sobota 27. července 2013

ČESKÉ TEXTÁRNY 2003: Jen počkej, Moby Dicku!

Pondělí 28. července

Tak sláva, vedoucí Duto Hlav je konečně na dovolené, bohužel v podnikovém škol+rekre středisku v Bludné Noře, takže má k dispozici firemní stabil(*). Ale zavolal mi z něj až v osm:
"Řekněte Badavé, aby vám odemkla mou kancelář a přečtěte si na stole můj vzkaz."
Bylo tam napsáno: "Vzkažte Ambrožovi, aby vám přeposlal můj sobotní mail!"
Co psal Ambrožovi?
"Připojenou přílohu nečtěte a přepošlete určené osobě."
Takže mně. Co skrývá ona tajemná příloha?
"Po dobu nepřítomnosti jmenuji Drna svým zástupcem. Sdělte mu to! DH".
K prázdninám chyběla už jenom nějaká takováhle bojovka!


(*Před deseti lety byly mobilní hovory děsně drahé. A mobilní telefony měli pouze managoři. Někde. Zejména v telekomunikačních a textárenských společnostech.)

Úterý 29. července

Duto volal v půl osmé rovnou Drnovi. Cože taková rychlovka? Ale, zapomněli jsme mu připomenout, že kromě hodnocení komplexního, které vyrobil v pátek, je třeba ještě vyrobit hodnocení našeho profesního chování. Máme si být sami sobě svým hodnotitelem. Nejdříve však musíme podstoupit školení na elektronických KECECH. Přístup k němu bude uzavřen dnes večer. Jeho trvání je odhadnuto na 6 hodin. No nazdar!

Středa 30. července

Duto volal v sedm. Vyčinil nám, že jsme si náročné hodnotitelské samoškolení dělali na poslední chvíli. A že nám o něm včas neřekl?
"Vaše chyba, že jste se o něm neinformovali!"
Nakonec to nebylo tak hrozné, onen kurz jsme zvládli za pouhou hodinu. A jak jsem ohodnotil své chování? Dal jsem si 120 procent – víc to nejde.

Čtvrtek 31. července

Ohodnocení profesní je kompletní, ale komplexní hodnocení pokulhává. Dostali jsme hromadný mail, ve kterém to provinilcům vytkl sám šéf jednotky restrikce Archanděl Gabriel. A veřejně všechny jmenoval. Byl to dlouhý seznam! Objevili se v něm i Junior Bambas, Mrva Cymbuch, Jobová, Makoš, Nunvář, Trn...
Jen jestli to není tím, že po nastavení nových procesů a struktur, zeštíhlování a liberalizaci již nemají ve firmě několik měsíců ani let místo.

Pátek 1. srpna 2003

Dnes jsem přišel do práce trochu dřív. Hlav volal ve tři čtvrti na sedm. Přikázal mi, abych vzkázal Drnovi, ať mu zavolá. Drn mu volal hned v osm a Duto Hlav mu řekl, aby mi řekl, že je nespokojen s mou prací. Prý jsem měl ohodnotit chování Duta. Já? Není mi známo. Protože jsem tak neučinil, daly mu KECY automaticky nula bodov.
Hlav měl do včerejška čas na vyjádření, ale byl na dovolené. Kdo není přítomen, mlčí, kdo mlčí, souhlasí, takže našeho pana vedoucího asi formálně odvolají KECY pro nedodržení parametrů profesního chování!
Duto je krajně rozhořčen, Drn musel držet sluchátko metr od ucha. Co jsem slyšel, opravňuje nulové ohodnocení chování našeho pana vedoucího.

Sobota 2. srpna

V pět ráno mi doma zazvonil stabil. Do Duto Hlavova ječení jsem klidně pravil:
"Promiňte, ale asi máte nějakou poruchu na svém přístroji. Vůbec vás neslyším. Zkuste mi zavolat za dva týdny do práce. Právě odjíždíme na dovolenou. Děkuji."
A vytáhl jsem telefon ze zásuvky. Ještě jsem zaslechl křik:
"Jen počkej, Moby Dicku!" – a byl klid.
Otočil jsem se na druhý bok a spal dál. Na dovolenou jedeme až v pondělí.

***
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna 2003 lze za 199,– Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick