tag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post6661605875736048959..comments2023-10-03T18:27:36.673+02:00Comments on Šamanovo doupě: Zemětřesení v JaponskuŠamanhttp://www.blogger.com/profile/13512447950542461219noreply@blogger.comBlogger183125tag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-18962154123346428282011-03-22T19:59:08.831+01:002011-03-22T19:59:08.831+01:00The Norwegian Institute for Air Research vypracova...The Norwegian Institute for Air Research vypracoval mapu šíření radioaktivního mraku ve světě. Už se dostal i do Evrpy - na Island. Není nebezpečný.<br />http://www.climascienza.it/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=34informacenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-5004046336593635942011-03-22T06:13:17.502+01:002011-03-22T06:13:17.502+01:00Žibřide,
i v tom nacismu byl prostor pro pozitivní...Žibřide,<br />i v tom nacismu byl prostor pro pozitivní hodnoty (čest, vlastnectví, pořádek...). Jen vyzněly celkově zvráceně kvůli zvrácenosti celého režimu.<br />I ty "pozitivní" rysy křesťanství musíte vytrhnout z kontextu (křesťanství sice optimisticky slibuje "spasení", ale neexistujícím bohem do neexistujícího ráje; to je na stejné úrovni, jako když vám nějaká banka slibuje 30% úrok z vkladu).<br /><br />Jinak křesťané běžně Desaterem jakožto "křesťanstvím přinesenou novinkou" operují, setkal jsem se s tím mnohokrát.A.S.Pergillnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-38237739572460155112011-03-21T21:14:04.637+01:002011-03-21T21:14:04.637+01:00Ale ne, Pergille, protože, jak jsem napsal výše, j...Ale ne, Pergille, protože, jak jsem napsal výše, je v křesťanství prostor pro pozitivní hodnoty. To v nacismu nenajdete (leda byste vytrhával z kontextu).<br /><br />Je to trochu mimo debatu, ale křesťanství si přece neklade za zásluhu Desatero.žibřidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-65241662188472653742011-03-20T07:20:21.082+01:002011-03-20T07:20:21.082+01:00Žibřide,
"určitý přínos" představuje i v...Žibřide,<br />"určitý přínos" představuje i vláda mafie nad danou lokalitou. "Určitý přínos" se dá přisoudit vládě komunistů a, konec konců, i té vládě nacistů. Zejména pokud si dáte klapky na oči, abyste to neviděl v širších souvislostech.<br />Křesťanství šířilo jen tolik "pozitivních hodnot", kolik by na jeho místě šířila jakákoli alespoň trochu racionálně uvažující vláda. (To, že křesťanství v některých oblastech racionální přístup umožňovalo, je jeho pozitivum proti islámu a judaismu.) Ovšem vláda nezatížená touto zvrácenou ideologií (nebo jinou podobnou) by musela být přínosem daleko větším. <br />Navíc řada těch věcí, které si křesťanství klade za zásluhu, je podstatně staršího "pohanského" původu. (Desatero, vyjma bodů o uctívání ďábla JHWH, je vykradeno ze sumerských tabulek.)A.S.Pergillnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-49597098160821099662011-03-19T20:23:19.398+01:002011-03-19T20:23:19.398+01:00Pergille,
když to řeknete takhle, tak s Vámi už mo...Pergille,<br />když to řeknete takhle, tak s Vámi už mohu bez výhrad souhlasit. Problém jsem měl s Vaším textem: "Nemůžete mít zločinnou (protože lživou a násilím prosazovanou) ideologii, která by současně byla přínosem.". Ono to zní zcela logicky, ale proč tomu tak není? Pravděpodobně není křesťanství pouze lživé a pouze násilím prosazované. A protože v jeho učení je poměrně dost místa pro pozitivní hodnoty, mohlo křesťanství lokálně být i přínosem.žibřidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-61704874415607147912011-03-19T14:43:08.258+01:002011-03-19T14:43:08.258+01:00Žibřide,
náboženství v obecném slova smyslu zcela ...Žibřide,<br />náboženství v obecném slova smyslu zcela jistě zločinné není, ale určité konkrétní náboženství zcela jistě zločinné být může.<br />Ideologie obecně zločinná není, ale nacistická ideologie zločinná je.A.S.Pergillnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-17981592490823763482011-03-19T10:58:33.843+01:002011-03-19T10:58:33.843+01:00Ne, Pergille, to s Vámi souhlasím. Myslím, že jsem...Ne, Pergille, to s Vámi souhlasím. Myslím, že jsem se tu k ateismu přiznal už vícekrát. Mě šlo o to, že víra Něco je častou lidskou potřebou, a proto není možné považovat víru za pouze vědomou lež a z toho vyvozovat svůj postoj k církvím nebo vírám. Je-li víra potřebou, pak také nelze říci, že náboženství je zločinecké, to může být jen nějaká církevní struktura, která tuto potřebu zneužije. A nutno podotknout, že tato potřeba nebyla jen zneužívána, často sloužila k dobrým účelům.žibřidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-18843179026217473272011-03-19T07:34:27.630+01:002011-03-19T07:34:27.630+01:00Žibřide,
potřeba něčeho (čehokoli a bez ohledu na ...Žibřide,<br />potřeba něčeho (čehokoli a bez ohledu na to, jak hluboká) není důkazem, že to něco existuje.<br /><br />Draku,<br />"nekecat do toho komukoli jinému" platí do momentu, kdy jiní do toho začnou kecat vám. Není daleko doba, kdy věřit těm bezcenným pitomostem, kterými nás tady zahrnují někteří věřící diskutující, byla povinnost, daná zákonem. A mnozí z nich se třepou jak slepice na flus, aby se takové časy vrátily, a je jim úplně buřt, jestli to bude víra křesťanská nebo machometánská.<br /><br />STK<br />Ateismus není víra, že bůh není. Ateismus je konstatování, že neexistuje jediný validní důkaz, že bůh existuje. Řada ateistů by se zcela jistě dala na náboženství v momentě, pokud by takový důkaz byl podán (už z tohoto důvodu se nedá hovořit o víře, protože věřícím důkazy zpravidla nestačí).A.S.Pergillnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-9296447447311443612011-03-18T17:52:49.661+01:002011-03-18T17:52:49.661+01:00Žijíc normální život necítím potřebu existenci boh...Žijíc normální život necítím potřebu existenci boha či jiné nadpřirozené bytosti ani obhajovat, ani vyvracet. Necítím ani jakoukoliv potřebu kecat do toho komukoliv jinému, naopak, myslím si, že je to každého věc v co věří nebo nevěří. Jinak si myslím, že nejspíš nic takového neexistuje a možná i proto necítím potřebu vyvíjet tímto směrem nějakou intelektuální či jinou aktivitu. Jako téma k procvičení mozku hovorem v hospodě je to ale jedno z poměrně vděčných témat a když už se s tím začne, tak se mu nevyhýbám. Buď se to točí kolem vtipů, nebo kolem kuriozit, které se se účastníkům sleziny podařilo zachytit, či vyšťourat.draknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-14637448592226762462011-03-18T16:47:40.000+01:002011-03-18T16:47:40.000+01:00Problém existence Boha (jakéhokoliv) za mě vyřešil...<b>Problém existence Boha </b>(jakéhokoliv) za mě vyřešil bezvěrec děda, když mi vysvětlil, co to vidíme na obloze a dal mi knihy o Vesmíru. <br />Moje polská babíčka, kterou jsem asi tak do 5-ti let považoval za maminku, protože mě vychovávala, byla naopak hluboce - možná lépe říct - "upřímně věřící" a tu jsem v žádném případě nechtěl svým "prozřením" zarmoutit. Takže jsem všemu, co bylo nezávislé na lidské (mojí) vůli říkal "Boží vůle". O Jeho existenci jsem už ale nikdy neuvažoval a nepokoušel se mu vluzovat pomocí modliteb.<br />Od té doby vím, že je zbytečné někomu "kazit" víru, ale rovněž, že je nanic někoho nutit věřit.<br /><br />Tenhle obojaký přístup se mi pak hodil v okamžiku, kdy se mi syn z ničeho nic stal věřícím.<br /><br />Proto o sobě raději říkám, že jsem agnostik. Nemohu dokázat, že Bůh neexistuje, jeho existenci proto neopopírám. Ateista ale nejsem - ateista totiž <b>pevně věří,</b> že žádný Bůh neexistuje.STKnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-51262036165035345792011-03-18T15:31:06.198+01:002011-03-18T15:31:06.198+01:00Ad Pertinax a Pergill:
existence Boha není (někým ...Ad Pertinax a Pergill:<br />existence Boha není (někým vymyšlená) lež, ale potřeba.žibřidnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-21777631350965539882011-03-18T10:15:44.933+01:002011-03-18T10:15:44.933+01:00Pergillovi:
Už mi asi mají na seznamu, kam nemají...Pergillovi:<br /><br />Už mi asi mají na seznamu, kam nemají chodit, ale až to třeba někdy zkusí znovu tak doufám, že si na ten trik se satanisty vzpomenu, neb je když už nic jiného duchaplný a vtipný a mohl by být i účinný, když se příliš nerozšíří :-DDD))))draknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-86894969644179824982011-03-18T07:25:59.335+01:002011-03-18T07:25:59.335+01:00Draku,
kamarád, když za ním přišli Jehovisté, že b...Draku,<br />kamarád, když za ním přišli Jehovisté, že by si s ním popovídali o Bohu, se rozzářil a prohlásil: "I jen pojďte dál. My, satanisté, si velice rádi povídáme o Bohu a víře!"<br />Říkal, že v životě u nich v paneláku neviděl nikoho se dostat tak rychle z nejvyššího patra až dolů ke dveřím.A.S.Pergillnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-25033807835321468892011-03-18T07:21:32.532+01:002011-03-18T07:21:32.532+01:00To RRR:
Moje slova se týkala monoteismů, konkrétně...To RRR:<br />Moje slova se týkala monoteismů, konkrétně "velké abráhámovské trojky". Ty vznikly zcela jednoznačně na bázi zcela chladně vykalkulovaného podvodu = jejich zakladatelé si od samého počátku byli s nejvšětší pravděpodobností jisti, že hlásají bezcenné bludy, a šířili je násilím (můžete oponovat postavou Krista v případě křesťanství, ale pravým zakladatelem křesťanství, který jeho postavu zneužil, byl Saul, co se později přejmenoval na Paula).<br />Jinak je známo, že lidská mysl má určité tendence provádět personifikace jevů, které stojí mimo její bezprostřední pochopení a jsou bezprostředně neovlivnitelné. Protože chování, připouštějící podobné vysvětlení, bylo zaznamenáno i u našich bratránků lidoopů, tak tím padá jednak exkluzivita těchto jevů pro člověka, kterou hlásají prakticky všichni náboženští činitelé "velké trojky" (snad mimo Františka z Assisi), jednak to zřejmě přináší nějakou výhodu v situacích, které nelze zvládnout ryze mentálně. Tudíž to máme "zadrátováno" prostřednictvím genů v CNS po našich živočišných předcích jako třeba Darwinův hrbolek a svaly na ušním boltci, coby pozůstatek špičatého a pohyblivého ucha, nebo kostrč coby pozůstatek ocasu, přestože to reálně tolik nepotřebujeme, jako nepotřebujeme stříhat ušima a vrtět ocasem.A.S.Pergillnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-17966446145209537092011-03-17T23:38:24.632+01:002011-03-17T23:38:24.632+01:00Pane Pergille, přemýšlel jste někdy nad tím, proč ...Pane Pergille, přemýšlel jste někdy nad tím, proč prakticky v každém lidském společenství vzniklo nějaké náboženství? Jinými slovy, jaký význam měla a mají náboženství pro organizaci společnosti?<br />Systém Vašich životních hodnot není "založen na lži"?"Ravishing" Rick Rudenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-76462973847410551732011-03-17T23:36:29.520+01:002011-03-17T23:36:29.520+01:00Jsem rád, že v mém osobním životě nehrají ani nábo...Jsem rád, že v mém osobním životě nehrají ani náboženství ani církve skoro žádnou podstatnou roli. Nicméně ani v zemi tak sekulární jako je ta naše si nelze nevšimnout, že se církev římskokatolická snaží, když to okolnosti dovolí, prostřednictvím KDU-ČSL díky tomu, že ta bývala často pověstným jazýčkem na váhách při tvorbě koalic, ovlivňovat celou společnost k obrazu svému a nad míru hlasů získaných ve volbách. Například snaha úplně zakázat interrupce, či aspoň patřičně ztížit přístup k nim a jejich provádění až hraničila s duševní úchylkou. Zkrátka dodnes není z tohoto hlediska vše zcela v pořádku, ale jsem rád, že vliv těchto podivných lidiček významně zeslábl. S těmi několika otravnými jehovisty a dalšími vtíravými a neodbytnými spasiteli, které jsem v životě potkal, jsem si celkem poradil, někteří si dali říci po dobrém, na některé bylo třeba zavrčet důrazněji, ale nakonec dali pokoj. Nejkomičtější byli jehovisté usilující o naši babičku, když jsme jim sdělili, že byt už je můj a jinak že nemají v pozůstalosti s čím počítat, tak upřímný zájem o spasení její duše ustal, jako když utne. Přesvědčil jsem se tedy názorně, že o úplně chudé členstvo až tak nezištný a upřímný zájem nemají. Jinak ale jsem v kontaktu se spoustou lidí, kteří se hlásí k různým církvím, jeden z mých nejlepších kamarádů ze studentských let se dokonce stal pravoslavným duchovním, což už je tak trochu exotika. Se všemi těmi lidmi můžeme spolu mluvit a spolupracovat celkem v klidu a bez konfliktů, já jim tu jejich víru nehaním a neberu, oni v tomto ohledu nechávají v klidu mě a krásně spolu vyjdeme, není naprosto důvod k jakýmkoliv nevraživostem. Nicméně u mě takový důvod k nevraživostem nastává v momentě, kdy mi někdo zasahuje do mých svobod v tom smyslu, že bych měl uvěřit v to či ono a proto se chovat tak či onak, nebo jako naši lidovci, kteří se snaží víru montovat do legislativy, hlava nehlava, že vlastně diktuje menšin většině je jim jaksi fuk.<br /><br />Zkrátka a dobře si myslím, že sekulární svět i svět víry (nejde-li tedy zrovna u tu jedinou dokonalou zjevenou muslimskou pravdu - s tou se soužít slušně nedá) mohou za určitých podmínek a předpokladů poměrně slušně koexistovat, pakliže si pro tu společnou existenci vyříkají a vytvoří určitá pravidla, která budou oboustranně dodržovat. Jedním z nich je navzájem si nekecat do světonázoru více, nežli je nutné, za což se tímto přimlouvám i uvnitř naší Hospůdky, neb o některých tématech není prostě toho druhého možné přesvědčit a být kvůli tomu na něj hrubý a neslušný je zbytečné.draknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-28939332273308400892011-03-17T22:41:59.020+01:002011-03-17T22:41:59.020+01:00Harpyje,důvod mé pranoji (tak bych se chtěla mýlit...Harpyje,důvod mé pranoji (tak bych se chtěla mýlit) jsem napsala u článku "Kadáfí v radioaktivním stínu".Kopretinanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-70013054654852337872011-03-17T22:06:01.323+01:002011-03-17T22:06:01.323+01:00Inu Pergille, teď jste nejspíš Harpyji a Kopretinu...Inu Pergille, teď jste nejspíš Harpyji a Kopretinu opravdu naštval. Bude exkomunikace... ;-)STKnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-41879881254870307742011-03-17T21:41:15.781+01:002011-03-17T21:41:15.781+01:00To Harpyje a spol.
Křesťanství je založeno na lži...To Harpyje a spol.<br /><br />Křesťanství je založeno na lži. Nikdy nikdo, za celých cca 2000 let, co křesťanství existuje, nedokázal existenci boha, kterého křesťané uctívají. I Harpyje nakonec musela (jako mnozí v podobné situaci před ní) udělat úhybný manévr a začít líčit "pozitivní etický a kulturní přínos křesťanství".<br />To je, pochopitelně nesmysl. Nemůžete mít zločinnou (protože lživou a násilím prosazovanou) ideologii, která by současně byla přínosem. To je asi stejné, jako když obhájci Al Caponeho líčili svého klienta jako dobrotivého muže, oporu společnosti (včetně církve) a štědrého sponzora různých dobročinných akcí. Nebo, nerad tím argumentuji, ale budiž, když je v některých kruzích vzpomínáno, jak Hitler stavěl dálnice (a další veřejné stavby) a jak byla za vlády nacistů v Německu menší zločinnost, a to jak ve srovnání s Výmarskou republikou, tak i se stavem po válce.<br />Rozlišování nějaké církve duchovní, církve coby společenství věřících, církve coby sociální instituce se používá jen a jen proto, aby se zamlžila podstata věci.<br />Ano, mohli být křesťané jako jednotlivé osoby slušní lidé (takoví se našli i mezi těmi nacisty). Ano, někteří křesťané se stali přínosem v oblasti vědy nebo umění, nicméně bylo to v dobách a zemích, kdy a kde nebylo možné udělat kariéru, aniž by člověk alespoň předstíral, že té snůšce nesmyslů věří, a aniž by alespoň formálně neprováděl některé církevní úkony. V dobách ještě dřívějších se musel snažit předstírat ještě důkladněji, protože církev měla monopol i na školství. (Tohle do určité míry přetrvává v některých oblastech původní evropské dvanáctky i v některých oblastech USA v jakési "soft" formě dosud.) Později zase podobní lidé museli předstírat věrnost nacistickým idejím, ještě později zase komunistickým (případně se zichrovat vstupem do partaje). Je přitom naprostý nesmysl, že by byly nacistická nebo komunistická ideologie zdrojem vědy kultury a umění (Heydrich byl prý nadaný a výborný klavírista, je to informace relevantní vůči tomu, co se dělo například v Osvětimi?). Jen prostě v určitém čase a místě platilo, že se bez alespoň předstírání souhlasu s těmito ideologiemi prostě odborná nebo umělecká kariéra udělat nedala. Pochopitelně, nacismus ani komunismus neměly totální moc tak dlouho jako křesťanství, proto mohli přežívat ti, co udělali kariéru za předchozího režimu apod. Pokud by tyhle režimy trvaly přes tisíc let, tak by se mohly hájit naprosto stejně, jako hájí Harpyje to křesťanství.<br /><br />Další věc: Režim / ideologie postavený na lži nikdy nemůže být zdrojem nějaké zgruntu pozitivní a poctivé etiky. Vždy ta poctivost bude narážet na limity, dané lží, která to celé obaluje. Proto právě ti nejpoctivější a nejkvalitnější lidé budou nejvíce narážet a naopak, právě bezcenná spodina půjde v tomto prostředí nahoru. Klasický příklad je "soud" s Galileem - toho soudila naprosto bezcenná hovada, která by, nebýt toho soudu, nestála ani za zmínku petitem v tlustých monografiích.<br /><br />A poslední věc: Křesťanství vtáhlo do Evropy s právními a etickými zvyklostmi civilizačně naprosto bezcenných primitivů, kteří si i hlavní svatostánek svého "boha" museli nechat postavit od jinověrců, protože sami byli tím svým náboženstvím tak zdegradováni, že tu poměrně primitivní (v porovnání s tím, co se v té době stavělo v sousedním Egyptě, nebo naproti přes moře v Řecku a Římě) budovu nebyli s to postavit sami. <br />Pokud je na křesťanství něco pozitivního, tak jen to, že (na rozdíl od islámu) se do něj podařilo propašovat alespoň nějaké prvky podstatně vyspělejších evropských etických a právních systémů, takže se nestalo takovou civilizační katastrofou, jako byl judaismus nebo je islám. To je ovšem asi stejná zásluha, jako kdyby se dnes nacisté chlubili tím, že ty Židy nepobili všechny.A.S.Pergillnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-25330807406514947922011-03-17T20:54:40.052+01:002011-03-17T20:54:40.052+01:00Harpyje,
jsem jistě ignorant, pokud jde o teologii...Harpyje,<br />jsem jistě ignorant, pokud jde o teologii, ale to, co cituji, jsou slova francouzského teologa, kardinála a jezuity Henriho de Lubac: Meditazione sulla Chiesa, Vol 8, Jaca Book, <br />Výtah z díla na hp://www.camminaluomo.it/chiesa/chiesa1.htm<br />Jinak bych se sama neodvážila teorizovat na toto téma.<br />Vy snad chcete slova kardinála o církvi spirituální a církvi světské nějak korigovat?informacenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-2990975706353494332011-03-17T20:34:56.978+01:002011-03-17T20:34:56.978+01:00Sorry, Kopretino, ale taková pitomost, jako "...Sorry, Kopretino, ale taková pitomost, jako "církev jako křesťanství" neexistuje.Harpyjenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-45858873362652944552011-03-17T20:30:48.880+01:002011-03-17T20:30:48.880+01:00V tomto sporu, Kopretino, který mi už leze krkem, ...V tomto sporu, Kopretino, který mi už leze krkem, vzhledem k ignoraci zúčastněné Informace, jde pouze o rozdíl mezi KŘESŤANSTVÍM a CÍRKVÍ. Nejde tedy o "Církev a Církev", jak tvrdíte Vy<br />Dzp.Harpyjenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-67787416777824933392011-03-17T20:25:41.376+01:002011-03-17T20:25:41.376+01:00Kopretino,
i někteří teologové rozlišují mezi &quo...Kopretino,<br />i někteří teologové rozlišují mezi "církví viditelnou, světskou, hyerarchickou, která žije mezi námi a církví neviditelnou, zcela vnitřní, spirituální ... "zářnou komunitou boží, rozšířenou po celém světě. Jenom tato široká communio sanctorum je ideálním místem pro setkání všech křesťanských komunit, ... je v rigorozním slova smyslu církev boží. Ta světská, která je tělesná, je "výtvorem lidským".<br />(Chiesa visibile, temporale e gerarchica, quale esiste in mezzo a noi, una specie di Chiesa invisibile, tutta «interiore», tutta «spirituale», «comunità luminosa di Dio diffusa in tutto l’universo». Solo questa vasta communio sanctorum, ideale luogo di incontro di tutte le comunità cristiane ...sarebbe, rigorosamente parlando, la Chiesa di Dio. ... La prima, che è «corporale», non sarebbe che una «creazione umana». Henri-Marie de Lubac)<br />Jenomže ale v praxi je to právě tato světská viditelná církev, co rozhoduje a řídí církev neviditelnou.informacenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-31560880789141752011-03-17T20:12:07.795+01:002011-03-17T20:12:07.795+01:00Jak jsem psala, informace, pravdu máte obě. Je tře...Jak jsem psala, informace, pravdu máte obě. Je třeba definovat církev a církev. Církev jako křesťanství a církev jako instituce tvořena někdy zlými lidmi...Kopretinanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1906580742419998654.post-13571297146096816942011-03-17T19:52:20.958+01:002011-03-17T19:52:20.958+01:00Ad 17:10
"Le principal souci des présomptueus...Ad 17:10<br />"Le principal souci des présomptueuses, c'est de ne pas subir d'influences : <br />Elles tiennent à persévérer dans leur ignorance intégrale."<br />Citation de Charles Régismanset ; Nouvelles contradictionsinformacenoreply@blogger.com