(Autor: STK)
Motto: Oni vás k tomu dokopou! (Ing. Jan Fischer, Csc., někdejší předseda vlády ČR v úplně jiné souvislosti...)
Náš hostinský, veliký Šaman, v článku Proti skutečnostem neexistují argumenty nám přinesl na tácku několik webových adres, ze kterých většina zdejších štamgastů, pokud na ně náhodou narazí při brouzdání urychleně prchá. Tentokrát jsem nedal "zpět" (←) a po webu „PRVOPODSTATA“ jsem se poněkud porozhlédl. Je pravda, že jsem si připadal trochu jako voager, který odněkud z křoví sleduje pro něj nepochopitelné holčičí hry, ale říkal jsem si, že hostinský Jan tím cosi sleduje.
Pokud ano, já na to nepřišel. Strávil jsem na v tom světě „jiné víry“ skoro hodinu, než jsem musel s trochou lítosti konstatovat, že je to opravdu jen a jen sbírka nesmyslů. Takových, že jim nemůžete porozumět, nemůžete je pochopit, nemůžete je ani pořádně vyvrátit, těm se opravdu dá jen věřit. (A jako pohádka to zase jaksi trpí absencí jakékoliv dějové linky. )
Včera jsem musel autem na otočku do Brna a protože teď už máme z „poslední osvětlené zatáčky před Vídní“ protaženou tzv. dálnici až sem, do „ocelového srdce republiky“, je čas v autě dumat. Kolem samá solární elektrárna, takže jsem pustil dumání na volnoběh a za chvilku se mi na obrázku dnešní společnosti, žijící v České kotlince i v okolí začaly jevit nejasné linie, které rozdělují lidičky do názorových skupin. Jdou přes sebe, někdy spolu souvisí, někdy vůbec. Vybral jsem si linie antisemitské, antiislámské, ateistické a obecně xenofobní. Nebojte se, nezahrnu vás teď seznamem literatury, kterou by měl „každý průměrně vzdělaný štamgast znát“, zkusím podumat jen tak selsky, bez vzdělání. (Ostatně – jak jinak, když já...)
Dá se se slušnou pravděpodobností konstatovat, že čím prostší povaha, tím větší strach z nového, nepochopitelného, nepojmenovaného. Když něčemu nerozumím, hned za tím hledám „světové spiknutí“. Nebo vesmírné síly. Málokdo si dokáže říct – no dobře, tak tomu ještě nerozumíme, budeme ale dumat dál, snad to časem pochopíme. Ba ne. Většina se chytí nějaké jednoduché teorie o „chemitrails“, rozvíjí teorie o tom, jak vlastně nám to ti Emzáci vyrábějí ty agrosymboly čili kola v obilí a už si nepoloží základní otázku: Proč by to vlastně měli dělat?
I teorie o „dutozemi“ je snahou nějak zmenšit, zlidštit nepředstavitelně obrovský vesmír a uzavřít jej do „představitelně“ velké koule. Četl jsem se zájmem, jak neuvěřitelně složité způsoby obhájci dutozemě vymýšlejí, aby aspoň trochu souhlasily běžné jevy kolem nás s jejich „dutými“ předpoklady. Možná i sebevražedné útoky podporované islámskými imámy a islámem vůbec jsou pro tyto lidičky natolik nepochopitelné, že musí nutně vymýšlet teorie o panžidovském spiknutí a největším pojišťovacím podvodu všech dob, když „alternativně“ uvažují o tragedii 11. září 2001. Nemám lepší informace než oni alternativci, nebyl jsem u toho, ani jsem tam neměl nějaké známé. Ale jakožto člověk zvyklý profesně manipulovat s lidmi si uvědomuji falešnost některých argumentů a z toho indukcí usuzuji na nedůvěryhodnost i těch ostatních.
Příklad: Letadlo, které tehdy narazilo do Pentagonu muselo nutně proletět zorným polem jedné z bezpečnostních kamer snímajících situaci na parkovišti před Pentagoem. Ale na záznamu z kamery žádné letadlo není! A protože se našlo málo trosek z letadla, váhově snad jen 30%, závěr pochybovačů zní: O žádné letadlo se nejednalo, Pentagon byl podminován CIA a odpálen jen proto, aby se našla pádná záminka pro eskalaci vojenských operací USA v arabských zemích. Trosky letadla byla na zbořenistě dopravena až následující noci při střídání hasičských sborů. (Co se stalo s uneseným letadlem už tahle teorie jaksi neřeší....)
K totálním zpochybnění této teorie stačí jeden jediný fakt, který je navíc uveden přímo v článku: ...kamera snímá parkoviště ve dne v noci frekvencí 12 snímků za minutu... Při odhadovaném úhlu kamery, vzdálenosti, rychlosti a délce letadla by na průlet zorným polem bohatě stačilo 0,6“. Takže pravděpodobnost zaznamenání letadla je 0,6/5= 12%. Letadlo mělo téměř celých 4,4“ na to, aby přeletělo přes zorné pole kamery a na záznamu z něj nezůstala ani šmouha - a na následujícím snímku už byl vidět jen odlesk výbuchu na sklech parkujících automobilů. Což argument s neexistencí obrazu letadla na kamerovém záznamu zcela zpochybňuje – na tom faktu není nic divného. A tak je to s ledasčím.
Ale co druhý konec spektra, lidé vysoce vzdělaní? Ti někdy trpí jinou nemocí – mesiášstvím. Vyberou si nějaký životní postoj, který pak zastávají hlava nehlava, bez ohledu na měnící se poměry sil ve světě domnívají se, že je jejich inteligence nezradí, že vždy budou nad věcí. Lidé jsou si rovni, například. A budou obhajovat i Hani Ramadana, ředitele Islámského centra v Ženevě, který na adresu muslimské ženy, odsouzené za cizoložství k ukamenování prohlásil: „Kamenování má odstrašující účinek. Ukamenovat ji je správné, protože byla odsouzena za cizoložství a vraždu.“ V diskuzi pod článkem, který rovněž plně obhajuje právo imáma pronášet veřejně a oficiálně takové myšleny mimo jiné stojí tato slova: "Mohl byste, prosím, doložit nějakou citací nebo odkazem, jak pan Hani Ramadan tento humánní čin pro svůj odstrašující účinek schvaluje?" To píše S. Netzer. K sakru: "...ukamenovat ji je správné..." řekl přece Hani Ramadan. Toto tedy není „schvalování“? A takhle neuvěřitelně hloupě a scholasticky tito vzdělanci často až „do krve“ obhajují svůj postoj. On přece výslovně neřekl, že to schvaluje! Vskutku – neřekl.
Ovšem na druhé straně (a zase se mi tu plete ten mlíkař z Anatěvky) kdyby „někdo“ „něco“ takto veřejně prohlásil o Arabech, Turcích nebo Cikánech, jako že „schvaluje pogromy“ či cosi podobného, dovedu si představit mediální superbouři, kterou by vzápětí rozpoutali ti „píšící intoši“, kteří mají přístup ke klávesnicím a mikrofonům, které vedou do širého světa většinových médií. Odsoudit, umlčet, potrestat, zavřít, zlikvidovat! by znělo ze všech možných stran. Ovšem s jednou, zato podstatnou výjimkou: Pokud by to byl politik z muslimského nebo jen arabského světa, byl by klid. Přímo tichoučko. Protože bouře by neměla smyslu – „arabáčci“ by se nám jen smáli, jak se zbytečně rozčilujeme. Jejich zaměstnavatel by totiž nebyl tlačen, jako ten náš, „všeevropský“ k tomu, aby zmíněného přestupníka ihned propustil, jinak že nebudou objednávky na reklamy. Že nebude politická podpora. Nebyl by zesměšňován a vláčen spřízněnými médii až do ztracena. Tak je to, na můj vkus až příliš často s intelektuály. A to nevzpomínám genderovou rovnost, sexuální „harašení“, práva zvířat, obnovitelné zdroje a „global warning“. Každý mi dokola vysvětluje svoji pravdu, omílá svoji modlitbičku, mantru. Každý den, celý rok, od rána do večera a i potom.
Kašlu na to. Mám přece svůj názor, svůj, byť primitivní rozum a myslím si tedy svoje. Ovšem na druhou stranu (Ty, Tovje, drž už tu svoji klapačku!), cizí názory na jednoho působí, ať jim věří nebo ne. To je to „Stokrát opakovaná lež se stává pravdou.“ Tu podvědomě, tu podprahově. Ale hlavně pořád. Je neděle, mám (to je k neuvěření!) volno, můžu se zamyslet, co se mi vlastně to okolí snaží dopravit do mozku.
Vida – politika. Ti, co jsme zvolili, nejsou ti praví. Zase jsme udělali chybu. Styďme se. Příště ji uděláme zas!
Dále: kdo zpátečnicky trvá na dodržování obecných pravidel, třeba v chování k ženám je primitivní macho. Ženy jsou přece rovnoprávné, když je pustíte do dveří jako první, cítí se být podceňovány. To ony přece rodí, kojí, vychovávají. Chlap je tu jenom na tu chvilku oplodnění, pak už může vydělávat peníze, k ničemu jinému se nehodí. Stejně jich vydělá příliš málo. V případě úspěšných žen se věta mění na: ...pak se už může starat o domácnost. Na vydělávaní peněz jsem tu já. Já rozhodnu!
Aha a mám tu dvě mladé holky z předvčerejší noční tramvaje. Dvě štíhlé, načančané a hlučné depešačky s přiměřeným doprovodem jedou pokořit Stodolní. Ten nadrozměrný stařík ale sedí nevhod – volná místa k sezení jsou jen předním a za ním. Měl by být ten šedivec trochu dovtipnější a jít si sednout jinam - jak se máme přes něj překřikovat když si budeme muset něco urgentně sdělit? Přece mu to nebudu muset říkat... Vypadá dost nerudně... Aha, tak on si asi jinam nesedne. Kašle na nás. No tak co, půjdeme jinam my a naši „ochránci“... Ti staří ale jsou tak protivní....
Když jsem včera ráno vyšel z domu, opět jsem si všimnu mosazné destičky, zasazené v dlažbě. (Po Ostravě jich je spousta). Paní ta a ta, židovka, narodila se dne... v... a byla nacisty umučena v... dne... Je pěkné, že si na ni někdo vzpomněl. Koupím si noviny. Na první stránce ateliérová fotka mladé holky. Vypadá jako Židovka. Ano, nestihla si vyzvednout svou fotografii v roce 1942... Transport... ...už se nevrátila. Druhá strana Lidovek : Děti hledají své ztracené sousedy…...Pradědečkův deník ve stínu žluté hvězdy... ... Spolužák nalezený díky Bar micva svého vnuka... No je pěkné, že se o to zajímáme. Nakonec: Židé hitlerovské běsnění odnesli málem nejvíc... ...ale sakra, to už je fakt dlouho... ...a kromě Židů neumřel nikdo víc? Kdysi do nás pumpovali, že za nás umřeli hlavně sovětští vojáci...
Další dny to budou zase Romové a Cikáni, pak 4% -ní, genderová rovnoprávnost, xenofobie nás, zapšklých Středoevropanů, islám není militantní náboženství, je třeba ctít zvyky našich hostů, právo šaríja musíme respektovat i v Evropě...
Musím opravdu to všechno poslouchat a číst? Neměl jsem a nemám problém s gayi – postupně u mě pracovali dva, povídali jsme si svobodně, i na vtipy o „buzerantech“ došlo, s tím druhým jsme dodnes dobří přátelé. Říkám mu „vznešený knihovníku“ a on mě zásobuje výbornými knihami, takže nemusím číst ty horší. Hospoda, kde chodívám dojednávat své „obchodní záležitosti“ je „gay-podnik“. Mám tam svou osobní skleničku. A oslovují mě tam jménem. Občasný štamgast. Ale proč mi pořád někdo podhazuje, že musím homosexuály adorovat? Že prý sou stejní jako my? Ne, nejsou stejní, jsou jiní, v posteli mají raději kluky. No a co? Znamená to, že jsou lepší než my ostatní, kteří se miliskujme radši s holkama? Mám se snad zout?
Když se bude Rom chovat stejně jako průměrný gadžo, ani si v létě nevšimnu, že má jinou barvu kůže. A v zimě mi to bude srdečně jedno. Ale proč má mít cestičku permanentně umetenou? Pozitivní diskriminace. Ale „Běžný Rom“ přece nechce být stejný jako nějaký gadžo. Chce jenom svobodu a peníze. Zazpívat si, zakouřit, popít, děti zplodit. Nepotřebuje přece práci nebo nějaké povinnosti. Ani majetek. To je dobré tak leda pro ty bílé huby.
Učil jsem se hrát na pianino, které zbylo po Židech, odtransportovaných za II. světové do nenávratna. Chtěli si u dědy klavír schovat, než ty zlé časy přejdou a oni se vrátí z toho nesmyslného „Koncentracions Lager“. Ještě několik let po válce se pokoušel děda někomu to pianino vrátit. Nebylo ale komu. Tak jsem se na něm naučil hrát já, sestra, můj syn a její dcera. Ten „posmrtný dar“ židovských sousedů udělal v naší rodině moc a moc dobrého.
Pracoval jsem, pracuji a zdá se že budu pracovat se židy rodem, vyznáním nebo aspoň stylem života. Či, jak tu někdo řekl, údělem. Nikdy mi na tom nepřipadlo nic divného. Jim, zdá se, taky ne. Mladá židovská baletka mě v Itálii učila smlouvat. A naučila. (Nakonec si vzala někoho jiného...) Najednou se tu ale začíná vydělovat z populace jakási „židovskost“, adoruje se, „vysvětluje“. Může to vést jenom tam, kam vedl náš kdysi přepečlivě „regulovaný vztah“ k sovětskému Rusku. Po „sametce“ bylo vyloučeno dávat nějakou ruskou hru. Čechov, klasik nejklasičtější nedokázal naplnit hlediště ani ze čtvrtiny. Ani ruskou operu lidé nenavštěvovali. Ne z protestu. Jen prostě proto, že toho „ruského“ a sovětského“ měli násilím „natlačeno do hlavy“ tolik, že jim to už „hlava nebrala“. Neboli – chceš-li někoho v očích ostatních znevýhodnit, dej mu nezasloužená privilegia.
Ruské opery a ruská klasika, o baletu ani nemluvě, se po dvaceti letech po sametu dostaly tam, kam patří. Do světových špiček. A nám, starým, bylo zcela „názorně“ dokázáno, že Rusové jsou moc fajn lidi, výborní kumštýři a dobří sousedé v domě. Mluvím o jednotlivcích, ne o Rusku. A že se mezi Rusy, Ukrajinci a Bělorusy vyskytuje +/- stejné procento hovad, nemakačenků a podvodníků, jako mezi ostatní populaci v české kotlince.
A tak dále, a tak podobně. Každého z nás se leckteří pokoušejí kontinuálně zmanipulovat „k obrazu svému“ a je naší povinností se tomu účinně bránit. Tedy pokud si chceme ponechat vlastní názor. Myslím, že uvědoměním si manipulace její vliv do značné míry eliminujeme.
(A budeme snad moci včas odhalit, zda král má nebo nemá spodky.)
(Zasláno 31. 10. 2010)
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
46 komentářů:
Jen k jednomu aspektu zaslaného zamyšlení: Odpověď na sentence a konečnou otázku "Židé hitlerovské běsnění odnesli málem nejvíc... ...ale sakra, to už je fakt dlouho... ...a kromě Židů neumřel nikdo víc? Kdysi do nás pumpovali, že za nás umřeli hlavně sovětští vojáci... Další dny to budou zase Romové a Cikáni, pak 4% -ní, genderová rovnoprávnost, xenofobie nás, zapšklých Středoevropanů, islám není militantní náboženství, je třeba ctít zvyky našich hostů, právo šaríja musíme respektovat i v Evropě..."
Musím opravdu to všechno poslouchat a číst?"
Ne, nemusíš Kocoure. Můžeš psát o svých bolístkách tak, jako já píšu o svých. A já se teď po osmé hodině půjdu podívat na Dvojku na třetí část Zapomenutých transportů. (Nežeby mne to těšilo......) I když na televizi máme dalších sto programů.
"Mohl byste, prosím, doložit nějakou citací nebo odkazem, jak pan Hani Ramadan tento humánní čin pro svůj odstrašující účinek schvaluje?" Napsal, tlustý kocoure, pan Kejkrt, protože zrovna tak jako Vy, dotázaná osoba buďto nevěděla co řekl, nebo jeho výrok záměrně překroutila. Na Ramadanův výrok jsem dala odkaz na Matějkově článku, a ten zněl jinak. A je kryt svobodou slova, ať se to různým Matějkům, nebo tlustým kocourům líbí nebo ne.
Svoboda projevu není "nějaký životní postoj, nýbrž jedna z nejdůležitějších hodnot naší společnosti. A ta platí bez rozdílu, pro muslima, křesťana, nebo žida. Lidé, kteří tohle nechápou, ještě do této společnosti mentálně nedospěli. Jsou pouze "voager", který do ní nahlíží zvenku. :-)))
Souhlasím, cítím to stejně.
Takovéto schvalování je nabádání k dalším bestiálním vraždám. Vážně chcete tvrdit Harpyje že je to svoboda slova? Máte už vážně zatemněno nad svojí inteligencí a výjmečností, nezlobte se.
Vážený STK,
v jedné věci se mýlíte: U řady těch "anti-" pocitů a postojů platí naprosto jednoznačně, že je zastávají nejvíc (a v největším procentu) ti, kdo příslušné etnikum lépe znají z vlastní praxe. Týká se to zcela určitě vztahů k Romům a muslimům.
MMCH pořád jsem nezaznamenal žádnou rozumnou reakci židovských spolků, organizací nebo význačných jednotlivců na zde před nedávnem citovaný výrok "Pepy Obejdy". V našem kulturním kontextu (zda to něco jiného znamená v židovském kulturním kontextu, na to se skoro každý evropan vykašle) to znamená jediné: ten pán má mezi Židy přinejmenším takovou podporu, jakou měl Hitler mezi Němci. Ale spíš větší, protože proti tomu Hitlerovi spousta Němců protestovala, případně aktivně bojovala.
Takže až ty společky, jejich stránky Šaman vyhledal, nabudou buď přímo nebo nepřímo (jako že jejich agendu převezme některá parlamentní strana či frakce v ní) politickou moc, tak si, vážení, tiše opakujte: "Je to jen a jen naše blbost a Pergill nás přesně před tímhle varoval."
Drahá Harpyje, pokud pan Hani Ramadan řekl to, co uvedl STK, pak se rozhodně dopustil schvalování. Na druhou stranu máme svobodu projevu (a v případě výše jmenovaných skupin i vobodu PO PROJEVU) a tedy dotyčný může svobodně jít. Co si ale o něm myslím, JE JEN A JEN MOJE VĚC. To mi doufám vyvracet nehodláte. A já si myslím, že lidé s takto středověkými názory do dnešní splečnosti nepatří. Mám nárok na sobodu po projevu?
to guerrier:
Pokud schvalování provedené touto formou není zcela jasnou pobídkou k dalším podobným činům, tak už sotva co jiného, v tomto s vámi naprosto souhlasím.
A pokud (pro)židovští nebo za Židy se vydávající aktivisté budou krákat podobné nesmysly jako Harpyje, tak se v zásadě nebude lze divit, když se na hlasatele antisemitských názorů začnou nabalovat další - o tom je můj předchozí příspěvek.
Pokud chcete skutečného fašistu (nebo spíš nacistu), pak doporučují spíše tohoto pána:
Tomáš Krystlík, Zamlčené dějiny 2, Alfa Nakladatelství, Praha 2010, ISBN 978-80-87197-29-5
Na webu (Britské listy) byl před časem mj. jeho článek v němž se praví zhruba to, že "nikdy před německou okupací ani po ní neměl český národ tak dobré podmínky ke svému rozvoji" rozhodně "stojí za to" (je třeba chvíli googlit, protože cestu přes odkazy v BL jejich editor bloknul, asi i na něho to bylo moc silné). A tento pán teď vydává knihu, podle níž se má "doučovat" na školách dějepis. Docela by mě zajímalo, kolik rtuti je v penězích, které za to dostal.
Schuhmachře,
k Vašemu včerejšímu příspěvku ze 14:09 a k předešlým, kde uvažujete o svobodě otiskovat a šířit materiál politického nebo ideologického rázu, bych dodala ze zcela pragmatického hlediska, že vztahy mezi občanem a komunitou, t.j. státem jako celkem jako i meziosobní vztahy občanů jsou stanoveny a regulovány zákony, v první řadě ústavou, pokud jde práva a povinnosti . To se týká také práva na veřejné vyjádření nebo rozšířování materiálu politického nebo ideologického rázu. Zákony jsou vypracovávány zakonodárným shromážděním, zvoleným svobodně občany samými a pokud se týká jejich dodržování, je v této věci kompetentní soudní systém. Soudci jsou jmenováni na základě veřejného konkurzu (alespoň v Itálii). Vzhledem k tomu, že ústava předpokládá , že všichni občané jsou mezi sebou rovni, mají tedy stejná práva a povinnosti, nerozlišuje tedy mezi nimi podle IQ nebo jiných kriterií, úvahy o tom, kdo by měl stanovit a kontrolovat, co se může tisnout a rozšiřovat nebo ne, jsou docela teoretickou procházkou. Jsou-li v parlamentu kreténi, je to vinou voličů. Jsou-li soudci kreténi, je to vinou zkušebních komisí. Nebo snad chcete navrhnout vytvoření nějakého speciálního cenzurního úřadu?
STK,
o manipulaci veřejného mínění byly už napsány celé traktáty, tak je to téma dneska populární. Nejsměšnější na tom je, že o tom diskutují i sami manipuláři na př. v TV.
Cesty a cíle manipulace nejsou vždy stejné. Není to jen soustavné explicitní vtloukání hřebíků do hlav posluchačů nebo diváků. Už reklama vypracovala t.zv. subliminální přístup k vědomí publika. Zpracovává je, aniž by si to divák uvědomil. Něco podobného teď začíná praktikovat i politická a jiná propaganda.
Nejsem obdivovatelkou Chomského, ale shledávám velice zajímavým jeho článek o manipulaci veřejného mínění. Podle něj jedním z prostředků je stategie rozptýlení nebo zábavy. Může se to dělat i formou pseudoironie nebo pseudosatiry, když publiku vysíláte zcela jiné poselství, dovedně zamaskované legrací, než to co explicitně vyjadřujete. Jinými slovy střílite na pohled proti terči zdánlivému , ve skutečnosti zasahujete cíl zcela jiný. Jiným prostředkem je podle Chomského vyvolání a posílení pocitu vlastní viny, někdy i za skutky, které diváci nebo čtenáři nespáchali.
Jiná otázka je, jak se této manipulaci ubránit. Víte na té teorii memů, o které se zde již hovořilo něco je. Vzpomeňte na přísloví "i kapka rozbije kámen", je-li dostatečně vytrvalá. Nějaký reccept na obranu proti propagandistické masáži nemám. Člověk musí čerpat ze svých zkušeností, používat vlastní mozek, uvažovat o věcech kriticky, hledat i jiné zdroje informace a pak porovnávat.
http://elnino.blog.tiscali.it/2010/10/31/mass-media-le-10-strategie-della-manipolazione-per-il-controllo-sociale/
Link na italskou la7, která včera vysílala program o atentátu na Heydricha. Druhá část je o operaci Odessa.
Fotografie a filmové záběry z té doby.
http://www.la7.tv/richplayer/index.html?assetid=50193298
Můj příspěvek se někde ztratil, posílám ho znovu, doufám, že se neukáže dvakrát.
Svého času jsem si stáhl (pravdu povediac už ani nevím kde, zřejmě na Blicích listech, ještě než jsem je přestal navštěvovat) článek Tomáše Krystlíka "Vliv protektorátu na české mysli". Velmi výživné čtení. Když jsem později tento článek hledal na internetu, abych na něj v diskusi na NP dal link, tak jsem ho našel na adrese: www.cs-magazin.com/2006-09/view.php?article=articles/cs060940.htm. Je tam ale ve značně "učesané" formě. Zašlu originální znění Šamanovi, pokud ho nemá uložené ve svém archivu, může tak učinit.
2 informace : V podstatě je jedno, jestli tabu prohlási šaman, náčelník, kmenová rada, parlament, je jedno jakým způsobem jsou vybíráni oni, soudci, úředníci a biřici. Jestli mají lejstro s nějakým povídáním nadepsané "Ústava", ústní tradici nebo to co za správné pro ten který případ označí šaman, náčelník...Tyhle procedury považuji za zajímavý "foklór" aktuálního období dějin lidstva, ale neřešící podstatu problému. Tím je označení dobra a zla, rozlišování mezi nimi a na základě toho činy. Cenzurní úřad nenavrhuji. Kdo by jmenoval cenzora ? Na základě čeho by cenzor rozhodoval ? Kdo by kontroloval kontrolujícího ? A jsme tam, odkud jsme vyšli.
Našla jsem na netu debatu ve švýcarské televisi, kde Hani Ramadan, ředitel islámského centra v Ženevě, cituje korán a zastává vehementně názor, že ukamenování ženy je nápravným a výstražným prostředkem k výchově ženy. Není to poprvé, co to tvrdí, podobně se vyjádřil i v článku z 2002 r. o nepochopení zákonů šarije na západě.
Podle švýcarských zákonů zřejmě ponoukání, vybízení k vraždě není trestné. Podle italského zákona n. 62 del 07.03.2001 ano.
Odkazy na článek a na trojdílné video televizní debaty.
http://www.comores-online.com/mwezinet/religion/charia.htm
http://www.alterinfo.net/Hani-Ramadan-a-propos-de-Sakineh-et-de-la-lapidation-video-complete_a49964.html
Poslyšte, Schuhmachře,
dobře Vám nerozumím. Co míníte pod tím označením dobra a zla? Náboženské principy morálky nebo civilní normy státních zákonů?
Stát má své normy, které v podstatě vyjadřují morální cítění společnosti doby a více méně odpovídají jejím potřebám, zčásti se normy shodují s principy náboženské morálky, to alespoň v Evropě.
Zákony regulují společenské chování člověka, křesťanská přikázání také, ale týkají se spíš soukromé duchovní sféry jednotlivce. V Evropě nejsou náboženské státy, církev a stát jsou odloučeny a tak každý má svou sféru působnosti.
2 Pergill : Ano, čistě biologicky vzato podle křivky populačního růstu i při zahrnutí počtu vyvražděných. Podle toho bychom se nyní měli hůře než za protektorátu. To si asi nemyslíme. Populační růst je jen jedním z ukazatelů, lidská společnost je složitější organismus než kolonie bakterií. Třeba zkoumat příčinu růstu. Byla jí vyšší rozmnožovací aktivita a následně vyšší porodnost. Za jednu z příčin považuji pocit ohrožení stimulující archetypální chování za současného omezení náhražkových způsobů zábavy. Dnes by tak účinkovalo přerušení nebo omezení televizního vysílání. Bohužel i se zvýšením kriminálního neklidu části populace jako vedlejším negativním důsledkem. Říše potřebovala v protektorátu klid a "dělnou atmosféru". Proto veškeré represe na územích pod "ochranou Říše" byly organizovány a dávkovány tak aby neohrozily chod hospodářství pro válečné úsilí. Aby otroci dobře pracovali a aby vydrželi po dobu potřebnou k vítězství Říše, bylo nezbytné jim zajistit (ve skutečnosti ponechat) přiměřené životní podmínky a dobře s nimi hospodařit metodou cukru a biče. Bylo třeba udržet přiměřeně kvalifikovanou pracovní sílu a neplýtvat s ní, protože nebyla možnost ji doplňovat z transportů od jinud. Ovšem po konečném vítězství....
2 informace : To kdybych sám věděl. Přemítám o tom jako Robinson :-) Náboženské principy morálky nebo civilní normy státních zákonů ? Jaké máte na mysli ? Náboženství je více, států s jejich zákony také, leckdy si protiřečí. Státní náboženství u nás - zatím - nemáme. Forma pro mě není důležitá, ani oblíbené odvolávání se na "autority". Za rozumné a prakticky prověřené minimum považuji všeobecně aplikovatelné body desatera. Ale že bych za správné nebo dokonce dobré považoval nějaké přikázání a slepě ho dodržoval jen proto, že ho odhlasuje nějaký počet nějak vybraných lidí, to ne. Určitě jsou mnohá, která ani neznám a která porušuji. Nijak mě to netrápí a žiji spokojeně ve své nevědomosti. Nevraždím, nekradu, snažím se nečinit jinému co sám nerad, když kroutím volantem snažím se do nikoho nenarazit, nějaké daně platím, sousedy zdravím...Ale že bych úzkostlivě dodržoval každou pitomost, to ne. Natož abych se po ní pídil. Třeba by mezi tím byla zrušena a já bych si zbytečně dělal starosti.
Jakými nomami státu se máte řídit? Toho, kde jste a jehož jste očanem. Jakými náboženskými principy morálky se máte řídit? Toho náboženství, jehož víru vyznáváte. Jestliže se principy Vaší víry neshodují s normami státu, řiďte se státními zákony. To v případě, že byste byl muslim a chtěl byste ukamenovat manželku za nevěru nebo si jich vzít víc.
Jinak jste tu, myslím, dal definici vzorného občana. Přidržuje se zákonů, které zná. Nemusí umět celý zákoník nazpaměť, od toho tu jsou advokáti.
2 Informace : Je-li ukamenování zákonným trestem, schvalování ukamenování nepovažuji za navádění k vraždě o nic více, než ugrilování na elektrickém křesle nebo otrávení v plynové komoře a tak podobně. Jiná země, jiná kultura, jiný mrav, jiný zákon. Sami bychom měli dbát především o rozumnost svých vlastních zákonů. Pokud jde o "kruté a nelidské" tresty, amputaci ruky za recidivu krádeže považuji za ne až tak špatný nápad. V případě opakování místo zbylé ruky amputaci hlavy. Má to prakticky ověřený dobrý individuelní i všeobecný preventivní účinek. Je-li naší svobodnou vůlí vyživovat a převychovávat i více než dvacetkrát trestané recidivisty, je to naše svobodná vůle. Se všemi důsledky. To, že kruté a nelidské tresty nyní nejsou, jako realista považuji za přechodný luxus plného břicha nedělního oběda. Naše "civilizace je tuze zranitelná. Až se mi dělá šoufl když na to pomyslím. Stačí něco podobného co popisují Neff ve Tmě a Šaman v Blackoutu, a máme tu středověk se vším všudy, kdy slovem demokracie krátce pobavíte místního samovládce před tím než Vás za bujného veselí nechá narazit na kůl.
2 informace : Nemusí umět celý zákoník nazpaměť...To je humorné. No, dejme tomu při uzavírání smluv a podobně, v procesním právu. Při porušení povinnosti uložené zákonem a hrozící sankci je už pozdě honit advokáta... Příkladmo vůbec nevím ani se nezajímám, co má obsahovat aktuálně "schválená" autolékárnička. Řeším to tak, že vždycky, když se ke mě donese zvěst o nějaké změně, koupím novou, přihodím ji do kufru a dál se tím nezabývám. Zatím mám tam mám dost místa, vejde se i dosud nenařízený hasičák. Jestliže mě policie bude kontrolovat, ať si vyberou. Jestliže bych měl všechno zkoumat, co smím a co nesmím, nedělal bych nic jiného a navíc měl žaludeční vředy (jo, vím, že h b pylori).
Definice vzorného občana ? Také platí, že neznalost zákona neomlouvá. Bývávalo. Skončilo se zákonem Dvanácti desek. Dnes by zákony publikované ve Sbírce padly všechny zásoby mědi. Přidržovat se zákonů, které znáte... Když Vím zákon uloží denně pět minut poskakovat s nohou za krkem, také se ho budete přidržovat ? Podobně u licenčních ujednání. Koupím, nainstaluju, používám nač jsme ho koupil (nebo jako freeware bezplatně instaloval). Tečka. Slohovou práci na téma licenční ujednání a pravidla užití nečtu. Třeba nevím o podmínce užití výlučně se šaškovskou čepicí na hlavě uživatele. Dilema chování secundum legis a contra legem řečím jako počasí. To si také nevybírám ani ho neovlivním. Můžu se mu jen přizpůsobit nebo ho ignorovat. Záleží na transakčních nákladech. Velmi záleží na okolnostech a na subjektivním pocitu spravedlnosti. Znáte "Solný pochod"...
Ke "schvalování":
On to může být i zákonný trest, schvalovat jej v Islámistánu je naprosto v pořádku. Dokonce i ten pán mohl cosi takového říkat a nelze jej za to právně popotahovat. Maximálně si můžeme myslet cosi o primitivních babrarech. A podle toho se máme k tomu pánovi Ramadánovi chovat.
Má tohlenctoto "schvalování" ale praktický háček a na tom se tady točíme: Naši hosté tu přece chtějí zavést své zákony. Dokonce tu a tam najdou mezi místními troupy své podporovatele s argumentací, že jsou tak zvyklí, že na to mají právo.
A tu tvrdím: I prd, velebnosti... Hovořit o provaze v domě oběšencově se taky nemá. Pokud na mě někdo vytáhne zbraň, natáhne a namíří na mě, přece nebudu čekat, až mu prst náhodou cukne na spoušti.
Tedy: Někteří, jak vidno, čekat budou. Tedy Bůh s nimi! - jako že jsem bezvěrec/agnostik.
Česká ústava, Listina lidských práv:Článek 16
(1) Každý má právo svobodně projevovat své náboženství nebo víru buď sám nebo společně s jinými, soukromě nebo veřejně, bohoslužbou, vyučováním, náboženskými úkony nebo zachováváním obřadu.
(2) Církve a náboženské společnosti spravují své záležitosti, zejména ustavují své orgány, ustanovují své duchovní a zřizují řeholní a jiné církevní instituce nezávisle na státních orgánech.
(3) Zákon stanoví podmínky vyučování náboženství na státních školách.
(4) Výkon těchto práv může být omezen zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu veřejné bezpečnosti a pořádku, zdraví a mravnosti nebo práv a svobod druhých...
Článek 17
(1) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.
(2) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
(3) Cenzura je nepřípustná.
(4) Svobodu projevu a právo vyhledávat a šířit informace lze omezit zákonem, jde-li o opatření v demokratické společnosti nezbytná pro ochranu práv a svobod druhých, bezpečnost státu, veřejnou bezpečnost, ochranu veřejného zdraví a mravnosti...
Máme zákon o nepřípustnosti zlehčování nacistických a komunistických zločinů. Ještě nebyl použit proti komunistům. Ačkoli jsou nemravní...
Schuhmachře,
vidím, že jste duše přemýšlivá a neklidná.Mám dojem, že Vám na Vaše otázky nemůžu dát odpověď nebo rady, jsem spíš pragmatická a beru věci tak jak jdou a snažím se je řešit,až když je mám před sebou. A jsem taky dost skeptická, pokud se týká možností jedince na této organizaci společnosti něco podstatného změnit. Člověk by se musel moc a moc angažovat, zakládat občanská hnutí nebo strany, ale pak by stejně po čase musel konstatovat, že všechny jeho snahy byly vsáty do politické soustavy jako voda do písku a ztratily se tam. Podívejte se na nově založené politické strany, za pár měsíců budou zcela kondicionované systémem se všemi jeho vadami a neřády.
Pro iniciativy jako byl Gandhiho pochod v dnešní situaci asi není místo, ale co kdybyste zkusil dát dohromady hnutí na obranu práv spotřebitelů.
vidíte Nemo,
to co citujete jsou články ústavy, kromě nich budou v českém zákoníku i další příslušné zákony, které tuto základní definici doplňují nebo upřesnují.
STK,
vidím, že jsou ve Švýcarsku ti usulmáni už dobře usazení, v jednom článku na témž sajtu Ramadan prohlašuje, že islám je náboženství Švýcarska, a že si moc troufají. To v Itálii je raději do televize nezvou po tom, co se jeden muslim vysmíval kříži a pak se popral s jedním novinářem, který kontestoval jeko tvrzení. Museli tenkrát vysílání přerušit. A od té doby mají utrum.
Vím Informace,
že násilí nic neřeší. Ale jsou okamžiky, kdy dobře mířená facka vyřeší víc, než celý filozofický traktát. Drzost má býti odkázána do patřičných mezí rychle a účinně.
To nemá moc společného se svobodou projevu, že? Jsem ale pragmatik, což "některé" irituje převelice.
Ale ne, STK.
byl to rozohněný musulmán, co se jal hájit islám pěstí. A že to byl chlap jako hora, museli ho držet ve třech, aby chudáka novináře nezatloukl do země. Jak ho pak ukrotili, to nám už neukázali.
Jo a ještě, STK,
hájit svobodu slova nadávkami a urážkami to je taky znak noblesy a tolerance nejvyšších demokratických tradic.
Tož dobře, vážená Informace.
Vyšlo mi z toho předtím, že muslim se vysmíval kříži a dostal málem na budku v přímém přenosu. Tak když to bylo opačně, je to z mé strany "No comment". Ale o nadávkách jsem ani tak nemluvil. Jen o "čisté facičce" bez komentáře. Takové té "předsoubojové". Může být i složenýma rukavičkama...
Jsou okamžiky v životě lidském, informace, že morální převaha nad hovadem nestačí. Pak taková dobře usazená facka, uštědřená protivníkovi, velice uspokojí a zanechá dobrý pocit dobře vykonané práce!
A stalo se mi to asi jen jednou, dvakrát v životě, ale nezapomenu. Ti druzí taky ne!
Ramadána by nebyl problém usadit. Vcelku veřejně prohlašuje, a nejen on, že jeho cílem je zavedení podobných zákonů i v civilizovaných zemích. IMHO při tom, co předvádějí naši současní politici, to nemůže skončit jinak než občanskou válkou (což je v podstatě také politický prostředek). Navíc každý, kdo něco takového prosazuje, tím jasně a jednoznačně prokazuje, že není plnohodnotná lidská bytost, takže bychom se k němu měli z tohoto pohledu i chovat.
K tomu kamenování v barbaristanech:
Existuje právní zásada, že není zločin bez porušení zákona. Takže podle ní by to mělo být OK. Jenže porušením této právní zásady byl už Norimberský proces (protože činy, za něž byli žalovaní odsouzeni a popraveni, byly v Německu v té době legální). Tenkrát to obcházeli dočasným vymýšlením nesmyslných zákonů, které před koncem války neexistovaly (ovšem opět platí, že nejprve musí existovat zákon a potom se podle něj nebo v rozporu s ním lidé chovají). To, že odsouzení nacisté (včetně spousty dalších, kteří odsouzeni a popraveni nikdy nebyli), měli být zlikvidováni, nijak nezpochybňuji. Jenom ten akt jejich likvidace neměl mít charakter soudního procesu.
Na druhé straně uvedený precedent nám beze sporu umožňuje odsoudit a nechat zlikvidovat soudce podle "šaríje", který vynese podobný rozsudek, bez ohledu na to, že je to v místním barbaristanu legální. Znamená to ovšem procpat do vedení našich států politiky, kteří budou mít "gule" to udělat, včetně nasazení ABC zbraní (válka - neválka v Afghánistanu a Iráku je názornou ukázkou, jak se taková věc dělat nemá).
Zase, pokud bychom měli v Evropě politiky "s gulemi", tak by se podprase Chomejní ugrilovalo pod atomem do 24 hodin po vynesení fatwy nad britským občanem Rushdiem, což by byla IMHO jediná rozumná reakce na tuto fatwu.
2 A.S.Pergill:
Vždy jsem si říkal, že jsem méně radikální než Pergill. Že víc zvažuji pohledy z obou nebo všech stran. Jenže ta beztvarost současné politiky, kde je vidět jen snaha "podojit" jakoukoliv instituci nebo situaci k vlastnímu prospěchu a žádná snaha řešit situaci, kde začíná být velmi zřetelně vidět, odkud hrozí totální změna, civilizační pohyb zpět, mi pomalu ale jistě začíná "lézt na mozek". A jednou mi možná v hlavě hlasitě "cvakne" a pak budete Pergille jen odvarem mého radikalismu. A myslím si, že nebudu sám. S kavárenskými intošskými revolucemi to ale asi nebude mít nic společného... [;-)
2 Informace : Stačilo by "Hnutí na obranu práv". Jenže takových a jejich vůdců už bylo. Třeba bych to jednou na stará kolena po všemožném pronásledování a ústrcích dotáhl až na stařičkého mocnáře. Mládí v hajzlu, zdraví v hajzlu, život v hajzlu, hnutí zdegenerované, také v hajzlu. Kdepak. Žádné OF. Nebudu plýtvat životem proti něčemu můžu ovlivnit jako počasí. To musí vyřešit zpětná vazba a houfy naštvaných kdysi osvícených a umírněných stk. Bude to trvat tak dlouho dokud se nevzbouří většina. Ještě je dost času, člověk vydrží hodně. Inspirativní čtení : Asimov : "Foundation"... Harry Seldon.... Stanislav Lem : " Futurologický kongres", Kormbluth : "Obchodníci s Vesmírem", a samozřejmě Neff, Šaman..., film : Mad Max 1,2. Trojka je už na pendek.
Pergille, pomalu s tím šturmem. Trefit jen atomovkou Chomejního by bývalo bylo neřešitelné. Jo, chápu, co je do těch pár milionů bubáků kolem... Mě by se nezamlouvalo být předčasně, než mi odtiká nastavený budík, obrácen v prach spolu s někdejšími vládci "Tábora míru a socialismu" ve jménu boje za "demokracii" a obráceně ve jménu boje za osvobození vykořisťovaných pracujících na západ od naší hranice, byť by při tom také měli skončit jako prach a popel. Ledaže bubáci by ...nás vojensky napadli a nám ve spravedlivém boji za své vlastní přežití by nezbývalo nic jiného než je spláchnout šmahem a nikoho nešetřit. Drobnostmi co na to sousedi, jenžto jaderný spad a další radosti z toho pocházející se neřídí hranicemi si nevybírá, co na to sousední Pákistán, co na to velký obchodní parner Čína, se nadšení generálové ve svatém nadšení plánující takové manévry, nezabývají. Natož nějakými pár miliony civilů tam někde. Jak jen tamty tam někde poňouknout, abychom se mohli spravedlivě rozhořčit a vyhlásit válku...Kdo se jim tam vnucoval, kdo jim dodával technologie, zbraně, kdo a proč se snažil měnit jejich způsob života, kdo a proč je indoktrinoval směrem ke chtění plodů naší technologické civilizace ? Někdo na tom vydělal "šílený prachy". Teď vydělává další "šílený" prachy na našem ohrožení. Chief Slamander speaking... Schief Salamander není Mlok. Ostatně, Islám není tak vážný problém jak je nám předestíráno a Spojené státy Severoamerické přestávají být světovou velmocí číslo jedna. Učte se čínsky Pergille, učte se čínsky....
Informaci, STK a Šamanovi:
V některých specifických případech, je skutečně škoda každé rány, co padne vedle, byť se to poněkud neslučuje s kulturou a noblesou :-) Jsou okamžiky v životě lidském, kdy facka, kopanec, rána pěstí či výstřel do vzduchu, ušetří spousty následných zbytečných slov a času, hajzlíka vykážou do patřičných mezí, náležitě ho poučí a tudíž odvedou velice užitečnou práci.
2 drak : Případně výstřel do nevzduchu. Problém je, že nevíme o příznivých důsledcích některých výstřelů, které zabránily nějakým špatným důsledkům, protože ty nenastaly a proto jsme jich byli ušetřeni a jsou našim úvahám skryty. Je možné, že jedna správná rána by zachránila milióny. Jenže nevíme jak by se změnil celý světaběh a jestli by namísto jedněch miliónů nepřišly o život jiné milióny. Kdyby nepadl výstřel v Sarajevu, jaká by se našla záminka, kdyby se povedl první antentál na Hitlera, jak by se vyvíjelo Německo a Evropa a Sovětské Rusko. Byla by válka ? Kdy ? Koho ? S kým ? S jakými následky ? Kdo by kdy jako první použil atomovou bombu ? Jak by nyní vypadal svět ? Jak by dnes bylo nahlíženo na toho, kdo ve třicátých letech úspěšně zabil Hitlera na začátku jeho kariéry ? Nejspíš tak jako na ostatní atentátníky. Možná bychom četli eleboráty jakým dobrým politikem byl a co všechno mohl dokázat nebýt jednoho fanatika. Dnešní lidskoprávníci by křičeli Fuj! Ano, sice měl nějaké antisemtiské názory, ale to byla jen zanedbatelná manýra, jak úspěšně začal řešit krizi ! Co všechno mohl dokázat on Velký Vůdce ! Po vzoru císařů sjednotitelů. Spoleečně s vizionářem Goebbelsem, který bídně zahynul spolu s ním. Co všechno mohl dokázat.... Dějiny tak připomínají Schrödingerovu kočku. Budoucí dějiny jsou ve svých alternativách množinou živých a mrtvých koček....
Schuhmachře,
nedívejte se na život tak zatrpkle a nedělějte takovou smutnou bilanci. Vždyť když si líp zavzpomínáte, najdete tam veselé a radostné věci. Dívala jsem do do Aristotelovy Politiky (je celá na webu), jestli tam najdu citát o poslouchání a vládnutí, ale nic jsem nenašla. Zato jsem ale našla citát o Bohu a když jsem byla u toho hledala jsem i další, co udělají radost zdejším ateistům. Vy jste taky jeden z nich, že?
Bůh je příliš dokonalý než aby mohl myslet na něco jiného než sám na sebe.
Aristotele, Etica Eudemia.
Víra v Boha je poslední přepych, na který ještě neuvalili daň.
Germaine Beaumont, Si je devais
Báh zemřel při našem stvoření, jsme jeho posmrtným dílem.
Gesualdo Bufalino, Il malpensante
Nemohoucnost boha je nekonečná.
Anatole France
Bůh je ateista
Giovanni Papini, Il Diavolo
Pergille,
Už zas střílíte z kulometu naostro? Cožpak ono by ani tak nešlo o ugrilování Khomeiniho, jako spíš o naše. Myslíte, že kdyby to byla reálná cesta, že by se o to nepokusili?
Zato se snaží sprovodit ze světa Ahmadína řáda. Letos na něj už udělali tři atentáty, v srpnu, v září a v polovině října. V září bomba zabila 12 osob a monoho jich zranila, ale do Ahmadína se nestrefili.
Jo, a k těm škvarkům. Teď jim Rusko ve své bláznivé zahraniční militaristické politice ještě dodalo uran. Co byste teď pekl nebo griloval?
Schumachere,
po válce se naprosto jednoznačně prokázalo, že pokud by demokratické státy reagovaly na Hitlerovy excesy (obsazení Porýní, atak ČSR) adekvátně, tak v Německu byly připraveny síly na odstavení Hitlera od moci. Právě podělanost demokratických politiků jim podrážela nohy a umožnila, aby je Hitler v podstatě převálcoval.
Informace
Tohle předchozí konfrontuji s usmiřovacími aktivitami chůči Chomejnímu a dalším islámistickým excesům. Osobně jsem přesvědčen, že tvrdá reakce by vedla jednoznačně k žádoucímu účinku. Trapné nóty sestavované pod heslem "hlavně je nerozzlobit" a trapné šolíchání v Iráku a Afghánistanu - pseudoválka vedená pod heslem "hlavně nikomu neublížit" nás leda diskreditují a umožňují islámistickým vůdcům vést propagandu ve smyslu "jsme silnější, je vidět, jak se nás bojí". Tenhle boj je o naši holou existenci, takže je třeba v něm naprosto tvrdě a bezohledně nasadit vše, co máme k dispozici, tedy jak jaderné zbraně, tak moderní chemické látky (včetně takových, které zatím známe jen ze SF hororů a thrilerů) a rovněž i GM bakterie a viry. Muslimům je třeba naprosto tvrdě a názorně ukázat, že tím, že ustrnuli někde v raném středověku, na naši civilizaci nemají, že jsme prostě zcela jiná váhová kategorie.
MMCH jsem přesvědčen, že by nebyl žádný velký problém vyvinout GM bakterie, které by rozpoznaly, jestli jsou v člověku, který nikdy nepožil vepřové (a už není kojenec), v člověku mužského pohlaví, který má obřezaný penis, v člověku ženského pohlaví, který chodí zahalený jako muslimky, nebo v člověku, který dodržuje ramadánový půst, nebo je dospělý a nepije alkohol (nebo i víc těchto a podobných znaků současně). A které by byly s to v "soft" variantě vyvolat neplodnost (respektive drastický pokles plodnosti na úroveň jeden plodný pár z desítek až stovek) a v "hard" variantě vyvolat (nejlépe po delší době latence, aby se co nejvíc roztahaly po populaci) smrt.
Je docela možné, že už někde někdo něco podobného má, současná úroveň vědomostí v běžně dostupné mikrobiologické literatuře by na zahájení výzkumu s reálnou šancí na úspěch do několika let měla stačit; dá se předpokládat, že vědci, nepublikující v běžně dostupné a referované literatuře, budou kapánek dál.
Jinak možná budeme něčeho podobného ušetřeni v tom smyslu, že z Indie se nyní šíří "superbakterie" odolná na všechna známá antibiotika (vznikla spontánně v důsledku b*lu, který tam maji ve zdravotnictví). Její léčba bude šíleně drahá (tisíce až desetitisíce euro na léky pro jednoho pacienta) a v přelidněných islámských státech by se mohla šířit jako oheň ve stohu. Ve vyspělých zemích by neměla dělat tak velký problém vzhledem ke standardu hygienického chování populace.
Šmarjá páno, Pergille,
to je úplný sci-fi krvák, co tu líčíte. Děláte test, jak na to budou reagovat čtenáři?
O té superbakterii jsem už četla, je tu prozatím málo případů a k nákaze došlo při operacích nebo zranění, tedy hematickou cestou. To tu bakterii chcete do muslimů nastřílet?
Inu Informace,
možná to je jen SF, ale dost možná už má někdo podobnou bakterii nebo vir v (doufám) bezpečném trezoru. To není o stihomanu, ale o utajení skutečně důležitých informací pro přežití.
Byla by (bude?) to velmi škaredá válka - ostatně každá následující světová válka je hnusnější a hnusnější.
Jenže ani WW1 ani WW2 nedokázaly jedno: decimovat obyvatelstvo a přelidnění Země je stále aktuálnějším problémem. Vlivem pokroku v epidemiologii už totiž nenastávají pandemie jako kdysi a výsledkem je populační přetlak a budoucí nedostatek: energie (paliv), životního prostoru, pitné vody...
A přežije jen ta nejsilnější "rasa" (Tím nemyslím etnikum!) nebo civilizace, chcete-li. Bylo by dobře, kdyby to byla ta nejvyspělejší, jinak se bude zbylé, t.j. "vítězné lidstvo" opět šplhat po už dávno slezených stromech...
Nejvyspělejší civilizace se zničí sama, pomoci breberek netřeba. Stačí multikulti :-)
Myslím, Barbucho,
že jste kápla na to pravé. Nejste náhodou ta Moby Dickova mtŕtvá kočka?
To A.S. Pergill 8:52: V š e c h n y obřezané ne, to byste s vaničkou vylil i dítě!
Tahle je pro Vás STK,
Nessun Dio è sopravvissuto alla perdita dei propri fedeli.
(Žádný Bůh nepřežil ztrátu svých věřících.)
Stanisław Jerzy Lec, Nuovi pensieri spettinati, 1964
Ještě mám pár sekund.
Pro Informaci i Pergilla:
Ať je katastrofa sebevětší, katastrofu obvykle přežívá 7% jedinců z dané populace. Nikdo neví proč, jestli je to stejné číslo jako přirozený logaritmus nebo jiná zákonitost. Takže pokud je těch 7% schopno rozmnožování, může se populace časem obnovit.
Na totální likvidaci života musí přijít několik apokalyps za sebou...
(Bůh má tedy svou nesmrtelnost docela slušně zabezpečenou...)
Okomentovat