neděle 2. února 2014

ČESKÉ TEXTÁRNY 2004: Kultura zamčeného záchoda

Pondělí 2. února 2004

Tak pro "období dočasně zhoršených klimatických podmínek" (čti: zima) byla vyhlášena přestávka v kultuře otevřených dveří už oficiálně. Jednak jsou tu obavy z chřipky – a jednak přišly podstatně zvýšené faktury za spotřebu tepla a elektrické energie.

Úterý 3. února 2004

Paní uklízečka si opětně stěžovala u vedoucího Ing. Duto Hlava na zoufalý stav záchodové mísy.

"Bylo v ní načůráno," běsnila. "A nespláchnuto. No já to přece nebudu čuchat!"

Na následující prc. poradě nás Hlav zjebal za špatný přístup k záchodu. Když se kolemjdoucí Junior nechal slyšet, že uklízečka je tu snad od toho, aby uklízela, pravil Duto, že se "za takový nekolegiální přístup musí stydět."

No nevím. Uklízečce se nelíbí to, s čím se setká v míse – ale ještě nikdo nezkusil "konat" mimo mísu!

Středa 4. února 2004

Hlav obnovil kulturu zamčených záchodových dveří a vedení Knihy přístupů na sociální zařízení (KHAI). Vydáváním klíče jsem byl pověřen já a smím tak činit pouze proti podpisu a zápisu. Ještěže jsem měl ten klíč u sebe - dnes jsem měl hned čtyři zápisy: Třikrát "průjem" a jednou "malá strana". Vicky byla dvakrát, a napsala "mytí rukou". Junior předmět činnosti nespecifikoval.

Ambrož byl jen jednou a zapsal to, co tam činil, takto: "Obě strany."

Čtvrtek 5. února 2004

Paní uklízečka hnala stav našeho záchodu "vejš". Dnes přišel na jeho kontrolu managor stížností čáp marabu. Poněkud znejistěl, když jsem mu odmítl vydat záchodový klíč bez zápisu do KHAI.

"To nemůžete takhle, propiskou, počkejte, já vám tady nechám tužku natrvalo, a tou se to bude psát."

Takže managorské návštěvy se podpisují také. Normální tužkou s tuhou.

Pátek 6. února 2004

Vedoucí Hlav zmizel už v poledne. Prý na služební cestu – nakupuje toaletní papíry, aby paní uklízečce trochu vypomohl. Odpoledne nás navštívil náš téměř externí kolega mistr superexpert Mátoha. Nejdříve se marně dobýval do zamčených záchodových dveří a pak zoufale volal:

"Co je s tím hajzlem?"

Junior odvětil: "Už šel domů."

Sobota 7. února 2004

Žena chtěla slyšet nějaké novinky od nás z práce. Když jsem jí referoval o našich záchodových problémech, byla znechucena. Prý si vymýšlím trapné příběhy, jako nějaký puberťák.

"A co tam teda děláš, na tom záchodě?" optala se nakonec. Neudržel jsem se a po pravdě odpověděl.

Dnes jsem měl studenou večeři.
*********************************************

MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick