Pondělí 1. května, státní svátek
Firma uspořádala v tento sváteční den pro své zaměstnance turnaj v golfu. Účastnili se všichni manažeři s ředitelem Běsným Kokotem v čele. My ostatní jsme jen přihlíželi. Akorát kolega Cymbuch tahal golfové hole vedoucímu ing. Duto Hlavovi. Budu si muset taky pořídit golfové náčiní.
Úterý 2. května
Podnikoví výtaháři, hasiči a údržbáři už nemusejí chodit do práce. Až do konce své výpovědní doby. Místo nich nastoupili odborníci z firem, které doporučil ředitel Kokot a náměstek Dur Durak. Záchody stále protékají, je na nich proto uzavřena voda a jsou zamčené. Krom těch na Ředitelském Patře.
Středa 3. května
Ředitel Běsný Kokot si stěžoval na nával na toaletách v Ředitelském Patře, kde jedině byly otevřeny. Vedoucí ing. Duto Hlav dal za úkol kolegovi Bambasovi připravit Knihu Přístupů na Soc. Zař. v Řet Pé. Klíče od ředitelských záchodů má na starosti kolega Cymbuch. Odpoledne jsem si obhlížel v krámě golfové hole.
Čtvrtek 4. května
Už se ví, proč nejsou hajzly stále opravené. On to lidem v dodavatelských firmách nikdo neřekl. Náměstek Dur Durak rozhodl, že se z šéfů zrušených oddělení výtahářů, hasičů a údržbářů stanou koordinátoři. Ti pak budou zajišťovat zakázky v těch firmách. Přesunuli nás do dílen po údržbě, aby mohlo vzniknout samostatné Patro Koordinátorů.
Pátek 5. května
Zřízení skupiny koordinátorů má kladný vliv na situaci v záchodových frontách. Jsou totiž otevřeny toalety i na Patře Koordinátorů.
*********************************
PS 2010: Po deseti letech jsou nezvládnutelné návaly na toaletách v Šanghaji na právě otevřené EXPO 2010. Asi si najali stejné firmy, jako naši kokoti...
*************************************
Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.
Kdo je kdo v Českých Textárnách - verze z dubna 2003
Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna 2003 lze za 199,- Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz .
Předem dík! >>:))
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
20 komentářů:
Moby Dicku,
už jsem se Vás chtěla kolikrát zeptat, jestli ty textárny jsou státní podnik nebo soukromý. Anebo jestli je to nějaká reminiscence socialistického řízení hospodářství.
ČESKÉ TEXTÁRNY,a.s., v období 2000-2003: velká zavedená česká firma, těžící z dřívějšího postavení na trhu, kde měla prakticky monopol na produkci různých užitečných textů.
Kontrolní balík akcií drží stát.
Najednou v ní probíhají procesy přestavby, zeštíhlování, hledání nové filozofie, liberalizace a doprivatizace.
Další WHO IS WHO & WHAT IS WHAT (stav ve firmě začátkem dubna 2003, kdy končí inzerovaná knížka) viz
http://archiv.neviditelnypes.lidovky.cz/clanky/2003/04/29466.html
Další články tohoto autora:
Takže?
ČeTex byly akciovou společností se státní majoritou.
Reminiscence na soc. řízení hospodářství je dána pouze tím, že manažeři minoritního majitele - kteří měli smluvně zaručeno faktické řízení firmy - byli z jednoho ze států EU...
Oni to, chudáci, nevěděli, když zakládali novodobé Brigády kapitalistické práce, Bruselské výzvy, a VUML - Virtuální Univerzitu Morálky a Lidství...
>>:))
Ano - rozdíl mezi starými hloupými komunisty a novými přechytralými manažery byl v tom, že ti první nutili chodit lidi na 1. máje do průvodu, ti druzí je nutili chodit na teambuildingové akce typu Golf.
A protože na obou stranách pomyslné barikády vedoucí/manažer - podřízený/tzaměstnanec byli často stejní lidé jako před lety, šlo často o stejný "existenční pochod"!!!
Taky jsem se chtěla zeptat, co je fakticky ten VUML? Pořád se o tom dost hanlivě píše, myslela jsem že to byla nějaká komunistická doučovací škola pro funkcionáře. Kdo ji zakládal?
A pak mě napadá ještě jedna otázka, ale tu si nechám napodruhé.
Dnešní zpráva
Rakouské letadlo low cost při přistávání na letišti na Elbě, přeřízlo křídlem tři dráty vysokého napjetí. Pilotovi se podařilo letadlo na poslední chvíli vyrovnat a dosednout na přistávací ploše. Velké leknutí pro všechny pasežéry, ale nic se jim nestalo.
Člověku přijde hned na mysl to polské.
Další verze: letadlo narazilo vrtulí a přeřízlo jen jeden drát
letadlo narazilo podvozkem
nepřistálo na přistávací ploše ale mimo,
49 cestujícím se nic nestalo
VUML: Večerní univerzita marx-leninismu. Bolševická tříletá nalejvárna zakončená zkouškou.
Určeno pro komunistické kádry. Ba i nekomunistické kádry - pokud ovšem tito chtěli zůstat kádry...
K odkazu na archiv Deníčku MD:
Když si dám
http://archiv.neviditelnypes.lidovky.cz/clanky/2003/04/29466.html
tak mi ten odkaz funguje normálně. Vypadne:
"Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí v následujícím textu, jsou pouhou literární fikcí. Jakákoli podobnost je čistě náhodná. Naopak situace, ve kterých se ocitají malí hrdinové tohoto deníčku, jsou vesměs reálné."
atd...
http://www.leggo.it/articolo.php?id=59178&sez=CRONACA
Obrázek letadla Intersky (ne toho postiženého)
Napjetí vedení 15 tisíc volt
Moby Dicku,
tyhle Vaše (už historické postřehy) z ČT(K?) už nemohu (na rozdíl od týdenního přehledu s komentáři Mrtvé kočky a paní Moby Dickové) ani vidět.
V našem "ústavu" totiž tyto děje právě aktuálně probíhají. Takže se vždycky jenom nas... ...irituji, jak je všechno pořád stejné. Ani napsat to tu nejde, protože bych byl (neprávem) považován za vašeho plagiátora.
Že by to bylo v lidech?
V nás všech?
---
P.S.: Někdy přemýšlím o tom, jak bych se choval já, kdyby mi vrátný ráno v předklonu řekl "Dobrý den, pane řediteli!" a myslel to vážně.
Namoutě - nevím.
Češtinářský koutek: napětí, milá informace, napětí. Nikoliv napjetí.
Je pravda, že v tom mají hokej kolikrát i ehm-novináři. Jenom upozornění ;)
OK, děkuju. Byla jsem na rozpacích, jestli mám napsat napětí nebo napjetí, a pak jsem si řekla, existuje napjatý a tak jsem analogicky zvolila druhou formu.
Ovšem napjatý je taky špatně, správně je napˇatý, ale protože ten háček nad a dělá problémy, tak se uchylujeme ke kompromisům s vloženým j.
;-)
Pro pana žibřida, aby zbytečně nenapínal svoji mysl ani nás :
napřěženie, -ie, neutr., napřažení, napětí, Anstrengung: mysli naprezenim (mentis intentione)
Zdroj: J. Gebauer, Slovník staročeský
otnositi, -šu, -síš, otnošovati, -uju, -uješ ned. (co) odnímat, brát; rušit, mařit, činit konec, činit přítrž čemu; (koho, co) udržovat v napětí: dokovad duši naši otnošiješ?
Zdroj: Malý staročeský slovník
-------------------------------------------------
taženie, -ie n. natažení, napnutí
Zdroj: Malý staročeský slovník
(http://vokabular.ujc.cas.cz/default.aspx )
Školu lidu ! (Jan Kámoš Komenský)***Volte ČSSD a KSČM !
Ad napětí, napjatý:
Ještě Neruda psával "napiatý". A hle, co jsem vygoogloval. Březinu:
"Slyšíte tajemné šumění krve? Vření ve zrajícím
kvasu
omamujícím? Horečný hlahol v temnu úlů?
Bolestná zaznění srdcí, laděných věky jak struny
pro souznění hvězdná?
Zakvílení strun příliš napiatých, přetržených?"
(To je přesně k těm přetrženým el. drátům:)
Za 1. republiky se tak psávalo třeba v novinách (vygoogleno):
"Co se týče Maďarska, je přirozeno, že poměr mezi námi a Maďarskem byl dosti napiatý, a není potřebí si to zapírat, nebo předtím zavírat oči."
"Zajímavý je pohled na dráty, jimiž vysoce napiatý proud prochází v noci; jsouť obaleny září podobně jako dráty při pokusech s Teslovými proudy."
(Vysoce napiatý proud = vysoké napětí...:)
Dnes dle slovníku č. pravopisu jen "napětí".
No a Slováci si "napietie" přetransformovali na "napätie"...
Problém je v tom, že v české výslovnosti neexistuje měkké palatální –p- . Výslovnost slov napjatý a napětí je stejná; skupina zobrazená v psané formě, podle norem pravopisné kodifikace, jako pja a pě se vyslovuje –pj+a- pj+e-. Totéž platí i o grafii souhlásek b, v +je = bě, vě. Pravopis je, jak říká Lubomír Doležel v Materiály z konference o normě spisovného jazyka, jistá soustava norem, která má konvenční povahu a neopírá se přímo o mluvenou formu jazyka. Konvence je pak vytvářena kodifikátorý, to znamená linguisty, kteří pravopisné normy časem upravují.
Celá debata se svedla na problémy pravopisu, ale nikdo nereagoval na otázku jiné analogie: pád polského letadla ve Smolensku a zažehnaná nehoda rakouského letadla na Elbě.
Obě letadla byla asi ve stejné výšce, když narazila, dráty elektrického vedení asi kladou větší odpor než větve stromů, rakouské letadlo bylo menší a asi méně výkonné než Tupolev.
Vím, že na to nemohou odpovědět ani odborníci, jsou to sice analogické případy, ale konkretní podmínky, které neznáme, se zřejmě liší.
Ale přesto ...
http://www.suedkurier.de/region/bodenseekreis-oberschwaben/friedrichshafen/Elba-Intersky-rechnet-mit-100-000-Euro-Schaden;art372474,4276937
To informace ad letadla: Není paralela. Dráty se vyskytují ve výškách, kde nejsou očekávány. Často je přešmyknou letadla, před časem vojenský vrtulník na jižní Moravě svým rotorem. Jindy padají italské lanovky.
Polské Túčko prakticky narazilo křídlem do země - no a přitom i polámalo stromy. Stromy v lese jsou prakticky neprostupnou hradbou, kdežto napjatý drát pod úderem praskne.
Okomentovat