úterý 8. listopadu 2011
Velké lampionové vítězství
"Rudou barvou dneska září
sedmička v mém kalendáři,
podívej se oknem: všude
v ulicích je všechno rudé."
(Samuil Maršak, Sedmý listopad v Moskvě)
Bodejť by nebylo všechno rudé, když domovní důvěrnice pečlivě obešly všechny partaje, aby nikdo nezapomněl vyvěsit vlaječku. Sedmý listopad se nejen v SSSR, ale i v socialistickém Československu, stejně jako ve všech zemích socialistického tábora míru slavil velice mohutně a velice důsledně.
Jako dítěti školou povinné mi bylo konati tak, jak škola velela. A dítěti se to líbilo. I ta básnička od autora dětské knížky Dům kočky Modroočky. V mateřské škole jsme kreslili křižník Auroru, na druhém školním stupni chodili na povinné lampionové průvody. Sedmého listopadu začínal mamutím srazem stranických a státních papalášů propagandisticky zaměřený Měsíc československo-sovětského přátelství. Tomu se také říkalo "měsíc zostřeného přátelství" a nedalo se mu uniknout. Ani návrhem, že by se měl přesunout na leden, abychom se na něj nemuseli celý rok těšit. Otevřete televizi - Lenin. Otevřete noviny - Lenin. Člověk aby se bál otevřít konzervu s rybičkami.
Ach ano, šproty v tomatě, jak krásně rudě chutnaly...
Měsíc čs-sov. přátelství končil až 12. prosince, v den výročí uzavření čs-sov. smlouvy o přátelství, vzájemné pomoci a poválečné spolupráci v roce 1943. Nejdříve se utajovalo, že za Československo byl podpisu přítomen pan prezident dr. Edvard Beneš, později se utajoval i prostý velikán soudruh Josef Vissssarijanovič Stalin (Džugašvili). Ale Lenin, ten nám zůstával. Tak ve škole nám ani o něm neříkali úplně všechno. Například zatajili toto heslo soudruha Lenina (Uljanova): "Revoluce bez popravčích čet nemá význam." Ale i tak hlodalo v dětských dušičkách podezření: Jak to, že se ve dni vítězství světového proletariátu nevyvěšují vlaječky rudé, dělnické, ale sovětské, státní? Proč slavíme cizí svátek? Odpověď byla prostá a každému srozumitelná nejpozději v srpnu 1968: Protože Sovětský svaz hodlá prostřednictvím světového proletariátu vládnout světu.
Aspoň začátek Měsíce přátelství býval zábavný, díky ohňostrojům a lampionovým průvodům. Lampiony byly hezké, svítily krásně v té tmě, jaká tehdy panovala na ulicích našich měst. Člověk dostal už v šesté třídě do ručiček zápalčičky, aby mohl zapálit svíčičky. Ale šel jsem jen jednou. Nelíbilo se mi, že starší zlobiví kluci zapalovali nám mladším naše lampiony a soudružky učitelky tomu neuměly zabránit. Vlastně ti šikanující kluci byli skuteční revolucionáři, praví dědicové oné dávné VŘSR.
Když člověk dospěl, nemusel otvírat televizi, nemusil kupovat noviny, rudé bylo vskutku všechno všude. Ale nejhorší bylo, když se bolševická škola zmocnila našich dětí. A tak chtěla dcerka Terka jít na lampionový průvod z Lužin až do starých Stodůlek, jako všechny děti, a my neměli srdce jí to zakázat. Připadalo nám to nedemokratické. Neměla jít - ale z vlastního rozhodnutí. Ale když se tak těšila! Má žena Ivana říkala, že by neměla jít, protože od lampionů hrozí zapálení šatů a uhoření dítěte (v ty roky bylo v jedné pražské školce popáleno dítě při mikulášské besídce)... Nakonec jsme ji pustili s tím, aby si dala pozor na oheň a na to, co budou ve Stodůlkách povídat. Dcerka se vrátila večer s tím, že lampiony byly pěkné, žádný nechytil, žádné dítě neuhořelo, ale ten projev se jí nelíbil. A pak už na žádný lampionový průvod nešla.
Načež nastala Sametová revoluce a problémů s VŘSR jsme se zbavili. Jo, a cože to bylo, to VŘSR? Velká říjnová socialistická revoluce (1917), která nebyla ani velká, ani socialistická a už vůbec ne říjnová...
A proč o tom píšu právě 8. listopadu? Protože dnes je výročí bitvy na Bílé hoře (1620). Během příštích tří století, vždy v předvečer tohoto slavného svátku, putovali Češi v děkovném průvodu ozdobenými ulicemi pod praporci a rozsvícenými lampiony děkovat Panně Marii Bělohorské za to veliké vítězství.
Jo, před pár dny taky děti v místní školce chodily po setmělé zahradě s lampiony. Na závěr jejich slavnosti byl vypálen velký vohňostroj (hovňostroj, jak říkávaly naše děti), až v zamlženém inverzním počasí zamořil celý vnitřek rondelu nedýchatelným čmoudem. Děti pod dohledem paní učitelek neslavily ani VŘSR, ani Bílou horu, ale Halloween, či návrat ke keltským kořenům. Že nejsme Keltové? A katolíci nebo komunisti jsme byli?
Vždyť jde přece - o světlo ve tmě!
Psáno v Praze dne 8. listopadu 2011
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
35 komentářů:
Přesně tak, Šamane! Tak končil bolševický liturgický rok.
Lampionové průvody byla verze svatomartinských, které se konají 11. listopadu, a měsíc československo sovětského přátelství byl bolševický advent. 18. prosince pak narození Spasitele.
Stalin, to jméno z ocele
Stalin, to jméno Spasitele
Stalin, Stalin, Stalin
(Josef Kainar)
Nyní dlí ve Věčném Kremlu. PBUH.
Pěkné. Leč jak je tu tesklivé prázdno tak to vypadá, že VV se dosud nevzpamatoval z oslav. No, nic, alespoň bude mít natrénováno až příjde den, kdy se bude slavit všude. Mupy mup !
Auroru jsem maloval rád a dobře. Pěkně vybarvenou, třebaže ne až tak případně , protože ve "Feldgrau" styl Kriegsmarine II. světová. Někteří spolužáci příď snaživě protahovali tak, že celek vypadal jako surrealistická parní žehlička. Jen ta písmena VŘSR 1917 nad tím podle šablon se mi nelíbila. Červená se mi rozpíjela. Předbíhám, ale dalším malovacím výročím byl 25 Únor a obligátní továrnou se zubatou střechou a kouřízími komíny. Čím víc kouřících komínů, tím lépe. S obligátním nadpisem podle šablony. Jednou jsem dostal za tři, protože se mi nekouřilo z komínu. Čím víc bylo sytě kouřících komínů, tím lépe.
Nevytahujte se Schuhmachere!
My jsme museli kreslit Leninův portrét, což je samozřejmě daleko těžší, než zobrazení věci, byť to byl křižník Aurora!
Pro žáky sedmé třídy ZDŠ nebylo zrovna snadné zachytit ve výkresu Leninova (PBUH) génia. Na ty zrůdy, které jsme odevzdali, si už sice nevzpomínám, ale podezírám mé tehdejší kantory z kacířských úmyslů.
V Moskvě včer slavili výročí slavnostní vojenskou přehlídkou na počest přehlídky v 1941 r.
hátétépé://www.izvestia.ru/news/506010
В Москве прошел торжественный марш в честь парада 1941 года
fotografie
hátépépé://foto.ng.ru/galleries/1870?photo=23837#cntr
Čím větší jsem byl, tím méně jsem míval rád jakékoliv hromadnější akce, když teď po listopadu 1989 nic není dobrovolně povinné, tak mi to vyhovuje ze všeho nejvíc.
Proti světlu ve tmě nic nenamítám, občas se díky tomu dají udělat hezké fotky :-)
Jojo, hnusné povinné svátky.
Dneska už mnohé z nich zmizely z kalendářů a objevily se místo nich nové. Lepší, modernější. Problém je, že je téměř nikdo neslaví. Je prostě volný den. Když se zeptáte proč je volno 28. října, už ani třicátníci to neví. Kdo byl Mistr Jan Hus? Asi nějaký malíř...
To, co bylo potlačováno od Vítězného února až po "dvojslavný" 17. listopad - taky jsme "navázali na tradici" respektive využili oslav Dne studentstva, že? - přesto nezapadlo v zapomění a lidé si tak v určitých dnech připomínali slavné okamžiky české historie dnes už ale zmizelo pod nánosem nových nepřehledných svátků. Kdo z mladých ví, kdy vlastně vznikla Česká republika? Odhaduji tak 10%. Možná i míň. Ale Halloween, který před dvaceti roky znali jenom čtenáři knih z amerického prostředí (a návštěvníci amerických filmů) ten slaví snad každý. (Já ne, nejsou k mání dýně a navíc - co s vydlabanou dýní s vestavěnou svíčkou ve věžáku? [;>)
Ale vzpomínám na jiný úkaz: Za našich mladých let naděloval 6. prosince dárečky za okno Mikuláš. A i v naší téměř ateistické rodině všichni věděli, že Mikuláš byl za dávných časů biskup, který tak dával chudým nevěstám věno, aby se mohly vdát. Za to rodinné povědomí patrně může moje milovaná polská babča - jediná opravdu věřící osoba. Naše děti už byly "masírovány" tím, že 6. prosince přináší dárky "Děduška maróz, jolku nám priňós" bez ohledu na to, že v CCCP týž fousatý dědek, tak zoufale podobný Mikulášovi prováděl dobročinnost o něco později, na Nový rok - čili vlastně na vlivem rozdílných kalendářů posunuté Vánoce.
Mikuláše jsme už málem definitivně ztratili, když ze západu dorazil nový dobroděj - Santa Claus. Zase fousatý stařík v červeném kabátku - a v našich zemích se vrhal do konání dobra opět 6. prosince.
Protože 24. prosinec měl, má a bude mít v Česku propachtovaný Ježíšek. Obvykle vypadá jako prdelatý barokní andělíček v krátké košilce, takže mu ty půlky čouhají z pod košilky ven. A má malá křídélka, asi tak velká jak menší kachna - protože jak jinak by se mohl dostat do zamčeného pokoje v 5. patře činžáku? Takže možná ten "origoš" český Ježíšek, kterého si nikdo z dětí nespojuje s tím utrápeným pánem s trnovou korunou na hlavě, jak tak divně rozpřahuje ruce jakoby křičel "Hurá!" a který na tom svém divném nářadí visí nejen v kostelích, ale i před nimi, ba někdy i v lese, je jedním z mála národních symbolů, které vydržely. Zatím.
Ale abych nezapomněl - ještě tu je dvouocasý lev. Něco tak divokého a vznešeného se podle mě pro Hobity z Kotlinky příliš nehodí. Ale je tradiční symbol. A třeba na jeho sílu ještě někdy dojde. [;>)
P.S.: Za pár týdnů tu máme Vánoce. Provident zase bude mít žně.
Tak, souzi. Oslava keltské části našich genů. Další z našich Velkých porážek (JdC), pak Ježíšek a rozhodný nakročený Český lev. To-je-vono. A oslava rozehnání studentů, zavedených agenty do jícnu připravených VB. A pak oslava odchodu a vyhnání Němců (ne nacistů, to bylo pár %) od nás, ovšem armádou, co nás pak zas obsadila, protože to už zas nebylo osvobození. A posunutá o den, neb to tak majú inde a to sa mosí a pokluzené. A oslava dvou řeckých diplomatů, co na příkaz svého císaře šli holt k severní odnoži té slovanské verbeže, které bylo zázemí Soluně plné, zpřístupnit díky znalosti jazyka, co to vlastně ti iroskotští misionáři kážou, neb to bude pro Byzanc dobré, a bylo. Vzápětí vtrhli Magyarok a bylo, a v celých dalších dějinách po východní liturgii u nás (naštěstí) skoro neštěkl pes. A na to těsně navazuje oslava (?) zvířeckého upálení reformátora církve obecné katholické zaživa. Jo a výročí přibití knížete této země zjednanci jeho bráchy (?) k vratům kostela. Kromě poslušných věřících CŘK není zcela jasné proč. Je to totiž zcela nelogické. Buď vedl zemi zoufalým směrem a pak to bylo dobré, nebo byl nejlepší a pak nemůžem slavit husou a vínem jeho smrt. Tož tak. Číst to už po sobě nebudu, to tak eště.
Marx a Engels, otcové nového učení, co zamořilo přes století evropské a nejen evropské dějiny, byli husní nacionalisti, rasisti a antisemiti a taky vycházeli z Du contrat social toho švýcarského osviceného pomatence Rousseaua.
Vzpomeňte na ně s pietou, když už jste u těch lampionků a Aurory.
Ďjó, chléb a hry. A když není chleba, tak aspoň ty hry.
Kdy je Svatého Marxe a Engelse? Nějak se mi to vykouřilo z hlavy, to duo myslitelů...
Šamane, já kdysi taky patřil k "podpalovačům". Tady, na dálném východě/v ocelovém srdci se to řešilo v těch časech benzinem do zapalovačů. Takové ty malinkaté bombičky na jedno naplnění. Pamatujete je ještě? Tak to se vzal špendlík, bombička se propíchla a pak bylo třeba (hlavně nenápadně) stříknout obsah do lampiónu třídního šprta, mazánka či synka některého papaláše. Nikdy ale toho nejvyššího (syn tehdejšího krajského tajemníka Mamuly totiž chodil s námi do třídy a patřil k podpalovačům). Dodnes je mi záhadou, že nikdo neutrpěl popáleniny... Zkusit to dnes můj synek (je zrovna v podobném věku), asi bych ho přizabil.
To STK:
a kdy má svůj den EU? Neměli bychom to taky slavit (dokud je ještě co)? 8-D
Jiný Honzo,
my jsme plnili "Benzínovým čističem skvrn" takové ty "citrónky", ve kterých se dala koupit naředěná kyselina citronová. Někdy tam byl přítomen i vitamín C (prý).
A taky se nikdy nikomu nic nestalo. Teda až na poznámky v žákovských knížkách a následné výprasky doma. Naši rodiče ještě ctili institut učitele - i když o učitelích samých už moc iluzí neměli.
Když do školy chodil můj kluk (*1975), velice jsem ocenil jejich učitelku na II. stupni, která se vyhýbala politice jak jen mohla. Takže neměl ten rozpor "doma jinak, ve škole jinak" příliš silný.
Krásné, krásné a to třetí.....Také jsem kreslil Lenina, mám a měl jsem nadání technického kreslení, no dopadl jako Frankenštajn , pak už jsem směl jen Auroru, ho.Šproty výhradně Baltické, Severomořské pramálo páchnou.
čest v šest!
Informace, jak je to s tím antisemitismem Marxe a Engelse? To jako Engels neměl rád Židy vyjma Marxe, nebo Marx nenáviděl Židy včetně sebe?
(Nebo mám poprosit o odpověď odborníka - antisemitského obuvníka?)
Mimochodem, každoročně je ve Stromovce na Martina lampionový průvod pro rodiče a děti.
STK, že by ten benzín byl ostravská specialita? Ty citrónky jsme ale nepoužívali, byly moc nápadné. Bombičky se líp schovávaly. A ten výprask po dopadení, tak ten patřil k věci. Dodnes si myslím, že umírněná podoba fyzických trestů vychovává líp než dnešní psychoteror nebo nevýchova.
Jojo, ještě že povinné svátky cizích mocností už nemusíme slavit. Místo toho slaví dětičky pod dohledem paní učitelek tradiční, český, tak dlouho potlačovaný helouvín. Konečně, konečně! jsme se dočkali.
P.S. Pane Kovanici, ve slově "panna" se píšou dvě n. Věřím, že jde o pouhý překlep.
Jéžíšmarjá, panna, samo, překlep, či nedoklep, dík. Kdyby byla Marie soudružka, tak se mi to nestalo.
\ :-)
Žibřide,
přečetla jsem si včera článek pana Vlka na Psu, kde hovoří mimo jiné o velkoněmeckém nacionalismu Marxe, o jeho negativním hodnocení Slovanů jako nehistorických a zaostalých národů, což mi nebyla věc docela neznámá, četla jsem o tom už v knize anglického historika B. Lewise o revoluci 1848 r., ale tam to byl jen letmý odkaz. Podívala jsem se ze zvědavosti na web a tam se přede mnou otevřela skutečně ohromující řada stránek o Marxovi a Engelsovi, kde se na základě jejich díla a hlavně soukromé korespondence vyjevuje jejich nacionalismus, rasismus a antisemitismus. Jak může někdo považovat za revolucionáře podobné kreatůry zpátečnictví a tmářství?
Oni ani marxisti nemohou Marxovu aversi proti židům popírat a tak okolo toho problému chodí jako pes kolem horké kaše. Marx prý kritizoval judaismus, který nahradil židům víru v pravého boha mamonem a že je třeba společnost a židy od judaismu osvobodit. (Poslední odkaz)
("Non è più il dio metafisico che fa da ponte tra quel che si è e quel che si vorrebbe essere; ora il mediatore è il denaro, potere sempre estraneo all'uomo. Dunque "l'emancipazione sociale dell'ebreo [come individuo religioso] è l'emancipazione della società [civile] dal giudaismo [cioè dal dominio del denaro]"(p. 88)).
U všech odkazů jsem smazala úvodní http. A to je jen pár článků na ukázku.
://jonjayray.tripod.com/engels.html
Engels o Slovanech
://marxwords.blogspot.com/
Marx and friends in their own words
://www.informazionecorretta.it/main.php?mediaId=999930&sez=120&id=41090
"Marx e il suo odio antiebraico".
://www.osservatorioantisemitismo.it/Scheda_del_documento.asp?docid=3087&n_macro=2&idmacro=1&idtipo=60
Antisemitismo di sinistra ? Non ci sembra una novità
://www.homolaicus.com/teorici/marx/questione_ebraica.htm
LA QUESTIONE EBRAICA
(Ed. Riuniti, Roma 1974)
Napsala jste to dobře, informace...Marx patřil skutečně ke spupině židovských antisemitů, konvertoval k luteránství a vztah Lutera k Židům byl velmi negativní. Stačí si pročíst knihu Gegen Juden und ihre Lugen (?) nějak tak česky Proti Židům a jejich lžím...Marx řekl, že záhuba křesťanství nastane, když se křesťanství judaizuje...
Netušila jsem, že se v Česku pořádají též lampiónové průvody na sv. Martina.
Ten obyčej se pěstuje ve Francii, Holandsku, Německu a Rakousku. V Alsasku nosily původně děti laterny z vydlabaných řep. Keltské dědictví? Pěstování řepy je v Evropě každopádně starší než kultivace dýně, která pochází z Ameriky.
K sv. Martinu se též vážou různé dobroty, které souvisí s ukončením hospodářského roku, sklizní, vinobraním a zabíjačkami.
Kopretině a všem ke Karl Heinrichu Marxovi: Narodil se v rodině, jejíž otec už konvertoval k luteránství. Starý Marx tak učinil někdy v letech 1816/17. Luteránství bylo státní náboženství a jinak by nemohl nadále vykonávat práci advokáta. Mladý Marx, který se narodil 5.5. 1918 v Trevíru v Prusku, nemohl tedy mít židovské vyznání. Ani ritus. Nemohl tedy nikam konvertovat! Pokřtěn - bez konverze - byl ve svých šesti letech.
Jeho antisemitismus a protislovanské zaměření tedy nevycházejí ze židovství - ale z prušáctví! Prosím všechny vlastence, aby to už jednou vzali na vědomí: Marx byl Prušákem, občan státu, kde bylo luteránství státním náboženstvím! Jako Prušákovi mu samozřejmě vadily jeho židovské geny, se kterými nemohl nic dělat, takže se stal tuplovaným antisemitou.
K citrónkům Jiný Honzo:
To byl právě ten fór. Žák měl u sebe citrónky dva. V jednom měl benzín, v druhém kyselinu citronovou, kterou jakoby pocucával (proti nachlazení.)
Byv přistižen při podpalování, dal ke kontrole vyučujícímu pochopitelně ten druhý citrónek s kyselinou. Učitel si pak v té tmě pak připadal jako pako. [;>))
Šamane,
já nepíšu, že žid Marx, autor "nejpokrokovější" vědecké teorie nenáviděl židy, ale píšu, že autor "nejpokrokovější" vědecké teorie byl velkoněmecký nacionalista, rasista a antisemita, plný nenávisti a s pochybenými názory a znalostmi o společnosti.
V tom je jakýsi rozdíl.
Soudruzi a soudružky! Právě jsem se vráátil... ale ne z Hradu. Z krásného renesančního domu na náměstí v Kroměříži - z celodenní konference Židé a Morava. Parááda. Tak si představuju krásně strávený den (beznadějný případ, že). Akorát unavený a ospalý a nemožný jak sviňa.
A Honzo, ono je co slavit - ? Myslím u Unie?
A k antisemitismu u Židů, tím spíš u inteligentních, vzdělaných, významných a vlivných, je nutno přistupovat zcela zásadně zcela jinak než k "normálnímu". Je to z e v n i t ř . Ano, byl, c h t ě l být Němcem, chcete-li Prušákem - a poturčenec horší Turka. Hebrejce hebrejsky věřící a praktikující nesnášel, pohrdal jimi, byli pro něj přesně v duchu jeho učení o stupních vývoje všeho něčím překonaným, archaickým, popuzujícím a téměř nepochopitelným.
Ceterum autem podotýkám, že jeho novinové články, šavlovačky atd. jsou úžasné, čtivé, živé, sžíravé a zase svádějící logikou vývodů. Nepropadejte trapnému (pro vás) nesmyslu, že zakladatelé učení, jež se prokázala jako zrůdná či scestná, byli blbové.
Z krásného renesančního domu na kroměřížském náměstí? Z toho, v kterém žil Alexej Čepička?!
Jo tak ono „stačí si pročíst knihu Gegen Juden und ihre Lugen“, a jsme "v obraze" ? No tak to je výtečné, milá Kopretino.
Vy o tom prostě MUSÍTE něco vědět, že ano, neboť jste onu knihu bedlivě pročetla, samozřejmě. A možná i PŘEčetla, že ?
Sice máte pravděpodobně na mysli "Von den Jüden und ihren Lügen", ale to je přece jasné, že si nepamatujete přesný název - při tom množství podobných titulů, jež si pročetla během zevrubného studia problematiky, že ano ?
To starého člověka vážně potěší - pomyšlení, jak pilnou a vzdělanou máme naši mladou krev.
Jen tak dál, milá vzdělaná vlastenko. Studujte a učte - zejména starší generaci. A taky ty nevzdělané emigranty, co by Vás pořád chtěli poučovat, co by Vámi nejraději manipulovali jak příslovečným hadrem na holi.
Vážně, milá Kopretino - nenechejte se poučovat, ani o historii a politice, ani o němčině. Nepotřebujete to - jste roduvěrná Češka. Co Vám není shůry dáno, dá Vám pravidelný styk s naším lidem, co nemáte nastudováno ze školy, to Vám dá dlouholetá pravidelná četba Rudého práva.
Lenin Vás provázej.
Nazdar !
Nikoliv, z domu, který měl 48-53 vélikou naději (čáku, říkalo se krásně), vlastně jistotu, že na něm jednou bude deska - z toho nikoliv.. Muzeum je v jiném.
Vv je více než já povolaný k tomu, vylíčit lítost, že Alexej Veliký tam desku nemá, leč takový Karlík Krylů ano... a byl to v dětsví takový sígr, kdežto Alex snaživý hošík - to jsou paradoxy, to jsou paradoxy (VH, PL)!
Jaképak paradoxy, vážený Jakube S. - to jen jeden z příznaků dnešní zlé doby.
Naši dědiční nepřátelé odstranili z našich měst sochy s.Lenina, sochu s.J.Švermy a marxvíkoho ještě, zato vztyčili sochu W.Churchilla. Taková hanba !
To zas bude práce dát vše do pořádku, až se konečně osvobodíme od multikulti.
Prostě - paradoxní bylo odstranění památníku s.Stalina z Letné, vážený Jakube S.
Vždyť s.Stalin se o naše tehdejší krásné unikulti zasloužil stejně jako s.Lenin; a my jsme se mu takto odvděčili.
Ach jo.
Tak, Jakube. Tak to u těch odpadlíků bývá. Včera rozesírali komunismem, nyní rozesírají multikulturalismem. Když hrozí, že důsledky z toho plynoucí ponesou spolu s ostatními, rozpomínají se na svůj původ a v náhlém probuzení burcují proti islámu, protože považte už ani ty pro ně tu není bezpečno. Jako by se na tom ve svém multikulti nadšení sami nepodíleli. Jednou za čas se v nich něco probudí, dostanou záchvat coming-outu a heimat splínu, navštíví svoji blízkovýchodní "vlast", za čtrnáct dní jsou rádi zpátky a pokračují ve svém svatém nadšení pro revoluci, světovou revoluci, nový řád, ještě novější řád, humanismus, multikulturalismus, jiný alismus či aktivismus, pokud momentálně neburcují proti islámu. Mám pochopení pro někoho kdo s šábesdeklem nebo pod lajntuchem řádně chodí do templu, žije podle příkazů své víry a hledí si svého. Ale tihle záchvatovití sedící na dvou židlích, jsou pro mě nečitelní.
Hle, návrat ztraceného. Dorazil VV. Jaké byly oslavy ? Vodku popil, jak na celinách vítr duje zhodnotil, zaostalého faráře - popa za vous vykrákal a zahnívající kapitaismus trvdým slovem odsoudil ?
Já jsem četla z Vámi uvedené knihy dost velké útržky, četla jsem ji v našem drahém jazyce českém, německý název knihy jsem jenom letmo zaragistrovala...Ale to tentokrát není podstatné...Česky se titul jmenuje "Proti Židům a a jejich lžím"...Chytat mě za slovíčka, vzdělaný soudruh ví, o čem mluví, velký nadčlověk Lenin je mi svědkem...
A VÍTE, že já jsem Gegen Juden... vůbec neměl v ruce? No prosím. Vidíte, v čem máte před mnou náskok? Vidíte. Tak tak...
Nejmenuje, milá Kopretino.
V našem drahém jazyce českém se onen Lutherův spis jmenuje „O Židech a jejich lžích“.
Takže Vaše vyjádření na slovo vzaté odbornice, Vaše hrdá slova vmetená do tváře všem nedoukům by měla vypadat asi takto :
Mně stačí pročíst si pár článků, které potvrzují můj názor, a už je můj názor ještě tvrdší. Ty články musejí být v našem drahém jazyce českém, protože v jiném si moc nepočtu. Pokud je text německy, tak jej maximálně letmo registruji, protože jsem s tím nechutným jazykem skoncovala vteřinu po závěrečné zkoušce. Já přece nepotřebuji nějaké zbytečné vědomosti, ale papír, že jsem dost vzdělaná, abych mohla pracovat v exekutorské kanceláři, abych mohla pomáhat zabavovat majetky nepřizpůsobivých, především Cikánů, kteří nepracují, ale žijí z mých daní. A navíc jsou hnědí jako ti Arabové, ta méněcenná rasa nenávidějící Židy, což jsem si přečetla v česky psaných textech, které potvrzují můj tvrdý názor.
Díky svému vzdělání vím, že jsem pravičák, protože mám ráda Židy a navíc jsem přesvědčena, že každý má právo studovat. Vím taky, že kdo nemá rád Židy a izraelskou politiku, je hnusný levičák. Třeba takový Wall Street Journal, protože jako je můj Bůh pode mnou, WLS je levičácká žumpa, a Henry Ford byl určitě komunista.
Omlouvám se, že Vám radím s českým textem, milá Kopretino. Ale jak vidíte, radím Vám rád a především ZDARMA, jako Vám radívala multikulti Harpyje s texty německými.
Nazdar !
Ale no ták - !
Okomentovat