sobota 11. května 2013

ČESKÉ TEXTÁRNY 2003: Školením k upřímnosti

Pondělí 12. května 2003

Managoři se rozhodli, že přijdou s novou kampaní: "Být upřímný k zákazníkům". Dur Durak, viceprezident pro rozvoj, k tomu pravil:
"Musíme se umět našim zákazníkům upřímě přiznat k tomu, že za své peníze od nás dostávají tu nejlepší hodnotu."
Úterý 13. května 2003

S upřímnostní kampaní nás seznamuje náš mistr-superexpert Mátoha. K prezentaci si připravil počítač s projektorem. Pak si otevřel poštu a vybral jeden mail s deseti přílohami. Až ta desátá byla správná. Jednalo se o naskenovaný list z Mátohova zápisníku. Protože však šedá písmenka nešlo z plátna přečíst, vytáhl nakonec Mátoha svůj autentický blok a přečetl nám svoje postřehy přímo z něj. Jen tak "nasyrovo," jak upřímně pravil.

Středa 14. května 2003

Z Mátohovy přednášky vybírám: "České Textárny svým zákazníkům nabízejí atraktivní texty k různým příležitostem. Tím jim usnadňují, zpříjemňují a obohacují život".
Načež Ambrož dodal: "A zákazníci pak obohacují naše konto."

Čtvrtek 15. května 2003

Hola Mátoha na závěr svého školení o upřímnosti ještě dodal: "Musíme připravit nepřeberně balíčků služeb s tolika benefity, ve kterých se zákazníci nevyznají. Potom budou bez odmlouvání platit své účty. Lepší výraz spokojenosti neznám." Spokojenosti zákazníků, nebo spokojenosti naší firmy?

Pátek 16. května 2003

Školení k upřímnosti bylo velmi podnětné. Hlavně pak pohled do Mátohových mailů. Upřímně se nám vyznal, že dnes skončíme dřív, protože si ještě musí zvyšovat kvalifikaci. Náhled posledního přišlého mailu z Leo.cz to vysvětlil jasně: "Matlíčku, pojď už ke své Benefitce!"
...........................................

Listárna Moby Dicka
Milý Mobby,
náš ředitel poslal managorům informační mail. Všichni managoři ho přeposlali svým podmanagorům. Ti ho zase forwardli vedoucím. A ti zase dolů. A tak se informace dostala ke všem zaměstnancům firmy.
Sdělení se neskrývalo v mailu, avšak v příloze. Což byl list ve Wordu. Ovšem vytištěný - a naskenovaný! Takže měl velikost zvící jeden a půl megabajtu. Ačkoli celá informace se skrývala v jediné větě, kterou šlo prostě přepsat. Místo aby se přeposílal megabajtový mejl! Který dostalo všech dva tisíce zaměstnanců.
A nikomu na celé linii vedoucích na tom nepřišlo nic divnýho...

Zaslal A.L.

Milý A.L.,
asi jsou všichni vaši šéfové superexperti, neboť se podrobili úsudku nadřízeného. Ale ty se nad sebou zamysli!
Za dopis dík,
          >>:)) Moby Dick

Poznámka 2013: Zatímco za 10 let přílohy zbytněly, v rámci úspor(?) se prostor pro firemní mailovou poštu nesmyslně snižuje tak, že je za pouhý měsíc přeplněný…
***
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna  lze za 199,– Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick