neděle 27. ledna 2013

ČESKÉ TEXTÁRNY 2003: Pravý důvod retence*

Pondělí 27. ledna
Dnes měl Duto Hlav dlouhou prac. poradu na Severním Městě, takže se mne nemohl zeptat, jestli "uvažuji o odchodu od firmy". Duta se nedočkal ani zákazník z firmy Plky a Šplechty. Tomu se však rozzářila očička, když zaslechl, o čem se bavím s Ambrožem a Drnem.
"Vy zvažujete odchod? Kontaktujte naše Lidské zdroje!"
Poté nás zaplavil propiskami, diáři a kalendáříky s logem "PaŠ".


Úterý 28. ledna
Ráno se konečně i mne vedoucí Duto Hlav optal, jestli "uvažuji o odchodu od firmy". Nakonec jsem odvětil dle pravdy, že skutečně "uvažuji". Upomínkové předměty firmy Plky a Šplechty jsou tak lákavé!

Středa 29. ledna
Poté, co jsem vedoucímu Duto Hlavovi opakoval, že "uvažuji o odchodu od firmy", zvolal zoufale:
"To snad budu muset za textárníka vzít údržbáře Mátohu!"

Čtvrtek 30. ledna
Dnes si mne zavolal na kobereček managor retence Tluč Huba. Pravil, že moje "práce pro firmu zde má své opodstatnění" a vyzýval mě, abych své "rozhodnutí odejít přehodnotil". Po tom, co jsem mu řekl, že jsem se nerozhodl, ale otázka zněla, zda "přemýšlím o odchodu" – a já přemýšlím o mnoha věcech, vypadal spokojeněji.
Ale, můj deníčku, proč nám tedy nabízeli odchod s odstupným?

Pátek 31. ledna
Proč nám Duto Hlav nabízí odchodné? Protože musí!
A proč nás nechce pustit? Protože zase jeho nechce pustit náměstek Dur Durak!

Sobota 1. února
Z listárny Moby Dicka

Šťastný Moby!
Ty to máš dobrý, vás se vedoucí ptá, kdo chce odejít. Mně můj Duto Hlav rovnou oznámil, že budoucí změny budou natolik náročné, že bych je nezvládl, takže budu muset odejít.
Kdo na moje místo? Duto Hlav. Ve skutečnosti se totiž ruší právě jeho flek!
J.Z.

Šťastný, šťastný J.,
ber to z té lepší strany: Jestli Ti šéfoval skutečný Duto Hlav, tak se ho konečně zbavíš!
*******************************************
*retence: zadržení, zadržování (třeba moči); schopnost zapamatovat si něco, udržet v paměti; zachování, uchování; v newspeaku ejč-árových lidských zdrojařů pak snaha udržet jednotlivce i skupiny ve firmě, efektivně je vymačkat a dosáhnout tak "návratnosti".

MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
Hlav, Duto, ing.: řve na své podřízené, skáče do stropu, nadřízenými jebán a prcán za chyby podřízených
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna 2003 lze za 199,– Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick