pondělí 12. ledna 2015

MOBY DICK 2005: Proč ještě zůstává v Českých Textárnách

To mě pozvali do zasedačky, tam už byla ochranka, a během pěti minut mě vyvedli z baráku. Ani jsem se nemohl vrátit pro věci. Ty jsem si posbíral na dvorku - vyhodili mi je z okna.

(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Všechno je to vymyšleno. Citovány jsou jen drby z vináren.)



Pondělí 10. ledna 2005

Vedoucí Duto Hlav byl celý den na managorské poradě, brigádnice Kruto Hlavová na "drobných nákupech". Všechny úkoly jsem splnil, žádné nové nedostal, a tak jsem měl klid na přemyšlování. Bývalí kolegové se mne na naší společné exotextárenské vánoční besídce ptali, co mě vlastně v Textárnách ještě drží? Jako by to nevěděli: Přece odstupné! Jinak bych dávno utekl. Jenže poslední dobou začínám přemýšlet, jestli bych neměl prásknout do bot i bez odstupného.

Úterý 11. ledna 2005

Do mého klidu vpadla návštěva bývalého kolegy Drna, který byl optimalizován předloni na podzim. Že si na mě vzpomněl?

Ne tak úplně na mě. Poté co odešel s tučným odstupným, uchytil se u našeho zákazníka Plky a Šplechty. Jenže teď byly PaŠ koupeny Starou Fortnou (neplést s Mladou Fortnou Včera!). Noví majitelé zavedli ve firmě přestavbu a Drn včera dostal ze SF hodinovou výpověď! A teď sonduje, jestli by se u nás zase nemohl uchytit.

Ale neuchytí. No – aspoň si užije dalšího odstupného.

Středa 12. ledna 2005

Drn si odstupného neužije – žádné nedostal. Vyrazili ho, protože porušil konkurenční doložku. Noví majitelé zakázali svým zaměstnancům psát kamkoliv jinam než pro SF. A při pondělní osobní prohlídce našli u Drna papírek, na který si napsal seznam pro nákup. Jauvajs...

Čtvrtek 13. ledna 2005

Sešli jsme se s Drnem v jedné vinárně, kde mi vyprávěl svůj příběh: "To mě pozvali do zasedačky, tam už byla ochranka, a během pěti minut mě vyvedli z baráku. Ani jsem se nemohl vrátit pro věci. Ty jsem si posbíral na dvorku – vyhodili mi je z okna."

"To je snad proti zákonu," nezdržel jsem se. "Přece ti nemůžou zakázat psát. A pak tě kvůli tomu vyhodit."

"Cha!" kontroval Drn. "Poradili se s právníky, udělali to tak, aby se lidi lekli a raději se nebránili. A já se opravdu lek´. Ale nesmím o tom víc mluvit."

Pátek 14. ledna 2005

Volal mi Drn. Zase ho vzali do SF. Zjistili totiž, že to přepískli. Ne z hlediska práva. Ale vyhodili všechny zaměstnance a neměl jim kdo psát. A nikdo nový k nim nechtěl nastoupit...

Ale že se vrátil k těm hajzlům, když ví, jací jsou?

Sobota 15. ledna 2005

Má chytrá a hodná žena dočetla tohotýdenní zápis a zeptala se mě:

"A proč zůstáváš ty v Českých Textárnách?"

Inu – já ty svoje dogy, vetřelce, marabu, kokoty a prasokrávy už dobře znám a nechce se mi někde jinde začínat s nějakými jinými dutohlavy. A krom toho odstupného – taky mě stále ještě poměrně slušně platí.

Svině.
------------------------------------------

MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík!
>>:)) Moby Dick