středa 23. března 2016

MOBY DICK 2006: Odchod z Českých Textáren

Je to právě deset let, kdy virtuální Moby Dick odešel od virtuálních Českých Textáren. Skutečný autor prchl z podobné firmy o něco dříve. Jména bytostí a jejich funkcí si trochu poupravil – ale jinak popsal pouze fádní realitu! Včetně plechových štítků s inventárními čísly, které jsme si měli přibít na diskety s programy!!!
 

Jestli sháníte firmu, ze které je slast se nechat vyhodit, pak jednoznačně doporučuju ČESKÉ TEXTÁRNY!

Pondělí 20. března 2006

Zatímco se managoři hromadí na vršku našeho umělohmotného komína, já si postupně vyřizuji odchod z Českých Textáren. Není to tak složité.

Úterý 21. března 2006

Byl jsem u naší závodní lékařky na výstupní zdravotní kontrole. Zrovna nestávkovala. Poblahopřála mi k odchodu z firmy. Prý jsem víc pro své zdraví nemohl udělat! Tak proč mi dřív nenapsala recept, na který bych si vyzvedl jed pro managory?

No nic. Na rozloučenou mi věnovala pytel pelyňkového čaje, který jí ještě zůstal z benefitů pro zaměstnance.

A pak odešla na komín.

Středa 22. března 2006

Požádal jsem Duto Hlava o pracovní posudek. Neměl čas, ať prý si ho napíšu sám. Stačilo jen vytáhnout si ho ze šuplíku, kde ho mám už dva roky připravený. Pak jsem se šel rozloučit do Lidských a nelidských zdrojů. Uslzená Mladá Doga mi předala papír s potvrzením na důchod, novou brožuru pro delimitované zaměstnance Českých Textáren "Začínáme žít" a šek na sedm tisíc na odborně-vzdělávací kurs podle vlastního výběru.

Načež vyběhla na komín.

Čtvrtek 23. března 2006

Chtěl jsem vrátit knížky do technické knihovny, abych dostal razítko na propouštěcí degret. Není potřeba, již dávno jsme technickou knihovnu zrušili jako totalitní bolševický přežitek.

Tak jsem aspoň zašel za Lenkou Pilnou, hlavní managoryní Kompetenčního centra pro procesy zřizování a zajišťování čisticích služeb, abych jí vrátil tričko s nápisem ČESKÉ TEXTÁRNY PÍŠÍ PRO SVĚT, které jsem získal na jakési akci, kde se utužovala sounáležitost. Existoval kdysi předpis, podle kterého odcházející zaměstnanci byli povinni před transferem vrátit veškeré ošacení s korporátními názvy. Předpis možná ještě existuje, ale už ho nemá kdo kontrolovat.

Nakonec jsem od šéfové uklízeček a pradlen na rozloučenou dostal celý balík s tričky, protože se stejně očekává, že noví majitelé co nejdříve naši firmu přejmenují.

Pilná se na mne nakonec smutně usmála, a pak zamířila ke komínu.

Pátek 24. března 2006

Dnes fakticky v Českých Textárnách končím. Musím si totiž dobrat dovolenou. Vrátil jsem Duto Hlavovi klíče od textárny (klíčenku/flešku jsem si nechal), plechové štítky s inventárními čísly, které jsem před pěti lety dostal na diskety (ale nikdy je tam nepřitloukl hřebíčky ba ani nepřilepil), manuál na Fortran a přistrčil mu papír, že firmě už nic nedlužím. Vstupní průkazku po mě nechtěl.

Na rozloučenou jsem obdržel jen čtvrthodinové kázání, pět bílých pracovních plášťů, pár párů luxusních sandálů s izolačními podrážkami, dvacet toaletních mýdel, krabici s papírovými ručníky, balík papírů do tiskárny, propisku – a krabičku sponek!

Načež Dutohlav pohlédl na komín a – ale ne, Duto Hlavové na svých místech zůstávají navěky. Jim nevadí žádný režim ani výměna managorů. Ti jsou věční. A nakonec – co by si bez nich managoři počali!
********************************************************

Co se stalo v Českých Textárnách v roce 2006
minulý týden: Prkno na komíně Českých Textáren
předminulý týden: Managoři Českých Textáren přes palubu
*******************************************************
Perly Moby Dicka můžete s desetiletým odstupem shlédnout i v Hospůdce u hřbitova pod štítkem Moby Dick. (Tedy společně s čerstvými zápisky.) Zde se nachází i vůbec první Mobbyho zápisky z apríle 2000.

Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.
Kdo je kdo v Českých Textárnách – verze z dubna 2003

Podněty, připomínky, upřesnění, protesty a jiné výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz .

Předem dík!
>>:)) Moby Dick

Žádné komentáře: