pátek 26. listopadu 2010

MOBY DICK: Kroky na cestě k jiné, humánnější sexualitě

Humanitární loupeže, talentovaní imigranti, azyl pro piráty, změna slev, největší Němec, mrtvý obraz a jiné pornografie
*****************************************
Neděle 21. listopadu 2010, Světový den televize
166 kontrolorů finančních úřadů začne na plný úvazek kontrolovat, na jaké "humanitární účely" posílají hazardní firmy své příspěvky. Loterijní společnosti a podobní lupiči totiž svůj vejvar (přiznaných 30 mld. Kč) nezdaňují, ale dle svých příjmů věnují 6 – 20 % dobročinnosti. Vloni to bylo 3,36 mld. Zásadně nikoli jasným příjemcům typu Člověk v tísni nebo Adra, ale na muzikály Michala Davida nebo motosport. Podle nového loterijního zákona se z hazardu už daně platit budou, dvacetiprocentní. Nejdříve od ledna 2013. Jestli kvůli tomu dříve nepadne vláda.

Dobrá otázka: Proč se vlastně z hazardu daně neplatí? Odpověď, pokud ji kdy uslyšíme, bude podobná odpovědím, proč u nás nikdy nebyl přijat normální zákon regulující kouření ve veřejných prostorách, proč mohou u silnic stát nezákonné billboardy, z nichž má silniční správa LDH, anebo proč se v Praze poskytuje placené stání před přechody pro chodce, což rovněž zákon zakazuje. Anebo – proč obce nemohou nic dělat, když nesouhlasí s výherními (spíše proherními) videoterminály, ministře financí Kalousku!

Česká obchodní inspekce začne kontrolovat, jestli uhlí, co se do severních Čech dováží z Polska, je vlastně uhlí. Podle kouře, který z hořící hmoty vychází, se zdá, že ne zcela.

Premiéři Vladimir Vladimirovič Putin (Rusko) a Wen Ťia-pao (Čína) a hodnostáři dalších devíti zemí jednají v Moskvě o tom, jak zabránit vyhynutí tygrů. Už je jich jen 3200. Do několika let bude po nich. (Po tygrech, ne po hodnostářích.) Vybíjejí se kvůli svým orgánům, které se používají v „čínské medicíně“.
"Velkou výzvou je, jak udělat, aby živý tygr byl cennější než mrtvý tygr." (Biolog Fred Bagley)

Skotská (britská) folková (lidová?) zpěvačka KT (to je křestní jméno) Tunstallová vydala elektronické album Tiger Suit.

“Přistěhovalectví do velké Británie je nepřijatelně vysoké a musí být sníženo.“ (David, Cameron, britský premiér, v rozhovoru pro Sky News.) Má se tak avšak činit s rozvahou, aby do země mohla i nadále plynout kvalifikovaná pracovní síla – a "talenty".

Pondělí 22. listopadu 2010
Řidič, který záměrně narazil do neposlušně pomalého vozidla na D1 a poslal ho tak ve vývrtce za svodidla, dostal 5 let natvrdo. Právnickým slangem do něj nenarazil. "Provedl manévr, kterým vytlačil z dálnice auto Z.U."
“Jen jsem nezvládl předjíždění.“ Odsouzený Luboš Lacina se odvolává. Je to slušňák, poškozené zaplatil 94.000 Kč za škodu na jejím vozidle a omluvil se. (Agentury neuvádějí, jestli je Rom nebo běloch - jenom, že je manažer...) Po odvolání může dostat i 12 let.
Paní U. od incidentu nevsedla za volant...

České dráhy představují nový jízdní řád a nové, zdražené, ceny. Pardon, nemá jít o "zdražení", ale o "změnu slev"...

Slavnosti vody v Phnompenu skončily panikou, jež vypukla kvůli rozhoupání visuté lávky. Utopilo se či bylo ušlapáno 456 lidí...

V knize rozhovorů s Benediktem XVI. "Světlo světa" papež poprvé veřejně připouští užívání kondomů: "V některých případech. když je záměrem snížit riziko infekce to nicméně může být první krok na cestě k jiné, humánnější sexualitě." Kondomy však nicméně “nejsou tou nejsprávnější cestou, jak se vypořádat se zlem nákazy HIV". Katolické misie právě v boji proti šíření AIDS už několik let bez keců kondomy rozdávají...

Před hamburským soudem stanuli poprvé po 400 letech piráti, konkrétně deset Somálců. Zatímco zhruba 700 chycených pirátů bylo za první letošní půlrok propuštěno bez ztráty kytičky, tito zaútočili na německou loď, která požívá teritoriální ochrany. Jako všechny lodě. Proto už soudí "své" somálské piráty i USA a v Nizozemsku dokonce už piráti "sedí". Žádná africká země k tomu nechce propůjčit své vězení.
“Strávit tři, pět nebo i sedm let v evropské či americké věznici a dostat pak politický azyl – lepší osud si Somálec těžko představí.“ (Anja Shortland, odbornice na pirátství z německého Institutu pro ekonomický výzkum.)
Je to nová výzva pro mladé talentované Somálce!

Úterý 23. listopadu 2010,
Svátek má Klement. (Toto křestní jméno latinského původu znamená "vlídný, laskavý, shovívavý".) Narozeniny má nevlídný, nelaskavý a neshovívavý Klement Gottwald (*1896).

“Situace s eurem je velice vážná.“ (Anděla Merkel)
Odhadovaná pomoc Irsku páčí asi 80-90 mld. €. 50 mld. z toho by měla zacálovat EU. 15 mld. € z toho, by mělo zacálovat Německo.
Protože Irsko přistoupilo na vnucovanou pomoc, začalo se spekulovat s příštím pádem Portugalska. To by už potřebovalo 50 mld. €. Načež se začalo spekulovat o spekulaci na příští pád Španělska To by už potřebovalo 300 mld. €...
Ještěže máme ten záchranný fond ve výši 750 mld. €! Kdybychom ho neměli...

Mrtvá Kočka: “Tak by nebyl spouštěn dominový efekt.“

Televize ZDF vysílá „hraný dokument“, ze série „Německé dějiny v devadesáti minutách“, kde představuje „jednoho z největších Němců“: Karla IV. Tento velikán, po matce Čech, po otci Lucemburčan a Němec? Televizní tvůrci použili nejspíš v Čechách málo známé konstrukce: Římský císař = císař říše římské. Římská říše = Říše římská národa německého = Německá říše. Vládce německé říše = Němec (národnost ve středověku neexistující). Tak se Otec (české) vlasti stal klasickým sudeťákem. Zajímavější však je, že se v dokumentu zmiňuje v Čechách zamlčovaný tatíčkův aktivní antisemitismus („pokud vám dlužím, můžete si to vzít na mých židech“) – což ovšem bylo ve středověku obvyklé chování všech evropských vládců.
"Revoluční ozbrojené síly KLDR odpověděly silným protiútokem". Na co? Na agresivní – existenci jižní Koreje. Chlapecký generál Třetí Kim si zkouší nové hračky a vystřelil asi 200 granátů. Jižané odpověděli asi padesáti granáty.
Podle některých komentátorů nešlo o útok na jižní Koreu, ale jen "na odlehlý ostrov". Který je součástí území jižní Koreje. Na místní vojenské základně byli zabiti dva vojáci, mezi místními civilisty pak dva další lidé. 18 lidí bylo zraněno.
Místní občan: “Bylo to jako válka, celý můj dům shořel.“
Jihokorejští politici: “Něco takového nemůžeme dopustit.“
Podle některých komentátorů mladistvý Kimíček chce jen donutit svět – aby s ním jednal o dalších dodávkách humanitární podpory!
Severokorejští stalinisté/kimisté: "Budeme jednat o tom, co vy nám musíte dávat, abychom mohli dělat, co se nám zamane.“
Žena Moby Dicka: “A na to někdo přistoupil?“

Mrtvá Kočka: „Všichni. Už před půl stoletím.“

Středa 24. listopadu 2010
Od 1.1. 2011 zmizí kolem dálnic asi 20 % billboardů. Jde o to, aby se zvýšila bezpečnost. Je dokázáno, že umně upoutávající upoutávky skutečně řidiče upoutávají! Snižují jejich soustředění. Je jich moc, na evropském území snad nejhustěji natláskané. Jsou se vším svým vnucováním ohavné. Odporují silničnímu zákonu. Peníze nesou výhradně reklamním agenturám, Správa silnic a silnic pro motorová vozidla z nich prakticky nic nemá, vinou vypečených smluv...
Nešlo ty obludnosti zarazit dříve? Asi "nešlo"! Většinu těch smluv prý nelze vypovědět dříve než v roce 2019.
Vypovědět ne, ale zavřít jeho autory. Za pletichy, zločinné spolčení - a všeobecné ohrožení. Billboardy zabíjejí! Nepřímo – když odvádějí pozornost řidičů, a přímo, když do nich narazíte v místech, kde ze zákona nemají co dělat! Tak co má větší sílu – zákony – nebo nezákonné smlouvy???

Mrtvá Kočka: “Sílu mají ty prachy, které to nese.“

Od nového roku odchází z ústecké čtvrti Severní terasa (25.000 obyvatel) policie. Přesněji: Jsou zde rušeny nevyhovující služebny, kde museli pobývat strážní policajti v nevyhovujících podmínkách. Mluvčí policie tvrdí: "Na naší práci se nic nezmění." Aha... A proč tedy nezrušit rovnou celou policii?
Stav strážníků zároveň klesne na polovičku. Inu – úspory. Avšak v ulicích se objeví o 20 % strážníků více! Jak to, jak to? Ale - nebudou si mít kam sednout! Aha...

Mrtvá Kočka: "Aha!"

"Don´t touch my junk!" (Nešahej mi na moje nářadí!) Heslo, pod kterým dnes hodlají stávkovat američtí cestující před nástupem do letadel. Nechtějí se nechat "svlékat" rentgenem (který pracovníci federální letištní ochranky TSA nazývají "měřič penisů"), a tak raději podstupují osobní prohlídku. Ale při ní protestují proti osahávání genitálií...
Při těchto prohlídkách se neprohlížejí podezřelé osoby (cizinci podezřelého zabarvení nebo našinci podezřelého chování) ale osoby náhodně vybrané počítačem, aby to nebylo rasistické. Osobní prohlídky zato splňují zásady gender politiky...

Mrtvá Kočka: “A proč ne zásady bezpečnosti?“

“Skenery máme také, ale u nás jsou používány jen výjimečně.“ (Alon Wainer, izraelský bezpečnostní odborník.) Izraelský systém vyhledává na letištích podezřelé osoby. Každý dostane sadu otázek – a nejde o to, co odpoví, ale jak se přitom chová! Místo plošné buzerace pak nastupuje buzerace osobní...
Ratingová agentura Standard & Poor´s snížila rating krachujícího Irska na - úroveň stabilního Česka...

Čtvrtek 25. listopadu 2010, 115. narozeniny Ludvíka Svobody, Den díkůvzdání, Mezinárodní den za odstranění násilí na ženách
“Ženy trpěly halucinacemi po anesteticích.“ Doktor Roger Abdelmassih, vyhlášený odborník na umělé oplodnění, se brání před brazilským soudem z nařčení z celkem 56 případů sexuálního obtěžování. Žádné nevinné české „harašení“, v těch případech je zahrnuto i 39 znásilnění. Abdelmassihovi nepomohlo ani 170 svědectví spokojených pacientek (?) a jejich partnerů (???). Obdržel celkem 278letý trest.

Výnosy z dluhopisů zadlužených zemí eurozóny dosáhly nových maxim. To je dobře? Pro jejich majitele. Jinak to značí, že financování státního dluhu stále zdražuje. Začalo se uvažovat o tom, že (poněkud značně virtuální) záchranný fond by bylo potřeba zvednout ze tří čtvrtí bilionu Eur raději rovnou na bilion. Přesněji: na 925 mld. Úvahu pronesl člen bankovní rady Evropské centrální banky Axel Weber na večeři na německé ambasádě v Paříži.
Byly zveřejněny spekulace o tom, kdy (nikoli „jestli“) se dluhová nákaza rozšíří do Francie a Nizozemska...

Žena Moby Dicka: „Bankéři by si neměli na veřejnosti pouštět hubu na špacír.“

Mrtvá Kočka: “Když už se vožerou.“

Vláda našla způsob, jak zaplácnout deficit státního důchodového fondu: Donutí tři miliony klientů soukromých penzijních fondů vrátit se pod ochranná křídla státu. Jinak deficit státního důchodového fondu příští rok vzroste na 900 miliard forintů. Soukromokapitalistické fondy přitom už nastřádaly 3 biliony forintů (268 miliard Kč).
Maďarsko se tak chystá jít osvědčenou cestou Argentiny (2001) a Československa (1953) a dává návod vítězi příštích českých voleb...

Pátek 26. listopadu 2010, Mezinárodní den nenakupování
V německém Frankfurtu bylo vystaveno "kontroverzní" "dílo" italské umělkyně Vanessy Beecroft "Not in fashion". "Kontroverzní" se mu říká proto, že vyvolává spory, ale protože bylo vyprodukováno, aby spory vyvolávalo, tak jde spíše o "dílo" provokační. No a o "dílo" moc nejde, neboť autorka moc práce nepodělala: ve výstavní síni stojů bez hnutí dvacet mladých žen v botičkách s vysokými podpatky (pro většinu z nich je to jediný kus garderóby), které tupě hledí do prázdna. Pravděpodobně proto, že jsou tupé. Nehybně totiž stojí v sále celé dny, a obávám se, že i bez odpopovídajícího honoráře. Navíc celou výstavní dobu (tato expozice končí až 9. ledna 2011) musí poslouchat zvukovou smyčku, která neustále opakuje "vstaň, stůj rovně, buď pyšný, buď silný". Feministky protestují, že jde "o ponižování žen". (Spíše o ponižování návštěvníků, ne?) Bulvár označuje "dílo" za "pornografii". Mám jinou představu o pornografii (jen se sami podívejte). Podle žánru jde o "živý obraz", přičemž "umělkyně" se prý zaměřuje se především na "mrtvolná nahá těla". Takže: mrtvý obraz.

Přesvědčení ženy Moby Dicka: "Avšak Mrtvá Kočka by si tam nikdy nestoupla."

Recenze Mrtvé Kočky: "Je to výstava lodiček".

"Návrh zákona je podle prvních informací v ne příliš kvalitním stavu a bude potřeba ho dopracovat. Řada senátorů již při diskusích vyjádřila názor, že pokud by se to nepodařilo, že návrh zákona nepodpoří." (Čerstvý předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD) se tímto výrokem postavil proti partajnímu příteli a poslanci místopředsedovi ČSSD Milanu Urbanovi.) Štěch chce zabránit skokovému nárůstu elektřiny, ale zároveň by nemělo dojít k tomu, aby provozovatelé "solárek" ohrožovali stát arbitrážemi a žalobami. Ale jak jinak to hodlá udělat, a hlavně rychle, to pan předseda Senátu neřekl...

V Rumunsku jsou strašně levné nemovitosti. Talentovaný pan Illie Schian si tak mohl za sociální dávky pořídit devítipokojovou vilu i se saunou a bazénem. A ještě mu zbylo na limuzínu BMW. Je třeba upřesnit, že na vilku i auto se vzmohl díky sociálním dávkám, které mu vyplatila britská vláda od roku 1999, kdy přišel na ostrovy jako Nelus Gheorghe a požádal zde o azyl. Neb se doma - jakožto romský Rumun - stal prý obětí útoků rasistů. Sám rasista není, a tak navíc zaměstnal 180 malých rumunských Cikánků, kteří v zemi kradli a žebrali. Až v v letošním červenci byl zatčen a nyní odsouzen - za podvody a účast na mafii, která zorganizovala invazi armády dětských žebráckých zlodějů. Londýnský soud talentovanému vykukovi napařil tři roky vězení. Po vykonání trestu bude Illjíček deportován zpátky do Rumunska. (Není totiž pirát.)

Sobota 27. listopadu 2010, začíná „bronzový“ víkend
Zvědavá žena Moby Dicka se táže: "Jak se k této kauze, jež odhaluje tradiční předsudečný anglický rasismus, postaví Evropská komise, zejména eurokomisařka pro spravedlnost a lidská práva Viviane Redingová?"

Mrtvá Kočka: "V lodičkách."
************************************************
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku mailto:moby.dick@seznam.cz.

Předem dík! >>:)) Moby Dick

29 komentářů:

A.S.Pergill řekl(a)...

Ohledně toho Luboše Laciny doporučuji D-Fensův blog. Stručně: Buď mu prokázali úmysl dámu ze silnice vytlačit, a pak měl rovnou dostat pálku jako za pokus o vraždu, nebo mu dokázali jen nezvládnuté předjíždění, a pak měl dostat pokutu a přijít o řidičák. Prokázat úmysl podle rozmazaného videa je dost odvážné a expertízu (která by prokázala kontakt vozidel) policie a prokuratura prošvihly. IMHO do sebe neťukli, jinak by Lacina udělal hodiny.

STK řekl(a)...

Na D-F jsem byl před chvílí. Manipulace s rychlostí videa sice může být nechtěná, ovšem dělat závěry ze snímku, kde se honí dvě šedé skvrnky o velikostí pár pixelů nelze. Ani takové, ani onaké. Osobně se domnívám, že úmysl zabít (t.j. vytlačit z vozovky) nelze z videa objektivně prokázat.(*) Výpovědi obou aktéru budou pochopitelně naprosto antagonistické. A že paní už nesedne za volat jí jenom chválím. Zvláště v případě, že se Lacinova auta jen lekla a nebyla fyzicky vytlačena - asi by si byla nebezpečná i v jiných případech. Na silnicích je to čím dál tím větší "boj".
* A to přesto, že nejsem zrovna ctitelem tamních ultraliberálních autíčkářů a nositelů pistolek.

STK: Božínku... řekl(a)...

To Mrtvá Kočka:

Příště to možná bude exkluzivní výstava Mrtvých Koček - pochopitelně tak, jak je pánbůh stvořil.

A v první řadě bude stát ta nejslavnější z koček - Schredingerova kočka. Mrtvá/živá...

A.S.Pergill řekl(a)...

To STK:
Taková výstava Schredingerových koček = tj. řada bedýnek, v nichž je údajně v každé jedna kočka ve stavu "ani mrtvá ani živá" ... Wow! Nemáte nějakého známého výtvarníka, který by se chtěl dostat na první stránky novin? Na Duhu a nějaké aktivisty za práva zvířat bych kontakty měl. Jsem přesvědčený, že by to sežrali jako ta koťátka ve flaškách.

informace řekl(a)...

K "Don´t touch..."
Ejhle zázraky svobodného podnikání za kapitalizmu. Jedna americká firma Rocky Flats Gear již dala do prodeje intimní oblečení, spodní pánské dámské kalhoty a podprsenky s fíkovým listem, který chrání před "neintimními" pohledy skanneru. Totiž na pánských spodkách je list, na ženských kalhotkách a podprsence dvě zkřížené ruce. Není upřesněno, jestli jsou dámské nebo pánské. Totiž symbolika je radikálně odlišná, v případě dámských jde o sebeobranu cudnosti, v případě pánských jde o substituci reálného ohmatávání příslušníků kontroly. Jak na toto zkrácení svých kompetencí budou reagovat jmenovaní příslušníci, prozatím není známo.
Toto prádlo se může koupit on line za dostupnou cenu, od 9 dolarů nahoru až po 49 dolarů za celý set. Jsou k dostání v různých barvách a modelech.
Listy a ruce jsou vyrobeny z prášku tungstenu.
http://www.blitzquotidiano.it/wp/wp/wp-content/uploads/2010/11/mutande-raggi-x.jpg

informace řekl(a)...

Posuďte sami, o čí ruce se jedná?
http://www.rockyflatsgear.com/images/P/FLP06BK131C_M.JPG
Není to vhodný vánoční dárek pro lítající manželku?

informace řekl(a)...

Další podivuhodná zpráva, co jsem našla v ranních novinách: Želva s majonézou!
Tentokrát se marně olizujete v očekávání dalšího exkluzivního receptu.
Jde o majonézu pro želvu a ne na želvu!
Pracovníci, kteří bojují o záchranu zvířat, postižených únikem ropy, vynalezli způsob, jak zachránit před smrtí želvy, na které se ten sajrajt nalepil. Potřou je olejovou majonézou, která ropu rozpustí a pak želvu omejou. Natírají jí hlavně oči, hubu a nosní dírky.
Želvám prý ta majonéza chutná!
A vy si nechte zajít chutě.

Harpyje řekl(a)...

Tak ještě jednou: "Die Deutschen", dokumentární historický seriál z roku 2008, jehož druhý díl momentálně běží v ZDF, NENÍ o "největších Němcích v dějinách", jak tvrdí jakýsi novinářský trotl ze serveru iHned.cz, neznalý německého jazyka. Pořad má pouze za účel přiblížit televiznímu diváku historické osobnosti, které jakýmkoli způsobem ovlivnily chod německých dějin. Do této řady patří například též Hildegard von Bingen (benediktínka, zakladatelka kláštera), kterou nelze ani při nejlepší vůli počítat k "největším Němcům". Autoři programu si ji ale vybrali, aby na její osobě demostrovali postavení ženy ve středověku. Do této řady patří zrovna tak K.Marx a Rosa Luxemburg, a do příští řady bude určitě patřit i Adolf Hilter, ale ne jako "největší Němec v dějinách", ale jako osoba, která tyto ovlivnila.

Moby Dick řekl(a)...

Informace, posoudil jsem ty ruce. Moje nejsou!>>:))

Vetsi vlastenec řekl(a)...

Schrödingerova.

stk řekl(a)...

2 VVV: Ano.

drak řekl(a)...

K případu pana Laciny (1)

Přesto, že na panu Lacinovi je zřetelně vidět, že jako správnému manažerovi, mu jen těžko bude působit potíže nadbytek skromnosti či nedostatek sebevědomí, jinými slovy, že to bude osoba protivná a k nevydržení, tak věřím, že by to nemělo být důvodem k tomu, že bude odsouzen na základě poněkud pochybných důkazů. Jde-li někomu o 5 let života, a ono se to v base nepochybně dost vleče, tak by to mělo být podloženo kvalitními důkazy.

Z rozličných článků na webu jsem zjistil, že v potaz byl brán videozáznam, posudky z prozkoumání obou vozidel, svědecké výpovědi a dokonce byl proveden i pokus, který zkoumal jak mohla Mazda "opustit" vozovku. Dokazování tedy bylo, řekl bych celkem důkladné. Z opravené, lépe časované verze videa, se toho mnoho říci nedá, je jen vidět, že Superb manévroval zhruba proti boku Mazdy, poměrně zostra a její řidička pravděpodobně nezvládla hru nervů a strhla volant ostře doprava, ačkoliv správně by bylo buď sešlápnout brzdy, nebo provést manévr přesně opačný, to jest strhnout volant prudce doleva. To je můj subjektivní názor, ale neviděl jsem spis, neznám posudky, neslyšel svědky atd.

Z toho, jak znám osobně situaci z pražského provozu, jehož jsem přes 20 let přímým a častým účastníkem, mi je známa příslovečná nekvalita přípravy nových řidičů v autoškolách, kde je formálně našrotí na testy, naučí je s bídou udržet se v jízdním pruhu a mnohdy ani to ne a kde výuka teorie jízdy neprobíhá buď vůbec, nebo jí nikdo nenavštěvuje a ono se nic neděje. Zkušební komisaři pak tyto kombinace potenciálních vrahů a sebevrahů nevyhodí od zkoušek, jak by za normálních okolností měli, ale právě naopak, pustí je na silnice. Výsledek je, že tito naprosto nepřipravení jedinci působí v tom intensivním provozu dost chaoticky už jen proto, že nic neumí. Mnozí z nich pak navíc k tomu neumění, přidají ještě nadměrné sebevědomí, absenci inteligence, nedostatek zkušeností a bezohlednost vůči ostatním a ti pak ještě ten chaos vyhrocují doslova na ostří nože, což mnohdy mívá tragické následky.

drak řekl(a)...

K případu pana Laciny (2)

Uzavřu tedy to povídání o panu Lacinovi. Z toho co bylo zveřejněno a z toho co osobně a důvěrně znám z vlastních zkušeností, tak si myslím, že ta dáma za volantem Mazdy jela dost bez ohledu na okolní situaci, následkem čehož se bezdůvodně dlouho zdržovala v levém jízdním pruhu. To pana Lacinu naštvalo a začal jednat agresivně, Mazda se mezitím stáhla do pravého pruhu a došlo na ony hanlivé posunky. Spolujezdec řidičky Mazdy, místo aby vášně tlumil, tak je asi přikrmil, čímž projevil naprostý nedostatek zdravého úsudku a pudu sebezáchovy, a situace se mezitím zbytečně vyhrotila tak nešťastně, že Lacina prostě ztratil nervy a provedl onen útok na bok Mazdy. Její řidička, se zachovala naprosto pitomě a místo aby buď šlápla na brzdy a nechala Superb zajet před Mazdu, což by pravděpodobně šlo stihnout, kdyby za volantem seděl někdo jiný, nebo, což bylo mnohem riskantnější, mohla strhnout volant prudce doleva a srazit se se Superbem, je-li to +/- 0,5 m bok na bok a kdyby se jí povedlo vyvinout aspoň stejnou, nebo raději větší boční rychlost, pravděpodobně by každý +/- zůstal ve svém jízdním pruhu s otlučeným bokem. Také by se ale mohli pěkně "roztočit" a mohla by z toho být docela obstojná "řetězovka" s ošklivými následky, protože kdesi vzadu byl náklaďák a ty, byť se jejich brzdné systémy zdokonalují, tak přeci jenom vzhledem k jejich hmotnosti a rychlosti nebrzdí až tak snadno a až tak rychle, zato tou hmotností poněkud nemilosrdně drtí to, nač narazí vpředu.

Pan Lacina tedy katastrofálně nezvládl sám sebe a své emoce, protože tím najetím na bok Mazdy skutečně překročil mez, kterou by inteligentní a civilisovaný tvor překračovat neměl, Superb je pravděpodobně těžší, nežli Mazda tudíž je to ve vztahu k Mazdě a její posádce spíš zbraň, nežli naopak, navíc vzhledem k evidentnímu "neumění" její řidičky a pitomosti onoho "šimpanze, kterého měla za spolujezdce, byla pravděpodobnost, že Mazda za této situace zareaguje na jeho manévr naprosto pitomě a nevypočitatelně, byla prostě příliš vysoká a také se tak stalo. Panu Lacinovi tedy hrozí to vězení právem, protože on tím, že nezvládl sám sebe, ohrozil jiné a překročil meze slušného chování a zákona mnohem více, nežli protistrana. Řidička Mazdy a její spolujezdec doplatili ošklivým zážitkem dílem na svou nezkušenost, nedostatečný výcvik a odfláknutou práci zkušebních komisařů při vydávání řidičských průkazů a v neposlední řadě také dílem i na nedostatek ohleduplnosti vůči ostatním účastníkům silničního provozu a naprostý nedostatek empatie a diplomacie při oné přestřelce hanlivých posunků. Budiž jim to ponaučením do budoucna, ale měli by si oba dva dobře uvědomit, že svůj díl viny na tom všem, co se stalo mají také, byť je mnohem menší nežli páně Lacinův a že nezmění-li své chování v silničním provozu, může to skončit i opravdovou tragédií, tohle pořád ještě byla jen zahořklá komedie s dobrým koncem, protože všichni účastníci i jejich okolí jsou naživu.

drak řekl(a)...

K případu pana Laciny (3)

Ono by to ale mělo být ponaučením i pro zákonodárce a exekutivu, která má ve své působnosti silniční provoz, protože například, neumožní-li nějaký agresivní šimpanz v průběžném jízdním pruhu přeřazení vozidlu z vedlejšího jízdního pruhu do druhého, toho jeho, tak zatímco v Německu může za takové jednání dostat pokutu a možná i přijít o nějaké body, tak u nás je „v právu“ což je vzhledem k intensitě současného silničního provozu už minimálně 15 let přežitek, který nám všem naprosto zbytečně dělá ze života peklo a který ty agresivní pitomce jen utvrzuje ve správnosti jejich počínání, ačkoliv ve skutečnosti by zasluhovali tvrdě klepnout přes prsty, protože takoví psychopati nemají v současném intensivním silničním provozu co pohledávat, ať už je legislativa jakákoli. Zatímco tedy v zemích na západ od nás legislativa, dopravní výchova, dopravní policie a sdělovací prostředky působí celkem rozumně na řidičskou veřejnost a výsledky se dostavují, tak zde si pěstujeme jakýsi už minimálně 15 let přežitý bolševický legislativní skansen, obohacený o bodové prvky, což občas tu jeho pitomost a nepoužitelnost ještě více prohlubuje a naše poměrně neschopné dopravní a městská policie, tomu tím, že „umí“ postihovat jenom překračování povolené rychlosti, alkohol za volantem (marihuanu a extázi už nikoliv) a špatné parkování, zatímco ostatní přestupky, jako např. jízda zatáčkou v protisměru, bezohledné chování na přechodech pro chodce, otáčení na světlem řízených křižovatkách, kdy buď musíte zbrzdit, aby ten debil projel, nebo Vás prostě nabourá, nedání přednosti v jízdě zprava, nedodržování bezpečného odstupu, vjíždění do křižovatek, ačkoliv i debil musí vidět, že to prostě neprojede a následné zablokování příčného směru a mnohé další, které prostě nechávají naprosto bez povšimnutí, protože to prostě buď neumí, nebo spíš vůbec nechtějí řešit. Zato si umějí stěžovat, že legislativa jim nic neumožňuje, ačkoliv minimálně v 90% případů to je jenom výmluva a také chtějí zachovat platy, přesto, že čelíme následkům krize a přesto, že na svou práci kašlou, jinak by to tak, jak to dnes vypadá, vypadat prostě nemohlo.

Shrnu to tedy i tak, že na této zahořklé komedii a mnoha skutečných tragédiích, mají svůj díl viny i špatně pracující polistopadoví zákonodárci, vykladači zákonů a „dopraváci“, kteří prostřednictvím neodpovídající legislativy, špatně nebo vůbec neprováděné dopravní výchovy mladých lidí a špatně, nebo vůbec neprováděným dozorem nad silničním provozem, toto „zvlčení“ poměrů v českém silničním provozu vůbec dopustili, ačkoliv při troše projevené přirozené inteligence a prozíravosti, se tomu šlo nádherně vyhnout, neboť nejsme žádnými pionýry, podobné problémy mívali v sousedních zemích a úspěšně si s nimi poradili, nám stačilo se jen rozhlédnout a správná řešení si vybrat a zde aplikovat, nebylo nutné je vymýšlet znovu, to byla a je, jen bohapustá ztráta času a energie, za kterou denně platíme dodnes.

Je smutné a symptomatické pro naše média, že skoro všechna se takřka jako jeden muž "statečně" vrhla na silničního piráta, aniž by se kdokoli pokusil o nějakou hlubší a serioznější analýzu toho, co se opravdu stalo, či jak se to stát mohlo a hlavně toho, co je opravdovou příčinou onoho žalostného stavu našeho silničním provozu. A ta média na tomto případu úspěšně prokázala, že ten stav je žalostný nejen v něm.

Větší vlastenec řekl(a)...

Ano, vážený STK.
Erwin Rudolf Josef Alexander Schrödinger, česky Šrédyngr, byl Němec. Možná nebyl papeženec, zato žil nemravným životem a vraždil kočky v krabici.

Štěstí, že jsme se takových "géniů" zbavili. Nadobro.

Čest práci a Míru zdar !

A.S.Pergill řekl(a)...

To Drak:
IMHO brzdit v očekávání souběžně jedoucího vozu je docela pitomé, pokud se to nezabrzdí skutečně tak, že k nárazu nedojde, tak by došlo k nárazu do přední části vozu a jeho roztočení. Nicméně si nemyslím, že to postižená měla promyšlené do takových detailů.
Druhá věc je, že na záznamu je zcela jasně vidět, že za Lacinou jely nejméně dvě další auta, a to dost na těsno. Je docela možné, že blikaly a houkaly, to ze záznamu nevyvěštíme, a že se jim prostě snažil za každou cenu uhnout. Mazdu měl navíc v mrtvém úhlu.
Zcela jistě, zmatkoval, a ze zmatku chyboval, nicméně na stresu, který ten zmatek vyvolal, měla postižená podstatný podíl.

STK řekl(a)...

Pro Draka:
Poslední odstavec Vašeho rozkladu je nejsmutnější. Taková "naprostá jistota" názorů na straně snad 95% médií mi nahání strach. Ví prd, ale žvaní - a tendenčně žvaní. Tady snad nebyly žádné politické tlaky - tady šlo jenom o lenost pisálků si zjistit fakta a zamyslet se. Aspoň na úrovni zdejších hospodských řečí. Je to pochopitelně časově i intelektuálně mnohokrát komplikovanější, než opisování. Tak to opsali - a dostanou za článek stejné peníze... Bulvár, všechno je tu vlastně bulvár. Prodat náklad, to je to, (jediné) oč tu běží...
A na tu smršť odsudků (připomíná to atmosférou lynč) se s nadšením napojí hlasy hlupců ze tmy internetových diskuzí - a mám o špatnou náladu postaráno.

Někdy si říkám: Nemělo by se tak zjevné blbství tělesně trestat?

STK. řekl(a)...

4 VVV:
Atomistika je věda,
která se bez kočičích obětí*
prostě provozovat nedá...

*/ virtuálních, myšlených. Ale pravda, kdo by tomu u Němce věřil...

drak řekl(a)...

STK:

Ano, Váš strach z "českých" médií s Vámi sdílím, protože v oněch cca 95% je to skutečně jakási kombinace ignorance, bulváru, křupanství a blbosti urvaná ze řetězu.

Ono ale možná se není zase až tak čeho a tolika bát, protože počet lidí, který je ještě pořád bere vážně poměrně rychle klesá a ti, kteří je ještě pořád vážně berou, by stejně spíš potřebovali navštívit psychiatra.

S úsměvem rád vzpomínám na dobu, kdy naše česká, tištěná média, vlastněná a samozřejmě nikterak neovlivňovaná jejich německými vlastníky, spolu s českou zelenokhmérskou televizí, rozpoutala doslova peklo kolem dostavby a zprovoznění Temelína. Řekl bych, že celou tu šarádu tenkrát v podstatě zarazila Dana Drábová, která v přímém přenosu odvětila na naprosto pitomý dotaz jakéhosi redaktůrka z ČT přibližně těmito slovy: "Vážený pane redaktore, odpověď na Vaši otázku byste poměrně snadno a rychle našel v učebnici fyziky pro 7. ročník základní školy.." a něco podobného se jí podařilo ještě několikrát po sobě. Nádherně tím veřejně, v přímém přenosu a za vysoké sledovanosti demonstrovala, jací jsou novináři vlastně nevzdělaní tupci. Řekl bych, že paní Drábová nejenže úžasně zvládla svou funkci, jakožto ředitelka úřadu pro jadernou bezpečnost, ale zároveň ještě zastala práci za několik chlapů, konkrétně za předsedu vlády, ministra průmyslu a tiskového mluvčího JETE a ČEZu. Od té doby vím, že na pitomce a padouchy jakožto protizbraň dobře platí inteligentní, vzdělaná a zároveň rázná ženská. Takových je bohužel dost málo.

drak řekl(a)...

A.s.Pergillovi:

Nemyslím, že by to byla zase až taková pitomost, a zkusím to zdůvodnit. Když se podíváte na ten záznam, kde je údajně odstraněna ta časová komprese, která pak činí manévr pana Laciny jakoby náhlým a prudkým a mediálně pirátským, tak se dá odhadnout, že ona dáma měla od počátku manévru pana Laciny +/- celých pět až šest desetin vteřiny na to, aby zareagovala. Zkušený řidič reaguje asi tak za ani ne dvě desetiny vteřiny, něco poberou systémy vozu, ale je celkem pravděpodobné, že kdyby to zkusila, tak buď by se dostala o cca 5 metrů vůči Superbu vzad a to by asi zabránilo srážce zcela, neb cca 5 m je dálka vozu, nebo by se dostala cca o půl délky vozu zpět a to by také nebylo zcela k zahození z jejího hlediska, protože záď Superbu, kde je zavazadlový prostor, má menší hustotu (je celkově lehčí), nežli příď Mazdy, kde je motor, takže pravděpodobně by to způsobilo řetězovou nehodu, která by začala tak, že záď Superbu by narazila do přídě brzdící Mazdy (brzdící příď má následkem působení setrvačných sil i lepší přilnutí k vozovce - lépe to "sedí" na povrchu a je mnohem těžší jí odstrčit do strany), to by uvedlo Superb do pravotočivé rotace, která by pravděpodobně skončila střetem přídě Superbu s pravými svodidly, kde by se část energie pohltila deformací přídě Superbu a svodidel samých a Superb by se pořád ještě rotujíce odrazil směrem ke svodidlům levým. Nakonec by to sice asi skončilo odpisem auta, ale řidič by to asi v pořádku přežil. Je ovšem otázkou, jak by to zvládli ti vzadu a ten náklaďák za nimi.

Ta dáma a její spolujezdec neměli určitě ani dost zkušeností, ani nebyli dobře připraveni teoreticky, protože ona ta výuka teorie jízdy není zbytečná, protože se tam učí, jak se krizovým situacím preventivně během jízdy vystavovat co nejméně a jak je řešit, když už nastanou. Když nastanou není čas něco vymýšlet, s bídou budete mít tak akorát čas to realizovat, a možná ani to ne, máte-li to "rozmyšlené" trochu předem, v rámci předvídání vývoje dopravní situace. Shrnu-li to, měla ta posádka Mazdy mimo pochybnost mnohem víc štěstí, než rozumu a opravdu je zázrak, že se jim nic moc nestalo. Ale kdyby zbytečně, jak se říká nedráždili kobru bosou nohou, vůbec nic se jim a autu nemuselo stát a vůbec nic nemuseli řešit, stačilo vlastně projevit trochu toho pochopení a vstřícnosti, tedy zavčasu zablikat blinkry, zařadit se v klidu doprava a omluvně mávnout rukou, toť v podstatě vše, to je na tom všem to nejsmutnější.

Rozhodně zkusím ten případ nadále sledovat, ale naše média se dovedou úžasně odmlčet, zejména v případě, kdyby měla byť jen náznakem přiznat, že někoho lynčovala vlastně jen tak pro zábavu, za účelem vytváření senzace za každou cenu.

Mimochodem, tento případ docela dobře ilustruje, proč v USA musí být každý nový vůz, který přijde na trh, od určitého data povinně vybaven 4 kamerami a zhruba dvacetiminutovou záznamovou smyčkou, která zaznamenává video ze 4 směrů, některé jízdní parametry, jako rychlost, otáčky motoru, polohu pedálů a případně zapnutí a vypnutí systémů, jako ESP, ABS apod. Vyšetřovatelé nehod a soudy to pak mají velice prosté. Nemám rád metody narušující soukromí, ale stav našeho silničního provozu už je tak zoufalý, že bych to u nás neprodleně zavedl nejen u nových vozidel, ale během určitého přechodného období i u všech starších, které mohou do provozu, s výjimkou veteránů.

drak řekl(a)...

A.S.Pergillovi:

Najdete-li si na webu D-Fens odkazy na ony videozáznamy, kde byla odstraněna ona "mediální časová komprese", tak by se při jejich pozorování dalo říci, že ona dáma v Mazdě měla od zahájení manévru Superbu směrem doprava až do teoretické srážky s ním k dispozici zhruba něco přes půl vteřiny. To je poměrně dlouhá doba, zkušený řidič reaguje zhruba za necelé dvě desetiny vteřiny, něco pak zdrží reakce systémů v automobilu, ale odhaduji, že kdyby se ta dáma pokusila brzdit, tak buď by se stihla dostat před srážkou samotnou vzad zhruba o délku vozu, čímž by ji v podstatě zabránila, nebo by se dostala vzad jen částečně, třeba tak o půl délky vozu, ale ani tak by její vyhlídky nebyly úplně špatné, protože méně hustá (tedy celkově lehčí záď Superbu) by se dostala do střetu s hustší, tedy celkově těžší přídí Mazdy, která by následkem působení setrvačných sil při brzdění působících o to lépe seděla na vozovce a o to těžší by bylo s ní kamkoli pohnout, takže pravděpodobně by se Superb následkem střetu jeho zádě s přídí Mazdy dostal do pravotočivé rotace a střetl se následně se svodidly na pravé straně, poté by došlo k pohlcení části energie prostřednictvím deformace přídě Superbu a svodidel samých. Pak by asi došlo k odrazu pořád ještě rotujícího Superbu na protější svodidla, zkrátka Superb by asi byl na odpis, ale Lacina by to ve zdraví přežil. Mazdě by možná v případě úspěšného brzdění nabourali kufr zezadu, v případě částečně úspěšného by to odnesla levá strana přídě a asi i pravý bok, který by se střetl se svodidly, ale asi by se posádce také nic moc nestalo. Pojišťovny a znalci mají k dispozici poměrně kvalitní simulátory, který fyziku dějů poměrně dobře zvládají, takže znalci určitě do případu zasahovali a předpokládám, že to bylo odborně na výši.

Z toho, co je o případu známo, je velmi pravděpodobné, že ani jeden z členů posádky Mazdy neměl ani dost zkušeností, ani nebyl kvalitně připraven teoreticky a tomu odpovídal i průběh celé události. Nejdříve bezstarostná jízda v levém jízdním pruhu, bez ohledu na situaci kolem, pak zbytečné dráždění kobry bosou nohou a poté pak doslova kaskadérský kousek se stržením volantu doprava, kdy se opravdu jen zázrakem nikomu nic moc nestalo. Takové to co udělám když, to musíte vymýšlet průběžně, během jízdy, podle toho, jak se mění situace a co by asi mohlo nastat, když to už totiž nastane, tak je tak akorát s bídou čas to zkusit realizovat. Na něco takového ale musíte mít buď hodně zkušeností, nebo slušnou teoretickou přípravu, ale nejlépe obojí najednou. Mezi ty dobré a užitečné vlastnosti také patří zvyk nevyhrocovat zbytečně nastalé kolizní situace, nikam to totiž nevede, naopak to jen zvyšuje pravděpodobnost toho, že se může něco ošklivého přihodit. Osádka Mazdy se tím asi neřídila.

Je samozřejmě otázkou, jak by stíhali reagovat ti řidiči vzadu, asi by z toho nakonec byla poměrně solidní "řetězovka" s několika auty na odpis, ale jen se "škrábanci" u posádek.

Jsem zvědav, jak se ten případ dál vyvine a zkusím ho sledovat.

Tento případ je ale zdařilou ukázkou toho, jak užitečné je, když v USA od nějakého data musí každé nové vozidlo, které přijde na trh, být vybaveno 4 kamerami a záznamovou smyčkou videa a jízdních parametrů o celkové délce asi 20 minut. Velice to pak usnadňuje analýzu a hledání viníka dopravních nehod, prostor k fixlování a manipulacím je totiž minimální. Stav našeho silničního provozu si o cosi takového vysloveně říká a přesto, že nemám podobná zařízení zrovna v oblibě, tak zde bych se přimlouval i o jejich povinnou montáž nejen do vozů nových, ale postupně do všech, které mají povoleno být v provozu. Vyšetřovatelům nehod i soudům by to ulehčilo život a zároveň by to i mohlo zabránit nějakému justičnímu omylu.

drak řekl(a)...

A.S.Pergillovi:

Při jízdě bok na bok, tedy vedle sebe, se o klasickém mrtvém úhlu hovořit nedá, vedlejší vozidlo by mělo být vidět. Klasický mrtvý úhel nastává, když je to vozidlo vedle Vás, ale jeho příď je kdesi na úrovní Vašich zadních dveří či zadních blatníků, ale i zde konstrukce zrcátek ty "mrtvé úhly" čím dál tím víc "oživují".

Nicméně chybovat je lidské a "seknout" se v dnešním mumraji není až tak nesnadné. Přesto si ale myslím, že spousta tragédií se stane v podstatě jen z pouhého nedostatku trochy dobré vůle, navzájem projevené a nebo z pouhé blbosti a ignorování přírodních zákonů.

A.S.Pergill řekl(a)...

to Drak:
Faktem je, že ten záznam není kvalitní a už vůbec ne stereo, ale já z něho vidím, že když Lacina začal definitivně vjíždět do pravého pruhu, tak měl mazdu právě někde na úrovni zadní poloviny.
Považuji za možné, že se před tím soustředil na auta za sebou, uhýbal před nimi, mazdu ztratil z dohledu, a pak prudce zajel doprava v domění, že je dost daleko.
Já osobně nezajíždím do pravého pruhu zpět, dokud předjížděné auto nevidím v zadním zrcátku, ale já nejsem managor placený od ujetých kilometrů za dobu kratší, než se to dá ujet bez překročení rychlostních limitů.

drak řekl(a)...

A.S.Pergillovi

Máte pravdu, opravdu se ten Superb zdá být aspoň o metr víc vpředu a možná i o trochu víc, pak se ale opravdu dá hovořit i o tom mrtvém úhlu. O to víc to pak ale podporuje mou teorii, že zkušený řidič by to zvládl byť i o fous tím brzděním, které by možná zabránilo střetu a troubením, které by možná donutilo Lacinu nedokončit manévr, což by aspoň zmírnilo náraz a případné neblahé následky. Ta dáma to ale "vyřešila" tím naprosto šíleným opuštěním vozovky. Já osobně bych měl strach, se o něco takového vůbec pokusit, to už bych musel mít v patách mafii a musela by to být opravdu ta jediná možnost...

Není-li manévr z pruhu do pruhu zbytečně náhlý, dá se to takto tím přibrzděním zpravidla zachránit, to už se mi stalo a nejednou. Spousta lidí dnes přejíždí z pruhu do pruhu aniž by příliš uvažovala nad tím, co a jakou rychlostí se pohybuje kolem nich, považuje to za problém toho okolí, nikoliv za jejich, zejména když jejich průměrná hmotnost je oproti okolí o zhruba tunu větší. Nicméně jejich nevypočitatelný "rukopis" jízdy je celkem zřetelný poměrně zdaleka, takže to zpravidla včas rozeznám a nezdržuji se kolem nich zbytečně dlouho.

Pakliže ta dáma z Mazdy dodnes neusedla za volant, přestala tím nesmírně ohrožovat jak sebe, tak své okolí. V jejím případě asi udělal tu největší chybu zkušební komisař, protože jí pustil absolutně nepřipravenou do intensivního provozu.

Jak říkám, tím, co se kolem toho rozpoutalo, je to zajímavý případ, a pokud to půjde, budu ho sledovat.

Jinak to, jak to děláte Vy je správně, dokonce v dešti či sněhu se to má dělat ještě o něco později, aby tomu předjížděnému zbytečně rychle nedocházela voda v ostřikovačích, ale to už je v těch autoškolách také neučí...

žibřid řekl(a)...

Před pár dny jsem četl (asi na in-novinky, což je Rudé Právo), že na nařčení z vulgárních gest reagoval Lacina tak, že si s tím začla řidička Mazdy.
Takže o ní musel vědět. Uvidíme, jestli je to nějaký novinářský výmysl, nebo jak se to bude vyvíjet.

drak řekl(a)...

žibřidovi:

Já toho pročetl poměrně dost, ale je vidět, že poměrně dost opisují jeden u druhého, i když na druhé straně, ono co by se asi k tomu samému ději dalo napsat až tak originálního?

Zprávy se vesměs shodují, že důkazů bylo bráno v úvahu poměrně dost, ta kombinace mi připadá celkem rozumná, to na jedné straně, na druhé mi ale připadne dost podezřelá ta lynčovací nálada skoro všech médií, kterážto jednoznačně vinila Lacinu, a zbytek toho všeho, tedy nejdříve pasivní a poté asi i aktivní účast posádky Mazdy na zbytečném hrocení situace, jako by se to ani nebylo stalo. Dalším, co je na tom případu nehezkého, je fakt, že všude bylo zveřejňováno časově komprimované video, kde Lacinův manévr vypadá jako prudký, na té časově správné verzi je vidět, že zkušený řidič by měl reálnou šanci střetu zabránit zcela a kdyby ne, tak by se za cenu pomuchlané karoserie velmi pravděpodobně Mazda udržela na silnici aniž by se někomu něco stalo.

Zkrátka přestává to být tak jednoznačné a zkusím sledovat, co se z toho nakonec vyvine, ale už teď bych řekl, že z toho jde dost hrůza.

Schumacher antisemita řekl(a)...

2 drak : Nechápu proč bych měl strpět být někým nucen udržet se na silnici za cenu pomuchlané karoserie jen proto, že jsem si dovolil dodržovat předpisy. Jak to jde jezdím 50-90-130, na nikom kdo dodržuje limit nevynucuju vyšší rychlost ani ho nenutím aby uhnul. Na tom nebudu nic měnit. To, že někdo vyjma vozidla s předností v jízdě je chtivý jet rychleji, je jeho problém. Jenom jeho problém. Dovedu pochopit výjimečný případ, že by šlo doslova o život. Se zapnutými výstražnými světly. Jenže o takové případy nejde. Jen o hovada, která si myslí, že jsou víceprávná. Jak žijí tak jezdí. Válcují ostatní v životě i na silnici. Necítím potřebu být"zkušeným" řidičem abych odvracel něčí darebáctví. Stačí když odvrátím následek něčí chyby tak jak jiný odvrátí následek mé chyby. Požadovat po mě zkušenosti abych jako řidič odvracel útok a vinit mě když to nezvládnu, je naprosto stejné jako kriminalizovat oběť přepadení. Útok autem je útokem se zbraní. Výrazné překročení rychlostního limitu je závažným přestupkem a nucení jiného k rychlejší jízdě nebo k vyklizení jízdní dráhy má být kvalifikováno a trestáno jako trestný čin. Jako v Německu.

drak řekl(a)...

Schumacherovi:

Máte pravdu, ale jenom z části. Teď se vrhnu intensivně na práci, a když se zadaří, tak budu mít večer dost času na to, abych se Vám kvalifikovaně mohl pokusit vysvětlit proč jenom z části.

A.S.Pergill řekl(a)...

To drak:
Já většinou zuřivě držím stopu. Ono to láká, strhnout volat, ale pokud si člověk navykne se tomu poddat, tak dříve nebo později dojde k průšvihu. Zejména se toho držím od chvíle, kdy se jeden známý strhnutím volantu kvůli psovi dostal do protisměru, čelně se srazil s protijedoucím autem (jelo za šera beze světel, v době před povinným svícením) a zabil si při srážce jediné dítě.

To Schumacher:
Existuje řada situací, kdy překročení oné posvátné krávy, Rychlostního Limitu, vzývané za temných nocí příslušníky dopravní policie a ministerstva dopravy, vede ke snížení rizika. Někdy i dost podstatnému.