že řidičská veřejnost začíná vnímat všechna omezení jakožto buzeraci. Když jsem kdysi v Německu, s pomrveným prismatem té naší buzerace jedouce v ani ne rok starém autě, s perfektními tlumiči a pneumatikami nerespektoval omezení na 80 km/h v Duryňském lese, o nějakých +15 km/h, tak nechybělo mnoho a málem jsem vyletěl ze silnice. Lepší ilustraci té správné značky na tom správném místě bych tedy hledal jen těžko. Ihned poté jsem získal k německému dopravnímu značení respekt a pochopil, že tam vládne úplně jiný a hlavně mnohem racionálnější a partnerský přístup k věcem. Rád bych se toho dožil jednoho krásného dne i tady, ale asi mi to nebude dopřáno, protože to nejpodstatnější a nejdůležitější se bude muset odehrát ve všech zúčastněných lidských hlavách, tedy těch co tvoří předpisy, těch co je aplikují a v neposlední řadě i těch, kdo se jimi řídí a to je asi běh na hodně dlouhou trať a situace je taková, dnešní době zcela odpovídající, že většina vektorů vývoje směřuje špatným směrem.

jabo řekl(a)...

2 drak:
plně souhlasím s tím, že zde jsou omezení umísťována velmi avanturisticky. K tomu si přičtete skutečnost, že jednou umístěná omezení (např. z důvodu práce na silnici) se po skončení jeho platnosti již neodstraňují – asi mají příslušné firmy značek dostatek, případně si jejich cenu započtou do ceny prací.
jabo

drak řekl(a)...

jabovi:

Předpokládám, že ony provisorní omezující značky umístěné při opravách se asi automaticky započítávají do ceny prací, neb se jaksi automaticky počítá s tím, že je pak po skončení prací, nebo ještě před ním odstraní tzv "sběrači kovů", no a čas od času to tito "dobrodějové" nestíhají z nějakého důvodu udělat, takže to pak budí pocit, že je firma provádějící opravu zapomněla odstranit, ale ona nezapomněla, to jen nešťastní "sběrači kovů" nezvládají tu nadúrodu, mějte trpělivost, však oni se časem objeví.

žibřid řekl(a)...

Draku,
s tím omezením rychlosti u nás a na Západě mám úplně stejnou zkušenost. U nás se dá většinou omezených úseků projíždět o 20km/h rychleji (tedy když to není u školek, přechodů apod.), zatímco na Západě je to opravdu nastaveno na maximum a proto bez zbytečné buzerace.

STK řekl(a)...

Když mladý moderní jinoch obdrží od svého táty místo zájmu o něho samého silné auto, jsou pro něj jakákoliv omezení rychlostí buzerací. Je prostě King...
Pokud svou riskantní jízdou spáchá sebevraždu v autě sám, budiž mu země lehká - volil. Ale když sebou na "druhý břeh" vezme nějaké své kamarády, kteří neměli dost rozumu a usedli do jeho vozidla nebo posádku kolemjedoucího auta, je to zlé. Je to vrah z nedbalosti.
I proto by se mělo šetřit s umísťováním značek. Začínají se nám tu na severovýchodě rozmáhat oblasti bez dopravních značek - přednost zprava a tabule začátek a konec obce. Jinak nic. Zdá se mi (možná je to jen můj pocit, nepodepřený žádnou statistikou, že v těchto končinách se jezdí opatrněji a rozumněji.
============
Napadá mě kacířská myšlenka, že by se to mohlo ujmout i v jiných oborech. Např. čtení návodů na profesionální (ale asi i běžnou) elektroniku je dadaistický zážitek. Prvních několik (poslední dobou ovšem stále více) stránek je věnováno podrobným popisům, co všechno se s výrobkem NESMÍ dělat. Ale lidem, usilujícím o Darwinovu cenu se v návodu povede vždy najít nějakou mezeru a tam nepopsaným způsobem se zmrzačit nebo zabít. Problém je v tom, že (aspoň v USA) jim soudy následně dávají zapravdu, místo aby konstatovaly, že uživatel je blb, kterému by se nemělo svěřovat nic složitějšího, než páka jednozvratná.

Kdo nevěří, ať si najde na netu heslo "Darwinova cena".

jabo řekl(a)...

2 STK:
podobné zóny, tj. pouze přednost zprava, jsou zhusta na západ od nás, doprovázeny omezením rychlosti typicky na 30km/h, a to na sídlištích. docela dobrý nápad, neb sledovat kdo má zrovna teď přednost je ve spleti uliček (různě velkých) je občas hodno umu Sherlocka Holmese.
jabo

A.S. Pergill řekl(a)...

K těm "starým zemím EU": Pokud mě tady na jihu Moravy předjede někdo na omezené rychlosti, dvojité plné čáře a navíc za značkou se zákazem předjíždění, tak je to Rakušák nebo Němec. A to jedu, co značka povoluje.

Problém s těmi radary spočívá ve dvou věcech, které Šaman tak nějak nepochopil, buď proto, že konzumuje jen demagogické bláboly, nebo že je součástí exkremetu, který tyto bláboly produkuje:
1. Značky se týkaly jen měření Městskou (nebo jinou místní) policií, která vůbec podobné věci podle původních představ zákonodárců, kteří tuto ozbrojenou složku ustanovovali, neměla dělat. Ta se měla jen starat o pořádek, aby se za bílého dne nekradly okapové roury, poklopy od kanálů, aby se dalo bezpečně projít parkem před školou bez toho, že se člověk bude muset prosekat partou nepřizpusobivých spoluobčanů, vyšetřovat jednoduchou kriminální činnost apod.
2. Státní policie mohla měřit a měřila bez značky, protože jí se toto netýkalo.
3. Značky vznikly tak, že se ukázalo, že činnosti sub. 1 jsou vysoce neatraktivní. MP si nejvíce vydělala na vybírání pokut za špatné parkování na místech, kde bylo (zcela jistě náhodně) uspořádání značek natolik nesmyslné, že připouštělo minimálně dvojí výklad. Starostové a na ně napojené osoby v parlamentu pak prolobovali možnost udělování pokut za rychlou jízdu, protože to je nejlepší džob: Někde na 4 proudé rovné silnici se dá omezení na 20 - 30 km/h a rýžuje se. Navíc měření de fakto provádějí pracovníci soukromých firem, které jsou na MP napojeny, a do jejichž kapes podle kvality a zkorupmovatelnosti starostů plyne od 50 do 100 procent peněz z vybraných pokut.
4. Aby to rýžování neměli tak snadné, tak museli měřit buď v součinnosti se statní policií, nebo museli mít značku.
5. Odstranění této značky otevírá značný prostor pochybných výdělků. Včetně toho, že se dá sundat značka s omezením rychlosti, ale ona "i tak platí".
6. Navíc se všichni přívrženci vybírání pokut a omezování rychlosti zaklínají tím, že jim jde jen a jen o snížení počtu nehod, nikoli o peníze z pokut. A ty značky v podstatě tento účel bohatě plnily.

IMHO pokud by vybrané peníze z pokut nešly do obecních kas a zainteresované firmy dostaly peníze pouze od hodiny měření, bez ohledu na naměřenou rychlost, tak by tahle šaškárna rychle skončila - protože o nic jiného než o ty peníze v téhle kauze nikomu nejde.

Ale abychom nenaříkali jen nad naší luznou krajinou: před asi dvěma roky proskočila (byť moc neventilovaná) aféra "italských křižovatek"). O co šlo: Některé křižovatky v Itálii byly seřízeny tak, že po žluté a zelené znovu na okamžik naskočila červená. V té chvíli automatické kamery fotily a následně se vybíraly pokuty za jízdu na červenou. Fungovalo to tak řadu let, věděly o tom řádově stovky až tisíce policistů, také někteří prokurátoři a soudci. Nakonec to položili dva policisté, a to ne z důvodu poctivosti, ale protože se nedohodli s ostatními o výši svého podílu. To jen abychom si nedělali iluze o morálním stavu policejního a justičního aparátu ve starých zemích EU.

drak řekl(a)...

Pergillovi

Němci obecně, zejména pak ti východní, bývají za hranicemi Německa jak urvaní ze řetězu, jak jsem je viděl třeba v Holandsku, nebo Dánsku, Švédsku a Norsku, tak nejvíce bordelu tam nadělali Němci a také za to pochytali nejvíce pokut, ono totiž Vikingy rozhodně neukecáte, takže tam to pak bývá nekompromisní, kruté a mastné. Spolu s Rakušany ale mají Němci naprostý despekt k čemukoliv slovanskému, ono co se týče některých našich dopravních omezení, a až nablblého a nečitelného chování mnohých v provozu, tak částečně právem, ale vzhledem k tomu, co je poměrně často vidět na našich silnicích, bych řekl, že to dost přehánějí a že by nebylo od věci, kdyby naši dopraváci v tomto ohledu trošku přitvrdili. Oni například rakouští dopraváci, kteří místnímu v Rakousku + 10 km/h v obci tolerují naprosto s přehledem, za to samé z Poláka či našince s chutí sedřou třikrát po sobě kůži, někdy, ne tak často jako v Rakousku, se to děje i v Bavorsku či Sasku, takže si myslím že je na čase přitvrdit a oplatit jim stejným.

Myslím, že kamerové a měřící systémy by měly obce instalovat a financovat provozně z obecních rozpočtů a s jejich pomocí vybrané pokuty by měly naopak směřovat výlučně do státního rozpočtu a tím by se zajistilo, že by byly ty kamery instalovány opravdu jen tam, kde to má nějaký positivní vliv na bezpečnost a nebylo by jich zbytečně zneužíváno a nadužíváno.

Jinak si myslím, že co se určitých nectností a nemravností veřejné sféry týče, tak už jsme Itálii dohnali a pravděpodobně i předehnali.

Větší vlastenec řekl(a)...

Uspořádejme spanilou jízdu do Němec !

Moje řeč, drahý vlastenče draku !
Němci k nám nemají žádnou úctu, ani vůči našim promyšleným slovanským dopravním předpisům. Proto je taky na našich slovanských silnicích takový bordel - jsou plné Němců.
Němci ve slovanských zemích jezdí na červenou, bezohlednou jízdou ohrožují chodce i ostatní účastníky silničního provozu, parkují kdekoli se jim zachce, vyvyšují se nad nás chudé Slovany ve svých silných, rychlých, drahých vozech.
Němci vůbec nerespektují náš jedinečný předpis - svícení za dne. Opravdu, ti nevzdělaní a nevzdělatelní tupci si toto skvělé opatření v Německu dodnes nezavedli (sic!). Hlupáci; pak se diví počtu dopravních nehod.
Jak je to vůbec možné, že Němci řídí o tolik hůř než my Češi a Rusové ? Především vinou své vrozeně nižší inteligence; s tím nelze dělat nic. Ale snad by je šlo trochu vycvičit, alespoň v nejjednodušších zásadách řízení motorových vozidel; jako nějaké ne příliš inteligentní opičáky.

Prostě - opravdu bychom se někdy měli všichni sebrat, překonat svůj typicky český zdravý odpor k cestě do nebezpečných, drahých, špinavých a nekulturních německých zemí. Prostě bychom měli sednout do našich škodovek, žigulíků, moskvičů, záporožců, wartburgů, trabantů, a vyrazit na Západ. Stačilo by na jeden den.
Za ten den Němcům nastavíme zrcadlo – ukážeme jim, přímo u nich v Evropě, jak svinsky řídí u nás doma i u nich doma. A pak, až se budou stydět do morku kostí, jim dáme názornou lekci správného slovanského (= nejlepšího možného) chování na silnicích.
Myslím, že k takové akci bychom měli získat spolupráci co největšího počtu našich starších ruských bratří, našich učitelů (nejen) řízení motorových vozidel.

Na takový den by Evropani vzpomínali hodně dlouho. Možná déle, než jejich dávní předci vzpomínali na kulturně-osvětové, tzv.spanilé jízdy husitských revolucionářů.

Čest a Nazdar !

A.S. Pergill řekl(a)...

Já se domnívám, že lekci správného řízení, kde klíčovým výukovým vozidlem byl T-34, si Němci dosud pamatují. :-)

Harpyje řekl(a)...

Nad stupiditou některých příspěvků zůstává rozum stát.

Větší vlastenec řekl(a)...

