čtvrtek 12. ledna 2012

Zamrznutí Šamanova doupěte!

Z mailu čtenáře: Nejsem schopen se od včerejška, kolem půlnoci, dostat na ŠD!! Všechno ostatní mi na PC funguje, otvírá se atd. Jenže když si jakkoli otevřu ŠD, zůstane mi tam to, co se otevře a nic z toho nemůžu dostat dál. Pouze  v e l i c e  pomalu se mi z jednoho rozkliknutí otevře komentář - a tím to končí. A ani ten se už neposunuje, nereaguje ani kliknutí na vaši fotku, odkaz - nic. A co je zajímavé: když to či ono stáhnu na dolní lištu, pak po opětném otevření na celou plochu je už jenom bílá! A nahoře ustrne oznámení, že se něco otvírá, a šlus.


Dodám postřeh své milé ženy: Na spodní liště prohlížeče se po nekonečném přesýpání přesýpacích hodin objevuje hláška: "Dokončeno. Na stránce se všal vyskytují chyby."

Ano, ano, vážení čtenáři. Jsme na tomto webu jenom hostem. Jeho provozovatel včera v noci provedl další facelift, kosmetickou úpravu vzhledu, či spíše výtah ksichtu, protože obličeje mnoha čtenářů zůstaly značně prodlouženy.

Což o to, že se teď hůře čtou komentáře. Na první pohled jsou kratší řádky a natlačené na sebe. Vypadá to blbě. V okénku pro vkládání komentářů jsou zato delší řádky pro psaní komentářů. Ale kalendář se začal psát americkým způsobem, což by snad až tak nevadilo, ale čas se nastavil o devět hodin zpátky, na kalifornský čas, přesně podle mého prvního předběžného odhadu. Konkrétně na UTC-8 U, PST (Pacific Standard Time), který také platí v hnízdě firmy Google. A tady je snad vysvětlení dalšího, snad nejhoršího zádrhele - totiž v perexu popsané závady zamrznutí.

Pozor: Týká se pouze prohlížeče Windows Internet Explorer! Pohov: V prohlížečích Mozilla Firefox a Google Chrome moje Doupě funguje!

Protože standardně požívám Firefox, nevšiml jsem si hned problému. (Explorer se natolik vylepšuje ve svých uživatelských funkcích, že dělá miliony věcí, které nepotřebuji a je zbytečně pomalý, Chrome je zase od samého začátku pro mě nesnesitelně nepříjemný. Ale mám všechny tři prohlížeče od té doby, kdy mi banka řekla, že její internetové služby nejsou vyladěny na ten který konkrétní prohlížeč.)

A zde je moje první předběžné vysvětlení: Blogspot.com je produkt říše Google, kdežto Explorer pochází ze samoděržaví Windousovského. Stali jsme se tak zřejmě obětí nekompability jejich zcela nesoudružských, ba až nepřátelských vztahů. Při nějakém nastavení to snad fungovat bude, stejně jako na Exploreru (i když s potížemi) funguje oficiální blog Google

Případ jsem předal svému guru Tess, která se na ten hlavní problém (zamrznutí v Exploreru) podívá hned, jak se dostane k počítači (dnes) a podá zprávu. S tím časem, no, to teda nevím.

Všem návštěvníkům Hospůdky u hřbitova se omlouváme. Zachovejte nám, prosím, přízeň i nadále. Snad se nebudeme rovnou stěhovat na krchov.

\ :-) Váš Šaman

4 komentáře:

Jakub S. řekl(a)...

Tchý brďo - a dodatečně dokonce velkolepý záběr holoubka (hrdličky, tetřívka?) na sněhu, ovšemže černobílý! Inu, jen to nejlepší je pro něj dost dobré.
A tak sa to patří. Za chvílu ně to Pámbů spočíce, a co myslíš, ogare, budu sa mu muset podívat do očú a řéct: dělál sem všecko jak sem umňél, je to dobré? A on aby mohl řéct: Tož ba, di dál! Pravili mně jednúc jeden staříček z chalupy pod Světlovem. Šak už tam dlúho je. Aj tá chalupa je zarostlá maleniskem.

Jakub S. řekl(a)...

No o kompatibilitě m n ě povídejte. Na podzim jsem jel do matičky s Dráhama a zpátky s panem Jančurou. Znovu ověřeno v prosinci. Nevyčerpatelný zdroj údivu, zábavy a poučení, to se nedá vymyslet.

Šaman řekl(a)...

Holub na sněhu na ZAMRZLÉM Prokopském rybníku, Jakube. Foceno vloni v únoru, protože letos ještě ne a nezamrzl. Vyčkejme února…
(Po kliknutí na obrázek se onen rozevře - a je jasně vidět, žetě holub.)

STK řekl(a)...

No to jsou "vjecy...
Měním se mi to přímo pod rukama. Teď mám na odpovědi extra okno. No uvidíme.