pondělí 23. ledna 2012
ZASLÁNO: Krást se nemá!
(Autor: STK)
Krást se nemá. Není to pěkné – ani podle křesťanských zásad, ani podle světského práva. (A moje babička to taky říkávala. V tom byla naprosto nekompromisní!) Jenže umlčovat jiné jen proto, že mám tu moc a jejich názor se mi nehodí do krámu rovněž ne.
O čem je řeč? O Válce hackerů, kde hackeři vítězně vybojovali první bitvu. Nebudu tady nic předkládat o ohrožení svobody projevu na internetu, jak to dopadne, ukáže až čas. Jde mi o jinou věc. Věc sice už mnohokrát diskutovanou, ale stále zcela otevřenou. Protože tady jde ani ne tak o imaginární svobodu slova, ale o peníze. Moc peněz. Velké vydavatelské společnosti chtěly v USA prolobovat zákon SOPA, umožňující odpojit od sítě server, odkazující na jiný server, určený k výměně dat. Tedy i dat získaných tzv. nelegálním způsobem. Ripnuté CD audia, DVD, e-books. A to by mohl být klidně i tento blog. Stačilo by, aby tu někdo napsal, jak se dostat na www.uloz to. A nikoho by nezajímalo, že to je třeba video, které jsem natočil o prázdninách. Prostě: jsou tam možná i ripnuté CDA Karla Gotta nebo Ilony Csákové – takže odpojit. Tvrdě se musí na ty zloděje!
Ono je to s těmi "nelegálními kopiemi" tak trošku nalevačku. U audio a videonosičů je legální pořídit si jednu kopii pro vlastní potřebu, pro případ poškození originálu – podmínkou je vlastnit i původní, byť nefunkční nosič i s obalem. Pokud ovšem chci své oblíbence, např. Evu a Vaška, poslouchat v autě nebo na empétrojkovém přehrávači na ulici, už si vlastně pořizuji kopii druhou a tu první bych měl (asi) zničit. Nebo pokud si nahraju něco z rádia či TV – jak je to v tomto případě? Smím udělat kopii? Vznikají tak pochybnosti a absurdity. Zkopírovat si nějaký audio nebo videosoubor je opravdu snadné, zvládají to i pětileté děti, které taktak umějí číst. A velké korporace, vydavatelské domy a organizace na ochranu autorských práv přicházejí o výdělky v řádech stamiliónů dolarů. Přicházejí – nebo to aspoň tvrdí. Při cenách nahrávek a filmů na originálních médiích by to mohla být i pravda. Ale ceny jsou vytažené pomocí "reklamní masáže" do výšin, kde už nemají žádnou oporu v realitě. Takže je hodně lidí, kteří za tu možnost si poslechnout např. Evu a Vaška nebo Madonnu tolik peněz nedají. Ale přece by rádi poslouchali. Takže jim to buď vypálí bohatší kamarád – nebo si to stáhnou od "neznámého kamaráda", který to altruisticky uložil na třeba na Rapidshare. A Eva, Vašek i Madonna tratí – protože si to nekoupil v obchodě. Nemají tantiémy. Tedy tratí hlavně jejich vydavatelsví. Madonna míň, Eva a Vašek víc, protože si CDA vydávají sami. (V DVD se stala poslední dobou změna. Začaly vycházet starší filmy po ochranné době, jen v papírové pošetce – za pár desetikoun. Kdo by se s tím kopíroval! )
S e-books je to podobné. Ty se prodávají na internetu – ale ouha: člověk by si myslel, že když už vydavatel ušetří za papír, tiskárnu, marži velkoobchodu a knihkupce, bude elektronická kniha, která je vlastně nutnou předlohou ke knížce papírové, citelně levnější. Omyl! Přestože vydavateli nehrozí můra všech knikupců – neprodané výtisky, je e-kniha stejně drahá, jak ta papírová. Přičemž náklady na další výtisk – kopii – jsou prakticky nulové. Jeden klik myší.
Výsledkem je, že se e-books kradou rovněž. Hromadně, po stovkách, po tisících. Celé knihovny se tak kradou. A autoři, místo aby měli aspoň malý zisk ze svého díla, nedostanou nic. Zůstává jim slovní uznání (někdy), případně dobré kritiky (taky jen zřídka) – a dobrý pocit. Živit se musí jinak.
Vydavatelé se pochopitelně snaží všemožnými technickými prostředky kopírování zabránit – jenže to je zcela marný boj. Nejdéle prý vydržela ochrana na blu-ray – víc než týden. Ale už za 14 dní byl na netu vyvěšený kompletní deblokační program v pěti řečech. Pro porovnání: tu "naprosto neprolomitelnou ochranu" blue-ray údajně vymýšlely chytré hlavy jeden a půl roku!
Co si o ochranách před kopírováním myslí uživatelé? Zde malá ukázka z diskuzí na toto téma:
- Ochrany proti kopírování jsou nanic. Piráty netrápí a jen donekonečna prudí nás, co si originály kupujeme.
- Je pravdou, že to čím dál tím více vypadá na to, že tyhle "pirátské kopie" nelze potlačit silou a represemi. Všechny snahy o ochranu proti nelegálnímu kopírování dříve nebo později selhaly.
- Šílenství vydavatelů, zdá se, nemá žádné meze. Už jsme si zvykli, že jako slušňáci Dušínové jsme biti, protože si kupujeme CD s uměle vytvořenými vadami, které na půlce přehrávačů nebude fungovat.
- Hudebník: Každý člověk má právo šířit/prodávat svůj produkt libovolným způsobem. Když to dělá někdo bez jeho vědomí, je to prachobyčejná ZLODĚJNA – a nikdo mi to nevymluví.
- Posluchači: Laskavě si uvědomte, že my se asi bez originálních CD obejdeme. Ale vy, producenti hudby, se neobejdete bez nás, takže kdo chce moc – tedy zisky producentů – nemá nic. Cena za CD má být zcela únosná pro daného posluchače, nikoliv že posluchač na CD musí šetřit a rozmýšlet, zda mu koupě nosiče nenaruší rozpočet.
- Podobně je to u filmů. Kdo koupí, kouká 2-3 minuty na nepřeskočitelné upozornění, aby nekradl, na reklamy a další kraviny, kdo ukradne, kouká prostě hned na film.
OSA – Ochranný svaz autorský – rovněž mocně bojuje proti nelegálnímu kopírování. Ale už když se jen podíváte na jeho stránky, pochopíte proč. To je organizace, úřad, který se živí "ochranou" autorů. Za starých "předhyperkorektních" časů, kdy se lumpárna ještě směla nazývat lumpárnou, by se řeklo, že vybírá "výpalné". Chrání autory před "zlým a nepřejícím světem" dokonce i v případě, že si žádnou ochranu nepřejí. Třeba jako písničkář Jaromír Nohavica. Historku, jak se "vymaňoval" z ochrany OSA tu nemohu popsat, to se totiž musí slyšet! Já to naštěstí slyšel.
Ale nenasytnost OSA tím nekončí. Platíme za prázdná média, platíme za diskový porostor, za vypalovací jednotku, za kopírku. Za hranicemi i za jakýkoliv přehrávač čehokoliv. Proč? Protože toto všechno může být použito pro "nelegální kopírování". Platíme předem za "zločin", kterého se možná ani nedopustíme. Připomíná mi to starý vtip o Jozífkovi, který měl zaplatit pokutu za odhalený destilační přístroj, i když žádnou kořalku zrovna nevypaloval. A tak Jožo požádal strážmistra, aby jej raději hned zavřel i za znásilnění. "Ty jsi niekoho znásilnil, Jožo?" podivil se strážmistr. "Nie, ale mám na to prístroj!" Za chvíli bude nebezpečné, když si cestou z koncertu budete pískat melodii, která vás zaujala. Může to zaslechnout "náhodně kolemjdoucí" inspektor OSA a na místě vás zkasíruje a ještě vám napaří 100 % pokuty za neohlášenou veřejnou produkci.
Člověk si maně představuje, jaké to bylo před sto padesáti a více lety. Hudba se opisovala na papír – jiný způsob záznamu nebyl. Vrcholem záznamové techniky byla pianola, flašinet nebo orchestrion. Kolíčky v hracím válci nebo dírky v papírovém pásu. Na texty – tužka a sešitek. Autoři byli většinou rádi, byla to pro ně taková neplacená reklama – až na případy, kdy někdo jiný začal na vydávání nebo interpretaci jejich díla bezpracně bohatnout. Tehdy (1919) založili OSA.
Takže "nesnesitelná lehkost kopírování" versus...
Versus co? Nebo spíše kdo. Piráti (Pirátská strana) k tomu podotýkají toto: Jde jen a jen o peníze. Muzikanti, ti dobří, jsou naštěstí natolik pružní, že místo vydávání CD začnou pořádat koncerty. Nebo věc nabídnou na netu za pár korun. Aspoň poznají, zda mají šanci se v branži uživit. Odměny za jejich práci se dostanou do realističtější relace. Ti, co se uživit nedokážou, to budou muset zkusit v jiném oboru a hudbu si nechat jenom jako koníčka. Objeví se nové, nečekané "hvězdy". Karel Gott už nebude Zlatým slavíkem.
Konec velkých vydavatelských domů se tedy blíží. Lobování pro tento lehce ostudný, protože nebezpečný zákon (SOPA: Skryté Odepření Práv (nejen) Američanům) jim asi na dlouho nepomůže.
Takže se vás, milí štamgasti, ptám: Je nelegální kopírování tak velký zločin? Jsou uložiště dat opravdu chrámy ďáblovy? Ohrožují "protipirátské" zákony suverenitu sítě sítí nebo jde jen o zisky určitých skupin? Je vždycky to, co je legální, rovněž i mravné? A naopak? A co hyperkorektnost? A pozitivní diskriminace Cikánů, muslimů, Portorikánců nebo gayů a leseb? Má se to dít? Je to dobré? Dobré pro koho? Jak dlouho to bude fungovat?
Na mnohé z těch otázek opravdu neznám správnou odpověď. Když si už myslím, že jsem ji konečně našel, říkám si najednou stejně jako mlíkař Tovje v "Šumaři na střeše": "Ovšem na druhou stranu..."
Autor: STK
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
78 komentářů:
Neměla by zde být negativní diskriminace autorů, kterým nakladatelé, vydavatelé a distributoři ponechávají jen drobty, a stahovači nic. Těch autorů, jejichž práce je zdrojem práce a výdělku celých korporací, reklamních agentur a jiných pirátů. A potěšení konzumentům jejich díla. Takový autor by měl být zaplacen, i když je to teplý Cikán z Portorika, modlící se k Alláhovi.
"Výpalné" už přece existuje, to je ta suma, kterou dáte za prázdné CD, abyste si na něm mohli něco vypálit…
\ :-)
Ta záhadná "Madona" - to je něco na způsob "Járy da Cimrmana" ?
No já jenom, že za reprodukce zobrazení tzv.Matky boží OSA poplatky nevybírá.
Většinou.
Zatím.
Snad.
To je překlep, či spíše nedoklep. Opravuji a děkuji.
(Madonna je přijaté jméno jisté pěvice, jinak tento název začali užívat umělci ke znázornění matky Boží, ale autorská práva už vypršela. I v USA, kde se madona píše madonna:)
(Pok
tud ke jménu. Reprodukce mladšího obrazu s tímto názvem bude jistě zpoplatněna.)
K Tovjemu: Princip "Ovšem na druhou stranu..." byl už použit v geometrii. Tímto způsobem byl nalezen zlatý řez. Ovšem musí se vždy přihlížet k už jednou přijatým měřením, principům, zákonům. Protože jinak tomu říkám "odezdikezdismus". Pak je moje odpověď na všechny položené otázky: Vše je správné, pokud je toho přiměřeně, přiměřeně, přiměřeně!!!
Madona není autor, madona je námět. Malíř, sochař atd. by ovšemže OSAe měl platit jak mourovatý!
Mistr rozhodně k tomu něco stěžejního pronesl. Jako ke všemu, že. Jenom to najít či vydedukovat. Až vyjde v mé redakci zásadní práce Car a Cimrman, bude zase další část toho olbřímího díla jasná. Jenže se pak sesypou právníci z dalších dvou-tří zemí.
Je nutno najít jeho ranou stručnou práci Urheberechtsstreitsachen - ein böhmisches Dorf (in drei Bändern), z níž vychází všem právníkům známé tzv. Zimmermannsche Kurzschlusslösung.
Ad Výpalné. Sakra! Já zavedu Kávovné. Taktaktak že jsem nerozlil, kurňa...
Ne, podmínkou není "vlastnit" původní nahrávku. Viz "autorský zákon".
STK, jinak souhlas, myslím si totéž přes kopírák.
Mám rád staré koukatelné filmy. Z posledních třeba "Singing in the Rain". ...."Always dignity...."
Brilantní výkony, hudba, kamera. Doporučuji. Na "Vaší Rouře" jsem našel záznam z tanečnho vystoupení Jiřího Korna se sestrou Tamarou, z roku 1982, předvedli scénu "fiddle". Dost dobří. Sice ne až tak jako originál, ale dobří. Stojí za to porovnat. Daleko lepší než broadwayští epigoni.
V sobotu jsme si pustili "Řeka čaruje". Úchvatné, třebaže černobílé. Na úhlopříčce skoro tří metrů. Obrazovku jsme museli tahat jeřábem...Když jsou filmy ani ne za padesátku, tak se to vyplatí. To byl můj sen. Mít vlastní kino. Vzpomínám na Silvestr v sedmaosmdesátém. Dávali "Kdyby tisíc klarinetů". Byl jsem jediný divák. Prý že hrajou alespoň pro šest. Přikoupil jsem pět lístků a hrálo se. Jen pro mě.
S obrazovkou to byl fór. Obraz projektám z projektoru na zeď. Za málo peněz spousta muziky. Má to omezení, že je třeba promítat ve tmě a chviličku trvá instalace. Doporučuju. Ale stojí to za to. K ozvučení mrňavý Logitech mm28. Naprosto dostačující a přirozené, praktický příklad co dokáže psychoakustika. Jen jak přibývá kvalit techniky, ubývá kvalit nových filmů. A jak jsem šel kolem regálů, neodolal a koupil cédéčko Glenna Millera. Nekupte to za šestadvacet korun. Za ty peníze bych byl líný spustit byť jen vypalovací program.
Zpívání v dešti aji Řeka čaruje jsou absolutní filmy, oba. Viděl jsem oba už v šedesátých. Dobrý vkus - jen to nejlepší atd. - ! A usmál jsem se: - t ř e b a ž e černobílé. Nechci čb filmy vidět obarvené zabarvené, zbarvené, zmrvené. A v prosinci jsem byl s á m v přepychovém kinosále zdejšího nového kultur. a prodej. centra na Můj otec Jiří Voskovec. Zvláštní zážitek. V geometrickém a a akustickém středu měkce vyložené pastelově zbarvené místnosti pro 150 diváků. - A jaký byl JV otec, to nechtějte vědět, pokud to už nevíte. Vyrazí vám to dech jako kdysi mně.
A na Leonardu začíná vrcholit věznění M. Jana v Kostnici. Napínavější, drtivější a zrůdnější vymyšlený příběh neznám.
Božínečku, vážený STK !
Teprve teď jsem si všiml Vaší poznámky v úvodu jinak podnětného článku.
To si opravdu myslíte, že „podle křesťanských zásad“ není pěkné krást ?!
Jak můžete být tak DĚSIVĚ naivní ?!?
Což vážně nevíte, jak křesťani kradli ? Jako straky ! A jejich kněžouři-černoprdelníci jim k tomu žehnali.
Pominu teď pochopitelné zabírání majetku všelijakých těch podřadných ras - černochů, Indiánů, Východoasiatů. Ti opičáci by stejně nedokázali svým majetkem řádně disponovat; tudíž jeho převzetím Euroameričani prostě a dobrovolně na sebe vložili břemeno bílého muže.
Jenže Euroameričani loupili, často s přímým požehnáním černoprdelníků, i majetek nás Západoasiatů ! Slyšel jste někdy o Moravském poli ? Víte vůbec, že celé Rakousko nám patří stejným právem jako např. tzv. Sudety ?!
Jistě ano; a přesto píšete, nepochopitelně naivně, o „křesťanských zásadách“ jako o něčem pozitivním.
Prostě, vážený STK : Přestaňte koketovat s tzv.bohem. Kdyby byl, sám by dbal na dodržování „svých“ zásad - lupičům a násilníkům by ruku zchromil, vyrazil by zuby těch chtivým lvíčatům, jako slizké plže na slunci by je vysušil. A my spravedliví bychom se radovali, nohy bychom si omývali v krvi svévolníků.
Viz tzv. Žalm 58.
Leč žádný tzv.bůh není, soud na Zemi nekoná.
Tudíž my roduvěrní Češi můžeme bez obav humánně odsouvat všechny nepřizpůsobivé, můžeme humánně znárodňovat - až do aleluja.
Čest a Nazdar !
Ach ano - utrpení našeho Jana Husa.
Jeden z nejobludnějších zločinů celého toho zločinného křesťansko-německého spolku.
Jak mstiví jsou ti Němci - za Dekret Kutnohorský upálili nám našeho Jana.
Jak chamtiví jsou ti křesťani - kvůli ušlému zisku z tzv.odpustků zavraždili nám našeho Jana.
Jak proradný byl Zikmund-Liška ryšavá - kvůli ukončení tzv.schizmatu neváhal obětovat život lidového tribuna.
Jak zbabělí byli intelektuálové a Židi, svorně mlčící ke zradě a vraždě našeho Jana, předního bojovníka proti církvi a Němcům.
Málo, ach málo Němců, křesťanů, intelektuálů a Židů zneškodnili husité. Málo, ach pramálo jsme jich zatím konečně vyřešili my, my děti a vnuci Leninovi a Gottwaldovi.
Vyrovnají účet naši synové či vnuci ?
Cepy a sudlice v muzeích čekají, samopaly ve zbrojních skladech. Vozová hradba našich dnů - slavné ruské tanky - již roky čeká, o krvavých řekách, o berlínské, pařížské dlažbě sní.
Ne - dokud poslední „svatostánek“ krvavých křesťanů na museum, sklad, stavební suť přeměněn nebude, tak nesmíme stanout; tak náš úkol potrvá.
Již nikdy Lipany, již nikdy Listopad !
K tomu nám dopomáhej Bůh...
Pro Schumachera:
Ad povinnost vlastnit originál nosiče: V zákoně to není, ale před několika málo lety proběhla naší Kotlinkou zpráva, jak na čísi udání nalítla policie do bytu jednoho sběratele. Měl tam několik tisíc CD - protože sběratel. Ti nikdy nejsou normální. Vše řádně zakoupené, vše pro jistotu ve dvou instancích: v originále a v přepálené kopii. Bo sběratel. Polici to ovšem přivedlo k názoru (který jim, myslím, někdo podhodil), že pán s CD kšeftuje, celou sbírku zabavili a pána, hornického důchodce zavřeli do vyšetřovací vazby. A jak se z ní snadno dostávají ven vrazi a zloději velkého formátu, tak tentokrát nic. Jeho žena několik týdnů plakala po příbuzných, než ji někdo rozumný předplatil dobrého právníka. A ten pána po několika málo dnech dostal z lochu. Dalšího půl roku ovšem trvalo, než dostal svou sbírku zpět - a ještě nebyla kompletní. Nejvzácnější originály byly fuč. V té kauze hrálo hlavní roli to, že pán měl (naštěstí) schované originální obaly. To ho zachránilo. CD už ale nesbírá - zdá se mu, že to je příliš nebezpečný koníček. Takže se omlouvám, v zákoně to opravdu není, ale výklad, jak vidět, může být různý. Tu mylnou informaci jsem vzal z téhle kauzy.
===
Další věc: TV poplatek se platí v podniku za každý přístroj, který je schopen přijímat pozemní vysílání TV. Tedy i za přístavek k monitoru nebo za TV kartu v počítači. Platí se i za aparáty, které nejsou připojené a leží zabalené ve skladě. Protože je to přístroj, který je schopen...
Když skončilo analogové vysílání, navrhl jsem ekonomické náměstkyni, aby náš právník přezkoumal, zda musíme i nadále platit poplatky za cca 60 TVP, které jsou v našem Ústavu instalovány jako monitory, neboť už nejsou schopny bez dalšího zařízení signál státní TV přijímat. Právník zjistil, že platný právní názor je ovšem tento: https://tvp.ceskatelevize.cz/poplatky/faq.php?id=25
Takže platíme dál. Státními penězi státní televizi, jsme totiž příspěvková organizace.
Navíc: OSA chce vybírat autorské poplatky za ty TVP, které jsou umístěny ve veřejně přístupných prostorách a to je 3/4 všech aparátů. Že se tam pouští výhradně signál, který si sami vyrábíme po interpretační i technické stránce je nezajímá. (Autorské poplatky za to, že nějaké dílo "veřejně produkujeme" pochopitelně platíme.) Jsemzvědav, kdy na nás nalítnou, že si děláme bezpečnostní záznamy všech představení a zkoušek. Oni už na ten případ něco vymyslí.
Ech, Dubínuška...
Pozn.: DVD a CD, které produkujeme nemají žádné ochranné prvky. Není takový způsob kódování, který by neměl odpovídající prostředek k prolomení. Teď právě lámu jedné spřátelené státní instituci VHS kazety, protože už nemají VHS playery a potřebují obsah kazet jako učební pomůcku mít na DVD. Firma, která kazety před lety natočila už neexistuje, její práva má nějaké muzeum - ale to nemá ty natočené materiály. Ty si koupila před lety ona spřátelená instituce. Takže celé odpoledne porušuji zákon - není jiné cesty.
Ty zákony jsou ... éééch!
To mě dostalo. S tím sběratelem-důchodcem. Sdělil bych to za sebe synovi, jaký bude jeho názor - ? On ovšem tyhle věci nedělá. Ale stejně. To se nesmí dít.
Jsme přece v zemi Franze Kafky, Jardy Haška, Ivana Vyskočila, Vaklafa Chávla... noumálka!
Pro Vlastimila Většího, Vlastence nikoliv nejmenšího:
Za Madonnu (Madonu) můžu já.) Bylo tam původně "dvojité n", ale jaksi se mi tam nezdálo tak jsem ho vymazal. A chudáka Šamana, dobrovolného korektora jsem tím zmátl. Ale Pravda vítězí - je Vaše, Vlastimile. Ostatně konečně - jako obvykle. [;>))
Já vycházím ze základních pouček. A křesťané tam maji "Nepokradeš!" - je to bod 7. onoho slavného Desatera. Takže nepochybuji. Zda se dodržuje nebo ne je další věc. Dokonce si myslím, že kdybych dal o tom hlasovat v některých částech města Varnsdorfu nebo i Tanwaldu*, byl by tento bod většinově prohlášen za rasistický.
Film Diaspora os muslimské televize Al Manar. Stojí za s(z)hlédnutí
http://www.youtube.com/watch?v=53CHUjVWljU&feature=related
Co na to antisemitská levice? Vůbec nic.
Jakubovi a Šamanovi:
Když oni ti právníci jenom vykládají zákony. Zákony dělají zákonodárci - a to jsou lidé omylní, chybující a - podplatitelní. (Ba i ti právníci.[;>(
Tohle je jedno z mých obrovských neřešitelných dilemat: Zásadní rozdíl mezi právem a spravedlností.
Strašné téma! Doporučuji ho začínat jen s lahví dobré vodky na stole. Nebo se dvěma. Nebo nejlépe nezačínat vůbec.
Máte pravdu, vážený STK.
Až dokončíme očistu našeho tisíciletého města, Němci-prašivci přejmenovaného na Tanvald, až jej zbavíme nepřizpůsobivých*), až jej přejmenujeme na Televizní Město, tak se v něm krást nebude.
Jen se bude chvíli znárodňovat dle Dekretů prezidenta republiky resp. zákonů naší vlasti.
A pak už se bude tančit všude !
---------------------------------------------------------------------------------
*) VŠECH nepřizpůsobivých, nejen Němců a Cikánů, ale i křesťanů, homosexuálů a jiných úchylů (to aby mě nikdo nepodezříval z rasismu).
Jasně!
Strážná ves i Jedlový les!
Dva přípodoteky:
1. Francouzští vynálezci fotografie, Daguerre a Nipece předali svůj vynález za doživotní rentu. Nipece sám nějaký majetek měl a poměrně brzy zemřel. Daguerre měl problémy s rentou, údajně nižší než náklady na vydržování jedné opice v pařížské ZOO, vyjít. Spojil se proto s jedním výrobcem daguerrotypických komor. Spolu pak prodávali komory vlastnoručně podepsané panem vynálezcem, pochopitelně za vyšší cenu, než stejný nepodepsaný výrobek, a ze svého podílu na tomto cenovém rozdílu už vynálezce vyžil docela dobře.
IMHO tohle je +- cesta pro umělce - vedle živých vystoupení prodej originálně podepsaných nosičů, bookletů apod. Pochopitelně, lidi, co stojí za OSA, z této představy jímá hrůza, protože toky financí by šly zcela mimo vydavatele.
2. "Majitelé autorských práv" nejsou prakticky nikdy totožní se samotnými tvůrci. V případě hudby se jakýkoli projekt automaticky a ze zákona stává "majetkem OSA" a ani autor hudby, autor textu nebo interpret (ani v případě, když jsou tyto funkce sloučeny do jedné fyzické osoby) nemohou s výsledkem své práce volně nakládat (respektive vymanit se lze, ale za cenu neskutečných právních tahanic, jak zmiňuje Šaman). V případě filmů jsou to především ti, co film financovali (a přitom si přišli na své, pokud bychom to porovnali s běžnou komerční půjčkou, ze vstupného).
Faktem je, že oběma těmto skupinám zvoní hrana, protože technické prostředky se zdokonalují a např. technika srovnatelná s tou, jakou byla natočena klasická alba (třeba Beatles) je dnes doslova za pár tisícovek (a ještě digitální). Drasticky i klesají náklady na natáčení filmů. Objevují se fan filmy (mnohdy v pozoruhodně dobré kvalitě - viz např. český "Metrénský incident"), dokonce už existuje film natočený fotoaparátem Nokia, existují i projekty kolektivní výroby animovaných filmů na síti (viz např. "Elefant dream", vyrobený pomocí Blenderu kolektivem autorů na síti). Takže velmi brzy nastane situace, kdy drahá studia a značné finanční částky k jejich pronájmu a provozu, nebudou zapotřebí a tento vejvar skončí (pokud si zase neudělají nějaký "znárodňovací" zákon, že vše natočené patří nějaké samozvané organizaci producentů).
I u těch knih bych si dokázal představit model, že bych své knihy prodával sám přes svůj web. Jediné, co tomu brání, jsou poměrně značné poplatky za bankovní převody (budu-li prodávat tak, abych dostal padesátku za kus, budou bankovní převody stát skoro jednou tolik).
Jinak skutečnost, že hudba "patří" ze zákona OSA a filmy "patří" jakýmsi pochybným majitelům autorských práv, je dobrý argument proti vypískávání, že "piráti chtějí komunisticky znárodňovat". Houby, naopak proti komunistickým znárodňovatelům typu OSA bojují.
Racionální a přitom spravedlivý systém odměňování autorů (a vůbec VŠECH umělců) existuje.
Tudíž nemusíte týrat své tvůrčí mozky, drazí vlastenci.
Ten systém fungoval spolehlivě desítky let; a není důvod, proč by nemohl fungovat další desítky (či stovky) let.
Ano, za našeho slovanského společenského systému byli tvůrci všech uměleckých děl řádně zaopatřeni naší společností. Žádný opravdový umělec netrpěl nouzí, nemusel se ponižovat před buržujem kvůli holému živobytí.
Na druhou stranu neměly tzv.hvězdy nemravné příjmy, které tak pobuřují lid kapitalistických zemí. I tak dostávali někteří naši umělci od naší společnosti spoustu peněz, aniž by jí za to byli vděční. Nu, většina z nich po listopadovém převratu zaplakala.
Pozdě bycha honiti, zpěváčci, fidlalové, škrabálci; nevážili jste si výdobytků naší společnosti = už vám je podruhé nedáme. Po našem opětovném vítězství nad Euroamerikou, multikulti a globálnem půjdete mezi lid, do poctivé práce.
Čest !
Rozdíl mezi právem a spravedlností... jedna z věcí, co překvapí či šokují či pobouří citlivé jelimánky hned po příchodu na práva. A úplně nejpozději, když nastoupí k soudu. A tam to prostě musí akceptovat, jinak se zblázní nebo bleskově vyhoří a je. Jedna přítelkyně mé paní musela v zájmu zachování duševní integrity přejít od občanského práva k trestnímu. Musela zkratkově rozhodovat o přidělování dětí, rozvodech atd. - přestala večer usínat abyla zralá na psychinu.
STK,
moc zajímavý šlánek a poučný. Já v těchto věcech žádné zkušenosti nemám, jen vnuk handluje s kamarády všechno možné. Musím ho napomenout.
Alespoň se tu poučím.
U hvězd je to opravdu tak, jak nám to tu předestírá Větší V. Systém nabídky a poptávky - respektive systém promyšleného psychického nátlaku na konzumenta - hra "na star", kdy má umělec od produkční společnosti půjčenou nejen rezidenci v Hollywoodu a auto, ale snad i "partnera do postele" a slipy s monogramem. Protože celá věc "ujela" do obrovských částek a stala se pro spotřebitelem už luxusem - na druhé straně technika je už tak dokonalá, že kopie např. CDA může být "do jediného bitu" shodná s originálem - vede lidi ke "kradení". Tak jak píše Pergill, tak jak říká a koná Jarek Nohavica: záznamy veškerého druhu považovat jen za promotion a živit se tím, co se napodobit nedá. Když se tak ad tím zamyslím, je to snad jediný důvod, proč ještě existuje divadlo. A proč není příliš úspěšný projekt s HDTV přenosem z velkých operních domů do speciálních kin. Dá se totiž říct: Co se dá přenést, dá se i zaznamenat. Co se dá zaznamenat, dá se i namnožit. Není to originál.
Mám-li mluvit za sebe: raději si dám jednu živou operu v Drážďanech, než deset přenosů z milánské Scaly v Ostravě - Zábřehu.
Inu, vážený Jakube S., na psychické problémy oné soudkyně je snadná pomoc : Ať se radí se zdrojem vší morálky a psychické síly.
Ano, ať se denně obrací pro radu a pomoc k Věčně Živému Leninovi.
Pak bude opět soudit jedna radost.
Čest a Nazdar !
Jsem nucen upřesnit nepochybně autentickou zkušenost s divadlem/přenosem z Dálného severu:
(A teď vidím, že ke svému ohromení - mé děcka by nevěřily - budu lokálním patriotem, hrdým... to jsou paradoxy - co?!) Zdejší divadlo s obrovským jevištěm i hledištěm je skoro pořád vyprodáno, hostující vždy měsíc předem, rozhodně vždy nad 50 %, dvě další scény, + Malá scéna, dodávající bezvadné mladé i profíkům; a přenosy zde jsou ve Velkém kině, před válkou největším a nejmodernějším biografu u nás (původně 2000 míst, nyní tuším 1200) - často vyprodáno... myslím většinou. Tož tak, mes amis.
A to to tu bylo vyhlášené nekulturní barbarské hektické pouze vyrábějící cosi - eště před padesáti lety.... a v podstatě eště dvaceti. Nový bílofialový koncertní sál od pí. Jiřičné bývá vždy vyprodán, a koncerty blues a pěveckých sdružení v kostelích (ano! Už tu jsou dva!!) to samé...
Rozdíl mezi právem a spravedlností... není, nelze odečístst nic od ničeho a na opak.
čest v šest!
Sancta simplicitas (nad tím nebádejte, to máte jedno, co to je) - vůbec nechápete, prosím, ve vlastním zájmu se nevyjadřujte k něčemu, k čemu už spousta výborných mozků spoustu prací napsala. O čem se učí na VŠ.
Na opak se píše dohromady - už na druhé stupni ZŠ hrubka jak hrom. No nic. Pámbů s váma.
V 18.10 na ČRo2 (Praha) další šílený případ pana Mottla - o dvojité bestiální vraždě u Šluknova. Vrah - cigán - byl brzo před soudem, ale puštěn a léta chodil mezi lidma a byl hvězdou TV v disk. pořadech o rasízmu v 90.letech. Až po letech se podařilo ho (stejně ovšem za nezájmu médií) odsoudit. Nevím, jaká je budousnost klidných víkendů a dovolených na chalupě, co tam má rodina mé cerky.
Tak jest, Jakube:To je hlavní problém dneška. Novinářské "hvězdy" se pídí stále po nových kauzách - a dořešení staré kauzy (aspoň do té míry, jak je zvykem v pohádkách: "A byla svatba...), už nikoho nezajímá. Lidé tak mají pocit nedokončenosti čehokoliv. Kdo se třeba dneska zabývá novoročním incidentem v Tanvaldu? Povrchnost úplně ve všem. Myslím, že kdyby se mezi námi zítra objevil pravý Kristus, zajímalo by to média nejdéle týden. A proč se tak stalo by "řešilo" nanejvýš po takových hospodách, jako je tahle.
STK, když je vůl policajt, neměl by být vůl státní zástupce. Něco o tom případu vím. Tohle bych těm blbům dal vyžrat do dna. Platit za nenainstalované přístroje ve skladu, dokonce zabalené, je nesmysl. Stejně za přístroje nezpůsobilé přijímat signál, kterým je aktuálně šířen program ČT, to znamená digitální, když analog je vypnutý. Přístroj bez způsobilé vsupní jednotky je monitor. Platit za něj je stejné jako platit za monitor k počítači nebo projektor. Přijde-li někdo s požadavkem platit, vyrazit s ním dveře. Na to nemusí být bůhví jak extra právník. Jestliže platéte, je to tím, že ten kdo tohle má na starosti je blbej, línej nebo předposranej. Platit je asi pohodlnější. Optimálně viz přechodová komora č. 3....
OSU s požadavkem placení za vlastní produkci rovněž vyrazit. Ať se domáhají soudně, nebo ještě lépe, ať podají trestní oznámení pro porušování autorských práv. Budou se divit. Škoda, že nemám všeobecný hudební talent. Spáchal bych nějakou produkci a pak si ty blby vychutnal. Škoda, že není podobný ochranný svaz fotografický, třeba Dilia by mohla rozšířit své působení. Požadovat poplatky za veřejné použití jakékoli fotky. To už bych začal vyrábět semtex.
A vážně, všechny tyhle parazity je nutno vzít pod krkem nejkratčeji jak to jde. Kam strčí prstíky, už je ven nedostanete. Tak pěkně přirazit o futro.
Z cizího krev neteče! - to je heslo dne v našem Ústavu od poslední výměny ředitele, příteli Schumachere. Takže platí a.) b.) i c). Je mi z toho smutno, ale nedokážu to změnit.
Protože až se někdo na náš Ústav nas...hněvá, začnou v rámci úsporných opatření nejdříve vyhazovat "prdůchy". Neprodlouží jim smlouvu. A já si budu muset hledat něco jiného - podobného někde jinde neb doma bych se asi užral nudou. Zatím "nová krev" v Ústavu "pročistila" umělecké soubory, staré a opotřebené poslala do penze a do pryč a najímá levné lidi z ulice i odjinud. Uspořádat představení je často problém - ne všichni mají v daný termín čas. Ne všem se vyplatí hostovat v takové pr..li, jako je Ostrava. Takže odpadají představení, což ale tak moc nevadí, protože návštěvnost pořád klesá. Vytrvale prodáváme vstupenky pod cenou (60.-), ale nezdá se, že by to nějak pomáhalo. Za leden byly v jedné budově odehrány 2 (slovy: dvě) činohry. Normální stav býval 12-15 ks. Atd., atp.
Ale zato máme snad dvojnásobek mladých hezkých a voňavých úřednic a úředníků ve vypasovaných džínách, ve kterých je všechno dobře orýsováno. Škoda, že je diváci nevidí. Možná by i přišli. Někteří.
P.S.: Víte, jak se dělá návštěvnost? Udělá se akce ve foyer (benefice, besídka s ukázkami atd.) a dá se tam jenom 50 židlí. Když přijde 50 ldí (to se dá snadno zařídit, nikdo přece netvrdí, že to musí být lidé mimo Ústav, tak je 100%-ní návštěvnost. Docela to vylepší celkovou bilanci.
Nebudu tady raději prudit s poznatky z "Říše konce". Prostě hnus, velebnosti.
Já žasnu.
A za 60 Kč?! U nás pod 120 nic, většinou o hodně víc.
Inu, normálně stojí lístky v rozmezí 280.- (činohra někde vzadu) po 530.- (premiéra opery vpředu). Těch 60.- je křeč, když se neprodá dost lístků. Příliš to nepomáhá.
Ostatní info na www.ndm.cz
to STK:
> Kdo se třeba dneska zabývá
> novoročním incidentem v Tanvaldu?
Třeba DSSS a deklaruje to jako součást tažení k podzimním volbám do krajů, eventuálně předčasným volbám. Budiž její případný zisk přičten k tíži všem, kdo vás nutí položit si citovanou otázku.
Jen malá oprava, Šamane. U audio i videonosičů si můžete pořídit PRO SEBE LIBOVOLNÝ počet kopií a to i BEZ (sic!) vlastnictví originálu.
Můžete si tak například nahrát píseň vysílanou v radiu nebo televizní pořad.
Autorský zákon nijak neomezuje počet kopií pro osobní potřebu ani to, odkud kopírujete.
Vyjímkou jsou pouze počítačové programy a databáze a také nemůžete "zkopírovat" architektonické dílo stavbou. Ale výkresy si ofotit můžete...
Aspergille! Poslední věta - přesný, tristní, dokonalý závěr. Ano. Člověk by bučel zoufalstvím. A má cerka se zetěm pomalu dělají kříž nad osudem jejich nádherné velké chalupy po Němcích (krásně s nimi vycházejí!) t a m . . .
Novoročním napadením seniora v Tanvaldu se zabývá policie a státní zástupce. Už bylo rozhodnuto, že se šlo o nutnou sebeobranu. Orgány teď vymýšlejí, jak moc nutnou, a snaží se o kauze moc nemluvit - dle mě ji tlumí, aby mohli důchodce osvobodit či mu dát malou podmínku. Evidentně zabil. Evidentně v sebeobraně.
Jeden útočník je mrtvej, takže nemůže být stíhán, jeden byl raněn a "nic si nepamatuje", chytrý to hoch! Takže ten zlý čin se hodí na hrb jen tomu mrtvýmu a bude.
Ten pán bydlí přes ulici oné rodině. Pravděpodobně má pistoli stále odjištěnou.
STK, a jak to bude s novou konkurencí, co se rozjíždí ve vítlovickéých železárnách? Jaký budou mít repertoár a jaký ansámbl? Bude to jen prostor pro zájezdová divadla, nebo pouze koncertní hala?
\ :-)
S těmi právy je to takové složité. Na jedné straně tu máme takové ty naivní bytůstky, které bůh ví proč musí být free (tedy jednat dle momentálních popudů a nenechat se se příliš omezovat nějakými konvencemi), musí být cool, tedy být oděni nějak, či vlastnit cosi, co jim uvnitř stáda podobně "postižených" zajistí aspoň takové postavení, kdy nebudou příliš vybočovat z řady, no a musí být in, tedy sdílet určité názory, postoje a zážitky, třeba hudební a filmové s ostatními, podobně postiženými. Ve zkratce se tomu nešťastnému stvoření říká frikulín.
Na druhé straně tu máme ony producenty a další, kteří vlastní autorská práva k tomu či onomu více či méně a většinou spíš méně zdařilému dílu či dílku. Ti se an tom samozřejmě snaží trhnout co to jde. Nejvděčnější cílovou skupinou pro ně bývají oni ti frikulínci. Asi proto, že se s nimi dobře manipuluje, neb jsou dost stádní. Také slouží jako dobrý paklíč ke šrajtoflím svých předků, předek v touze po klidu mnohdy prostě těch několik set "vyklopí", někdy ne, ale to není tak
časté, ale někdy prostě nemá a je to.
Na straně těch vlastníků dost dobře nechápu, několik věcí, proč ty filmy v těch kinech musí být tak předražené? Opravdu musí každý pitomec vlastnit letadlo, jachtu a ostrov a zatěžovat několik desítek lidí tou jeho nanicovatou existencí? Kdyby se paňácové trošku uskromnili, což oni nechtějí, nemuselo by to všechno být tak předražené.
Na straně těch frikulínků nechápu, proč nezapojí mozečky a úžasné technologie jako interfernet tak, že by se domluvili, že chodit na filmy, kde je vstupné dražší než 75,- Kč za film a osobu je vlastně blbost a že půjčovat si v půjčovně placičky za víc než 25,- Kč na den, je taky blbost a že kupovat placičky v trafice dražší než třeba 60,- Kč za kus, taky nedává smysl. Věřím, že po pár pořádných propadácích by těm vlastníkům nepochybně došlo a začali by se chovat o řád, dva či tři slušněji.
Na straně vlastníků ale dík té nenažranosti a drzosti zároveň, dochází už k takovým lobbistickým excesům, jako jsou ony výpalné placené s každým diskem, optickým či paměťovým médiem atd, atp, což si ale nezadá nikterak nezadá s praktikami somálských pirátů a organisacích jako je OSA a jejich automatickém správcovství práv snad nebudu hovořit, neb za to by zasloužili oběsit jak tito správci práv ze zákona, tak i zákonodárci, co něco takového připustili.
Naši nenažraní vlastníci tedy nepřípustně mrví právo prostřednictvím lobbování a korupce a na druhé straně hovádka mezi frikulínky kradou jako straky, protože nejsou schopni samostatně myslet a zachovat se tržně a dát těm nenažránkům pořádnou lekci. Není mi sympatický ani jeden z nich, hajzlíci jsou jedni i druzí, ale ti vlastníci tahají momentálně za delší konec lana a podle toho zneužívají, takže jim z mé strany patří mnohem méně sympatií a docházím ke konstatování, že zloděj obírá zloděje.
Zákonodárci a exekutiva mi štvou, protože policajti jsou dílem líní a dílem neschopní, co je na tom tak těžkého procházet odpovídající inserci a tam, kde najdu šíření chráněného obsahu za úplatu, porušování práv za účelem výdělku, tam prostě zajistím důkazy a pošlu to k soudu. Naprosto nechápu, proč je zapotřebí se uchylovat k výpalnému za kde co a kriminalisovat majitele a provozovatele internetových serverů, to mi připadne jako mimořádně scestné, zhovadilé a úchylné, podobně, jako třeba odpovědnost majitele nemovitosti za náledí a jeho následky na přilehlém chodníku.
Konečně trochu (emocionálně) chápu, co je frikulín a to ostatní. Mé děti nebyly a vnoučci eště mají pár let čas. Uznání za definici.
A ceny lístků do kin mi už léta vyrážejí dech. Absolutně nechápu. Kontraproduktivní. Ano, jsou tzv. lístky seniorské - asi dvakrát za měsíc, ve tři odpoledne nebo v deset snad, a na filmy jež nechci.
Před deseti lety tu měl být osobně B.B.King. Tak sportovní hala, a lístky - nejdražší, co jsem se uvolil kdy koupit: 1400 K. Ano. Výsledek: Prodalo se jich osmdesát. Tak se vše přesunulo do nádherně intimního prostředí Golem klubu, stoly s obsluhou, prostě jak v US - světová jednička broukala a vyla a pěla návštěvníkům baru, s ním Luboš Andrš a spol.... úúžasné! To už ovšem nezažiju podruhé. Závěr: konečné důsledky neuvážených akcí nelze předvídat, a co je pro jedny zlé, je náhle pro malé lidičky krásné. Nezamýšleně. Howgh.
Pro Anonyma:
Nevím, nejsem právník abych mohl opravdu přesně vyložit, co je psáno v zákoně. Faktem je, že přístup represívních složek v praktických případech střetu zájmu je naprosto jiný. Přistihnou-li vás v kině při natáčení filmu, je z toho průšvih "celokotlinkového" významu. Nemusíte nic nikam vyvěšovat, jim stačí, že jste měl v kině zapnutou kameru.* Dokonce pro odhalovaní takových zločinců nakoupili kinům brýle pro noční vidění aby dokázali v setmělém hledišti rozpoznat. (A to si ten "vrah kultury" dokonce musel do toho kina koupit lístek... "Chytré hlavy" dokonce uvažovaly o osobních prohlídkách při vstupu do kina, ale zalekly se negativních reakcí a dalšího snížení už tak dost katastrofální návštěvnosti. [;>))
Máte-li totiž svou kopii, je to váš majetek, který můžete posléze prodat. Stejně jako hodinky po dědečkovi. A veškerá ochrana práv autora (vydavatela!) je v háji. Jenže jak říkám: Praxe je zcela odlišná a protože žádné z represívních sdružení nemá dost síly na plošné zabránění takovým "únikům bezplatné kultury". Občas vytáhnou nějakého chudáka z davu a udělají z něj exemplární případ.
Tam mě napadá analogie: Jsem-li zdatný malíř, mohu si namalovat obraz podle jiného, který jsem viděl na výstavě. Když ho následně prodám je to co? (Nevydávám ho za originál, přiznám při prodeji, že se jedná o zdařilou kopii.)
Moje soukromé mínění je, že vzhledem k dbešním technickým prostředkům je autorské právo zastaralé a je třeba ho od základu přepracovat. Jinak tu budeme běhat v kruhu a snažit se vytlačit jeden druhého. Zatím se ukazuje, že zápasníci sumo typu SONY atd. mají převahu. Ale jsou tu celá hejna malých uživatelů. Takže nakonec budou těžké váhy vytlačeny.
Kromě Jarka Nohavici jsou už i další autoři a interpreti, kteří zvedli hledí a jdou do boje.
/* lebo stě mali, ako ten Jano "prístroj"
Drak to (už tradičně) dobře shrnul.
Můj osobní přístup je bohužel zase takový "mlíkařský". Takže se řídím připomenutím Šamanovým "přiměřeně, přiměřeně". (Původní autor: Pan Král v padání pana Wericha z filmové pohádky "Sůl nad zlato". Abychom učinili zadost autorským právům.)
[;>)
Zpráva pro Šamana: Plynojem (vidím na něj z okna) bude velká tzv. multifunkční hala. Při příležitosti "Colors-ů" tam máme hrát "Holé dupy" čili "Donaha!" - činoherní muzikál. Je to zvukově i světelně technicky hodně náročné představení i doma, natož v neznámém prostředí. A podívat se tam sice dá - nicméně zatím se tam teprve betonují podlahy a o prostorové akustice, technickém vybavení akustickém a světelném se nic neví. "Jistě" už vůbec nic. Máme tady ve Vítkovicích již léta postavenou multifunkční halu. Párkrát za rok tam prodají nějaké show typu "Karel Gott v Ostravě" , nebo drezůra koní spolu se zpěvy z oper (na mikroporty, pochopitelně!) a většinu času se to jen vytápí. Je to těžce prodělečná záležitost. Takže budeme mít o jeden "lidojem" víc.
Bonbónek: Kina v ocelovém srdci se sice postupně zavírají a to i ta "Multi". V nově budovaném centru "Nová Karolina" ovšem bude taky multikino. Budu to mít blízko do kina, kam bych mohl chodit - ale nebudu. Lístek v ceně DVD mě odpuzuje už jen svou drzou existencí. Popcorn a Cola zdarma to opravdu, ale opravdu nevyváží.
A teď už musím do Ústavu. Umění volá... [;>)
ohledně té analogie s obrazem: okopírujete-li, zdařile či nikoliv, známý obraz známého kumštýře, a budete to prodávat jako kopii/repliku, tak vám samozřejmě vůbec nic nehrozí. Proč by mělo? Kopie/replika olejomalby malíře první třídy není a nemůže být v ničem totožná s tím dílem. Tohle není v nejmenším obdobné kopírování video či akust. děl. Svedla vás ta totožnost slov: kopie. Tady ale to má jiný význam. No a, unterwegs, v AJ je významů, a zákeřných, slova c o p y nespočetně. Stejně jako p r i n t . Tož tak.
Kopie/falzifikát a kopie/reprint nebo nahrávka písně a její nová verze: Když opíšu (ručně - jak to dneska kdo pozná?!) ze Šamanovy knihy Blackout 2/3 a přiznám to, jsem mu povinen platit autorský honorář. Nebo pozměním jména postav a lehce modifikuji děj a budu tvrdit, že je to moje verze.
Ne, Jakube, pořád jde o totéž, liší se to jenom snad právně, výkladem. Princip je stejný. A já neřeším (neumím řešit) otázky právní. Pokouším se tu předestřít spíš otázky etické. Spravedlnost - tak jak ji kdo vnímá.
Ostatně, i v tom (kodifikovaném) právu je v jedné malé zemičce docela pěkný "hokej" jak vidím.
Občas mě napadá, co by se stalo, kdyby si pračlověk Janeček dokázal patentoval 2-3 způsoby, jak rozdělat oheň. Možná bychom dodneska žvýkali všechno syrové. Pokud máte pocit, že jsem se zbláznil a citám si na pentli, zkuste se podívat, co vše se různí vykukové pokoušejí patentovat. Další obrovký prostor pro diskuzi.
[;>)
"Co je šeptem, to je čertem.", říkávali nám kdysi učitelé ve škole, rodiče, babičky a dědečkové. No a teď takhle potichu a pokradmu, zato ale fofrem a pokud možno bez nějaké předchozí debaty odborné veřejnosti a zainteresovaných stran, podepsali zástupci 22 států, ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement - Obchodní dohoda proti padělkům). Angažovali se zástupci USA, EU a dalších a naše podržtašky tam také nechyběly. Jestli u nás někdy něco už přes 50 let fungovalo skoro bezchybně, tak ochrana grázlů před slušnými lidmi, ta nás vskutku funguje na úrovni jinde nevídané.
Už když se to začalo "vrbit" v USA, tak jsme se s kamarády dohodli a každý dle možností poslal něco do americké EFF (Electronic Frontier Foundation - www.eff.org), což je organisace, které když se posílají peníze, tak najímá právníky a ztrpčuje jejich prostřednictvím život těm padouchům, kteří ty svobody touží potlačit a zasazují se o prosazování takové legislativy. Já jim poslal třebas 100 USD, je to pořád účelnější výdaj, nežli jít párkrát do kina.
Vyjádřím to slovy jednoho vysokoškolského pedagoga, který kdysi přenášel na ČVUT: "Všichni bychom se měli moc a moc snažit, aby bylo lépe, ale já osobně se domnívám, že dobře už bylo." Začíná nám tu zápasit o ustavení se několik různých totalit a z toho jejich vzájemného klání a zápolení opravdu nekouká pro nikoho nic dobrého. Můžeme jen ztrácet, zejména svobody.
Moje řeč, drahý vlastenče a mysliteli draku, vážně moje řeč.
USA jsou tradičně zemí nesvobody a útlaku, a z toho plynoucí bídy a násilí.
Co je nejhorší - americkým imperialistům nestačí vykořisťování pouze amerických pracujících; ti chamtivci chtějí vykořisťovat celý svět. Proto zakládají ACTA, proto založili NATO, proto podporují EU.
Naštěstí svobodomyslní myslitelé Vašeho typu jsou na stráži; díky tomu imperialisti NEPROJDOU.
Ano, s.V.V.Putin před několika dny správně řekl, že USA chtějí mít pod kontrolou celý svět. Což se jim však nepodaří, neboť svobodomyslný ruský (i český) lid se úkladům amerických upírů hrdě a směle postaví.
Prostě : S pomocí našich starších bratří svoji svobodu uhájíme. A jednou, jednou naši slovanskou svobodu přineseme i ubohým utlačovaným do USA.
Pak jim budete moci předat svůj dar osobně. Ale raději jim nedávejte peníze - propili by je. Kupte osvobozeným Američanům chléb, a nějakou vhodnou příručku prezidenta Klause o svobodě a demokracii.
Čest a Nazdar !
Ty, kterým to ještě nedošlo, a které by případně rádoby duchaplné a svobodomyslné kecy některých zde přítomných mohly zmást, chci upozornit na to, že momentálně žijeme ve světě, kde někteří zazobaní padouši, kteří si na jedné straně prostřednictvím nerovných posic a zneužití tržní síly de facto přisvojují něco, co jim vlastně ani nepatří a nakládají s tím tak, jak uznají za vhodné. Ano, teď hovořím a autorech, autorských právech a především pak o jejich držitelích a vlastnících. Tito padouši, jakoby toho jejich parasitování a přisvojování si čehokoliv nebylo dost, tak se v zájmu udržení si svého "impéria" a hlavně pak za účelem jeho dalšího rozšíření, neštítí ve velkém korumpovat politiky tak, aby si mohli ještě více přisvojovat si cokoliv a rozhodovat o čemkoliv. Případ Jarek Nohavice versus OSA je dobrou ilustrací toho, oč se tito padouši snaží, jak jim jdou političtí zloději, termiti šašci a podržtažky na ruku a jak zmrvenou pak máme legislativu. Jenže ta legislativa se týká nás všech a musíme v tom žít všichni. Těmi právními akty, třeba oním v tichosti podepsaným ACTA v té podobě jak je, se tito padouši spolu s prodejnými politiky a podržtaškami snaží de facto ovládnout internet, který jim připadne příliš svobodný, příliš nezávislý a hlavně příliš neovladatelný a příliš neposlušný. Šíří se jím cosi, co nemají pod kontrolou a pro ně je to stejné neštěstí, jakoby se měla zastavit rotace Země. Takže dali hlavy a šrajtofle dohromady, kuli pikle, mazali a podmazávali a našli spolu s politickými termity průnik zájmů, těm ten svobodný internet vadí rovněž, blbě se jim pak se svobodným internetem oblbují ovce, a padouši, co si krásně vyšli navzájem vstříc, tedy přivedli na svět řadu rozličných k totalitě směřujících právních zmetků, posledním v řadě je ACTA. Svět se tím významně posunuje ke stavu, kdy až si stáhnete fotky z foťáku, tak za prohlédnutí každé z nich, vám správce vašich autorských práv strhne z konta 20,- Kč a na rozdíl od Jarka Nohavicy už ani nebudete mít možnost se z toho vykroutit ani s těmi nejlepšími právníky na světě. Všem, co se toho nechtějí dočkat vřele doporučuji více si všímat toho, co se děje kolem a když s tím nesouhlasí, tak tomu klást odpor. Příspěvek nějaké organisaci, která se angažuje na té správné straně, je myslím adekvátní a vhodnou formou tohoto odporu.
Rusko bojuje za svobodu
aneb
Nekrmte americké trolly !
Vlastenci a vlastenky, přátelé, soudruzi a soukmenovci !
Správně volá vlastenecký myslitel drak „Nekrmte trolly!“ - krmit trolly vážně nemá cenu.
Správně volá, jenže nesprávně činí - sám jim poslal vydatné sousto (100 $). Ano, vážení - posílat do USA peníze je zrovna tak nesmyslné, jako posílat je do Afriky. K chudým, k hladovějícím se naše pomoc nedostane - rozkradou ji tamní vládci.
Jistě, poslali jsme MILIONY $ do Ameriky, aby byl zvolen „náš“ Hussein Obama. Ano, dolárek po dolárku vybírali naši soudruzi po celé planetě mezi nejchudšími, aby prezidentem USA byl zvolen černoch.
A jak se nám Hussein Obama odvděčil za své zvolení ?
Nijak !
Přes svá hezká slova pokračuje v hrůzné praxi předchozích vládců USA : Posílá své zabijáky vraždit odbojáře a partyzány, snaží se zavádět „protipirátské“ zákony.
HNUS !
Naštěstí pro nás i pro celý svět Amerika slábne, a Veliké Rusko neustále sílí. A silnější Velké Rusko - to je ta nejlepší zpráva pro všechny milovníky svobody.
Denně se o tom přesvědčujeme :
V Euroamerice pronásledovaný a trýzněný J.Assange, zakladatel WikiLeaks, zasloužilý bojovník proti imperialismu, bude mít v ruském televizním kanálu RT vlastní pořad.
Což je další rána válečným štváčům, další úder euroamerickým trollům rovnou do jejich rozšklebených tlam.
Trollové propadají panice, protože vidí, že jejich plány na světovládu se hroutí jako domeček z karet. Na Východě stojí V.V.Putin, mocný bohatýr, blízký přítel naší vlasti a našeho pokrokového prezidenta. Stojí na stráži míru a pokroku, stojí na stráži svobody a demokracie. A nebere si politicko-korektní servítky, když hovoří o zrůdné americké zahraničněpolitické doktríně : “USA chtějí ovládnout svět. Chtějí všechno kontrolovat.“
Tam stojí, a může i jinak - může vykročit na Západ, může začít s osvobozováním ujařmených a vykořisťovaných euroamerických mas.
Až se rozhodne, až se pohne - my půjdeme s ním.
Přes spáleniště, přes krvavé řeky ! Směr : Paříž !
ACTA "X" vyvolávají bouři.
===
"Hackeři nejdou jen po zcizování filmových děl, ale i po bankovních účtech.
Ukazuje se tak, že jim jde o finance. Je to krádež majetku, nezáleží, zda ve formě finanční na bankovním účtu či intelektuální. Pokud si společnost neuvědomí, že jejich hodnota je stejná, budeme s tím mít vždy problémy," říká ředitel společnosti Bontonfilm Aleš Danelis.
Už jenom tajnost jednání, na kterých se tato dohoda připravovala poněkud zapáchá. Na základě "ochrany duševního vlastnictví" se nám tu připravuje masívní útok na svobodu myšlení, volného šíření informací atd. Druhá Severní Korea anebo mírnější Čína. Je pochopitelné, že se to líbí věrchušce od západu na východ - nemít kritiky, nemít samostatně myslící lidi je přece skvělá věc pro klidné a bezproblémové vládnutí. Vše pod kontrolou.
pro takovou věc bylo snadné získat velké korporace, které se podobnou, ale specializovanou masáží snaží dosáhnout plného ovládnutí vkusu zákazníků. Aby "masy" kupovaly jen jejich výrobky za ceny, které si oni určí. nějaká avantgarda? Underground? Jen s jejich posvěcením a jen "jako". Všimněte si, jak rychle reagují na jakýkoliv náznak možnosti, že by se z hvězdičky mohla stát skutečná hvězda. Příklady? Ewa Farna, Aneta Langer, Martin Chodur atd.
===
Jejich protivníci nemají jinou možnost, než do boje povolat početné šiky "stahovačů". Stahovač není totéž, co hacker - zločinec. Liší se ani ne tak tím, co umí, ale tím, co a proč svou činnost provádějí. Jsou mezi nimi malí zlodějíčci i velcí a vznešení Hackeři, kteří svoje kousky provádějí bez jakéhokoliv zisku - jen pro svou slávu. (Zisk z toho mají jen v případě,že zlomí ochranu něčeho velmi důležitého a postižená instituce je zaměstná buď jako testera ochrany nebo přímo jako tvůrce - systém "kozel zahradníkem" se tady osvědčil dokonale.
===
Takže nápis na transparentu pouliční demonstrace v Polsku (u nás očekávám pouliční protesty se zpožděním rovněž) je prostý a pravdivý: "Kašlat na korporace! Ať žijí lidé!"
A ještě jeden názor.
Tentokrát (doufám) už bez chyby.
"Hledaná stránka už neexistuje."
Řečičky... Neslibovat!
Takže ručně:
pctuning.tyden.cz/hardware/multimedia-zvuk-tv/23124-uvaha-o-co-posledni-dny-jde-mame-na-krku-megaprusvih
Nebo už nám tu zasahuje Velký Bratr...
Jo! Vynikající článek (ne že by ty zdejší nebyly). Obšírně a aji pro filosofa (!)docela srozumitelně probírá tu (bohužel) reálnou hrůzu. A už mi vstávají vlasy na hlavě.
Na co tak se eště máme připravit? Co tak eště je, z čeho lze brát, rekvírovat, krást, loupit, co lze mnohonásobkem trestat, pokutovat malé lidičky za cosi absurdního a neexistujícího? TO UŽ NENÍ PRAVDA. Po 21 letech "zdravého" kapitalismu. A v US už nadobro zešíleli? Ztratili smysl pro to, jak jsou vnímáni, a chtějí mít potvrzeno všemi, že o p r a v d u chtějí světovládu?
Ono to má ještě jeden, silně průserový, aspekt:
Za celým tímto tažením jsou firmy, které jsou zcela nebo majoritně vlastněny židovským kapitálem (a je to více-méně snadno dohledatelné, alespoň dnes). Začnou se dávat megapokuty za (u nás navíc zcela legální) stahování, a budeme na tom jako v meziválečném Německu, kde stačilo říct, že za Velkou krizi mohou židovští bankéři, spekulanti a lichváři a výsledek se dostavil.
A nemyslíte si, doufám, že to nikdo neřekne.
ANO. To zabere vždy. Bezpečně. "Dobře sa židom stalo!" A už to jede jak po másle. A na každou akci reakce, a něco se stíhá a něco nestíhá, napětí, stress, hysterie, pocit ukřivdění či nespravedlnosti roste... a manipulátoři v pozadí si rozzářeně mnou ruce. Nebo taky ne -leccos se vymkne.
Vymknuta ze svých kloubů, doba šílí. Že jsem se zrodil, abych napravil ji - ? Tak t a k daleko ještě nejsme. Ale bacha - historik.
A toto su zase já. Jak to? - Jakub
Já bych už jen dodal, že kdo si neuvědomuje, jakou cenu svoboda má a nebojuje o ni když mu jí chtějí sebrat, tak ten skončí v totalitě. Pokud bude svobodu chtít získat nazpět, bude si jí muset vybojovat, ale tentokrát už s mnohem větším úsilím, než by byl musel vynaložit na kladení odporu při jejím odebírání. Obávám se ale, že o ní přijdeme se stejnou lehkostí jako v roce 1933 a mezi lety 1945 a 1948, protože se zdá, že lidé jsou asi až na pár světlých výjimek nepoučitelní.
Jsem sice agnostik, ale volám jako nějaký bláznivý pámbíčkář:"Ježíši Kriste, přestaňte už s tím rozdělováním lidí na Židy a ne-židy!" Pokud odněkud cítím nebezpečí, pokud vím, že v křoví někdo číhá, je mi, ovci jedné hloupé jedno, jakou víru ten vlk vyznává. Prostě vlk. Nebo celá smečka.
Ale jak nevěřím na čistotu rasovou, tak nevěřím na čistotu náboženskou, ideovou. Židi, se kterýma jsem mluvil, byli svým židovstvím zasaženi tu méně, tu více. Ale v reálném životě se nechovali podle úměry "čím větší žid, tim mazanější obchodník". Je to stejné, jako věřit na to, že zrzaví lidé vždycky trochu lžou.
Takže bych se soustředil radši na to, že je to vlk a ne na to, jakou má barvu strsti. Všesvětové spiknutí židů se mi zdá, Pergill promine, jako výmluva "Nežidů" na svou neschopnost.
Můžu se mýlit. Jistě. Ale plést se může i Pergill, který, přeneseně vzato vidí žida v každém temném koutě. Budoucnost nám ukáže, kdo se pletl a kdo si vyloužil čestný titul "Slepý mládenec" či "Nostradamus 2012". [;>)))
K A.S.Pergillovu "…Za celým tímto tažením jsou firmy, které jsou zcela nebo majoritně vlastněny židovským kapitálem… …budeme na tom jako v meziválečném Německu, kde stačilo říct, že za Velkou krizi mohou židovští bankéři, spekulanti a lichváři a výsledek se dostavil.
A nemyslíte si, doufám, že to nikdo neřekne."
Řekl jste to vy.
\ :-((
Jste především strašně naivní, vážený STK.
Neboť onen židovský míšenec (přinejlepším !), jehož tak tlustě voláte, lidi na Židy a Nežidy nerozděloval.
Kdo s tím začal, kdo s tím pokračuje, Vám i ostatním vlastencům neustále vysvětluje velký český vlastenec a myslitel A.S.Pergill, spisovatel-svědomí národa.
Čest a Nazdar !
"Ježíši Kriste" je použito jako citoslovce. Ty, které oslovuji, nemám ve větě uvedené. Možná jste v češtině přesný, ale je to opravdu nutné? Tady, v hospodě? Nechce se mi pečlivě pročítat Vaše příspěvky a hledat abych se revanšoval. Buďte ujištěn, že bych za čas našel. Ale, boha jeho, proč?
Ještě cosi mi vrtá hlavou:
Jak se vlastně jednoznačně určí, že se jedná o "židovský kapitál"? Zastoupení židů musí být 100% nebo stačí nadpoloviční většina, případně jede jediný žid... ...nebo jak to vlastně je?
Ale tak otázka nestojí. Židovským kapitálem je každý, který je v zájmu jakékoli potřeby jej získat/arizovat/vyvlastnit/znárodnit (jaká široká škála!) tak ocejchován, tj. určen k zabrání. Okamžitému či potenciálně, v budoucnu. Tak to dycky bylo a dosud je. No - možná netušíte, kdy bylo určeno, že židovský majetek se definitivně nebude vracet svým původním vlastníkům (resp. potomkům): 1994. Že jako "aby nedošlo k dalšímu vyvlastňování", ano. A vládla tehdy ODS. Amen. Jestli budete blít, prosím ne na klávesnici. Děkuji.
Pak se divte. No ale já se občas podivím i dnes, nestačím zírat.
V tom případě prosím o objasnění pojmu "žid".
To má být něco jako "Untermensch"? Dneska? Roku 2012 po Kristu? Pak je ovšem slovo "žid" bezrozměrný pojem. Něco jako "chpllt".
No možná je to opravdu bezrozměrná veličina... a proto vhodná k aplikování, k zasazení do situací, kde a kdy se to najednou hodí.
Středí Evropa je prostě průběžně pr**er.
No - ono ve skutečnosti asi šlo opravdu o poctivou a pochopitelnou snahu k o n e č n ě ty náhlé přesuny vlastnictví ukončit. Ale nejen nemorální, nýbrž navíc nešťastnou. Další z časovaných bomb. Už jich u nás tiká... Alé nejsu právník ani politolog!
To STK:
Říká vám něco pojem "kontrolní balík akcií?
Jinak tenhle pojem běžně užívají i kandidáti na presidenta USA a jejich volební štáby.
To Jakub:
Tady šlo spíš o neprolomitelnost hranice "únor 1948" než o nějaké "antisemitské" opatření. Navíc byla možnost se o "arizovaný" majetek hlásit od května 1945 až do toho února 1948.
Ano, chápu, tak to bylo.
Takhle to bylo, Jakube: Co se nestihlo restituovat do r. 1948, to už ze svých pracek komunistický stát nepustil. Je ale fakt, že stát, vedený v letech 45-48 Národní frontou ze svých pracek židovský majetek prostě nepouštěl. Je to na romány.
Jedné holce, jediné přeživší z rodiny, řekl úředník na Níárodním výboru, že nemůže dostat nic, protože je nezletilá. Děda dělal správce v továrně, kterou stát sebral Němci, který ji sebral dědovu bratru. Němec prastrejčka udal, že je špion, prastrejčka popravili. Za 3 roky se to nestihlo restituovat, a pak už LDH. "Nepřekročitelnost" roku 1948 byla už několikrát překročena - při návratu německých majetků.
"Navrátilci" z koncentráků především neměli žádné doklady. Když přišli do Osvětimi, tak je svlíkli do naha, a když to přežili a vraceli se - tak taky šli nejdřív do naha, kvůli hygieně. Zejména neměli žádné osobní doklady! Takže trvalo někdy i rok, než je vůbec dostali!! No a to už byly volby, které vyhráli komunisti. No a máte dokumenty, a teď dokazujte příbuznost s někým, po kom chcete dědit. Movitosti už byly rozkradeny, a nemovitosti? Za tři roky se to nestihlo.
Takže - valná většina toho, co Němci arizovali, zůstala státní - jak po 48. tak po 89. Ale nebyl v tom žádný antisemitismus, jenom nechuť vracet majetky komukoli.
Jo a nemovitosti židovských obcí demokratický stát po 89. rozdal městům, a pak na ně apeloval, aby to židovským obcím vracely. To nebylo antisemitské, protože restituce se netýkaly právnických osob, jako třeba Klub českých turistů nebo Sokol. To bylo jenom farizejské.
Tak ty nemovitosti židovské bývaly dost zdevastované, ale měly cenu aspoň jako pozemek. Takže města často řekla - proč bychom to vraceli (nějaké židovské obci v Praze), když u nás už žádní židi dávno nejsou? Ani to nebylo antisemitské, to jenom radní plnili svůj úkol, ochraňovat obecní majetek...
A jestli někde v okolí nějací židé jsou (jako u případu pozemků na Hagiboru), tak to ale už od praotce Čecha patřilo Svazarmu a všemu českému lidu!
Zkuste založit politickou stranu, Ó Velký Šamane, jejíž program by obsahoval restituce - vrácení majetku Židům, Němcům, černoprdelníkům, buržuům, feudálům, Cikánům a dalším nepřizpůsobivým dědičným nepřátelům.
Jistě budete mít GRANDIOSNÍ sukces.
Čest a Nazdar !
No dyť jo, šamane. Antisemitismus shora má smysl, je-li těch už z principu všehoschopných neevropanů hodně a má-li jich hodně hodně majetku. Zůstává antisemitismus lidový, nevykořenitelný, neracionální, stupidní, temný, podvědomý, přes generace a generace, prostě r e s e n t i m e n t . Odspodu sociol. pyramidy, na té nejnižší nejširší ploše.
Odpovědi na otázku, proč: Šak naši moseli vědět, proč je neměli rádi! - Já věřím všemu, čemu věřili moji staříčci. Oni byli poctiví a zbožní. - Oni byli b o h a t í ! - Oni němčili - založili v kolónce školu zadarmo s němčinú! - Já dobře vím od otca, že oni byli enem pro sebe, nechtěli sa s nama nijak scházat. Tož my také né, né?! Pak zme ím byli dobří, jak to začalo v Německu. Ja zróvna! Vypite si to, židáci.
Tož tak. Je to síla? Autentický výběr. Neslušné vyloučeno.
A ten praktický, účelový antisemitismus je tak podepřený tím pudovým, který židů, nedůvěřuje, protože i ten praděd to říkal..
A ti chytří nahoře to řeší tak, jak podotkl Šaman: Co jednou držím, nedám. S nevyřčeným podtitulem - "a stejně to byl hrabivý žid!"
Jinde píšu, že se pomalu začíná volat po "židovládě". Někdo prý by to tu měl konečně dát do pořádku. Vyslovil to člověk, který nemá moc daleko k ultraliberálům, nenávidí Cikány - ale ostatní, dělníci umění (oblékačky, sboráci, maskérky), přikyvovali. "Čekáme na žida."
Pro mě velmi, velmi zvláštní zkušenost...
PÁNI. TENHLE ZÁŽITEK ZÁVIDÍM. Tak lituju, že jsem nebyl u toho. Pozorovat reakce, obličeje, uniknuvší slova, ohrazení, úlek,zmatek... To by pro mne bylo zlato. A židovláda, odhlédneme-li od toho slova - lze si ovšem představit nejrůzněji. I nejhrůzněji. Ale od toho slova abstrouhejme (Hurvínek said).
Okomentovat