Nadržený šimpanz, toxická elektřina a armádní ponožky
***************************************************
Neděle 3. července 2011,
Petra Kvitová z Fulneku včera vyhrála Wimbledon v ženském singlu. Květa Peschke byla ve vítězném páru deblu, Iveta Benešová zase v mixu. Skvělé, děvčata! Jen ti hoši jsou letos slabší.
Český tenisový svaz je mezi zakladateli nové asociace českých sportovních svazů, který jde mimo mafiánské struktury postveksláckého ČSTV.
Prezident úřadujícího mistra fotbalové ligy, reprezenzační hráči, funkcionáři čtyř klubů, tři trenéři, celkem 40 členů fotbalové zločinecké skupiny zatčeno pro ovlivňování výsledků. V Turecku.
Prší. V Jizerských horách spadlo 40 mm, místo slibovaných 50-110. Obyvatelé Višňové na Frýdlantsku to nemají meteorologům za zlé. Bude to pro ně jen jedna ze dvou - tří normálních povodní za rok.
Bělorusko slaví Den nezávislosti. Preventivně byli zadrženi zlotřilí opozičníci, včetně bývalého prezidenta Stanislava Šuškeviče. Další stovky lidí zatčeny při demonstracích. Inflace v zemi dosahuje 30 - 40 %. Kvartálně.
Pštros Kán (známý též jako "DSK") byl guinejskou pokojskou, před kterou ve svém newyorském hotelovém apartmá vyšel ze sprchy nahý, nejspíše znásilněn. To mu značně snižuje šanci stát se prezidentem.
Francouzským.
Pondělí 4. července 2011, Den nezávislosti (235 let USA)
Pštros Kán bude nejspíš obviněn, že se v roce 2003 nenechal znásilnit francouzskou novinářkou Tristane B. Tristane tvrdí, že se Pštros choval jak nadržený šimpanz.
Smrdící bakterie nalezeny v minerálních vodách A.A. z 20.5.2011. Pro sichr se stahují všechny lahve. Potvrzení o smrdelnosti bakterie bude kvůli svátkům k dispozici až v pátek.
Rakouská vláda hodlá zakázat dovoz elektrické energie, vyrobené z jádra. Už na to chystá zákon. Každý elektron bude muset mít certifikát původu. Tachyonové filtry se prý neosvědčily.
"Je třeba přes léto nalézt přiměřená právní opatření, aby toho bylo možné dosáhnout a na podzim je přijmout" (Werner Faymann, rakouský kancléř.)
Zatím kupují Rakušáci českou toxickou elektřinu přes Německo. Mohli by ale zkusit také "španělskou cestu": Svítit českou elektřinou přes hranice na rakouské fotovoltaické panely. Tak by naši špinavou východní elektřinu správně a s důslednou očistou "ekologizovali".
Úterý 5. července 2011, státní svátek (příchod bratří Konstantina a Metoděje na Velkou Moravu, 863)
"Napříště Finsko nepošle do zahraničí peníze bez toho, že by za ně dostalo záruky." (Jutta Urpilainen, nová ministryně nové finské vlády.)
Vhodná záruka? Akcie státních firem. Nebo ostrovy. Míněny řecké.
Ale i Portugalsko má nějaké pěkné ostrovy. Jenže ty se zatím nebudou zabavovat.
"Portugalsko musí dostat nějaký čas, aby se úspory mohly projevit." (Christine Lagarde, nová hlava MMF.)
Agentura Moody´s právě snížila rating Portugalska o 4 stupně na Ba2, což už je ve spekulativním pásmu (kategorie "junk", neboli "odpad").
"Lze to označit za vědomou provokaci vůči evropským daňovým poplatníkům." (Georg Fahrenschon, bavorský ministr financí.) Toto není kritika Portugalska - ale Moody´s. Za krizi Řecka a dalších evropských prasat mohou - americké ratingové agentury!
Steven Maijoor, přednosta Evropského úřadu pro cenné papíry a trhy žádá, aby agentury měly na kredit eurozóny menší vliv než Evropská centrální banka a EU.
Evropský parlament hodlá založit "nezávislou" evropskou ratingovou agenturu, která by "objektivněji" hodnotila evropské problémy (poslouchala evropské politiky). Nezávislou načem by ta agentura byla?
Žena Moby Dicka: Na zdravém rozumu.
Středa 6. července 2011, státní svátek (den upálení mistra Jana Husa, 1415)
(Dávný výrok našeho dítěte: "Jan Hus měl strašnou smůlu, že ho upálili právě na jeho svátek.")
José Barroso, předseda Evropské komise, je kvůli zhanobení Portugalska ze strany Moody´s natolik rozhořčen, že navrhuje "zpřísnit dohled" - nad ratingovými agenturami (nikoli nad krachujícími státy). Měla by nastoupit jejich určitá regulace. Barroso hodlá agentury "hnát k odpovědnosti za špatný úsudek".
Žena Moby Dicka: "J.B. není ani tak předseda EK, jako - věrný Portugalec..."
Navzdory svátkům se už ví, že bakterie E.Coli ve vodě A.A. byla nesmrdelná. Tak co třeba semena z Egypta?
"Když Dánsko v době dovolených znovu zavádí hraniční kontroly, mohu jen doporučit na místě se otočit a raději jet na dovolenou do Rakouska nebo Polska." (Jörg-Uwe Hahn, jeden ze stovek německých ministrů, tentokrát hesenský ministr spravedlnosti.)
Dánsko se brání "přeshraniční kriminalitě" - obchodu s lidmi a pašování zbraní a drog na hranicích s Německem a Švédskem. Kritizuje ho nejen Německo, ale i EU. Dánsko slibuje, že kontroly budou jen namátkové. Počet svých celníků pouze zvyšuje na úroveň, kterou už mají na svých hranicích Němci a Švédové.
Djó - Schengen!
Zimní olympiáda roku 2018 proběhne v jihokorejském Pchojng-č-changu. Mezinárodní olympijský výbor projevil nezájem o "chytré ekologické" hry a upřednostňuje jejich další rozežranou rozpínavost. Korea už za deset let od své první kandidatury utratila přes miliardu dolarů na sportovní objekty. Teď slíbila vrhnout dalších 8 miliard do infrastruktury, organizace a pohoštění členů MOV.
Akcie místních stavebních firem vylétly o 15 %
Čtvrtek 7. července 2011
Nová čestná občanka Fulneku Petra Kvitová navštívila na Hradě prezidenta republiky Václava K.. Poté přibyla do Karlových Varů, kde přijmula prezidenta MFF (ne MMF!) Jiřího B. Marketingová hodnota Petry vzrostla "o řád"P a je nyní "osmimístná" (valuta neuvedena).
Národní muzeum nabízí dnes vstup zdarma. Poté bude na 4 roky uzavřeno kvůli (své první) rekonstrukci. Už měsíce trvá stěhování exponátů do depozitářů. Kostra velryby zůstává na místě, kvůli špatnému stavu se sní nemůže hýbat.
Čímž se z ní stala nemovitost.
Vrahové 350 lidí v seevrní Itálii byli odsouzeni veronským soudem na doživotí. V nepřítomnosti. Masová vražda se stala v roce 1944 a její pachatelé jsou prý "bývalí němečtí nacisté". Tak nacisté jsou asi "bývalí", Němci jsou však nejspíš dosud. Žeby si je v rámci EU a Schengenu zavřeli sami Němci? Než začnou Němce v Itálii kontrolovat karabiniéři?
Trafalgar Square: Tisíce fanoušků čeká v dešti i slunci na premiéru osmého, posledního filmu ze seriálu Harry Potter.
J.K. Rowlingová se rozešla se svým dvorním literárním agentem Christopherem Littlem. Stalo se tak vzápětí po tom, co J.K.R. oznámila, že od října se budou knížky s Harrym P. prodávat i v elektronické podobě.
Syrská armáda obklíčila svými tanky syrské město Hamá. Lidé z předměstí prchají, lidé v centru stavějí barikády. V úterý při raziích vojáci zastřelili 22 lidí. Asád II. zatím nemá na svého masověvražedného tatínka, který dokázal pozabíjet více Syřanů, než kolik jich padlo za válek s Izraelem...
Armádě ČR docházejí ponožky a jiné "výstrojní součástky". Ministerstvo vojenských spoďárů má sice připraveno na tento účel půlmiliardu, ale musí počkat, až proběhne všech 40 výběrových řízení, včetně odvolání. Vojáci si zatím oblečení doplňují nákupy v Army shopech...Optimismem srší jen mluvčí armády - Vladimír Halenka...
Pátek 8. července 2011
Garibaldi se vrací z Libye. Italská letadlová loď toho jména se stahuje z kolaiční akce kvůli rozpočtovým problémům.
Italské desetileté vládní dluhipisy právě přesáhly úročení 5 %, což je hranice, za níž začínají problémy s refinancováním dluhů. Itálie má avšak reálný úsporný program, který plní bez nadávek na ratingové agentury.
Premiér Silvio Berlusconi již příště nehodlá kandidovat.
Horní komora Bundestagu rozhoduje o ukončení jaderné energie v Německu do roku 2022.
Na dnešek je naplánován poslední start posledního amerického raketoplánu Atlantis. USA přestává být schopna vlastními silami dopravit člověka do vesmíru. Již dále není kosmickou velmocí. Prý na to chybějí peníze. (Jen na klimatizaci pro US jednotky v Afghánistánu se ročně vydá 22 mld. dolarů...)
Sobota 9. července 2011
Mrzutá žena Moby Dicka: "Chybějí vize. "
*******************************************
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku mailto:moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
119 komentářů:
Nějak mi v tom týdenním přehledu chybí zmínka o tom, jak Zeman "znectil" islám a jak na něj byla islamistickými a multikulturními aktivisty podána žaloba. Chce si hrát na "českého Wilderse"?
Jinak Cyril a Metud měli smůlu, že Žanka Husojc sfajrovali v Pakostnici 6. 7., takže museli štrádovat přes balkánské hory za jarních povodní a v době, kdy tam ani místní neměli co do huby.
Jinými slovy: Datum příchodu C+M (5.- 7.) se vyskytuje až v souvislosti s nástupem protireformace, do té doby přišli na Velkou Moravu někdy v září, kdy byly na takovou cestu optimu blízké podmínky jak stran počasí tak stran uživení se po cestě. A církev římskokatolická je také až v té době začala mohutně slavit; do té doby jim nemohla přijít na jméno, protože vyučovali křesťanství a sloužili mše v místním jazyce. A doporučuji také dohledat starší článek F. Novotného, který konstatuje, že největším úspěchem této epizody našich dějin je fakt, že C+M v podstatě neuspěli a my zůstali součástí západní civilizace (je ovšem otázkou, jak by vypadala ta východní, kdyby byla mocensky a kulturně prolomena hluboko do střední Evropy, dodávám já).
A celá tahle akce patrně položila základ naší náboženské chladnosti až cynismu, neboť:
- byli jsme christianizováni irskými mnichy
- a bylo to špatně, takže jsme byli rechristianizováni německými knežími
- a bylo to špatně, takže jsme byli rerechristianizováni Cyrilem a Metudem
- a bylo to zase špatně a byli jsme rererechristianizováni opět německými kněžími a mnichy
(drobnější epizody jsme pro větší přehlednost vypustil)
Déle žijící našinec mohl být pokřtěn i 4x a furt nemusel být "ten správný" křesťan.
A když Češi za Karla IV začali trochu věřit, tak byl výsledkem leda další průser: husitské války. No není lepší na to hodit bobek a být ateistou?
Ne nadržený šimpanz, Mobby Dicku, nýbrž šimpanz v říji (chimpanzé en rut), což je pitomost hodná oné mladé dámy, jelikož pouze šimpanzí samice přicházejí do říje.
Jinak jsou Vaše komentáře k událostem minulého týdne opět vedené v chvályhodně patriotickém duchu. Blbí Němci a blbí Francouzi by si měli vzít příklad v nás, západních Asiatech.
Račte prominout, vážená paní Harpyje, ale zrovna Vy děláte už dlouho všechno možné, abyste se odrodila, abyste se stala Evropankou (Euroameričankou).
Vždyť většina Vašich příspěvků je nesena nám naprosto cizím euroamerickým duchem. Teprve až se ztotožníte s texty našich předních soudruhů a soukmenovců, například V.Klause, V.Vlka st., Moby Dicka, J.Kojzara, A.Dvořákové a dalších a dalších, tak budete o sobě moci psát jako o roduvěrné Češce, jako o jedné z nás pokrokových a vzdělaných Západoasijců.
Čest a Nazdar !
No jo, zase špatný pád. 19:08
Dodatečně k mému národnímu odpadlictví.
Odepište mě, Vlastenče, jsem ztracený případ.
Bezvadný vtip úvodníku...
Lezou tři slimáci a najednou ten poslední vybouchne.Co to bylo, ptá se první slimák.Nevím, asi to byl MuSlimák, zdrháme.
Chybná pádová vazba ?
Ale to se stane, vážená paní Harpyje. I literátům; od toho jsou redaktoři, aby takovéto a podobné chyby "vychytali".
Navíc gramatika opravdu není problematickou částí Vašich příspěvků; jejich protičeský, protisocialistický tón však ano.
Takže tak.
Já znám podobný vtip, milá Kopretino. Duchem podobný :
Učitelka :„Tak, děti, kdo mi řekne, jaký užitek máme z husy ?“
Pepíček : „Prosím, sádlo.“
„Správně, Pepíčku. A co ještě ?“
„Sádlo.“
„Tak to musíme jinak. Pepíčku, kde spí tvůj tatínek ?“
„V hospodě.“
„Aha. A kde maminka ?“
„U souseda.“
„Tak ještě jinak; na čem doma spíš ?“
„Na slamníku.“
„Čím se přikrýváš ?“
„Hubertusem po dědečkovi.“
„A co máš pod hlavou ?“
„Polštář.“
„Výborně. A co je v polštáři ?“
„Díra.“
„A co leze z té díry ?“
„Peří.“
„To je ono. Takže, co nám ještě dává husa ?“
„Sádlo !“
Vidím, že Velryba mi dal čtyři návnady, abych komentovala události v Itálii.
Pokud jde o odsouzení 7 německých zločinců pro masové vraždy, spáchané členy Wehrmachtu v r. 1944 ve střední Itálii, psala jsem o tom již před dvěma dny, ale můj příspěvek uvázl až do včerejšího večera v Piksle.
Dost dobře nechápu komentář Moby Dicka k provedení rozsudku. Odsouzení, kterým je všem už dávno přes osmdesát, do vězení nepůjdou pro pokročilý věk. Byl to více méně symbolický akt.
Pokud jde o další tři zmínky: loď Garibaldi, úprava státního rozpočtu a rozhodnutí Berlusconiho nekandidovat v 2013 r. nebudu psát nic. Za prvé: situace je složitá a zatím ji ještě nekomentovali ani italští novináři. Mohla bych sem napsat svůj osobní komentář, ale obávám se, že by na vylíčení mého osobního postoje nestačil český slovník invektiv a nadávek, abych mohla své výrazy náležitě odstupňovat. Tak to nechám až na někdy jindy.
Stejně by to Piksla zase zkasíroval.
Tak se přece jenom v noci podařilo více než stodvaceti "aktivistům" přiletět do Tel Avivu, ale dál než basy se nedostali. :-))) http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?id=228551 http://www.lemonde.fr/proche-orient/article/2011/07/09/124-militants-pro-palestiniens-detenus-en-israel-dans-l-attente-de-leur-expulsion_1546723_3218.html#ens_id=1539418
Abych pravdu řekl, chápu křesťanství jen a pouze jako jeden z mocenských nástrojů především středověku, který si z části zachoval určitý vliv dodnes. Jsem celkem rád, že tomuto vlivu nepodléhám. Nicméně je to nedílná součást našich dějin a částečně i současnosti takže určitý zájem o něj mám. Obdivuji krásu mnohých chrámů a chovám v úctě její architekty, stavitele, umělce a jejich díla a rád si tam někdy v klidu a v chládku posedím a popřemýšlím. Pravda občas mi křesťané lezou na nervy, když se pokoušejí zneužívat svého postavení u jazýčku politických vah a diktují pak celé společnosti své menšinové přístupy k těm či oněm věcem, ale shrnu-li to, tak by se dali zahrnout spíše do kategorie převážně neškodných, což by se ale za určitých okolností nepochybně dokázalo zvrtnout i k něčemu horšímu a ošklivějšímu, takže určitě je zapotřebí zachovat si ve vztahu k nim určitou opatrnost.
Na http://www.prvnizpravy.cz/sloupky/evropo-povstan/ je další ohromný článek oblíbence nejen mého, ale i našeho pana prezidenta, "geniálního" Adama B. Bartoše.
Tentokráte nerozebírá žádný komplot temných sil, usilujících o světovládu, ani nevaruje před bezprostředně hrozícím atentátem. Jeho dnešní výzva platí všem národovecky smýšlejícím, aby povstali proti pokusům různých panevropanů a kosmopolitů semitského původu vnutit NÁM, kteří jsme zde DOMA, prvky cizích kultur, obyčeje a zvyky, které "k naší civilizaci a kultuře nepatří".
Článek není VŮBEC ANTISEMITSKÝ, je to jen taková malá rebelie proti diktátu politické korektnosti, jakou rád pěstuje i náš pan prezident.
Ano, článek s.s.A.B.Bartoše není antisemitský, leč vlastenecky antisionistický.
Přece si nemyslíte, vážená paní Harpyje, že páni Fischeři by mohli hájit zájmy jiného národa než toho svého ?!? Nebo Vám německé zběsilé euroamerické politicky korektní prostředí už prostě nedovolí napsat pravdu ? Byla byste po napsání pravdy o sionistech a jejich kosmopolitismu německými úřady pronásledována ?
Pokud odpověď na mou poslední otázku je ANO, tak se vraťte do vlasti. Co nejdříve, ještě dříve, než naše osvobozenecká vojska vnesou svobodu a kulturu do evropského zaostalého žaláře národů.
Zde Vás za pravdu pronásledovat nebudeme ani v dnešní zlé době; neboť Čech Čechovi hlavu neutrhne, i když mu to zuřivý Euroameričan přikazuje.
Čest a Nazdar !
No, kdyby naše česká exekutiva byla aspoň z 20% tak užitečná a výkonná jako ta izraelská, žilo by se nám všem o moc líp.
informaci:
Co se toho rozsudku týče, tak možná to patří do kategorie lepší pozdě než vůbec nikdy, ale je dobré, že to aspoň v té symbolické rovině proběhlo.
Co se týče situace v Itálii, asi bude lepší vyčkat co se z toho nakonec vyvrbí, protože ona ta situace v té Libyi a kolem ní moc přehledná není. Vzhledem k faktu, že evropské finance jsou krmeny dluhopisy, zatímco Kaddáfí má v rezervě cca 200 tun zlata spolu s faktem, že mu tam ochotně dodávají Rusové a Číňané kdeco, znamená přinejmenším to, že se celá ta věc může pěkně protáhnout a tím pádem pěkně prodražit, takže SB tu jeho situaci rozhodně nezávidím a chápu, že se nepochybně rozhoduje pod tlakem a za situace, kdy po referendech ví, že podpora voličstva klesá. Prostě moc optimistické výhledy to zrovna nejsou.
Kdo miluje svou vlast, ten se nebojí okurek a jiných bubáků, odmítá diktát politické korektnosti a diktát socialistické EU, ekofašismu, nacifeminismu a rozsvěcování obřích chanuk na Staroměstském náměstí!
Všimněte si ale prosím, jak "jsme" velkorysí, že "jim" to dovolíme, a "jim" do rozsvěcování "jejich"
náboženských symbolů vůbec nemluvíme, ačkoli "k naší civilizaci a kultuře nepatří"!
Pevně doufám, že v brzké době nějaký sionista tomu spratkovi ukáže, zač je v Tel Avivu baklava.
Všeho do času, vážená paní Harpyje.
My Češi jsme národ holubičí a lví; holubičí v míru, lví v čase bojů. Se sionisty máme doslova svatou trpělivost; necháme se jimi židit, necháme je vysávat náš pot i krev našich panen po dlouhé roky.
Ale když přijde pravá chvíle, zachováme se jako praví Slovani, vzdělaná a pokroková rasa, která vymyslela termín "pogrom" včetně jeho praktického naplnění.
Jestli se našich sionistických hřbitovech budou opět setkávat siónští mudrcové, aby projednávali své nejnovější zrůdné plány a snovali nové Protokoly; tak vší náš lid prostě řekne jasné a rozhodné NE.
Čest práci a Míru zdar !
Kopretině:
Ten vtip je bohužel příliš pravdivý, tak říkajíc rovnou ze života, takže je vlastně dost smutný.
Hlavně si nesmíme od "nich" nechat vzít svobodu popírání.
Že se jedná o hanobení památky miliónů zavražděných, vlastenci Bartošovi nevadí.
Nejsou "naši".
Židé přece podle Bartoše, Semína a dalších nejsou Češi, jsou to Židé, příslušníci jiného národa. Proto si masovou vraždu československých Židů v Osvětimi Léta Páně 8.3.1944 nepřipomínáme a to je hnusné... Když píši jediné řešení židovské otázky je existence Státu Izrael a Spojených států...V Izraeli a Spojených státech žije dohromady 80% veškerého židovského obyvatelstva na Zemi... Ve východní Evropě Židé skoro nežijí no a v západní Evropě jsou Židé šikanováni levičáky a mohamedány...Tož tak...
Kdo seje vítr ...
Vy, vážená paní Harpyje, dle svého vlastního tvrzení neumíte číst mezi řádky. Ale my roduvěrní Češi a Moravané, my kdož jsme nezradili vlast emigrací ani kolaborací s euroamerickými multikulti okupanty, my mezi řádky čteme plynně.
Takže nás značně zaráží jistý nepřehlédnutelný fakt : O tzv.holocaustu velmi často hovoří a píší osoby, které NÁS ČECHY (i Moravany) neustále obviňují z jakýchsi "zločinů" vůči Němcům, Maďarům, německojazyčným sionistům a buržoustům.
Jako by tyto osoby nevěděly, že vše, co jsme učinili, učinili jsme v zájmu vlasti a všech nás pracujících, že všechny naše činy byly a jsou v souladu se zákony.
Prostě – podlá tvrzení těch osob nás zarážejí a urážejí, a v našich očích zpochybňují i tzv.holocaust.
Čest a Nazdar !
A ještě něco k Vašemu příspěvku ze 13:32, vážená paní Harpyje :
„...Říkají: pochybovat jakkoliv o holocaustu je vyjádření neúcty k těm mrtvým. Opak je pravdou! Ti mrtví by jistě rádi, kdyby se jejich případy přetřásaly a zkoumaly znovu a znovu. Neúcta je naopak všechno zacementovat a brát to jako axiom. To je víc než ignoranství. To je kontraproduktivní.“
Pravil pozdě probuzený, dnes však opět velký český vlastenec Vláďa Stwora v rozhovoru se s.s.A.B.Bartošem; viz ://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/stwora-pochybovat-je-zlocin-proti-lidskosti/
(Cituji i s chybami; pozn.V.v.)
Vysvětlení jedné malé záhady
Velký český vlastenec soudruh a soukmenovec Adam B.Bartoš, geniální žurnalista a zapálený bojovník za vše hezké a české, končí svoji výzvu k povstání „Evropy“ *) slovy „Evropo povstaň. A klidně to ještě napíšu osmaosmdesátkrát.“.
Pokud zdejší české vlastence a vlastenky zajímá, proč zrovna 88x, a na třeba 100x nebo 54x, tak si může do imperialisticko-sionistického vyhledávače zadat heslo „88 neo-nazi“.
Čest a Nazdar !
-------------------------------------------------------------------------------------------------
*) My víme, že s.s.A.B.B. nemyslí tu současnou hnusnou multikulti kapitalistickou a demokratickou Evropu, ale Evropu unikulti, Evropu naši, jaká mohla být a jednou určitě bude
Tak toho Stworu bych taky bila. Omlouvám se, ale takové stvůry ve mně, mírumilovném člověku, vzbuzují agrese.
Umíte si představit, že byste se v roce 1984 (!) byl jen tak rozhodl opustit socialistickou vlast, kvůli pocitu, "že se doma nedá dýchat“, a odešel i s rodinou?!
A ten estébácký xxx (sprosté slovo) má ještě tu drzost tvrdit, že "ten tzv. západní svět není o nic méně svobodný než ten, ze kterého jsem utekl."
Já tohle nesmím číst. Mám vysoký krevní tlak.
Kopretina má i podle mého názoru pravdu v příspěvku na vlasteneckém článku Vlka St. Samozřejmě, že to vidí z její filosemitské perspektivy, ale to neubírá na pravdivosti jejího konstatování úpadku myšlení toho směru, který si v Česku říká "autentická pravice".
Autor: H. Lukešová Datum: 09.07.2011 12:53
A takovými lidmi se prezident Klaus obklopuje, Bartošem, Semínem, Bátorou...II. Vatikánský koncil je spiknutí liberálů, Euportal vzývá Marcela Lefebrva, katolického nacisty...Semín pohrdá soudobým judaismem, který obviňuje z "farizejské linie"... Jinak já považuji antiizraelitismus to samé jako antisemitismus...Antiizraelitismus (antisionismus) je jen levicová forma klasického antisemitismu...Gauneři...
Jsem zděšena! Když píše, že denně navštíví jeho stránky 11 000 čtenářů...Tolik nacibolševiků, grázlů...To je horor...Např. článek Gity Zbavitelové o Flotile II přečetlo
7 080...
Opustit, zradit Matku Vlast ?!
No tak to by mne opravdu nikdy nenapadlo. Ani mé soudruhy rodiče, na rozdíl například od přímého nadřízeného mého s.otce, sionisty Fleischmanna.
Z celé naší rodiny se o emigraci pokusil jen s.prastrýc, ale byl na hranicích s Polskem bdělými českými četníky chycen, i se svou soudružkou manželkou. Takže místo v Sovětském svazu skončil ve fašistickém koncentračním táboře (kde se málem unudil k smrti).
Mimochodem, vážená paní Harpyje - znáte The Handmaid's Tale (česky Příběh služebnice), dílo pokrokové spisovatelky M.Atwoodové, resp. pokrokového režiséra W.Schlöndorffa ? Tuto pádnou odpověď na zlovolný výmysl "1984" by měl číst resp. shlédnout každý bloud, hledající v Euroamerice "volnost" a "svobodu".
A chybujícího, leč nakonec prohlédnuvšího vlastence V.Stworu jednou přivítáme v naší vlasti, již osvobozené od euroamerické tyranie.
Čest a Nazdar !
Teda! Zamořit naši vlast nacibolševikem Stworou...I když nakonec lepší, aby škodil v naší krásné zemi české (která nemá takový vliv na chod světových dějin), než v Kanadě...Konec konců Stwora je Čech, tak ať si ho užijeme...Kanada si nezaslouží takového nacibolševika...
Důkaz nacibolševismu...stejně tak, jak levicoví aktivisté bojují proti Izraeli, tak i "ultrapravicový" Jobbik v Maďarsku bojuje proti Izraeli...Když říkám nacibolševismus...Nacisti a bolševici jedno jest...
http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/madarske-radikaly-pobourilo-odmitnuti-propalestinskych-aktivistu--919088
Chtěla jsem komentovat věcnými argumenty článek pana Bartoše, o kterém se tu zmiňujete, ale když jsem dočetla do konce a našla si, co znamená 88, celý komentář se mi smrskl na krátkou větu: pisatel je vůl!
Sorry, měla jsem v úmyslu předstírat, že jeho článek, bezobsažný, pokud jde o fakta a mnohoobsažný pokud jde o inventivy, beru vážně, ale tou poslední větou o 88, mi to docela znemožnil.
Flottidiots: http://www.youtube.com/watch?v=Y5CsGViY5JQ :-)))
Vůl? Náš pan prezident o něm prohlásil, že je geniální. A jeho mínění je směrodatné pro každého "autentického pravičáka".
Když autentický konzervativec Bátora, za kterého se nekompromisně postavil pan prezident, pokládá za své politické vzory Jean Marie Le Pena a Joerga Haidera, tak proč by nemohl Adam B. Bartoš 88x zvolat "Evropo povstaň"?
Ještě jsme tu pány "my", a ne "oni".
Přiznávám se, že není jednoduché vžít se do myšlenkových pochodů těchto "pravičáků".
Na Psu mi jeden z nich za zmínku o Bartošově antisemitismu vynadal do "germánských nadlidí" a "hnusných nacistických mrch". :-)))
informaci:
Já bych spíše řekl, že mi Bartoš nedokázal zaujmout natolik, aby mi to stálo za jakoukoliv další aktivitu.
Tak nacisti jsou ti, co s panem Bartošem souhlasí...Co článek, to protižidovská tyráda...Jinak bych se Vás chtěla Harpyje zeptat, proč Vás pan Svoboda obviňuje z antisemitismu (a tím i z nacibolševismu), že nenávidíte Stát Izrael, že jsou Vám Izraelité odporní a že podporujete mohamedány a že si přejete konec existence Izraele? ...Takové ohavnosti nacibolševistické jste přece nikdy nehlásala...
Že je Klaus obklopen podezřelým množstvím lidí, kteří jsou na hranici klerofašismu, jsem psal do diskuse myslím ještě na Psu. To se změní až s dalším presidentem.
Zvláštní je, že tahle ideologie nevadila těm, kdo ho volili, resp. jim přišla natolik bezzubá, že ho zvolili jako společný kompromis.
Co čekat od článku, který prý končí slovy "Evropo, povstaň"? Zkusím si někdy stoupnout na ulici a zavolat: Ďolíčku a Jamrtále, povstaňte!
:-)
"Ono místo Evropo povstaň", by stačila zařvat "Heil Hitler, Heil Hitler" "Juden raus, Juden raus!"...Tož asi tak...Dzp.
Za to, Kopretino, vděčím Vlkovi st., který o mě napsal, že jsem nepřítelkyní demokracie a židovského státu. Od bolševika to sedí :-))).
A od té doby to onen přiblblý pan Svoboda vykládá všem, o kterých si myslí, že by je to mohlo zajímat. Dvakrát jsem ho poslala do (Y), teď ho ignoruji.
Je to stejný pomatenec, jako ten dnešní, kterému sice nevadí antisemitismus, zato ale němečtí nadlidé a hnusné nacistické mrchy, kteří ho potírají.
Co se těch historických obrázků z Israele týká, tak jsem zapomněla napsat, že tam každý den přibývá nový.
Harpyje, moc děkuji a budu ráda, když mi budete posílat další a další fotky z Izraele, to mě doopravdy zajímá...Jinak se chystám na týden odjet, takže nebudu odpovídat na mejly...
Kopretino,
i v USA (a dalších zemích NATO, případně jinak obecně Izraeli příznivých) zavřeli natvrdo izraelské agenty, kteří prováděli špionáž a případně sabotážní akce pro Izrael (ať už to byli cizinci nebo jejich vlastní občané).
Prostě každý český občan židovské národnosti nebo alespoň židovských kořenů si musí rozmyslet, komu náleží jeho loajalita, jestli českému státu nebo židovskému státu (případně nějaké jiné židovské organizaci). A pokud se rozhodne pro to druhé, je naprosto legitimní, že pokud bude bojovat za Izrael v případech, kdy se zájmy České republiky a Izraele kříží, patřičně potrestán. To samé by se v analogickém případě stalo Rusovi, Američanovi, Vietnamci (atd., vyjmenovávat tu všechny světové národy a státní příslušnosti asi nemá smysl).
A pokud nějaké spolky proti antisemitismu vyřvou, aby Židé byli v takové situaci beztrestní, tak se to v delším časovém horizontu obrátí proti všem Židům; bohužel, i proti těm slušným a loajálním (a obávám se, že ti to, alespoň v prvním kole, odnesou nejhůř). Já osobně považuji za bezúčelné pátrat, kdo z těchto organizací je jen neschopný domyslet vzdálené důsledky svých aktivit a kdo z nich naopak s takovýmito důsledky počítá a těší se na nějaký holokaust II. Nicméně je v zájmu samotných Židů, aby si v tomto udělali jasno.
Pergille, já souhlasím, že Židé musí být loajální zemím, kde žijí...Nicméně jim nikdo nemá právo zakazovat pomáhat Izraeli finančně, mají-li na to...Protože palestinským Arabům sype USA, EU, OSN...tak Izraeli sype jen USA a Židé v diaspoře...
V tom se, Kopretino, naprosto shodneme. (Pochopitelně vyjma velmi nepravděpodobné situace, kdy bychom vedli s Izraelem válku.)
žibřidovi:
Ona ta sbírka exotů v presidentské kanceláři a kolem ní je opravdu pozoruhodná. Třeba ten, co odmítá připustit, že by se mohl vyvinout z opice :-)
Kopretině:
Nevšiml jsem si, že by někdo zakazoval Židům podporovat finančně či jinak Izrael. Také jsem postřehl, že roste počet lidí, kterým vadí unijní peníze směrované "oficiálně" na vzdělání palestinských dětí, které ale reálně probíhá tak, že od cca 3 let je palestinským dítkám systematicky vtloukána do hlav nenávist ke všemu židovskému. Dokud takto vychovaná generace nevymře a po ní tak ještě jedna a možná dvě, tak se v tom regionu nic k lepšímu nezmění, ani nemůže. To vše probíhá i za naše peníze a mě to vadí, jenže to je zatím asi tak to jediné, co s tím momentálně lze podniknout.
> to je zatím asi tak to jediné, co s tím momentálně lze podniknout.
Lze pracovat na likvidaci EU.
Pergillovi:
EU má zcela jistě, tak jako mnohé lidské výtvory, daleko k dokonalosti. Rozhodně nejsem eurohujerný, ale na druhé straně se tak trochu obávám toho, co by eventuáleně nastalo, nebo mohlo nastat, kdyby se ta EU opravdu rozpadla, k čemuž možná tak či onak následkem objektivních faktorů i přes její neobratné a nereálně směrované úsilím a snahy tomu zabránit, stejně nakonec dojde. Co se blízké budoucnosti týče, musím se přiznat, že nejsem zrovna optimistou, neb z možných a pravděpodobných variant se mi ani jedna nejeví jako cosi, po čem bych toužil a nemohl se bez toho klidně obejít.
On má ten pan Bartoš dokonce na svých stránkách článeček s titulem:
"Tydlitátová 99x o Bartošovi: Blbeček, čuňátko, idiot, fašounek, cvok, ubožáček", kde je skutečně všechny vyjmenovává. Zdálo se mi, že v nich "vůl" chybí (asi je to příliš přízemní), a tak jsem ten seznam, na němž si zřejmě pan Bartoš zakládá, chtěla oním jadrně českým výrazem doplnit, ale chtěli na mně, abych se přihlásila. A tak jsem od úmyslu zvýšit radost pana Bartoše nad explozivním účinkem jeho bohoborských názorů, upustila.
Snad by mu ten prachsprostej českej vůl ani do sbírky vybraných nadávek a invektiv nepasoval.
Že je tento pán poradcem prezidenta republiky mě naplňuje nelíčeným údivem. Vždyť, jak jsem mohla vidět v jednom z jeho předešlých článků, na který tu Harpyje upozorňovala, jenom opisuje kdejakou kravinu, co najde na internetu.
Nechci se dotknout sebevědomí mladého slibného českého vysoce umístěného intelektuála, ale poradila bych mu , aby při tom opisování aspoň trochu změnil slovosled.
Pergille,
divím se, že když se Vám EU nelíbí, že se nepřestěhujete někam jinam.
Nezdá se Vám, že rozpouštět celou komunitu, nad jejímž zřízením pracují evropské státy již od r. 1951, jenom proto, že se Vám osobně anebo skupině osob s podobnými názory, nelíbí, by bylo poněkud nákladné?
Když se Vám nelíbí, nikdo Vás tu nedrží.
Chcete vědt, jak položit na lopatky celou rodinu? Vezměte je na celodenní výlet k romantickému zálivu s křišťálově čistou vodou, kde slunce kreslí svým odrazem neustále se měnící zlaté řetězce na písečném dnu a kde mohou dýchat aromatický vzduch piniového a eukaliptového háje u břehu. Budou se celý den blaženě čachtat ve vodě a večer v sedm po návratu domů zalehnou do postele bez večeře a bez umytí a nevzbudí se dřív jak po 14 nebo 16 hodinách nepřetržitého spánku.
Ah, to blaho, ani desetiměsíční nemluvně nevřeští, ale spí jako zabité.
Konečně trochu klidu.
Informace,
1. Kolem vstupu do EU byla řada podvodů, včetně toho, že jsme vstupovali do fungující ekonomické organizace (EHS někdy do 70.-80. let) a ocitli jsme se v nefunkční politické organizaci (v níž ta politika zlikvidovala to, co vedlo předtím k ekonomickému vzestupu), která žije jen z toho, co EHS stačila nahospodařit. Přičemž provstupová propaganda nestydatě lhala ve smyslu zaměňování úspěšné EHS a neúspěšné EU.
2. Naprostá většina občanů je s EU nespokojena; referendum o odchodu z EU by u nás asi mělo větší podporu, než referendum o vstupu do ní; ono by tedy k rozbití EU stačilo, aby občané mohli uplatnit svou vůli. Totéž se týká i řady dalších států.
3. (i pro Draka) Obávám se fenoménu "přetopeného kotle", kdy násilné udržování EU proti vůli většiny obyvatel může skončit výbuchem násilí všech proti všem (a zejména proti skupinám, které jsou na EU více navázány), jako v Jugoslávii (zatímco v současné době by byl pokojný rozchod na způsob společného státu Čechů a Slováků docela možný a pravděpodobný).
Na Psu jsem našla zajímavou diskuzi na dálku, mezi panem Vlkem, který svým článkem Vzpomínky ´zamrzlé´ v čase reaguje na článek pana Ladislava Křivánka: Karel Kryl už dávno věděl, jak to s naší slavnou republikou dopadne.
To mne znovu přivádí k problému, jak reagovali na sametovou revoluci čeští emigranti po 68 a proč se v nové situaci neuplatnili anebo spíš nakolik se uplatnili.
Upřímně řečeno svět emigrace prakticky neznám, jen z knih Kundery, v Itálii jich také moc nebylo, vím prakticky jen o Pelikánovi a Bělohradském, ale ani ty jem osobně neznala.
Vlk píše o nepochopení ze strany emigrantů nové situace, Křivánek o zklamání emigrantů situací, kdy se prakticky nic nezměnilo.
Ví někdo z vás něco podstatného o tomto problému?
Zajímavé je, že mnoho Čechů v zahraničí stále udržuje s domovem styky i v internetové diskuzi. Često nevím, jak jejich příspěvky brát. "Domorodců", jak jsem mohla konstatovat, na některých diskuzních stránkách moc není.
Jaké je tedy české veřejné mínění? Nemyslím ani, že někteří výstředníci, co mlátí prázdnou slámu, jako pan Bartoš by byli jeho představiteli nebo tvůrci.
Pergille,
odpovím Vám jindy, když dovolíte. Rodina se vzbudila a vnučku bolí zub.
Vážené dámy, vážení pánové
Přečetl jsem si na českých internetových mediích výzvy českých vlastenců k rozbití EU.
Posílám Vám pár mých subjektivní připomínek. Jak víte žiji od roku 1968 mimo území nyní se nazývajíci ČR, to je 43 let. Procestoval jsem část světa, jak za zábavou tak za prací.
Svět ovládají nadnárodní instituce (banky / průmyslové firmy / zemědělské podniky / služby). Tyto instituce kašlou na jakýsi prťavý stát, jako je ČR s 78867 Km čtverečních a 10 190 213 obyvatel (odhad s června 2011). Oni kašlou i na Evropu, skládajíci se z národnostních států.
Takové malé srovnání : People Republic China má 9 596 961 (slovy devět a půl milionů) Km čtverečních, 1 336 718 015 (slovy jednu miliardu třistatřicetšet milionů) obyvatel. V této Čině se narodí ročně 16.42 milionů dětí. Tato Čína ma roční přirustek 659 tisíc obyvatel.
Čeští vlastenci poskytují svými vlasteneckými řečmi těmto nadnárodním institucím velmi dobrou službu. Čeští vlastenci si myslí, jak bojují za samostatný český stát. Historie posledního století ale jasně dokazuje jaký nesmysl byl a je takový prťavý stát jako ČSR / ČSSR / ČR / SR.
Otče náš,
jenž jsi na nebesích,
posvěť se jméno tvé.
Přijď království tvé.
Buď vůle tvá, jako v nebi,
tak i na zemi.
Chléb náš vezdejší dej nám dnes.
A odpusť nám naše viny,
jako i my odpouštíme našim viníkům.
A neuveď nás v pokušení,
ale zbav nás od zlého.
Amen.
Mnoho Lásky a Moudra
Vlkův článek není, podle mého názoru, o střetu rozdílých mentalit emigrantů a domorodců v posametovém Československu, nýbrž o obecně platném konfliktu mezi přízemní mentalitou (ztělesněnou samým autorem) a idealismu, a z něj vyplývající neschopnosti pochopit Krylovo rozčarování. I když tvrdí, že Krylovu tvorbu zná skutečně dobře.
informaci:
Vyrážím na akci, při které se asi moc nevyspím, která mi asi rozhodí celý pracovní program až do konce týdne a snad se pak budu moci během pátku či víkendu vrátit k tomu, co napsali pánové Karel Kryl a Václav Vlk senior. Každý z nich má totiž svým způsobem kus pravdy a hlavně to, o čem je řeč, je opravdu na delší povídání a filosofování a díky objektivní globální situaci spíš asi pravděpodobně s poněkud neoptimistickým závěrem.
harpyje: souhlas!
Harpyje,
já nemluvím o střetu mentalit autorů dvou článků, ale o střetu mentalit všeobecně, českých a emigrovaných Čechů.
Co si představovali jedni a co čekali druzí. Jenom zvenčí vím, že zahraniční Češi mysleli, že přišla jejich chvíle, aby se zapojili do jednání a politického života na nejvyšších místech a že toto jejich očekávání nenašlo uplatnění. Vyšlo to najevo na příklad při pohovoru s Pelikánovou v it. televizi.
Nechci tu dělat závěry, chci se jenom informovat, co se vlastně dělo.
Pokud jde o příspěvek hledajícího k EU, chtěla bych dodat, že žijeme v globalizovaném světě, což nikdo nemůže popírat, s novým rozdělením mezinárodní rovnováhy. Kromě toho ekonomie EU je největší nebo jednou z největších na světě a bylo by tedy nesmyslné postupovat jednotlivě, roztříštěně na malé státy nebo státečky. Proto jsem tedy také toho mínění, že by se měly zlikvidovat všechny přežitky starých třenic a pocitů historických křivd a dívat se realisticky dopředu a ne stále vytahovat odvěkou sekeru války. Evropa se za dva tisíce let naválčila dost.
Asi jsem se špatně vyjádřila.
Vidím to tak, že žádný rozdíl v myšlení nebo mentalitě emigrantů (mohu samozřejmě mluvit pouze sama za sebe) a neemigrantů neexistuje. Mí přátelé v Česku smýšlí stejně jako já, která jsem vyrostla v úplně jiném světě. To je čistě obecná, lidská otázka, jestli někdo věří ideálům a trvá na principech, nebo jestli je pragmatický a uvažuje flexibilně.
V případu Karla Kryla, který jako umělec a zásadový člověk reagoval určitě citlivěji než obyčejný smrtelník, se jedná o dezinterpretaci, když takové individuum jako Vlk st.se snaží interpretovat jeho pohnutky a myšlenky.
Osobně jsem se s emigranty nikdy nestýkala. Během mého studia jsem měla příležitost poznat tři, a to mě utvrdilo v mém názoru, že není o co stát. S internetem se pro mně otevřela možnost poznávat rozličné názory, a opět jsem zjistila, že rozdíly existují jen mezi slušnými lidmi a gaunery, nezávisle na jejich politické orientaci.
Pokud si někteří emigranti slibovali od svého návratu do vlasti, že hloupí domorodci před nimi padnou na kolena, tak se asi hodně přepočítali. Mně stačí, když čtu na Psu příspěvky "žlučovitého dědka Šulce" :-))) ze Spojených Států o čecháčcích. Tragédie toho starého pána je, že si neuvědomuje, že čecháčkem je vlastně on.
Informace,
je asi lepší být občanem fungujícího státu, byť relativně malého, než obrovitého soustátí, jehož kvalita je mizerná. A to je problém EU: Neexistují zde zpětné vazby (o demokracii jako takové ani nemluvě), členové jejích vrcholných orgánů se starají jen o to, aby si nakradli (a když někdo z úředníků, který ještě nepochopil podstatu věci, na krádeže a defraudace upozorní, tak je vyhozen), celé to již několik let nebylo schopno projít ani velmi benevolentním auditem atd., řada aktivit se dělá stylem "musíme to protlačit podvodem nebo násilím, protože by nám to občané neschválili" - viz např. Lisabonská smlouva, a řada aktivit je zaměřena vysloveně proti zájmům občanů - viz imigrační politika, viz podpora teroristických organizací jako je Hamas nebo Hisballah (ale i mnoha dalších). Prostě tento "megastát" je určen k zániku, bez ohledu na svou (papírovou) velikost a lidnatost, a dnes už jde jen o to, jestli s sebou strhne i nás, nebo se nám podaří včas se vymanit.
Jste už trapný s Vaší "podporou Hamas a Hisbollah", neználku!
Řekl bych, že k emigrantům je česká domorodá společnost spíše zdrženlivá. Důvodem může být prostá závist ze strany běžných občanů ("oni tu s námi netrpěli") a ze strany státní mafie nenávist: vždyť došlo jen k povrchní výměně gaunerů, místo otců komunistů nastoupili jejich synové vexláci. Samozřejmě, že emigranti, kteří utekli před otci, jsou nenáviděni i od synů. Stát má dokonce právní kontinuitu s komunistickým bezprávím, tak co tu mohou reemigranti zmoci?
Pergille,
jedna věc je abstraktí úvaha, druhá holá skutečnost. Samozřejmě, že je lepší malý fungující stát než mizerné soustátí.
Vidíte tu někde dobře fungující stát? na příklad ČR? Podle zpráv a podle vašich diskuzí má ČR daleko k tomu, aby se o ní mohlo mluvit jako o dobře fungujícím státu. Politicky je neustálená, názorný příklad dala, když za semestr, kdy vedla EU, se položila vláda - tedy opozice ji bez jakýchkoliv zábran položila, aniž by brala ohled, že ničí mezinárodní prestiž. Státní kontroly nad aktivitou úředníků a byrokratů nefungují - pořád píšete o zlodějnách, krádežích při státních nákupech a pod. Státní rozpočet udržujete pod kontrolou (jestliže ho udržujete) jen s námahou pro daňový únik, pro nepoměrné? výdaje na sociální služby.
Což není jen váš problém, ale problém více méně všech států. Tím nechci říci, že jste na tom nejhůř nebo že to vedete docela špatně. Ale jen to, že najít perfektně fungující stát, i když je malý a tedy i jeho spravování by mělo být snadnější, je celkem nemožné. Tedy problém z tohoto hlediska nemá cenu brát v ůvahu.
K tomu přidejte nátlak politický a hospodářský velkých zemí jako RF nebo Čína. Nemůžete vůči jejich zboží zavřít hranice a neobchodovat s nimi. Na Rusku a dodávkách surovin jste přímo závislí. Budete moci s nimi jednat, vy malý perfektně fungující stát, jako rovný s rovným? Jistěže ne. Nechám na Vás, abyste domyslel sám důsledky.
A to je jen hospodářské pole. Pomyslete, jakým jiným hrozbám nebo nátlakům je vystaven malý, i když perfektně fungující stát.
Velké soustátí je vystaveno stejným nešvarům jako malý stát, rozkrádání, nejednotě ve vedení, atd. Dělají ho občané nebo spíš zástupci, zvolení občany jednotlivých členských států a ne nějací extrateritoriální mimozemšťané. Jsou tedy kontrolovatelní.
Nemyslím, že by Unie byla získala nevím jaké výhody přijetím nových států do souručenství po rozpadu sovětského imperia. Naopak ozývají se hlasy, že se jednalo moc ukvapeně, ale tehdy převládlo mezinárodní politické kriterium nad ekonomickým.
Na druhé straně dost dobře nechápu, na co si vlastně ztěžujete. Neocitli jste se vstupem do Unie v nějakém pozemském ráji? Podle představ, které kolovaly mezi Čechy před devětaosmdesátém? Obrala vás snad Unie o něco? O státní svrchovanost? A kdy jste ji vůbec měli i jako perfektně fungující malý stát? Snad jen v letech 1918-1938. Ale i tehdy jste se jistili různými mezinárodními smlouvami a dohodami. Ale přeze všechny dohody a sliby si pro malé perfektní nezávislé Československo nechtěli spojenci pálit prsty.
Reptání je ta nejsnadnější věc na světě. Méně snadné je pokusit se o soustavnou nápravu toho, co nefunguje. Máte své zástupce ve všech orgánech. Jednejte jejich prostřednictvím.
Unie je reformovatelná, rozbitá na jednotlivé státy nás odhodí zpátky o sto let.
Lepší mizerná Unie než Unie rozbitá na střepinky národních států. To by bylo ideální pole pro lov velkých dravců.
Ku podivu tu můj příspěvek vydržel.
Ještě k těm různým mentalitám. Myslím, že emigranti jsou stále nositeli myšlenky reformovatelného socializmu z osmašedesátého, i když musím přiznat, že jsem od nich pak nic z toho, co napsali v zahraničí, nečetla. Na druhé straně je tu historická zkušenost normalizace. Jak jsem viděla, nikdo se k myšlenkám z osmašedesátého nehlásí, ani dnešní komunisti.
Na jedné straně bývalí reformátoři socializmu, kteří na západě získali nové zkušenosti, na druhé domácí odboj, anebo lidi, kteří museli normalizaci snášet a se socializmem, i když s lidskou tváří, nechtěli mít nic společného.
Provést absolutní dekomunistizaci společnosti by byl proces téměř nemožný, i když po devětaosmdesátém se komunisti raději stáhli s jeviště. Snad to byl nejvhodnější moment, jak jim zatrhnout chuť k další reorganizaci. Jakým způsobem? To je těžké říct. Na jedné straně se nechtěla rozvrátit společnost, nechtělo se ji rozdělit na dvě části, na druhé se podpořilo u starých komunistů vědomí, že jsou stále vlivnou politickou silou.
Dneska je těžké něco proti nim něco dělat, alespoň z právního hlediska.
Informace,
řekněme, že někteří měli představu určitého férového jednání, protože podrazů via Varšavská smlouva a RVHP jsme si užili dost. Tohle se nám dost vyplnilo u NATO, ale EU byla jedno velké zklamání a rozčarování.
Vezměte si jen nedávný (několik týdnů) "limonádový skandál", kdy se ukázalo, že některé firmy dodávají na trh nových zemí EU výrobky identického názvu, ale odlišného složení. A načalstvo EU to zcela jednoznačně posvětilo. Zase se to dá dát do souvislosti s buzerací ohledně rumu, marmelády, nedávno pomazánkového másla. Mimochodem, u toho rumu je to zvlášť pikantní, protože zatímco ten západní jsou jen zkvašené a přepálené odpadky z výroby cukru, ten náš se vyrábí ze speciálně pěstovaných (a vyšlechtěných) brambor.
A "udělat pořádek" na úrovni EU je prakticky nemožné, protože mohu jako občan ovlivnit pouze složení EUroparlamentu, který ale nemá standardní pravomoci parlamentu demokratického státu. Řada kradoucích úředníků na naší úrovni je neodstranitelná, protože EU. Totéž se týká i legislativy, podporující korupci. Osobně jsem toho názoru, že socialistické kolosy, jako byl SSSR, nebo jako je EU, jsou zcela nereformovatelné a jejich včasné rozbití je menším zlem, než čekání na to, až spontánně vyhnijí.
Tuzemský rum je sice pouhá náhražka pravého rumu, ale je samozřejmě lepší než ten "západní", protože je vyráběn z PRAVÝCH ŠLECHTĚNÝCH ČESKÝCH BRAMBOR.
:-)))))
Krom toho bych řekl, že rumový kulér se do českého bramborového lihu přidává, aby to mělo nějakou chuť (netuším, jak by chutnala autentická chuť bramborového lihu, byť ze šlechtěných brambor), zatímco do rumu ze třtiny se přidává snad jen karamel. Mě osobně nevadí, když se oficiálně nesmí používat názvy, které jsou lživé (rum, pomazánkové máslo, ale i třeba linoleum). Vždyť se používají proto, aby nevyšla najevo náhražkovitost toho výrobku.
Informace,
k tomu, co si myslí emigranti, se nemohu vyjádřit, já vlastně žádného neznám. Jen mohu napsat parciální názory zdejší.
Ale co se týče mého pocitu z Kryla po ´89, tak ho mám stejný, jak Vlk st. Taky mě tenkrát překvapila taková až zbytečná jedovatost jeho textů.
Jinak proti komunistům by bylo možné něco z právního hlediska dělat, kdyby byla politická a soudní vůle. Ale ona není, nebudou přece sami proti sobě. Jestli přijde nějaká právní změna, bude to ještě nějakých 30 let trvat, podobně jako s těmi dezercemi z Wehrmachtu.
Přečtěte si tento příspěvek, žibřide: http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A110710_212514_p_spolecnost_wag&vlakno=48522937#48522937
Panu Václavu Vlkovi st.:
Autor: V. Václav Datum: 12.07.2011 10:44
Vážený pane, uznávám, že neumíme a ještě dlouho nebudeme umět se chovat v demokratické společnosti a zatím každý jiného názoru je nepřítel. Ale bohužel, jestli jste se dobřerozhlédl, není demokacie. Cesta možná k demokrecii bohužel kamsi uhnula, nazývám to GAunerkracií. Jestli se vám líbí, v čem žijeme, pak popíráte veškeré snažení, o kterém píšete.
S Karel Krylem jsem byl na vojně a hodně díky jemu jsme tu vojnu lépe přežil. Nás dva lampasáci přímo zbožňovali. Když pak po létech přijel k nám, setkali jsme se a probrali situaci. Karel byl velmi citlivý člověk a bohužel již tehdy předpovídal hlavně kvůli Klausovi a jemu podobným, kam to uhne. Maslím, že toto mu velmi také zkrátilo jeho nelehký život. Myslím, že jste ho neznal, nebo přes filtr vašeho Ega. Rozhodně nemáte právo o něm takto psát.
Kryje se naprosto s mým názorem.
Promiňte, Pergille,
já tu hovořím o globálním světovém trhu, kde se vede boj o dodávky energetických surovin, kde Čína skupuje kde může plyn a ropu pro svůj stále rostoucí průmysl (ekonomové odhadují, že přes světovou krizi, čínský GDP vzroste v r. 2012 o dalších osm procent) a kde pro malé hospodářské celky nejsou velké vyhlídky, a Vy mi tu hovoříte o tuzemském rumu a pomazánkovém másle jako o důvodech, proč vystoupit z Unie.
Nebude-li Unie vystupovat jako celek na těchto trzích, stanou se jednotlivé malé státy snadno objektem politických nátlaků ze strany RF, jako na příklad Bělorusko nebo Ukrajina.
Myslíte, že by to ČR uřídila líp?
Myslíte, že zachování názvu tuzemský rum a pomazánkové máslo stojí za omezení suverenity českého státu ze strany východního expanzivního souseda?
Harpyje,
třeba je to tak, jak píšete. Ale mě nepřipadá, že z tehdejšího pohledu bylo možné takhle předpovídat budoucnost, tj. kam to dojde. Kde by na to vzal Kryl informace? Bylo určitě znát, že Klaus je ješita, že komunisti jen tak zlehka poodstoupili a že Havel je vůči nim měkký, že se ponechala právní kontinuita... bylo opravdu možné na základě těchto indicií předpovědět absolutní rozkradení státu privatizací počínaje?
Žibřide,
myslím, že nemá smysl se tu hádat, zda měl nebo neměl Kryl pravdu, zda měl jasnovidecké schopnosti nebo ne. Jsou to slova umělce, který byl jistě citlivější než ostatní, což mu musíme uznat. Ale neměl zase takovou politickou kompetenci, aby mohl nějak kriticky nebo propozitivně zasahovat do situace.
Podle mého můžeme nazývat idealizmem jen vypracovaný světonázor a ne jen všeobecnou tendenci toužit po něčem lepším, ne-li dokonalém. A idealizmus musí vycházet z pragmatického kritického pohledu na realitu, aby nějaký propozitivní názor mohl vypracovat.
Podle mého mínění, takhle postavený problém, jak o něm diskutují na Psu, rozhodně žádné osvětlení k tomu, co se dělo po 89. roce nepřináší.
Já jsem tedy alespoň z těch příspěvků nezmoudřela. Mám za to, že to jsou většinou subjektivní výlevy nálad.
Proč a jak došlo k tunelování? Proč se prodaly velké podniky prakticky jen německému kapitálu? Italům na příklad se nepodařilo koupit nic. Jaké byly tendence vlád po osmdesát devátém? Jakou pravomoc měl Prezident Havel?
O tom, a to je podle mého podstatné, se v diskuzi nepíše.
Myslím, že k tunelování došlo proto, že lidé byli zvyklí krást "erár". Už od Rakouska. Ono se to dědí: pradědeček nádeník, dědeček komunista, otec normalizátor, syn vexlák, vnouček mafián. A umožnil to nevyspělý právní systém.
Ani nevím, že velké podniky jsou jen Německé. Že by nám byla prostě bližší košile než kabát? Ale například nemovitosti v Praze skoupili zrovna Italové, Rusové a Izraelci.
Ostatní otázky neumím zodpovědět, jsem politický naiva a nikdy jsem to politologicky nesledoval.
Informace,
to, co uvádíte, by bohatě zvládlo EHS. Na to nepotřebujete politickou unii, navíc ještě pod taktovkou pologramotných a zkorumpovaných úředníků, kteří se spíš nechají uplatit těmi Číňany (a při současné legislativě EU budou naprosto beztrestní, tak proč by něco podobného neudělali).
Pan Vlk dnes uveřejnil pokračování článku o Krylovi.
Něco mi osvětlil, pokud jde o mentalitu doma zůstalých Čechů a jejich vztahu k emigrantům, ale stejně mám dojem, že místo nějakého hlubšího záběru se omezil na obvyklé české lamentace o závisti. Je snad závist tou nejsilnější pákou, co hýbá světem?
Toho, že Praha je skutečně jedním z nejbohatších regionů Evropy, si člověk všimne hned jak přijede. Což však neplatí, jak mi řekli, i pro ostatní české a moravské regiony. Ale problém není podle mého tady. Jistě má pan Vlk a všichni pražané právo být hrdí na dosažené úspěchy. Praaha je skutečně k nepoznání.
Říkám předem, že nejsem emigrantka po 68. a že jsem nikdy neaspirovala na nějaký triumfální návrat do staré vlasti jako politicky "osvícená" občanka. Proto je mi stále dost nepochopitelné to odcizení mezi emigrací a domorodci. Kolik Čechů emigrovalo za normalizace? Myslím několik set tisíc. Kolik se jich vrátilo? Nebyla to velká rána pro český intelektuální život? A byla nějak sanována?
Nebudu se tu zmiňovat o Vlkově názoru na jiné země Evropy, jmenovitě na Itálii, je podle mého názoru v zajetí dost zkomolených zpráv českých medií.
Snad by se měl pan Vlk podívat víc do hloubky toho, co se dělo v Česku po 89., na mechanizmy, které hýbaly společností.
Nechci dělat nějakou kritiku, ale je to problém, který mě zajímá a chtěla bych se dozvědět něco víc.
Informace,
psychologické naladění různých kultur se určitě liší a v západní Evropě je jiné než v Čechách. Co mám možnost posoudit, tak závist je tu skutečně velkým hybatelem. Ale co vím z psychologie, tak do mnoha charakterových vlastností se dá alespoň z části šáhnout a pozměnit a poopravit je, ale s mírou závistivosti v člověku nelze dělat skoro nic. To bude samozřejmě platit obecně, ne jen v Čechách, takže to jiné naladění Západu, kdy závist není tak zřejmá, bude dáno jen společenskou konvencí.
Snad jsem to dost vysvětlil. Myslím si, že ten hubší závěr, který ohledně mentality doma zůstalých Čechů očekáváte, je spíše dán Vaším očekáváním a předpokládáním, které vyplývá třeba z Vaší profese.
Možná, že odcizení mezi emigrací a domorodci je dáno až extrémním nihilismem, který panuje tady? Intelektuální život určitě utrpěl: zvykli jsme si na povrchní seriálovou zábavu v televizi, která jediná tu za komunistů byla (nemluvím o tvorbě pro děti, ta byla naopak na srovnatelné nebo možná i vyšší úrovni než na Západě, protože ji dělali ti, kdo nic jiného dělat nemohli). Nicméně řekl bych, že se to zase lepší, rodí se noví autoři a jejich cizelováním nastupuje zase normální pestrá kultura.
Žibřide,
já jsem jen zvědavá, jak tu probíhala na př. privatizace anebo jak se dal do pohybu politický život na počátku devadesátých let, protože o tom téměř nic nevím. Byla jsem sice tenkrát na návštěvě, ale situace se mi zdála dost divná, čemuž se nemůžete divit, protože žiju v zemi, kde existuje tolik zákonů a předpisů, že se v nich normální smrtelník nevyzná. Dokonce poslední vláda zřídila ministerstvo na zjednodušení zákoníku, které má staré prakticky již překonané zákony vymazat.
O Česku zas čtu v diskuzi, že privatizace probíhala dost na divoko, bez předem vypracovaných právních norem. To se mi zdá téměř nemožné. Kdo rozhodovat o prodeji velkých státních podniků, byly tu nějaké veřejné aukce, posuzovaly se veřejné nabídky anebo jak to probíhalo? V Itálii také v 90. letech privatizovali a soudní dohry trvají dodnes.
Zdá se mi divné, že, jak alespoň psaly zdejší noviny, italským podnikům se nepodařilo nic koupit, jen síť benzinových pump v Čechách a podíl na slovenských elektrárnách. Byla jsem svědkem, že na příklad při nákupu různých zařízení nebo strojů byly preferovány německé nebo americké podniky bez ohledu na výhodnost nabídky. Prý byly spolehlivější než na pž. italské.
Při navrácení majetků, zabavených předešlým režimem, prý také, jak mi vysvětlovali, docházelo k různým podvodům. Neexistovaly řádně vedené katastrální knihy, takže člověk, který nemovitost před tím regulérně prodal, mohl pak žádat o náhradu. To mi vyprávěla jedna advokátka.
Byla jsem také svědkem jedné předvolební kampaně, někdy počátkem 90. let a také jsem z ní měla dost divný dojem. Totiž v televizi pořádali debatu mezi kandidáty a ti vždycky ukončili projev ve chvíli, kdy se mi zdálo, že to byl jen úvod a že teď teprve kandidát řekne něco podstatného o programu. Italové jsou osoby řečné, takže se nemůžete divit.
Takže se zájmem čtu i tu diskuzi na Psu, ale nic podstatného se tam nedozvídám.
Třeba o těch létech existuje nějaká kniha?
O prezidentu Havlovi mám také dojem, že jeho charizma humánního intelektuála, který dal přechodu od režimu k demokracii nenásilný mírný charakter, byl vytvořen hlavně na západě. Byly zde totiž obavy, aby v postkomunistických zemích nedošlo k nějakému násilnému vyrovnáváné účtů a tudíž nepokojům nebo něčemu horšímu. Havlova politika byla tedy vyzdvihována jako příklad mírného nenásilného přechodu a uspořádání nového státu. Že tento intelektuál, dramaturg, neměl žádné zkušenosti s řízením veřejných věcí a tudíž bylo i dost nemožné, aby nějaký trend procesu dekomunistizace vtiskl nebo vnutil, na to nikdo neobracel pozornost.
Takže, jak vidíte, otázek mám moc.
Pergille,
jak jsemse právě mohla dočíst na stránkách italského MZV, oddělení pro zahraniční obchod, ze zprávy o situaci v ČR za rok 2009, český průmysl je prakticky v rukou německého kapitálu, a také český zahraniční obchod je prakticky vázán na Německou spolkovou republiku - přes třetinu vší výměny zboží probíhá s Německem, pak přijde Slovensko a Polsko, s Francií je výměna zboží na 5,6%, s Itálií na 4,7%.
Jste tedy svázáni s Německem dvojí pupeční šnůrou. Kromě toho ostatní evropské státy koupily při privatizaci jen menší okrajové podniky, Itálie je přítomná hlavně na poli nemovitostí a rekonstrukce budov, tedy stavebnictví.
Totéž platí o finančním a bankovním systému.
To by vám mělo něco říci o stupni vaší nezávislosti.
Snad právě politické napojení na EU by pro vás mohlo být zárukou, že se o českých vnitrostátních záležitostech nebude jednat v Berlíně.
Podobný obraz můžeme pozorovat i na Slovinsku a Chorvatsku, kam namířil německý kapitál.
Některé noviny píší, že Německo právě z těchto důvodů podpořilo autonomistické tendence těchto dvou jugoslávských republik bez ohledu na varování, že jejich odtržení povede k rozpadu Jugoslávie s neblahými účinky, kterých jsme se pak dočkali.
Volání "vystupme z EU", které se tu tak často objevuje, má snad za cíl obhájit státní nezávislost?
Jste si jisti, že ji máte celistvou a nerušenou?
Informace, těch otázek je skutečně hodně:-)
Já odjíždím za chvíli na letní byt bez internetu, vrátím se za týden a pak můžeme pokračovat.
Teď jen stručně: dokážu Vám odpovídat jen z pozice naivního studenta vysoké školy, kterým jsem v té době byl. Pokud vím, tak část státního majetku se privatizovala nějakými výběrovými řízeními, aukcemi a tak, ale to se běžného smrtelníka netýkalo. Jaká byla účetní hodnota majetku jdoucího do kuponové privatizace nevím a netuším kde to oficiálně zjistit, ale výsledek privatizace byl spíše tristní: fondy, kterým bylo možno kupony svěřit, většinou byly vytunelovány - jeden názor viz zde
http://www.komodity.cz/Ceske-tunely-kuponova-privatizace-(BNavratil)-x3058
a pokud vím, neexistuje dnes žádný z těchto fondů. Hodnota, kterou občané získali z fondů, byla kolem 10000Kč. Já jsem všechny kupony věnoval na nákup přímých akcií např. KOH-I-NOOR, Slezská vagónka, ČZ Strakonice, Škoda Plzeň, Barum, Aero Čakovice a asi i dalších, už jsem to zapomněl přesně. Když se začalo s akciemi obchodovat, měly hodnotu cca 70000Kč. Dnes nemám žádnou akcii, všechny byly násilně vykoupeny a dostal jsem za ně včetně občasných výjimečných dividend cca 10000Kč. Pokud je to skutečně průměr zisku každého občana, muselo do kuponové privatizace jít majetku za cca 70000mil.Kč, zatímco v článku se uvádí hodnota asi 10x vyšší, takže lze říci, že 90% hodnoty bylo rozkradeno.
Děkuji, Žibřide,
příjemnou dovolenou.
Informace,
v momentě, kdy EU funguje v podstatě jako "čtvrtá říše", je zcela bezcenná pro řešení nějakých sporů s Německem. Spíš nás potenciálně ohrožuje vydáním nějakých "EUronorem", jdoucích na ruku Němcům.
Pergille,
když jsem si přečetla pár článků, kromě toho, co mi ukázal Žibřid, o vaší kuponové privatizaci, tak se vůbec nedivím, že se vám do EU nechce. Jo, ty normy na regulaci svobody podnikání, na regulaci konkurence a obchodu a další, se vám musí po tak úspěšném rozkradení státního a soukromého majetku značně zajídat. Chápu.
A já jsem doposud měla za to,že italská privatizace byla podvodný svinčík. Italská privatizace v porovnání s českou byl poctivý prodej v regulérní licitaci.
Trochu německé discipliny by vám neuškodilo.
Soudruh a soukmenovec A.S.Pergill má v otázce rumu naprostou pravdu.
Prašiví Euroameričani sprostě donutili současné kolaboranty, quislingy a havly, k potupné kapitulaci : Náš rum, jediný pravý a nefalšovaný rum nesmí být nazýván rumem. Rumem je, podle podlých Euroameričanů, jen a pouze nám Čechům prakticky neznámá odporná tekutina, vyráběná z cukrové třtiny.
HNUS !
Samozřejmě, po našem konečném vítězství nad Evropou a Amerikou jim vše vrátíme i s úroky (ale tak, aby netrpěli námi osvobození pracující Euroameriky i celého světa) : Cukrovou třtinu bude možno pěstovat jen jako krmivo pro dobytek; celý bývalý „západní“ svět zavalíme naším vysoce kvalitním řepným cukrem.
Náš rum z brambor, našich českých brambor (a rumové tresti), zaplaví celou Euroameriku jak tsunami. Ano, bude skoro stejně oblíbený jako vodka.*) A Cuba Libre, skvělý nápoj z pravého bramborového rumu a kofoly, bude hitem všech kantýn i diskoték.
A tančit, tančit se bude všude !
--------------------------------------------------------------------------------------------------
*) Nesmíme zapomínat na další světově proslulé nápoje, vymyšlené českými hlavičkami : Becherovku, plzeňské pivo, řadu výrobků národního podniku R.Jelínek atd.
Informace,
krátce po roce 1989 byl u nás, alespoň v některých oblastech ekonomiky, režim blízký kapitalismu volné soutěže. Vstupem do EU jsme se někde skokově, někde během několika málo let jakéhosi přechodného období, dostali do hyperregulovaného pseudokapitalismu nynější EU.
1. Ve starých zemích EU proběhlo úspěšné "vaření žáby" protože uvedené změny efektivního kapitalismu na hnijící EUrosocialismus proběhly v měřítku několika desítek let
2. Obyvatelstvo starých zemí EU nemá žádné vlastní zkušenosti se socialismem, a tudíž není s to pochopit (ba dokonce ani postřehnout), jak moc je současný politický a ekonomický režim EU blízko tomu, co jsme tu měli za Husáka. Zatímco my to vidíme moc dobře, protože ta zkušenost s "reálným socialismem" ještě nevybledla. (Naopak, existuje řada lidí, kteří chápou situaci a oprášili své vexlácko socialistické manýry.)
Z uvedeného důvodu se jednak cítíme podvedeni, protože jsme se dostali z bláta do louže a někdy i z deště pod okap, jednak je nám jasné, že tento režim žádnou perspektivu nemá. (Proto jsme srozuměni s likvidací fetiše západních zemí - EU, nebo se s ní alespoň snáze smiřujeme.)
Buď se EU zvrátí na něco, o čem tady blouzní VV, nebo dojde k nějakému podobnému vývoji, jaký proběhl u nás na konci Husákovy éry. (Oni ti osmašedesátníci, konstituující EUnijní socialismus nemládnou a nakonec možná bude stačit jim vypnout mašiny nebo stoupnout na tu správnou hadičku.)
Jistěže do toho vstupují zahraniční vlivy, masový dovoz emigrantů má zajistit volební základnu levice (protože ta přestává být atraktivní i pro její tradiční voliče), ale na druhé straně prohlubuje ekonomický propad, protože se dovážejí prakticky výlučně odběratelé sociálních dávek. Plus mnoho dalších vlivů, které působí v některých oblastech synergicky, v jiných antagonisticky.
Budeme-li mít štěstí, tak to v dohledné době skončí masovou občanskou válkou a zkonstituováním nějakého režimu blízkému tomu, co jme měli zhruba v první polovině 90. let. Jako "štěstí" to označuji proto, že všechny ostatní alternativy (jako evropský chalífát nebo megakoncentrák na způsob Severní Koreje /do jakého nás naháňá VV/ jsou prostě daleko horší).
Pergille,
mluvíte o době krátce po r. 1989, tedy o období velice krátkém, kdy se ještě váš ekonomický systém nevzpamatoval z předešlého sešněrování socialistického vlastnictví. Viděla jsem tehdy něco z toho jen v malém měřítku, kdy se otvíraly první soukromé podniky, velice chudé e nevýkonné. Všechno se dělalo jen tak na koleně. Pravou tvář ukázal systém "volné ruky kapitalizmu" za privatizace velkých státních podniků. Geniové Prognostického ústavu skutečně ukázali názorně, co si představují pod kapitalizmem. Volné řádění džungle. Tenkrát vás z bankrotu zachránil cizí kapitál, který se k vám nahnal ve snaze koupit levně (zajímalo by mě, kolik se zaplatilo na př. za Škodovku) a dosáhnout vyšších zisků než doma při využití levnější pracovní kvalifikované síly. Nevím, jestli si uvědomujete, ža i toto období skončilo, a že na východě jsou země mnohem atraktivnější právě z tohoto hlediska. Na příklad Maďarsko, kam se po devalvaci stěhuje velká řada podniků. Všechna řídící evropská centra nadnárodních společností, operujících v Evropě, jsou v Budapešti nebo okolí. Vy už nejste "appettibili". Mohlo by se stát, že i kapitál, investovaný do výrobních procesů, by se přestěhoval někam dál na východ nebo na Balkán. Neumíte si ani představit, jaké lákavé nabídky dělá bulharská vláda Fiatu, aby tam přemístil část své produkce. Kromě toho jste velkým podnikům udělali značné daňové výhody, což nemusí v budoucnu být pro cizí kapitál tak výhodné jako delokalizace na východ.
Podle zprávy italského MZV, o které jsem se zmiňovala dřív, rozvoj průmyslové činnosti už přivolal do ČR velké množství extrakomunitárních občanů, hlavně z Azie, a že také jste prakticky společností multikulti, i když je to méně viditelné, protože Azijci nejsou tak roztahovační. A pokud vím, žádná zábranná opatření jste proti tomuto stěhování národů neučinili. Postavení jihokorejské automobilky k tomu také přispělo. Takže blouznění VV o ČR jako západní částí Azie není tak docela scestné. Zvlášť, když si uvědomíme, kolik starých komunistů zůstalo na svých místech i když se někdy přebarvili.
Takže bych do budoucna spíš uvažovala buď o nové fázi "volné ruky likvidujícího kapitalizmu" neméně devastující jako v devadesátých letech anebo o nějaké odnoži říše Džendžiskchána.
Samozřejmě si se vším poradíte sami ve jménu soběstačnosti. A budete rádi, že si budete moci vybrat jednu z Vámi prognostikovaných alternativ.
Na Psu je zas nový článek o K.Krylovi. A pod ním příspěvek pana Vlka st. I když jsem tu na blogu považována za "vlastenku", chtěla bych říci panu Vlkovi, že on je šovinista. Jeho chvála českých ekonomických a politických poměrů je nekritická, dívá se na ČR jako na nějaký osamělý ostrůvek efektivnosti a demokracie v širém oceánu "genderizmu, tzv. sociálního státu, ekologostiky, humandirigismu". Zřejmě si neuvědomuje, nakolik blahobyt na př. pražského regionu závisí od celkového trendu evropské a světové ekonomie a cizích investic. Něco jsem o tom napsala Pergillovi. A že nemusí trvat věčně.
Pokud jde o českou demokracii, o politický život, jistě dovolí, když mu připomenu, že jde o život doposud značně nevyrovnaný, ve kterém politické strany jak vládní tak hlavně opoziční nemají na zřeteli především dobro celé státní komunity, ale hlavně své mocenské zájmy. A nejen strany, ale i jednotlivci, kteří přebíhají od jednoho sekupení k druhému. To se jasně projevilo při semestru, kdy ČR řídila EU. Vím již, že mi polemicky odpoví, že v Itálii je to mnohem horší. Těžko mu můžu něco vykládat, protože italský politický život nezná. Zde bych musela dělat mnoho "distinguo". A myslím, že by to lidi moc nezajímalo. Ať se pokusí podívat na Česko trochu ze strany, z jiného úhlu.
Nevím, Pergille,
jestli Vás to zajímá, anebo jestli tyto údaje už znáte. Italské MZV ve své zprávě o ekonomické situaci v ČR na konci r. 2009 píše. (Údaje z 2010 se mi nepodařilo najít).
Období devadesátých let bylo charakterizováno dlouho krizí ekonomické recese a teprve na počátku let 2000 započal pozitivní trend. První příznaky zpomalení růstu se objevují během prvního semestru 2008 také následkem snížení vnitřní spotřeby a to v důsledku daňové reformy, posílením koruny vůči euru a zvýšením inflace. V r. 2009 GDP klesl o 5,5% ročně, průmyslová výroba o 13%. Pak sleduje řada čísel o českém státním schodku, který v r. 2009 dosáhl největší výšky za dobu její existence. Do r. 2013 ČR nebude schopna snížit státní deficit pod 3% GDP a tudíž nebude moci vstoupit do eurozony.
Česká průmyslová výroba, silně orientovaná na vývoz na evropské trhy, je citelně postižena mezinárodní krizí, zvlášť pokud se jedná o automobilistický trh. To se odrazilo i na zahraniční obchodní bilanci.
To je jen několik čísel, nebudu Vám to překládat celé. Ale jasně už z toho mála, co jsem napsala, vyplývá, že česká ekonomika a český vnitrostátní sociální a následkem toho i politický trend, závisí na evropské a mezinárodní ekonomické situaci.. Konečně první stávky jste tu už nedávno zažili a odbory chystají nové.
Nepovažujte se tedy, za nějakou poklidnou oázu v celosvětové poušti, které se evropské a celosvětové dění netýká.
Informace,
nejsem si zrovna dvakrát jist, zda privatizace velkých podniků byla příkladem "dravého kapitalismu", když právě do ní vstupoval stát nejrůznějšími intervencemi a "daňovými prázdninami" apod. Spíš bych viděl onen vzor ve vzniku velkého množství menších podniků, přežívajících velice často navzdory likvidačním snahám státu, řízeného rudými, růžovými a modrými socialisty (o černých klerofašistech, jejichž vůdce se silně angažoval na zákonech znemožňujících restituci združstevněného majetku a provozování rodinných farem nemluvě). Konec konců i domácí pán líčil, jak musel kvůli socialistické legislativě, přivanuté svěžím větrem se socialistických plání EU zlikvidovat živnost (vykonávanou naštěstí spíš jako koníček).
Asiaté jako takoví až na výjimky skalních rasistů většině lidí nevadí. Jednoduše proto, že jsou konformní se společností a nejdou viditelně proti ní a jejím hodnotám, jako např. muslimové, případně se nedopouštějí kriminality, která by bolela běžného občana, jako např. Romové. Vietnamský stánkař "cim vic prouzek, tím lepsí Adidas" je chápán spíše jako východnější bratr Jury Jánošíka než jako zločinec.
Opatření proti "stěhování národů" by se zcela jistě měla dělat, je to však právě EU, která tohle znemožňuje a která dokonce hrozí, že nepřizpůsobivé migranty z islámských zemí bude "přídělem" rozdělovat do východních zemí EU, pro ně zatím méně atraktivních. Nakonec nám vyšší počty bezproblémových imigrantů mohou přijít vhod v boji s těmi problémovými.
Pergylle,
podle Lucie Sládkové, vedoucí pražské pobočky Mezinárodní organizace pro migraci, od r. 1990 se počet imigrantů do ČR zvýšil o 1300%, představují 6% pracovní síly. Většinou pocházejí z evropských zemí a z Azie ale i z Afriky. Jedná se prý o "uno trend tra i più dinamici al mondo".
Během r. 2010 se mezinárodní investice do ČR snížily o 50% oproti předešlému roku. (Il Sole 24Ore).
ASP, píšete v plurálu. Kdo je to "my"?
Promiňte přátelé, že se vměšuji - nemohl jsem dříve, neb jsem "dřel jak barevnej" v té vaší "stověžaté", přístupu k internetu nemaje...
Přečetl jsem si tuhle diskuzi a mám jen dvě připomínky:
- Kdo z vás mluvil s Karlem Krylem ("přímo hubou") v době, kdy už u něj nastala desiluze z "posametového" vývoje? Já ano a zrovna o tomhle tématu.
- Představa o reformovatelnosti EU je pro mě stejně fantaskní, jako představa o možnosti reformovat komunismus. Jenže: i ten komunismus mnohým vyhovoval...
K tématu "rozbíjení EU" mě napadá podobenství o zaoceánské lodi, která, řízena svými sobeckými kormidelníky míří rovnou na útesy, ale lodní důstojníci důrazně varují pasažéry, kteří už útesů dohlédli a tuší, že kormidelníci kurz nezmění, aby okamžitě a definitivně zanechali spouštění záchranných člunů na rozbouřenou hladinu světového oceánu, protože jen velká paroloď jim může dát bezpečí, pohodlí a jistotu... [;-))
STK,
uvědomuju si, že přesvědčit euroskeptika je věc prakticky nemožná, protože ten bude pořád vést svou o novém socializmu, novém totalitarizmu atd.
Já alespoň operuju čísly a fakty, Vy jen předsudky, neblahými předzvěstmi nebo podobenstvími.
To Vaše by se mohlo také přeformulovat, jako že cestující jsou nespokojeni disciplinou, kterou musí na velké lodi dodržovat, tím, že loď nejede přesně kam chtějí oni a tak na protest vystoupí a přesednou na malou loďku. Tu jim moře převrhne, cestující spadnou do vody a sežere je žralok. To taky padne, že? Jenže to není argumentovaná odpověď.
Napsala jsem tu už řadu údajů, čísel, faktů, které nemůžete ignorovat anebo vyvrátit, protože to jsou údaje oficiální. Ty všechny mluví o vratkosti malého státu, který chce postupovat na vlastní pěst. Je na vás, abyste je zvážili.
Pokud jde o imigraci z Azie, situace také není tak bezproblémní, jak by se zdálo. Oni totiž Aziaté žijí ve svých komunitách, zcela uzavřených, podle svých pravidel a na hostící stát zcela kašlou. Co dokáže udělat na příklad taková Little China, na to byste se měli zeptat v Miláně nebo v toskánském Pratu. Tam Číňani položili na kolena kvetoucí textilní průmysl, takže spousta menších závodů musela zavřít anebo se specializovat na luxusní textil. Nejen že ty své hadry vyráběli ve svých dílnách, kde jejich dělníci a dělnice pracovali 14 až 16 hodin denně a ba i tam spali, ale tajně je dováželi z Číny. Spolu s jiným neřádem a hlavně drogami.
Číňani v Pratu nikdy neumírali, byli věční, totiž nikdy nehlásili úmrtí italským úřadům, ale tajně posílali mrtvé v bednách do Číny a místo nich přijížděli noví. To aby nemuseli žádat o povolení k pobytu. Mají vlastní "nemocnici", samozřejmě na černo, vlastní obchody a školy. Bez jakéhokoliv dozoru ze strany it. úřadů. Vietnamců je tu málo, takže zkušenosti s nimi nevyšly najevo, ale myslím, že nebudou o moc lepší.
Wow, tomu říkám sportswear!
Zdůrazňuje tělesné přednosti na první pohled! S takovými modely by byla mohla československá socialistická oděvní industrie udělat díru do světa.
http://i.lidovky.cz/11/071/lnmaxi/SPA3c427e_062.jpg
Kam se hrabe Adidas, nebo Nike!
Šupák Gorbačov!
No nic Informace, počkáme, až do toho útesu narazíme.
(Jestli dožijem.) Bylo by určitě lepší nenarazit, ale přesvědčit skeptika... ...atd. [;-)
Poslouchám, co říkají hlavy* velkých států v EU v průběhu času. Podle změn jejich oficiálních názorů se řídím při svých soudech. Jde jim o hlavně o jejich vlastní znovuzvolení, stejně tak jako jde všem těm "komisařům EU" o jejich teplé místečko.
Čísla makroekonomiky neumím posoudit, je to mimo můj obor. Ale nafalšovat jakákoliv čísla jde myslím stejně snadno, jako vyrobit jednoduchý filmový nebo zvukový trik. Když se to umí, tak je to "brnkačka". A laici čumí.
Co se týče Vietnamců: Jistě že tu mají jakousi "Malou Hanoj", ale současně jich nemalá část asimiluje do většinové populace a Vietnam je pak max. zemí jejich dědečka a babičky. Zajedou tam z piety, ale rádi se vrátí do té naší nestabilní a korupcí prožrané České Kotlinky.
*/ např. Andělka Merkel. A vypadala na začátku své kariéry tak poctivě, jako nějaká mamina...
A teď tancuje tak, jak Zelení pískají. Odchod od jádra je důkaz "opravdu veliké německé ideje". (Čti "hysterie".) Ale hlasy jsou hlasy a tak musí jít zdravý rozum stranou.
"Andělka"!
Žasnu! I s ní pěstujete tak blízké vztahy?
Kdo by to do Vás řekl, vážený STK! Mohl byste nám, kteří nemáme k Andělce tak blízko jako Vy, vysvětlit, v čem spočívá změna jejího "oficiálního názoru"? Děkuji předem!
Dzp.
Vážený STK,
člověk musí umět ta oficiální čísla číst. Tak na příklad na oficiálních informativních stránkách ČR čtu o velkém úspěchu Škodovky, která zvýšila výrobu a prodej, hlavně v Číně. Na stránkách italského MZV se dočítám, že mateřská společnost Volkswagen delokalizovala již v r. 2007 výrobu aut značky Škoda do čínské Šanghaje. Tam vloni vyrobila a prodala 180.000 aut a klade si za cíl dosáhnout 500.000 aut ročně. Zároveň v tomto roce se počítá s dalším zvýšením výroby a s proniknutím na další azijské trhy.
Což přeloženo do neekonomického jazyka znamená, že Volskwagen stěhuje výrobu aut značka Škoda přímo na místo trhu, kde také platí daně a kde zaměstnává místní dělníky za nízký plat. Takže českému státu z toho nic do kapsy nejde. Po stránce zaměstnanosti stejně, nebo spíš naopak. Zatímco mateřské společnosti z toho plynou zisky.
Začínáte už chápat, že nejste ojedinělým klidným samostatným ostrůvkem v širém oceánu?
Pokud jde o pozici pražského regionu mezi 16 evropskými regiony, kde GDP počítaný na osobu, je nejvyšší, chtěla bych připomenout, že na rozvoji Prahy měl vliv, hlavně v minulých létech, turizmus. (Podle tabulek EU byla na 12.místě, ne na 6. jak píše Vlk.) A to hlavně levná turistika, kolektivní zájezdy nebo školní výlety z ostatních zemí Evropy. Ještě tak před osmi-deseti lety Praha byla nejatraktivnějším, pokud jde o památky, a jedním z nejlevnějších měst Evropy. Italské MZV přináší tabulky o rozvoji a chodu cizineckého turizmu v ČR. Který také, posílením koruny, klesá.
V porovnání severozápadní a středomoravský region byly docela chudé, severozápadní dosáhl jen o něco víc než třetinu poměru GDP/osoba pražského regionu.
Podívejte se na situaci bez předsudků, pozitivních či negativních a pak uvažujte.
Ale milá Informace,
já si opravdu, ale opravdu nemyslím, že bychom nebyli těsně navázáni na okolní ekonomiku. Nebo že se dá bez spolupráce, obchodu (a srovnání norem!) v Evropě koexistovat. Debata vedená po téhle lince není přínosná.
Pravděpodobně se nedokážu dostatečně přesně vyjádřit, proč mám obavy z dalšího vývoje v EU. Všechny praktiky velkých korporací jsou tu známy, nejsou příjemné, ale to je tak asi všechno, co se s tím dá dělat. Ledacos vychází také z toho, že Středoevropan je základně finančně zajištěn, je líný mít děti nebo dokonce legálního partnera a teď už jenom zkouší minimalizovat námahu k udržení svého standardu.* Např.: prakticky všechny prodejny typu "Potraviny" a "Večerka" v Praze (pokud jsem na ně narazil) byly ve vietnamských rukou. Pro Čecha je to asi moc práce, moc starostí...
To je oblast, kde mě netřeba přesvědčovat. Ovšem ingerence EU do oblastí, které jsou "české" (názvosloví produktů atd.) mi vadí. Rovněž tak rozhodnutí, která slouiží bůhví čemu. Poslední dobou: Bicykly na el. pohon musejí mít tzv. PAS - pedalasistent - zařízení, které nedovolí elektromotoru pracovat, pokud polovinu výkonu nepřidáváte šlapáním. Kur..!, co je po tom, jak a zda vůbec šlapu nějakému úředníkovi v Bruseli?
Tak tohle a podobná rozhodnutí, které slouží zdá se hlavně k preferenci zboží z velkých států EU nebo prostě k "vykázání činnosti" příslušné komise nebo úředníka mi opravdu vadí.
MMJ: Nikdy jsem si nemyslel, že by byla Česká Kotlinka územím, hodným k napodobování. Ale pokud jde hospodářsky do háje, ať si tam zajde sama jako Řecko, Španělsko nebo (v budoucnu) i Itálie. Skutečně těmto státům EU nemůže pomoict - to si musí vyřídit místní (skutečně ta nejmístnější) vlá da a občané. V Bruseli se o tom jenom kecá a řeší se jen korupční skandály EU - aniž se uvažuje o tom, jak zabránit korupci na nejnižších patrech rozhodování. Centrálně se rohgodovat nedá, čím méně se vstupuje do procesu a rozhoduje, tím lépe.
Inu - jako když Eskymáci píší závazné pokyny Hotentotům, co dělat v případě úpalu.
*/ Na NP je pěkný článek o tom, kam se dostal bývalý leader v oblasti mobilních telefonů - NOKIA. Velmi poučné - protože pravdivé.
Nebo: služby v Praze kvalitou přinejlepším stagnují, ceny rostou. (Národní technické museum je co do rozsahu předchozího stavu asi tak poloviční, vstupné ale 170.-, klimatizace expozic naprosto nedostačující. Prověřil jsem si to ve středu osobně!) Myslíte, že to přitáhne mraky turistů? Ale co s tím má (nebo má mít) k sakru společného EU?!
Obnovitelné zdroje jsou prý "mýtické", píše na dneším psím úvodníku pan Neff.
Tento názor je spíš selháním zdravého rozumu, než jeho vítězstvím, za který ho sebevědomě a typicky českým furiantským stylem prohlásil. http://www.jpost.com/Sci-Tech/Article.aspx?id=229096
Objektem jeho kritiky je, jak jinak, "Andělka", a přitom není vůbec těžké zjistit, že i jiné evropské země než Německo nelpí tak obsesivně na atomu jako Češi. http://fr.wikipedia.org/wiki/Sortie_du_nucl%C3%A9aire_civil
Jestli Merkel vidí trochu dál než než pánové Nečas a Tusk, a co bude nakonec "vítězstvím rozumu", ukáže budoucnost. Je to každopádně výzva, a kdo nic neriskuje, ten taky nic nezíská.
...co bude nakonec "vítězstvím rozumu", ukáže budoucnost...
Selbstverständlich.
Nevím, proč se všichni obrací na Merkelovou jako na nějakého zrádného chameleona. Zákon o vystoupení z nukleární energie byl schválen oběma komorami německého parlamentu. Vysoká komora ho schválila 8. července jednohlasně. To by mělo lidem něco říci o vůli německých zástupců veřejného mínění. Jistě k tomu došlo pod vlivem katastrofy ve Fukušimě, ale zřejmě to nebyl jediný důvod anebo jen momentální popud.
V Itálii antinukleární referendum dostalo většinu hlasů 12. - 13. června.
Je jisté, že Německo nenahradí všechno jádro obnovitelnými zdroji, bude pálit uhlí a plyn, ale jsou to méně nebezpečné zdroje pro lidské zdraví než havarie nukleární elektrárny.
V Itálii se také bral zřetel na to, že skoro většina území je sysmického charakteru a tudíž již výběr místa stavby představoval potíže.
Další složkou a to nemalou a dosud nevyřešenou je radioaktivní odpad. Na německé Wikipedii je o tom dost podrobný článek. http://de.wikipedia.org/wiki/Radioaktiver_Abfall
Na české kupodivu ne. Největším problémem je ukládání vysoce aktivních odpadů do speciálních hlubinných podmořských nebo podzemích uložišť. V článku, uveřejněném na stránkách Centra experimentální geotechniky. věnovaném tomuto problému najdeme větu: "V České republice bylo vytipováno několik finálních lokalit jak pro hlubinné úložiště tak pro podzemní laboratoř, ale zatím žádná z nich nebyla vybrána.
Jedním z nejpravděpodobnějších návrhů bylo zřízení podzemní laboratoře v šachtě č.16 v Příbrami, která se nachází v hlubinných vyvřelinách. Pro nedostatek finančních prostředků se tato varianta nerealizovala."
Mám za to, že by se na Psu měli spíš obrátit k těmto problémům a ne si vykládat, co budou mít k obědu.
My Slovani se nedáme !
Jen klid, vážený STK. Nejen Vy osobně, ale vší náš lid vidí, kam nás zavedla hloupá touha po banánech a jiném zbytném zboží. Vší náš lid proto touží po našem odchodu z EU + odchodu všech Neslovanů z naší vlasti. Čím dříve, tím lépe. Když to nepůjde po dobrém, tak to půjde po zlém.
Pro Vaši informaci – v Praze vietnamské "večerky" i čínské restaurace již dnes zejí prázdnotou, zatímco ruské prodejny doslova KYPÍ životem. Náš slovanský živel se prostě prosadí, přes veškerou snahu euroamerických okupantů a jejich domácích přisluhovačů.
A co je nejlepší - v prudce se rozšiřující síti ruských potravinářských obchodů obdržíte nejen ruské speciality, ale i naprosto autentické lekce správného, upřímného a nevyumělkovaného slovanského chování.
Prostě : Vítězíme. Opět vítězíme nad Evropou a jejími idejemi, pro nás zcela nepochopitelnými a nepřijatelnými. Už 14.července roku 1420 jsme zvítězili nad přesilou Evropanů, už tehdy jsme jasně vyjádřili touhu za každou cenu uhájit setrvání naší vlasti v Západní Asii. I když jsme byli několikrát poraženi, i když nás Euroameričani několikrát okupovali, vždy jsme se dokázali vymanit, a s pomocí našich starších ruských osvobodit a osamostatnit.
Dnes se postupně vymaňujeme z následků Gorbačovovy zrady a vlastního selhání; Euroamerice klademe sílící odpor, našim ruským bratřím doširoka rozvíráme náruč. Brzy, brzičko se vláda věcí lidu zpět do jeho rukou navrátí.
A pak se u nás opět bude stavět SPOUSTA skvělých sovětských (ruských) jaderných elektráren, opět budeme zpracovávat sovětskou („ukrajinskou“) železnou rudu na pluhy a meče, opět bude Ostrava ocelovým srdcem republiky.
Vás, vážený STK, přestanou obtěžovat drzí a nevzdělaní američtí orangutani. V divadle opět uvítáte zájezdy našich družstevníků a sovětských (ruských) turistů.
A tančit, tančit se bude všude !
OPRAVA :
"...s pomocí našich starších ruských bratří osvobodit a osamostatnit."
Za chybu se omlouvám všem vlastencům a vlastenkám.
To je oficiální linie Psa. Není to tak dávno, co jsem si stěžovala u pana Wagnera, že na jednom jediném Psu byly čtyři vyloženě protiněmecké články, a z toho jeden vyloženě agresívní, od blba Kremlíka ("Německá elita znovu deklaruje své imperiální choutky vládnout cizím zemím")
Odpověděl mi velmi úsečně, že "už dlouhou dobu zastává názor, že po komunismu a nacismu hrozí - přinejmenším Evropě - nová totalita, environmentalismus". A lidé, kteří jsou buďto líní, anebo neschopní si přečíst i jiné názory, je berou za bernou minci. A totéž platí i o EU. Všichni diskutéři na Psu papouškují identická hesla, která považují za argumenty.
Jestli jsou názory propagované na Psu názory "všího lidu" nevím, ale bylo by to dost smutné.
Osobně vidím tu "novou totalitu" se rýsovat někde úplně jinde.
http://www.taz.de/1/politik/europa/artikel/1/sechs-monate-ohne-job-ab-auf-den-bau/ a http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,774172,00.html
Je neuvěřitelné, že se něco takového může dít v členském státu EU!
Rovněž tak bych chtěla dodat jen pár slov k výrokům některých nebo spíše jednoho z diskutérů.
"Znovu. EU, založena na LS, nemůže fungovat, a také nefunguje, neboť to nedovolí základy, na kterých lidský svět v Evropě vyrostl..."
"Socialistická Evropská unie, řízená z centra Evropskou komisí, je opravdovým učebnicovým příkladem imperialismu a socialismu. Tedy velkou evropskou tragedií..."
"Ani těmto vládám však nelze schvalovat jejich podporu momentální zločinné socialistické Evropské unii... Dzp.: "
Pánům, co vykládají o základech evropské sociální a politické kultury, je zřejmě zcela neznámo, že ony základy spočívají na dlouhé tradici liberalizmu. Anebo si zřejmě pletou základní pojmy liberalizmu s vulgárním marxizmem. Jak píše ve svém dvousvazkovém díle A History of Political Theory George H. Sabine, anglický liberalizmus vzniká již v 19. stol. a projevuje se zákonodárstvím, které omezuje destruktivní účinky industriální revoluce a zavádí pravidla o trvání pracovní doby, o podmínkách práce v průmyslových závodech. V podstatě se zabývá sociálními problémy. Podle názorů otců anglického liberalizmu neregulovaný industrializmus a komercializmus byly hrozbou sociální stability. "Il liberalismo come movimento politico non poteva trascurare umanitarismo ." (II,339) Konservativní vláda v r. 1867 vydává zákon o ochraně platů, trvání pracovní doby, zavádí instituci kolektivní pracovní smlouvy. To všechno v zájmu udržení sociální stability celé komunity. Podobnou cestou, i když s vyjímkami, se vyvíjí i sociální liberalizmus kontinentální Evropy, který je ale právě pro svou snahu zlepšit podmínky pracujících pro zachování klidného vývoje společnosti na zcela odlišných pozicích něž vědecký anebo vulgární socializmus.
Evropský liberalizmus má dlouhou tradici, jak na poli teoretického myšlení tak na poli společenské praxe.
Nechápu, proč některé zákroky Unie, které jsou pokračováním této tradice, jsou vykládány jako projev imperializmu??? nebo socializmu???
Protože tenhle výrok pochází od blba Janyšky, podle vlastních slov, druhého největšího znalce díla F.A. von Hayeka (tím prvním je náš pan prezident). Janyška, vyučený kominík, si ale vykládá Hayekovy myšlenky velmi svérázným způsobem, a proto jsou jeho výroky tak trapné. On si to ale neuvědomuje, protože je přesvědčn nejenom o genialitě Hájkově a našeho pana prezidenta, ale i o své vlastní.
Kdo je autor, to jsem pochopila. Jen se divím, že podobnou slátaninu, jako je diskuze pod články na Psu, hlavně pod úvodníkem, se hlavní redaktor nestydí zveřejňovat. Vždyť dělají jen ostudu.
Diskutující na Psu si zakládají na svém "pravičáctví", a Janyška, který podle vlastních slov "dal impuls k založení ODS", je vyhlášený "pravičák". Janyška ale nedělá, při vší své blbosti, takovou ostudu, jako rovněž "pravicová" diskutérka Hájková, která bývá někdy nalitá už dopoledne, což ji sice působí značné obtíže při hledání správných kláves, zato ale stimuluje její agresivitu.
Podařilo se mi najít jeden z jejich příspěvků, protože jeden z diskutérů si je ukládá :-)))):
Autor: V. Hajková Datum: 07.07.2011 19:50
PANÍ KOMBERCOVÁ - JAK JSTE UBOHÁ - proboha Vy odhazujete vajgly z cigaret?????????????????????? Nikdo nic necítí!!!!?????????????????To jste fakt dobrá!!!!!!!!!!!!!!ČUMÁČKY VAŠICH PSU - nic nic necítí???????????? Vy tele- a co Vaše zdraví ????????????? To také nic necítí?????????????? Jste ubohý MAGOR!! zEPTEJTE SE SOUDRUHA HOFMANA- AŽ BUDETE POTŘEBOVAT ONKOLOGY - MOŽNÁ PORADÍ! - HLAVNĚ - at nemusíte doplácet- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jako u všech bolševiků, tak i u těch modrých je hlavní, aby neopustili stranickou linii. Vše ostatní, jako např. obsah jejich sdělení, je podružné.
Terčem kritiky "pravicových" diskutérů na Psu nejsou ale jenom EU, nebo ekofašisti/ ekonacisti, nýbrž i OSN. A to ne z uznávaných důvodů, ale proto, že "pozadí OSN tvoří sociální inženýři, kteří si vytkli za cíl vytvoření multikulti společnosti ve velkých rozvinutých státech jako je Německo, Anglie, Austrálie, Amerika... z důvodu potlačení růstu nacionalismu, aby se předešlo dalším holocaustům ... od konce války bylo primárním přáním v OSN, co dělat, aby se už navždy předešlo dalším holocaustům. A tak přibývalo stále víc propagátorů multikulti, kteří ovlivnilí zákony tak, že to dnes ve prospěch "bílých" už nevypadá moc růžově. A nejde jen o černochy, v Americe je to hlavně příliv z Mexika, v Evropě příliv muslimů." (autorka "pravicová" diskutérka Kanioková, zapřísahlá odpůrkyně Pravdy a Lásky)
Odtud už není daleko k pošahaným článkům geniálního Adama B. Bartoše (který má dnes opět vynikající, vůbec ne antisemitský článek na Prvních zprávách :-/).
Já to pozoruji jen z dálky.
Hrozí Česku podobný vývoj jako v Maďarsku? Nepovažuji to za vyloučené. Vší lid vždycky tíhl k radikálním řešením. Že tato řešení nepřinášejí spásu je obecně známo v zakladatelských zemích evropské unie. Pokud noví členové EU musejí teprve projít touto zkušeností, tak v EU nemají co hledat. Ale pozdě bycha honiti.
K článku pana Bartoše:
Hallucinogen: A drug that causes hallucinations (profound distortions in a person's perceptions of reality). Under the influence of hallucinogens, people see images, hear sounds, and feel sensations that seem real but do not exist. Some hallucinogens also produce rapid, intense emotional swings. Hallucinogens cause their effects by disrupting the interaction of nerve cells and the neurotransmitter serotonin. Distributed throughout the brain and spinal cord, the serotonin system is involved in the control of behavioral, perceptual, and regulatory systems, including mood, hunger, body temperature, sexual behavior, muscle control, and sensory perception.
Jde jen o to, který užívá.
Já ty diskuze nečtu, zdá se mi to zbytečná ztráta času, pořád opakují jedny a tytéž předem vyrobené, sestavené fráze. Pochybuji, že by za nimi bylo nějaké reálné osobní mínění.
Doufejme, že představují jen sami sebe a ne nějaké širší mínění.
Tak OSN považuji za odpornou, poněvadž je protiizraelská! Drtivá většina přijatých rezolucí je zaměřena proti Izraeli a kdyby nebylo Spojených států, ochránce Izraele, který vyloženě židobijecké rezoluce vetuje, bylo by Izraeli velmi zle, velmi zle... Proto nenávidím OSN! Kdo je proti Izraeli, je proti mě! Kdo je nepřítel Izraele, je mým přítelem... Míru charakteru člověka posuzuji zejména jeho vztahem k Izraeli. Ano, Hájková je vůlgární, opilá, uráží diskutéry, ale je mi to jedno...Hlavně, že je na straně Izraele...Stejně tak Janyška, je to magor, ale je s ním legrace, ráda se pobavím, ale je rovněž při Izraeli...Neviditelný pes je vzácné periodikum slušných lidí po zavedení registrace...Jak psal pan Wagner, podařilo se vykydat žumpu...Vyjma Klepala,Sečánského a Potměšila z Blicích listů jsme zde všichni slušní lidé...A to je naděje...Že i v našem drahém národě českém, ke kterému náleží, poněvadž jsem se narodila českým rodičům a mluvím a píši českým jazykem se najdou slušní lidé...
STK,
k Vašemu příspěvku z 10:56. Vy si skutečně myslíte, že se v Bruseli jen zbytečně kecá o finančních a ekonomických problémech zemí EU?
Pravděpodobně nevíte, že existuje celá řada institucí, které nejen monitorují situaci zemí Unie, ale zasahují v případě, že je některá členská země v nesnázích. Existuje Ekofin, Rada ministrů ekonomie a financí 27 zemí EU, kteří se pravidelně jednou za měsíc scházejí, aby prodebatovali stávající problémy a doporučili jednotlivým státům jejich řešení. Existuje Evropská centrální banka, která provádí měnovou politiku eurozony. Existuje Eba - asociace evropských bank, Esrb European systemic risk board, který monitoruje chod jednotlivých bank a signalizuje, když jsou v nebezpečí, že neodolají nátlaku spekulace. Pak je tu Evropská banka pro obnovu a rozvoj, Evropská investiční banka.
Jak jste mohl sledovat, Ecofin, ECB, evropské centrální banky a vlády aktivně zasáhly při potížích Řecka, Španělska a Portugalska. Italský parlament právě schvaluje "balíček" opatření k vyrovnání státního rozpočtu. Kromě toho italské banky při simulovaném útoku spekulantů všechny ustály, ukázaly, že jejich pozice jsou pevné.
Kromě mýtického kecání anebo spíš namísto toho kecání, finanční orgány Unie jsou velice aktivní a výkonné.
Kopretino, nespletla jste se náhodou: "Kdo je nepřítel Izraele, je mým přítelem..." ???????????????????
Ano, spletla jsem se, Kdo je nepřítel Izraele, je mým nepřítelem!!!Samosebou...!!!
Už jsem Vám to, Kopretino, psala nejmíň jedenkrát.
Bez takových "příznivců" se Eretz Israel může klidně obejít. Nejen bez těchto bezvýznamných lidiček, ale i bez těch, kteří zneužívají Israel pro svou nenávist vůči všem muslimům, bez jakékoli výhrady.
Váš statement je, želbohu, vysvědčením Vaší naivity, kterou Vaší věci škodíte více, než jí prospíváte.
Možná, že jsem naivní, ale své věci rozhodně neškodím...A ve svém úsilí nesmím nikdy ustat...Ale co si o mně jiní lidé myslí, je mi fuk...Pro Sion nesmí slušní lidé mlčet a nesmějí si pro Jeruzalém dopřávat klidu...A rovněž si nemyslím, že by muslimobijci Izrael zneužívali ke své nenávisti...Sama říkáte, že je Marine Le Pen kritizující muslimy rovněž i antisemitského zaměření...Muslimobijci nejsou příznivci Izraele...Stracher ze Svobodných rozhodně není žádný sionista a to rovněž kritizuje muslimy...Skuteční sionisté podporují Stát Izrael bez nenávisti k muslimům...Organizace ICEJ, Bridges for Peace, Christian Friends of Israel jsou představiteli tohoto proudu...
Nějak mi vážený Vlastimile V. nechcete rozumět...
Inu, co se dá dělat. Ale nijak zvlášť to nevadí, nejsem si totiž zcela jist tím, co následuje po hyperbole - nedával jsem ve škole dost pozor.
* * * *
Nicméně konečně vidím to, co jsem už neviděl dlouhá léta: Harpyje, V.Vlastenec, Anononymní i Informace začínají tvořit jakousi jednolitou národní frontu, frontu jediného správného světonázoru (pochopitelně každý svým "specifickým" stylem) s níž pomýlený jedinec (já) nemá šanci soutěžit.
Takže mi zbývá buď opustit ztracenou pozici nebo se nechat upálit jak Jan Hus. Nejsem mučednický typ, takže se tu mějte fajn. Na mlácení prázdné slámy jsou tu přece jenom větší experti než moje zbloudilé já.
Zajedu si příští týden na hory, tam ještě politika EU nedoléhá tak silně. Zatím tu buďte na sebe hodní (s tak dokonalou shodou názorů to není zas tak těžké) a nemučte mi Kopretinku. Myslí to totiž upřímně!
BDPBŽ! [;-)
STK,
vyjadřuju, jako vždycky, své názory, nepřizpůsobuji je názorům jiných. Nehledám jednolitou frontu a ani podporu u ostatních. To jistě víte, natolik mě už znáte. Když jsem v menšině, své názory hájím dál a neutíkám ani před nadávkami, jako v případu Vašeho milého VV. S Harpyjí jsem se pohádala už nesčetněkrát. Anonymního Hledajícího neznám.
Když se ale mé názory shodují s názory jiných diskutérů i těch, se kterými v jiných věcech nesouhlasím, tak je nezapřu jen proto, abych se s nimi nedostala do jedné fronty.
Nakonec tady diskutujeme, nestřílíme po sobě naostro.
Jestliže jste o něčem přesvědčen, argumentujte, hajte své stanovisko dál. Nedělejte, ale proboha, ze sebe nějako mučedníka, kterého chtějí zastánci " jediného správného světonázoru" upálit.
Piksla zas blbne a sežral mi odpověď STK.
STK, nebojte se, nechceme Vás upálit. Neudělali jsme proti Vám nějakou koalici zastánců "jediného správného světonázoru". Další až jestli ten můj příspěvek někdo z Piksly vyloví.
Tusk a Nečas dělají společnou frontu na hájení vlastního "jádra". Problém je v tom, že EU se dohodla, že nad všemi evropskými jadernými elektrárnami bude proveden do konce r. 2012 t.zv. stess test, a jestliže ho některé neprojdou, budou muset zavřít.
Mezi tím v další japonské elektrárně Genkai došlo k požáru. Právě na ní chtěla japonská vláda provést zkušební stess test, zdali vydrží zemětřesení 9 stupňů magnituda a tsunami vysoké 15 metrů, jako ty, co vedly ke katastrofě ve Fužijamě.
I Rusko rozhodlo, že podrobí své elektrárny evropským kontrolám.
stress test, omlouvám se
To Harpyje:
Pokud se týká sanace našich energetických potřeb obnovitelnými zdroji, tak existuje cosi jaklo fyzika, zákon zachování energie apod. A pokud si Německo nevymodlí výjimku z fyzikálních zákonů, tak odstavením jaderek bude pálit víc nafty a uhlí než pálí v současné době. A buď bude regulérně platit "uhlíkovou daň", která je posune k ekonomickému krachu, nebo vymyslí nějaký podvod (EUronormu), něco na způsob "dobrého a špatného uhlíku", a tu uhlíkovou daň bude nutit platit všechny ostatní, ale samo ji nebude platit vůbec nebo ne v plné výši.
Vrácen příspěvek Informace - odpověď STK v 6:39 dnes.
>>:))
Okomentovat