čtvrtek 25. prosince 2014

Moby Dick 2004: Protialkoholní léčba v Českých Textárnách


Podle posledních výzkumů "Českého fóra pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů" přiměřená spotřeba alkoholu neuškodí. Umírněné pití piva je zdravé a vhodné zejména pro dámy. Pitím vína pěstujeme zdravý životní styl. Ukazujeme mladým lidem, jak a proč konzumovat lihoviny střídmě.
............................

(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Všechno je to vymyšleno. Jen výroky představitelů "Českého fóra pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů" jsou autentické.)



Pondělí 27. prosince 2004

V práci je tak málo lidí, že odpadla i pravidelná managorská prac. porada. Přičemž v textárně jsme všichni tři: Já, můj vedoucí Duto Hlav a brigádnice Kruto, jeho žena. Zatímco já pracuji, z otevřených dveří Dutova akvária se opakovaně ozývají výkřiky "na zdraví"!

Úterý 28. prosince 2004

Duto Hlav pocítil potřebu vysvětlit mi, proč už druhý den se svou ženou v práci chlastají: "Chceme žít zdravě, a podle posledních výzkumů přiměřená spotřeba alkoholu posiluje zdraví o - hop!, organismu."

Přiměřená spotřeba v jakémkoli množství, pomyslel jsem si. Ale mlčel jsem.

Středa 29. prosince 2004

Madame Kruto Hlavová si dnes ke mně sedla na kraj stolu s lahváčem v ruce:

"Moby, ty kluku ušatá, ty si tady furt něco píšeš, a vů-ůbec nevíš, že průměrná konzumace piva u nás už několik let stagnuje. Ty si asi neslyšel si, co?, toho Bernardýna, Bernarda, že umírněné pití piva je zdravé? Škyt? A neciv tak na mnje. Nevíšžžže, že, pověst píva jako nápoje vhodného pro dámy se zlepšuje? Krk?"

Pro dámy možná, pomyslel jsem si. Mlčel jsem, ale nedalo mi to, abych se nemračil.

Čtvrtek 30. prosince 2004

Dnes dorazil do Dutova akvárka i managor pro retenci Tluč Huba. Slyšel jsem, jak tam bouchají zátky od šampaňského. Při odchodu se Tluč zastavil u mého stolu, aby mi vytkl, že nedbám na své zdraví:

"Jedna, dvě, tři i více sklenek denně člověku neuškodí, naopak mu prospívají. Měl bysi pěstovat zdravější živiot, životní styl. K tomu patří víno. Šak si neslyšel Vajčnera ze Znovína? Víno na rozdíl od píva člověka neumrrrtví, ííí. Ý."

Načež padl na zem a okamžitě začal chrápat. Myslel jsem si své a nohama ho odkoulel pod Krutin psací stůl.

Pátek 31. prosince 2004, silvestr

Vypadá to, že Duto a Kruto přes noc ani neopustili pracoviště. Zato se chystali brzo vypadnout. Ale předtím mě donutili podepsat přihlášku do "Českého fóra pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů." Podle údajů Světové zdravotnické organizace jsme totiž až čtvrtí v Evropě, co se týče pití tvrdého alkoholu.

"L-lihoviny jsou v ú-útlumu," blekotal zoufale Duto. "Musíme získat novou krev!" vykřikl a napil se z láhve Becherovky.

"Má pravdu, má pravdu," podporovala jeho výrok Kruto. "Říkaj to i lidi od Interkrew... Interbrew... Inter - blew!" a pozvracela se.

"Jo, ten Binar, má recht," pravil Duto. My mušíme se zaměřit na mládež! A ty seš eště mladej, tak se přidej k nám. Abysisi nemyslel, nechceme svádět mládež k alkoholu, to né, néeé, my enem ukazujeme mladým lidem, jak a proč alkohol konzumovat střídmě!"

Načež se pozvracel taky.

Poté jsem urychleně opustil své pracoviště a vydal se domů oslavit Silvestra.

Sobota 1. ledna 2005, Nový rok

Krásný nový rok! Dnes jdeme se ženou na procházku pustou a vylidněnou krajinou. Včera jsme povídáním a pojídáním chlebíčků strávili pěkný večer, ukončený o půlnoci "občanským ohňostrojem".

Je mi dobře. Uplynulý týden v Českých Textárnách byl pro mě tak silnou odvykací kůrou, že jsem včera popíjel vinný mok toliko ve formě - hroznové limonády.

PF 20052 všem čtenářům přeje

>>:)) Moby Dick

..............................................................................
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! Pěkné Vánoce přeje
>>:)) Moby Dick