Leninužel, drahý soudruhu a soukmenovče Pergille, historickou paměť si zachovávala jen první generace "německých" potomků sovětských osvoboditelů. Tedy ta generace, díky níž vzkvétala NDR.
Další generace Němců, v níž podíl čisté slovanské krve klesl pod 50%, odvrhla naše slovanské společenské zřízení, otevřela svou nečistou náruč kapitalismu, demokracii a multikulti. NDR byla bez jediného výstřelu pohlcena NSR. Sen o Němci-bratru proletáři se rozplynul v slzách a krvi.
Prostě - my Slovani budeme muset opakovat a dokončit naši světodějnou misi, danou nám samotnou Velebnou Matkou Přírodou a Jejím Synem, Nesmrtelným Leninem. Jednou budeme muset vnést světlo a pokrok do temné a zaostalé Evropy i celé Euroameriky. Je jasné, že v čele našich mírových osvobozovacích vojsk se nezadržitelně povalí sovětské (ruské) tanky, krásné nové stroje, odolávající nejbrutálnějším euroamerickým střelám stejně dobře, jako zbroj „Barbara“ Ivana Konana odolávala střelám neslovanských polo- i celozvířat.
Jestli se naše voje povalí po pravé či levé straně evropských vozovek *), to bude záležet jen na našem svobodném rozhodnutí.

Ach, kéž je to brzy ! Kéž budu dosud schopen jet na pancíři sovětského (ruského) tanku na Západ, přes spáleniště, přes krvavé řeky !

Na shledanou v lepších časech !

--------------------------------------------------------------------------------------------------
*) Jak známo, fašističtí okupanti spáchali svůj první odporný zločin již první sekundu po vpádu na naše tisícileté území – jeli vpravo, čímž na dlouho zničili náš levostranný dopravní systém.

stk řekl(a)...

...zůstává rozum stát.
To se stává. Rozum se prostě se skřípěním zastaví. Není-li totiž řádně udržován a pravidelně promazáván, zadře se.
Ale pozor! Ne vždy se dá taková porucha opravit.

Větší vlastenec řekl(a)...

A čím že to promazáváte svůj ctěný rozum, vážený STK ?

informace řekl(a)...

Nejlepší a nejúčinnější je promazávání panenským olivovým olejem. Tedy v jídle.

Harpyje řekl(a)...

Český vlastenec dává přednost živočišným tukům, nejlépe sádlu.

informace řekl(a)...

Že by Vlastenci plaval mozek v sádlu? Snad nechcete tvrdit něco podobného o svém Větším příteli, Harpyje!

Větší vlastenec řekl(a)...

Opravdový český vlastenec zpravidla používá řidší, do hloubi mozkových závitů snadněji pronikající substance. Především pivo, dále rum (PRAVÝ rum z brambor), slivovici, vodku atd.
Takto ošetřené a promazané české rozumy se točí a točí, výsledkem je náš český svéráz. I dnes, přes všechen nečeský, protilidový tlak na zvyšování pracovního výkonu se potěšitelně držíme na nejvyšších světových příčkách ve spotřebě alkoholu na hlavu a mozek. Ano, inteligentní a vzdělaný národ Žižkův a Gottwaldův prostě ví, co nám pomáhá a kdo nám škodí.
Zkrátka a dobře, vážená paní Harpyje, my roduvěrní Češi a Moravané říkáme : Alkohol je náš nepřítel; nepřátel se nebojme, na množství nehleďme !

Nazdar !

STK řekl(a)...

Jak jste ráčila nesčetněkrát naznačit, Vaše Ptačí Moudrosti, mám svůj mozek zadřený již dávno, snad již od narození.
Musím se tedy obejít bez rotačního mozku. A takový nepotřebuje ani mazání, ba ani podmazávání.

Harpyje řekl(a)...

Vidíte, Vlastenče, to mě nenapadlo!
A přitom jedna agresivní diskutérka, která pochází z Karlových Var, "diskutuje" na psích úvodnících velmi často pod vlivem jednoho byliného likéru.
Tyto substance jsou nejen efektivním mazivem, ale i důležitým zdrojem inspirace. http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=6624971

Harpyje řekl(a)...

Tentýž byliný likér inspiruje i budoucího kandidáta na post prezidenta republiky: http://blog.idnes.cz/blog/1580/90964/spek.jpeg
Pokud bude zvolen, tak bude zaručeně pokračovat v důstojné tradici reprezentace svého národa, kterou zavedl jeho předchůdce oním nenapodobitelným kapsářským trikem.

Anonymní řekl(a)...

Všem zastáncům jakýchkoliv parád:
http://arjay.typepad.com/photos/uncategorized/2008/08/07/amsterdam_gay_parade.jpg
TOTO je sice jejich svobodná volba, ale nemusí se všem líbit. A někteří ji mohou zcela svobodně a demokraticky odmítnout jako (poněkud) nechutnou.

STK řekl(a)...

Ad poznámka výše:
Pravděpodobně začíná působit pan Pixla už na vstupu: Tentýž příspěvek, jen dovybaven tagy pro odkaz mi prostě nezobrazí a nepřidá. Věc jen problikne a dál nic. Automatický odkaz s jinou adresou ale byl ochoten uveřejnit.
Že by cenzura už i tady? [:-/

STK řekl(a)...

Hospodo - neprší, jedu do Sudet! Mějte se tu!

drak řekl(a)...

STK:

Nevím jak tam u Vás, ale tady to počasí za moc nestojí, mokneme od rána, ale máte-li hezky tak vyražte a užijte si to.

Jakub S. řekl(a)...

ˇČíst kdykoli a kdekoliv s. Vlastence je neselhávající zdroj pevného soudružského leninským majákem k Jedinému cíli řízeného správného směřování moudrého lidu a nás všech, ať chceme či nechceme. My je donutíme, až budou potit krív, když nevidí, co je pro ně dobré sami. Lévoj|

Harpyje řekl(a)...

André Heller
"Und wenn ein Mann einen Mann liebt, soll er ihn lieben, wenn er ihn liebt, und wenn eine Frau eine Frau liebt, soll sie sie lieben, wenn sie sie liebt, denn ich will, ja ich will, ja ich will, dass es das alles gibt, was es gibt."
A všem Bátorům, Hájkům, Jaklům & spol je do toho prd. Nikdo je nenutí, aby se na to dívali.

Jakub S. řekl(a)...

To je zbytečné... t o h l e přece nikdo nepopírá. Že to všecko existuje a má existovat a hotovo. Klídek. Jejich existenci a právo na ni jim n i k d o (ani tihle, ano, S.) nebere, opravdu.
A všechny ty desetisíce lidí, co prostě musí pobývat v centru svého města, to holt vnímat sakra musí. To je holý fakt. Mluvil jsem s Berlíňákama...

Větší vlastenec řekl(a)...

Ano, vážená paní Harpyje, Becherovka je tradiční český nápoj; skoro jako plzeňské pivo. Nebo jako výrobky národního podniku Jelínek. Prostě - Národ sobě.
My Češi (a Moravané) jsme vážně VELMI schopní.

Víte, že za dob opravdové samostatnosti naší vlasti naše národní podniky vyráběly, kromě pravého rumu (z brambor), také pravou whisky (z Leninví čeho) ? Už abychom byli opět samostatní, už aby skončila euroamerická okupace – na našich pultech se opět budou skvět naše špekáčky, syrečky, rum i pravá česká whisky.
Vší náš lid nebude nucen sdílet veřejná prostranství a veřejné dopravní prostředky se zpupnými úchyláky – ti odporní zvrhlíci budou opět zalezlí ve svých odporných doupatech, resp. zavření v nápravně-výchovných ústavech. Multikulti bude opět slovo úplně cizí a podezřelé; a celá ta „slavná“ euroamerická pakultura bude vykázána tam, kam v naší zdravé západoasijské společnosti patří – do rubriky „Ze světa násilí a bezpráví“ Televizních novin Českomoravské televize.

A tančit, tančit se bude všude !

Harpyje řekl(a)...

Gold Cock 3 letá
Pečlivě vybrané odrůdy moravského ječmene, křišťálově čistá voda, několikerá destilace v měděných kotlích, zrání destilátů v dubových sudech po dobu nejméně tří let. To vše, spojené s mistrovstvím vizovických palírníků, je základem výtečné whisky Gold Cock.
Všimněte si, Vlastenče, toho jména. :-))))
Horší, než to, co jsem pila v Thajsku - whisky z rýže, která se nedala pít ani s Coca Colou - tenhle Zlatý ehm, ehm být nemůže.

Větší vlastenec řekl(a)...

Každý opravdový český vlastenec zná tuto pravou českou whisky :
"...O whisky Gold Cock se také zmiňuje ve své knize Michael Jackson. Rádi tuto whisky prezentujeme na našich stránkách, protože se jedná o domácí výrobek a každý správný patriot by se s ní měl seznámit."
( ://www.alkohol.cz/i201-gold-cock-12y-single-malt/ )

Ano, takových úspěchů dosáhl vší náš lid díky humánnímu odsunu a humánnímu znárodnění. Hanba každému, kdo by chtěl zpochybňovat úspěchy naší vlasti a socialismu !

Čest práci a Míru zdar !

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

O whisky Gold Cock se také zmiňuje ve své knize Michael Jackson.
Dojmy slavného M.J. vizovičtí palírníci ani necitují, ani neparafrázují. Možná píše něco podobného jako paní H.

Harpyje řekl(a)...

Jsem nejen odrodilec, ale i špatná vlastenka. Single malt mi nechutná.
Taky nemám ráda ruské ikony. Ale ikona na tomto zajímavém článku http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/milan-zeleny.php?itemid=5540 je jedinečná.
Doporučuji. :-))))

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Ikona úhledná, VV to velmi sluší. Zajímavý, byť poněkud neuctivý článek. Je pozoruhodné, jak odrodilý globální profesor připodobňuje současného pana prezidenta k presidentu Benešovi. Zcela ve shodě s Vv!

informace řekl(a)...

Páni, vy ale sežerete kdejaké svinstvo. Právě, hledajíc ikonku jsem na aktuálně.cz narazila na zprávu o pamakrele tmavé, které říkáte máslová ryba a po jejímž požití člověku teče ze zadku tři dny žlutý olej.
Hledala jsem po slovníkách, jak se té rybě říká italsky, ale asi italské jméno nemá, jen latinské. Prý, podle článku v Aktuálně, je v Itálii a Japonsku její prodej zakázán. Tomu věřím, protože jsem ji tu nikdy na trhu neviděla a nemá ani jméno.
Jinde ji baští, hlavně v severní Evropě, a pak asi nosí tři dny v kalhotech plínu.
Copak nemáte doma pstruhy, že musíte jíst podobné ohavnosti?

Větší vlastenec řekl(a)...

Ano, Michael Jackson, slavný anglický znalec piva a whisky, ve své známé knize Malt Whisky Companion prostě NEMOHL opomenout naši českou tradiční whisky.
Po našem konečném vítězství nad Euroamerikou se s produkty našich českých palíren budou moci seznámit i dnes ujařmení euroameričtí pracující. Nejdříve nám budou ruce líbat, z vděčnosti za poskytnutí takového lahodného a povzbuzujícího moku, pak nám ruce utrhají, jak se budou sápat po další láhvi.
Ach jo.

Větší vlastenec řekl(a)...

Nevím, co je tak pozoruhodného na přirovnávání našeho současného prezidenta k pres.Benešovi. Oba jsou velkými českými vlastenci, oba kormidlují naši vlast rozbouřenými vodami do bezpečného přístavu. TÉHOŽ přístavu.
Pres.Beneš dosáhl všeho, več věřil, dožil se splnění skoro všech svých grandiózních plánů. Jen přejmenování naší vlasti na socialistickou republiku se nedožil. Přeji prez.Klausovi, aby se v plném zdraví dočkal nejen zakotvení naší vlasti v klidném ruském přístavu, ale i slavnostního aktu vyhlášení Česko-Moravské sovětské socialistické republiky (a Autonomní oblasti Karlovy kurorty).

Čest a Nazdar !

Harpyje řekl(a)...

:-)))
Jaký je rozdíl mezi sarkasmem a černým humorem?

informace řekl(a)...

Sarkazmus je sarkazmus a černý humor je černý humor.

Šaman řekl(a)...

Harpyji: Sarkasmus je uštěpačnost, jízlivost, výsměšnost. Což není humorné. Není to ani ironie, protože ta by měla být vtipná.

"Sarko-" je podle mého slovníku cizích slov první část složených slov, mající význam "maso", "tělo". Však i podle české wikipedie:

Sarkazmus nebo sarkasmus (řec. doslova „řezání do masa“) označuje kousavou, zraňující řeč, obvykle vyjadřující i jisté pohrdání. Na rozdíl od ironie, která se dovolává porozumění, chce být pochopena, sarkasmus spíše komunikaci přerušuje a odmítá. K sarkasmu patří kus cynismu, zmírněného jen tím, že se k někomu obrací a vyslovuje.

\ :-)