tag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post3185963959612284142..comments2023-10-03T18:27:36.673+02:00Comments on Šamanovo doupě: Ještě je únorŠamanhttp://www.blogger.com/profile/13512447950542461219noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-76483485868479599712010-03-05T23:43:00.410+01:002010-03-05T23:43:00.410+01:00Šamane, amane, mane, ane, ne? Jste muž který se zm...Šamane, amane, mane, ane, ne? Jste muž který se zmenšuje. Nebo ne? Pak podle starého hesla: "Ruský trpaslík je největší ze všech trpaslíků". Čím meší, tím větší...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-75408198898030130862010-03-01T16:30:57.647+01:002010-03-01T16:30:57.647+01:00Šamane, Vás to tlačí, protože to je zřejmě to nejh...Šamane, Vás to tlačí, protože to je zřejmě to nejhorší, co jste tenkrát udělal. Jenže je to vlastně k zasmání, protože je to z objektivního hlediska prkotina :-)žibřidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-68402585085973541852010-02-28T13:56:07.027+01:002010-02-28T13:56:07.027+01:00Šamane,
myslím, že měl pravdu Vladimír Brabec, pok...Šamane,<br />myslím, že měl pravdu Vladimír Brabec, pokud se týká zpovědi před národem. Víte, současná katolická církev praktikuje důmyslné zařízení zpovědi hříšníka Bohu prostřednictvím jeho zástupce na zemi - kněze. V příšeří kostela se hříšník svěří se svými přestupky siluetě těžko rozpoznatelného člověka za mřížkou, dostane rozhřešení a jeho svědomí se tak očistí, jak před Bohem tak před lidmi a před sebou samým. Zpověď je záležitost soukromá a individuální. Nikdo na hříšníku nepožaduje, aby se obviňoval na veřejnosti tváří tvář davu, který ho soudí. Bůh je milosrdný, dav ne. Kromě toho by veřejná zpověď s následujícím autodafé mohla vyvolat nečekané a nežádané reakce. <br />Totéž platí o zpovědi provinění nenáboženského rázu, která nespadají pod jurisdikci církve. Má snad zpověď malého člověka, který se podřídil politické moci, protože to byl jediný způsob, jak se vyhnout persekuci, otřást svědomím těch druhých, menších , větších a největších "provinilců"? Má, nebo spíš může? Má, může přispět k morální obrodě, k morálnímu vzchopení národa? Má, může působit jako nějaká pozitivní morální infekce dobra (řečeno slovy Tolstého)? Když dovolite, řeknu Vám na rovinu, že mám silné pochyby, tedy naprostou skepsi. <br />Točíte se pořád kolem otázky, měli jsme se v 68 bránit a měli jsme se vzepřít normalizaci? V 68 by to bylo dopadlo jako v Maďarsku v 56. Nikdo by vám nepřišel konkrétně na pomoc. Sovětská vládnoucí třída, i když už dost slabá, si dobře uvědomovala, že jakákoliv změna by měla za následek její smetení ze scény. Jak se stalo nevyhnutelně počátkem devadesátých let v SSSR. Režim to po reformách, ekonomických a částečně i politicko "demokratických" přežil, ale stranická nomenklatura byla beze zbytku odstraněna a nahrazena jinými činiteli správy státu, kteří obratně využili situace a postavili se do čela politiky a hospodářského dění. Jenže Gorbačovova perestrojka začala až o dvacet let později.<br />Co si tedy pořád vyčítáte? Proč se pořád ohlížíte dozadu jako řidič do zpětného zrcátka? Dívejte se dopředu, sledujte cestu, kudy jedete, ať nenarazíte!informacenoreply@blogger.com