pondělí 8. listopadu 2010

OPSÁNO: Velká spalovna pro Berlín

Jaroslav Róna: Velká spalovna
Na jednom znepokojujícím obrazu Jaroslava Róny je zobrazena jakási megapole, nad níž se vypíná obrovský komín.


To je Velká spalovna, můj fiktivní památník holocaustu pro Berlín. To město pro mě má zvláštní kouzlo. Když ale vidím tamní památník obětem holocaustu, tak si vždycky říkám, jak z toho ti Němci snadno vyvázli... Vyčlenili hektar, který vyplnili betonovým labyrintem, v něm se prohánějí děti a je to trochu strašidelný, ale ne zase moc, aby to někoho nevyděsilo. Já kdybych dělal památník holocaustu, tak bych postavil uprostřed města obří spalovnu, z níž by šel strašně hnusnej kouř, protože by tam spalovali všechno, a ten kouř by byl vidět široko daleko.

Jako věčný trest?

Němci by si každý den otevřeli okno, nadechli se toho kouře a řekli by si: "Bože, co jsme to jenom udělali!" Každý den by jim to ten čoud připomněl. Kdyby to mělo být opravdové vyrovnání s minulostí, tak by to byla rozžhavená spalovna, která by měla pět set metrů na výšku. Postavil bych neustále doutnající špatné svědomí.

(Z rozhovoru Petra Volfa s Jaroslavem Rónou ve Víkendu pátečních Hospodářských novin 5.11.2010 Zápasník s hmotou.)

70 komentářů:

Harpyje řekl(a)...

Věčný trest a Kainovo znamení pro celý národ. "Umělec" musí být skutečný humanista.

STK řekl(a)...

Ještě že je to neproveditelné. Už jenom kvůli té ...ekologii. A v Berlíně k tomu. Hnus!

Stávající památník nikoho nenaštve, neurazí, dá se v něm chodit, i TV tam ráda točí rozhovory. A povinnost si nasypat trochu toho popela na hlavuje byla tímto splněna. Všichni vidí!

Nemyslím si, že by se vůbec měly stavět nějaké památníky. Slušně bychom se měli k sobě chovat nejlépe už zaživa.

P.S.: Jistý Adolf H. byl prý taky docela slušný člověk. Nikdy nikoho osobně nezabil, nezkopal, nezmlátil... Eva B. na něj nedala dopustit. Byl prý nesmělým milencem. A jak měl rád své psy...

Slušných je i 99,9% příslušníků Sudetenlandsmanschaftu. Nikoho nefackují, nekopou do lidí, nekradou v supermarketech a mají rádi psy a kočky. Dají se s nimi točit vstřícné rozhovory, někteří umí říct i několik slov česky - téměř bez přízvuku.

Všechno je tedy asi v pořádku... (?)

Větší vlastenec řekl(a)...

Jardu Rónu znám od svých jinošských let. Býval mým druhem za drsných her na Letních dětských táborech *) jistého centrálního úřadu.
Tábory se konaly tradičně začátkem prázdnin v severních Čechách, kraji celá staletí úpícím pod německými okupanty. Tehdy, začátkem 70.let, ještě krajina nebyla zcela zčechizovaná; ještě byly k vidění (i k prolézání) mnohé ruiny pyšných německých kostelů, škol, statků, hospod, domů a chlévů. Prostě místa, v nichž se sudetští fašisté dopouštěli nejhrůznějších činů na ujařmeném českém obyvatelstvu i na svém zuboženém dobytku.
Nu, snad jsme tady jen mezi svými, snad se na tomto vlasteneckém blogu již nevyskytují ti smradlaví přivandrovalci. Takže vám mohu, bez nebezpečí zneužití našimi nepřáteli, poslat tento odkaz : http://ff.ujep.cz/zanikleobce/historie-obci.php.
Ano, přes vší pomoc Matky Přírody ještě není vše zčechizováno do základů. Po našem vítězství budou mít vojáci ČLA skvělé terény pro nacvičování osvobozování Evropy od Němců a jim podobných.

V roce 1973 LDT přesídlil do malebné české obce Rytířov **). Tam bylo eldorádo !
Tolik romantických zřícenin v blízkém okolí ! Často ještě se zachovalými (nevkusnými) malbami na zdech, se zbytky nábytku, který se nikomu nehodil. Za hospodářskými budovami s propadlými střechami zely černé vchody do klenutých sklepů; tma vábící i děsící.
Za pár let po odsunu vyrašily krásné remízky na loukách, kdysi bezohledně drancovaných Němci-vykořisťovateli. Hájky vyrostly na dlouhých masivních mezích vyskládaných z kamenů, našich českých kamenů, jež krutí Němci vyrvali za naší české půdy, aby ji, bezbrannou, mohli po staletí znásilňovat svými pluhy a motykami. Tam jsme hrátli své bojové hry, tam jsme sháněli dřevo na slavnostní ohně. (Jednou si Jarda zaťal sekyrku do levé ruky, do kůže mezi palcem a ukazováčkem. Jako dnes ho vidím – stál u nehotové pagody jako socha, třeštil oči na svou levou ruku, v pravé stále svíral topůrko. Na volání nereagoval. Teprve když jsem k němu přišel a chtěl mu pomoci, vzpamatoval se, sekerku vytrhl z ruky i polena, a utíkal nahoru k základně tábora. Bez breku ! Vot moloděc.)

Bydleli jsme ve stanech s podsadou, stravovali se v budově bývalé německé školy. Jednou při snídani jsem si povšiml jakéhosi znaku na spodku velké porcelánové konvice, z níž jsme si nalévali čaj. Když byla konečně prázdná, obrátil jsem ji : Velká německá orlice, nápis SS-Division, čísla atd. Bylo to rázem jasné - ano, tady všude žili fašisti ! Nedivím se Jardovi, že se mu tato ranná zkušenost s hrůzami agresivního němectví vryla do mysli hlouběji než česká sekerka do ruky. Takové šrámy přetrvávají celý život.
Dnes je z mého dávného přítele známý umělec. Jeho bydliště (a zároveň ateliér) je proslulé – inu, málokdo taky bydlí v synagoze na sionistickém hřbitově, že. Jen klid, vlastenci a vlastenky. Jaroslav Róna sice není čistokrevný Čech ani náhodou, ale naštěstí není ani Němec, ani německojazyčný sionista. (S takovými individui bych se taky nekamarádil, že.) Nebude tudíž třeba jej zařazovat do odsunu, až konečně opět (a definitivně) vyhrajeme zápas o národní charakter naší vlasti.
Naopak, poděkujme umělci J.Rónovi, že si konečně přestal stěžovat na své dávné problémy s našimi úřady. Snad již prohlédl, snad konečně pochopil, že si vše zavinil sám svou mladickou nerozvážností. Snad konečně pochopil, že naší vlasti hrozí návrat Němců a fašismu, že návrat našich ruských bratří a obnovení socialismu jsou naopak naší nadějí.
Umožníme kulturním pracovníkům poznat zblízka život lidu, načerpat nové podněty pro jejich práci. Umožníme jim žít mezi pracujícími, pracovat v továrnách, lesích, dolech a lomech. (A.Zápotocký, 1949)***Volte ČSSD a KSČM !

---------------------------------------------------------------------------
*) Nebyly to pionýrské tábory. Marxužel, jako já, ani Jarda nebyl pionýrem. Možná to také dodnes těžce nese; každopádně jeho díla nejsou naplněna optimismem.
**) Rittersdorf, http://www.heimatverband-tetschen.de/heimatorte/elberechts_body.htm#rittersdorf

Harpyje řekl(a)...

Jakou souvislost má památník holocaustu se "slušným chováním"?

drak řekl(a)...

Nic se nemá přehánět, ani tresty ani sypání popele na hlavu. Byť by se dalo říci, že obyvatelé bývalých okupačních zón Británie, Francie a USA ještě dopadli poměrně dobře, zato v bývalé okupační zóně SSSR už to tak růžové neměli, tam bych řekl, že si to po zásluze pěkně odnesli a zajatci z východní fronty rovněž. Rozhodně bych ale v Berlíně nebudoval 500 m vysokou spalovnu, byť musím uznat, že jako trest by to kruté bylo.

Souhlasím ale plně s STK, že to nejlepší co pro sebe navzájem můžeme udělat, je chovat se k sobě slušně dokud jsem naživu. Poté už to tak nějak postrádá smysl.

STK: Božínku... řekl(a)...

2 S. Netzer: Zkuste o tom chviličku uvažovat. 5" by mělo stačit. ;-)

Větší vlastenec řekl(a)...

Vážená paní Harpyje,

ptáte se milého STK ´Jakou souvislost má památník holocaustu se "slušným chováním"?´
Jistě Vám odpoví sám, ale možná jen opakováním výzvy k pětiminutovému zamyšlení. Takže to zkusím sám :
Ve svém příspěvku z 21.52 srovnává milý STK slušné chování A.Hitlera se slušným chováním Sudeťáků. Z tohoto srovnání vyplývá naprosto děsivý závěr : Ti zdánlivě slušní Sudeťáci *) jsou potenciálními velkovrahy ! Jeden každý Němec je stejný potenciální zločinec jako Hitler !
Co to znamená pro všechny Neněmce ? Že je třeba ten národ vrahů humánně zneškodnit, dřív než bude pozdě.
Co to znamená pro nás Čechy a Moravany ? Že platnost Zákona č. 115/1946 Sb. bychom měli obnovit do dob budoucích, do dob konečného osvobozování zbylých oblastí naší tisícileté vlasti **) z pod německého otroctví.

Zde se postupuje zcela bezohledně, ať jde o dítě či ženu, ať je člověk rudý nebo modrý, všechno je jedno. Jsi prostě němec a jako takový jsi míň než pes. (E. Beneš, 12.5.1945)***Volte ČSSD a KSČM !

---------------------------------------------------------------------------------------------

*) Mám určité pochybnosti o poctivosti Sudeťáků. Vždyť právě z tohoto blogu víme, že Sudeťáci, po svém humánním odsunu do Německa, kradli tamním starousedlíkům slepice z chlívků (sic!). Nechce se mi věřit, že nekradou v samoobsluhách.
**) Např. Horní Slezsko, Korutany, Kraňsko, Furlánsko, Lucembursko, Brabantsko, Brandenbursko a všechny ostatní země, na něž máme naprosto stejný nárok jako na tzv.Sudety.

stk řekl(a)...

Inu v podstatě...

Až na to, že Harpyji nikdy nepodceňuji.(*)
Ono to 5" znamená tu na východě "pět sekund". Kdo by proboha o podobnosti slov uvažoval 5´ !

*/ Harpyje je nesmírně agresívní dravý pták. Naštěstí mívá jen jedno mládě ročně...

informace řekl(a)...

Šamane,
jste nelidský vykořisťovatel pracujícího lidu. Co tu ty dva chudáky přispěvatele nutíte dělat přes čas? Vždyť se ve snaze splnit naplánovaný úkol pořádně ani nenajedí ani nevyspí.
Zítra jsem dejte něco o kytičkách nebo o včeličkách, aspoň si trochu oddechnou.

Mečislav Kozel řekl(a)...

"povinnost si nasypat trochu toho popela na hlavuje byla tímto splněna"
Tenhle výrok může vypustit jen naprostý ignorant.

Větší vlastenec řekl(a)...

Pravdu díte, Kozle, ačkoli je to u zvířete tak nízkého k nevíře.
Neb na hlavy své popel či zem si sypou a roucha svá trhají lidé nešťastní, osoby trpící smutkem nevýslovným ne kvůli vlastním zlým činům, leč kvůli zlu, jež spácháno bylo na nich neb na jejich milovaných.

Zlosyni, špatnost svou uzřevší, trestají sebe sama způsoby všelikými, ne však pouhým špiněním svých hlav či roucha trháním.

Pročež Němci by se měli bičem šlehat a důtkami mrskat, buď rukou vlastní či jeden druhého, postit by se měli každý druhý den, roucho žíněné svlékat by neměli ani v noci. Tvrdý kámen nechť je ložem všech Němců, tvrdý chléb pak potravou. Stokrát sto generací Němců nechť smývá potem a krví zločiny svých předků, stejně smyty nebudou.
Protože vina je dědičná, a syni Němců ať pykají za zločiny otců, vnuci za zločiny dědů, pravnuci za zločiny pradědů.
Ať trpí všichni Němci až do skonání světa; vždyť oni jsou viníci mezi námi nevinnými. My první hodíme po Němcích kamením, protože neodpouštíme svým viníkům, anžto nikdo neodpouští nám.
Hle, Němec, nesoucí hříchy světa !

informace řekl(a)...

No vidíte, Šamane,
co jste nadělal. Ten chudál skončil po jedenácté večer a ráno ve čtyři je zas u počítače.
Но существует трудовое законодательство, которое никто не имеет права нарушать.
Teď se dokonce pokouší nebožák mluvit staročesky.
И Бог создавал мир шесть дней, а на седьмой отдыхал

A.S.Pergill řekl(a)...

Již antičtí dramatici věděli, že největší průšvih nastane tehdy, když se do fatálního střetu dostanou v zásadě slušní lidé, jednající podle svého nejlepšího vědomí a svědomí (a maximálně je do toho střetu nějaký "dobrák" popostrčí).

Tomáš Štítný řekl(a)...

Zle by to bylo,by ty toho mylowal, genz sye tobye we wssem protywy, An tye zprawuge, ant sye posmyewa, an tye twymy hrzyechy vkara, Ant, kudyz moz czti y sbozye vtrha, byt nezawidyel, nykakzt toh nevczynyl.

Mečislav Kozel řekl(a)...

Můj soused má taky za manželku semetriku. Nemá lehký život, chudák.

informace řekl(a)...

Kozle,
o pověstné Xantipě a Sokratovi vypráví Xenofont, že na otázku, proč nevychová trochu svou ukecanou, zlou a rozkazovačnou ženu, která ho dokonce bila, Sokrates odpověděl, že tak jako krotitelé divoké zvěře a koní raději vycvičují zvířata divoká než mírná, protože doufají, že po zkrocení těchto, bude snadnější vychovávat i ta mírnější, tak i v případě své milované ženy se snaží ji snášet, aby se tak naučil vycházet s lidmi jakékoliv povahy.

Mečislav Kozel řekl(a)...

O ženských si myslím svoje. Je to ďáblovo plemeno.

Anonymní řekl(a)...

Vážené dáma, vážení pánové
Proč píšete takové hnusárny?
Váše návrhy jak se zbavit muslímů / Rusů / Němců / Francouzů / EU / atd atd se vúbec neliší od tak zvaného konečného řešení židovské otazky navrženého a prováděného představiteli nacionálně-socialistické 3. Říše.
Vy vlastně nenávidíte jeden druhého, a tu nenávist zabalujete do vznešených citátů ze vznešených pojednání dávno mrtvých filosofů.

Otče náš jenž si na nebesích, posvěť se jméno Tvé. Přijď království Tvé. Bud vůle Tvá jak v nebi tak na zemi. Chléb vezdejši dej nám dnes. A odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme naším viníků. A neuveď nás v pokušení, ale zbav nás od zlého. Amen.

Větší vlastenec řekl(a)...

Ale fuj.
Fuj "Anonymnímu" z 11:43.

My Češi jeden druhého milujeme, vše dobré mu přejeme. Nesmí to být zrádce národa, samozřejmě; zrádce ztrácí právo nazývat se Čechem.
My nenavrhujeme národní a jazykovou očistu naší vlasti; my jsme ji dost úspěšně provedli.

A ta citace textu dávno mrtvých sionistů, textu používaného papeženci ke zlomení nezlomné vůle nás Čechů a Slovanstva vůbec - to je tak děsná provokace, že ...
Já prostě nemám slov, do Pěruna !

Anonymní řekl(a)...

Velký Vlastenče
Vy jste buď agent-provokatér (možna dokonce tým agentů-provokatérů)od nějakého centrálního úřadu ČR, anebo Vám byla provedeno totální vymazání mozku a nahrány jakési "pravdy", které pokládáte za absolutní a pravdivé ve všech bodech časoprostoru. Při prvním čtení Vašich "pravd", je může člověk pokládat za legraci a smát se jim. Ale jejich neustálé opakování způsobí že se stanou nudnými, a jejich autor pokládán při nejmenšim za podivného.
Když Vás ale baví ze sebe dělat šaška tak to dělejte dále, ale svými výplody kazíte diskusi.

Větší vlastenec řekl(a)...

Ach Marxi, zas na mě posíláš takové břemeno ?

Oni "Anonymní", s nimi je pravděpodobně snesitelnější mluvit než si dopisovat.
Jsou tak laskaví, osobo, a PROSTUDUJÍ SI pravidla interpunkce : http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=150

Děkuji jim předem, a přeji úspěšné studium.

Anonymní řekl(a)...

Velký Vlastenče
V ČR nežiji již od října 1968. Území nyní se nazyvajicí ČR jsem opustil pro nespokojenot. Trvalo velmi dlouho než jsem poznal, že jsem nespokojený sám se sebou, a proto mi nepomůže žádné cestování po celém světě. Ta nespokojenost byla v mém srdci, v mé mysli, a cestovala se mnou.
Ale to cestování bylo přece k něčemu dobré, poznal jsem že těch nespokojených je velká většina, každý je nespokojen s tím že se mu nesplnilo nějaké přání. A ta přání jsou velmi různá, každý člověk má svoje.
Doporučuji Vám se zamyslet nad sebou, poznat přičiny Vaši nespokojenosti.

Harpyje řekl(a)...

Musím Vás opravit, Hledající. Provedení konečného řešení židovské otázky přenechali představitelé 3.Říše svým podřízeným. Adolf Eichmann byl taky "jenom" Schreibtischtäter. Na tu realizaci neměli tihle pánové dost silné žaludky.

Harpyje řekl(a)...

A co, Hledající, když si těžce nemocný člověk přeje, aby se uzdravil, a je nespokojený, když se mu přání nesplní?

informace řekl(a)...

Abych zavedla směr diskuze na jinou kolej, dovolím si připomenout, že tentokrát Šaman nepředkládá k našemu posouzení novinový článek, ale obraz a krátký komentář autora umělce.
Je důležité si to připomenout, protože zde máme před sebou jiný způsob vyjádření než obvyklý - slovní. Když se divák zastaví před výtvarným dílem, obvykle si klade otázku, co tím chěl autor říci a pak se snaží odpovědět sám sobě v jazyce slov. Nechci tu rozvádět řeč na teoretický problém, nakolik je jazyk (výrazové prostředky) neslovesných umění přeložitelný přesně bez rozvláčnosti, rozmazanosti nebo zase s uměle přidanou rétorikou do jazyka slov. (Language dell'art x Language des mots, nebo přesněji, abych užila technické terminologie, Linguaggio continuo x Linguaggio discreto, to abychom si rozuměli, o čem mluvím) V každém případě, když stojíme před obrazem, máme před sebou dílo, které k nám promlouvá barvami, uspořádáním prostoru, předměty nebo postavami, tedy prostředky, které apelují spíš na naše přímé vnímání, nezprostředkované slovy, tedy na naše emotivní a ne rozumové vnímání. Přeložení těchto emocí do jazyka slov je až následující stupeň zpracování a posouzení.
Jak promlouvá bezprostředně ten obraz k vašim emocím? Jedinou přímou odpověď dala snad jen Harpyje, i když už nejen přeloženou do jazyka slov, ale i zpracovanou vlastním ideologickým měřítkem. ["Umělec" musí být skutečný humanista.] Ale o přímém dojmu, jaký na ni děla obraz nebo o uměleckém zpracování nám neřekla nic.
Nebudu tu mluvit o otázce "svobodného" umění a umění na zakázku, je to dost složitý problém, a pak zde o umění na zakázku nejde, je to svobodná reakce umělce na dobovou otázku postavení památníku holokaustu v Berlíně. ale spíš bych se zastavila nad tím co vyjadřuje umělec na svém plátně. Vyjadřuje nálady, emoce nebo myšlenky nebo svůj světonázor? Sám autor ve svém pohovoru nám dává explicitní odpověď. "Já kdybych dělal památník holocaustu, tak bych postavil uprostřed města obří spalovnu, z níž by šel strašně hnusnej kouř, protože by tam spalovali všechno, a ten kouř by byl vidět široko daleko...Bylo by to "neustále doutnající špatné svědomí".
Ovšem myšlenka na obraze je vyjádřena jazykem umění, neslovesným, a to seskupením nesčíslných domů - mrakodrapů (které připomínají urničky, alespoň na tak malém obrázku, při zvětšení ztratí kontury), kolem masy spalovače na zlozvěstném modrofialovém pozadí, na kterém dominují šlehající temně rudé plameny. Barvy temné, které skličují předtuchou nějaké hrozné katastrofy.
Autor na jiném místě říká: "Nemyslím, že se dá umění pojímat jako čistě racionální záležitost." Umělecká reakce Rona skutečně není diktována racionálním přístupem jednotlivce, ale spíš vyjadřuje nevědomky, spontánně tu rodovou paměť židů, kteří hrůzy holokaustu zažili přímo, a předali ji následujícím generacím. Čeho se Ron bojí, je "totální ztráta paměti".

Větší vlastenec řekl(a)...

Ještě pár slov o obraze "spalovny pro Berlín" :

Mám Jardu Rónu rád, a on mě také, což tedy moc nechápu. Poznává mne v noci na ulici v centru, ačkoli já jeho ne, v jeho oblíbeném klobouku+baloňáku à Phil Marlowe.
Hlásil se ke mně na rušné ulici za starých dobrých časů, i když jsem pracoval v potu tváře a zaprasených montérkách, a on byl obklopen vkusně oděnými přáteli a obdivovatelkami.

Proto jsem přehlížel jeho provokace proti naší kulturní politice. Ano, provokace. Vždyť vystavit obraz s názvem "Krajina s vnitřnostmi zvířat" jen pár dní po projevu s.kulturního tajemníka, jenž výslovně odsoudil zobrazování zvířecích vnitřností (i další projevy formalismu ve výtvarném umění) - to je provokace do Kremlu volající.
Přitom - ruku na srdce, Jardo, ten obraz jsi mohl nazvat zcela jinak, a nikdo by nic nepoznal.

Totéž s onou "spalovnou". Kdybychom na zmíněném obraze identifikovali Berlín, kdyby na "spalovně" byl nějaký určující nápis, symbol, znak, tak ano. Ale takto nikoli, příteli.

Doufejme proto, vážení vlastenci, že malíř své dílo náležitě opraví, abychom si nepletli symbol věčné a nesmytelné německé viny s Holešovickou elektrárnou, nebo se všeobecně známou (mé generaci) elektrárnou v Battersea (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Battersea_Power_Station,_1934_with_only_two_chimneys_(Our_Generation,_1938).jpg).

Čest práci a Světu mír !

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Aha, básník chtěl říci, že jaro lítá.
Paní Informace, jak se přeloží bunga-bunga? V žádném slovníku to není.

Větší vlastenec řekl(a)...

Ale je : http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bunga-bunga

informace řekl(a)...

Dušičkovému strašidlu nemá ani cenu odpovídat.
Tomu pánovi nad ním. Nikdy jste neviděl, že by malíř dal svému obrazu jméno? Leonardo své Dama con ermellino. Manet svému Les coquelicots? atd.
Bunga-bunga je pro nevyvinuté mozky jako Vaše anebo pro skandalistickou italskou levici, která už neví kudy kam. Pěkné spřežení.

Větší vlastenec řekl(a)...

Pro "Ravishing" Rick Rude :

Helejte, sexy wrestlere, ta "paní Informace" je dost možná pán.
To jen pro Vaši informaci, víte ?

informace řekl(a)...

Za tu námahu byste mi nestáli ani jeden, přiblblí skrčkové.

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Dušičkové strašidlo děkuje. VV, v Urban Dictionary jsem to vidělo, ale nevědělo jsem, jestli za prvé, za druhé, či za třetí. Informace o levici je zajímavá a logická. Něco jako kdyš tam byl návštěvou Svěží Vánek.

informace řekl(a)...

Strašidlo
Pro další "informace" o bunga-bunga se laskavě obracejte na vlastence Quintior, ten to prý stačí pětkrát.
Konec vysílání. Víc neodpovídám.

Harpyje řekl(a)...

Ten obraz na mě působí odpuzujícím dojmem. Především kvůli myšlence pomsty na generacích, které se zločiny svých předků nemají nic společného. A potom provedením. V těch ohyzdných barvách si umělec, jak jsem zjistila, libuje. Ve své biografii píše, že v sedmdesátých letech " byl nejvíce ovlivněn německým, norským a belgickým expresionismem ..." Duch tohoto ponurého uměleckého směru na mně dýchá prakticky ze všech jeho obrazů, které jsou k vidění na internetu, a "Velká spalovna" se nezdá být výjimkou. (Fotografie elektrárny v Battersea je z roku 1934, kdy byla ještě nedokončená. Dnes má komíny čtyři
http://en.wikipedia.org/wiki/Battersea_Power_Station.)
Jaký kontrast k onomu optimistickému dílu, zvanému "Fyzkultura" (jméno umělce jsem želbohu zapomněla), které zde před několika měsíci prezentoval Větší vlastenec. "Velká spalovna" není dílo, které by oslovilo masy, navzdory jeho myšlence o pomstě německým fašistům. Tak trochu se divím, že Vlastenec pěstuje kontakty s individui, tvůrci tohoto dekadentního paumění, které je každému soudruhu a příteli cizí. Ví to Váš nadřízený? Pochybuji!

Harpyje řekl(a)...

Já znám jenom Bingo Bongo. :-/

Anonymní řekl(a)...

Vážená Harpyje
Kdosi kdysi prohlásil : Bože,dej mi odvahu co změnit lze. Bože, dej mi trpělivost snášet co změnit nelze. Božem dej mi moudrost rozezenat obojí.
Kdosi kdysi prohlásil : Člověk si může všechno přát, ale nemůže vše mít.
Protože jsem jak se řiká v důchodu, a nemám žádná vnoučata na hlídání, tak se zabývám různými dalo by se řici blbostmi. Zajímalo mě napřiklad co se musí s člověkem stát aby mohl být dozorcem v koncentráku, a neměl duševní problémy. Tomuto tématu se věnovalo mnoho psychologů, a došli k názoru že existuje něco co nazývají temné zakoutí lidské duše. Vypracovali něco co nazývají Theory of Obedience. Výsledky pokusů ukázaly, že jenom velmi málo lidí odolá napřiklad nabídce ultlačovat a ponižovat svoje spoluobčany. A ti utlačovaní se musí dokonce se svým utlačováním smířit, a nic proti tomu nedělat.
Při konečném řešení židovské otázky se udělalo špatně i Reichsführer SS Himler. Po shlédnutí hromadné poptavy pronesl k vyššim důstojníkům SS proslov, ve kterém mluvil o duševním stavu přislušníků SS. Ti co hromadné popravy dělali byli svým temným zakoutím duše přesvědčeni že zbavují svět meněcenných, a tím dělají svět lepšim. O tom existuje v poslední době dostatek youtube materiálů, vytvořených různými lidmi s různým světovým názorem.

Pedro řekl(a)...

Ad 8.11 23:03: "Zde se postupuje zcela bezohledně, ať jde o dítě či ženu, ať je člověk rudý nebo modrý, všechno je jedno. Jsi prostě němec a jako takový jsi míň než pes." (E. Beneš, 12.5.1945). Mohl by nám s. V.v. prozradit zdroj, ze kterého tento vlastenecký citát Ed. Beneše cituje? Za primární zdroj bohužel nemohu nepovažovat článek Finroda Q … ee promiňte, to ty zatracené memy - Finroda Felagunda "GLOSA: Jdu porušit zákon" (viz: http://www.nekorektne.com/2008/03/glosa-jdu-poruit-zkon.html). Soudruh V.v. se jistě nebude ostýchat podělit se s námi svými brilantními znalostmi o osobnosti a díle Ed. Beneše, který se zasloužil o stát (díky jeho nezměrnému úsilí zbavený podvratného sudeťáckého živlu).
P.S. Finrod Falagund uveřejňuje v současnosti zajímavý seriál o malých evropských národech " ZVĚDAVÉ HISTORIČNO: Evropští zapadlí vlastenci (http://naszviretnik.net/2010/09/03/zvedave-historicno-evropsti-zapadli-vlastenci/). Už bylo 9. pokračování. Doporučuji.

Anonymní řekl(a)...

Vážené dámy, vážení pánové
V roce 2001 vydali pánové LUDVÍK Zbyněk (Jáchymovské KZ-číslo 0240) a BUREŠ Václav (jáchamovské KZ-číslo 13244) knihu "ČERNÁ KNIHA MINULOSTI". Kniha je věnována památce mnoha českých a slovenských politiků / duchovních / vojenských činitelů / všem popraveným, zabitým a vězněným občanům ČSR po Benešově "osvobození" do bolševismu. Knihu lze dostat přes internetovou stránku http://www.zludvik.de .
Kniha bourá mnoho novodobých českých legend, a proto by mohla způsobit různé potíže různým českým vlastencům.
V knize je kromě jiných i kapitola "Beneš kolaborant s bolševismem a proto zrádce národa", která vypráví ústy svědků o chování a činech Beneše.
Ty jiné kapitoly mluví o různých charakterových vlastnostech občanů ČSR, kteři autory knihy a mnoho jiných dostali do různých českých a slovenských KZ.
Žiji již od října 1968 mimo území nyní se nazývajíci ČR. Dost jsem cestoval po světě jak za prací tak za zábavou. Došel jsem k názoru, že vlastenectví a loyalita není vždy a všude tím správným ořechovým. Dá se velmi snadno zneuží k různým nehumáním projevům a činům.
Po přečetení této knihy jsem se dlouho podivoval, že parlament ČR učinil Beneše zasloužílým o ČSR.

N.N.Nemo řekl(a)...

To Harpyje Ad "Ten obraz na mě působí odpuzujícím dojmem. Především kvůli myšlence pomsty na generacích, které se zločiny svých předků nemají nic společného."

Toto je ta pomsta: Aby nezapomínali. Aby se sebe po desetiletích zpětně nedělali oběti války!

Větší vlastenec řekl(a)...

Vážená paní Harpyje,
mám několik poznámek k Vašemu příspěvku ze 16:36 :

1) Německý hřích je DĚDIČNÝ. To znamená, že VŠICHNI Němci, i ti ještě nenarození, jsou vinni, že VŠECHNY budoucí generace Němců musejí pykat za hříchy svých předků (viz např. poslední příspěvek českého vlastence N.N.Nema).

2) Tvorba J.Róny opravdu není optimistická. Už jsem napsal výše, že se v ní možná projevuje nezhojitelný žal – jako moje pominutelnost, i Jaroslav nebyl členem pionýrské organizace

3) Elektrárna v Battersea byla projektována a stavěna jako dva autonomní bloky. Fotografie zobrazuje dokončený a fungující první blok. Podobnost se „spalovnou“ J.Róny není čistě náhodná – fotografie dokončené elektrárny naši generaci doslova fascinovala. *)

4) Asi máte na mysli obraz s.Luppova Физкультурные игры на стадионе (http://www.galerierudolfinum.cz/images/736.large.jpg).
Ano, s.Сергей Михайлович Луппов tvořil krásná optimistická díla, např. 1.Мая в Одессе (http://www.filokartist.net/catalog/showimage.php?id=1704&mode=a), Женщины в обороне (http://www.gornitsa.ru/images/products/sibgor_240.jpg), a mnoho dalších. **)

5) Jistěže moji nadřízení i řídící důstojníci věděli o mých stycích s různými těmi umělci a intelektuály včetně Róny, Smojlaka a dalších. Hlášení jsem podával včas a přesně, a stejně jako př.Paroubek jsem byl příznivě hodnocen za svou bohatou slovní zásobu.


Volte plnou občanskou a profesní rehabilitaci poctivých příslušníků a spolupracovníků StB ! *** Volte ČSSD a KSČM !

------------------------------------------------------------------------------------------------
*) Ano, i pisatel těchto řádků si prožil své těžké pubertální období, kdy odmítal zdravou hudební tvorbu našich zasloužilých i obyčejných umělců, kdy poslouchal odpornou hudbu západních dekadentních skupin včetně tzv.Pink Floyd. Dlouhá léta věrné služby Straně a vlasti snad tuto skvrnu smyla.
**) Pokud se budete chtít pokochat dalšími díly tohoto talentovaného sovětského chudožnika, tak prosím nezapomínejte, že ruské internetové stránky jsou nadobyčej silné a obsažné. Jedna z nich mi před půlhodinou zruinovala počítač.

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Kdyš už je zde řeč o Umění, připomínám rovněž dříve uVVedený obraz s. Zápotockého na Jadranu.
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20090216194332/necyklopedie/images/0/08/Zapotocky_ve_vode.jpg
Moje nejmilejší dílo je pak zobrazeno na následující upoutávce. Úkol pro soutěžící: Najdi Muže s Dlouhou Rukou!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a5/Praha-Smichov_budovatelska_freska.jpg

Větší vlastenec řekl(a)...

Ale prdlajs, voni anabolickej svalovče. Dyš uš si chtěj dělat srandu z našeho českého umění, tak líp hledaj. Tady nejde o "muže s dlouhou rukou", ale o muže s malou hlavou.
No ano, muž stojící mezi šesti figurami v centru fresky NENÍ příliš vzdálen od hutníka (muže v pracovních pantoflích, opírajícího se o perlík). Podívají se pořádně na pozici nohou, krasavče intelikentní. Ta figura je perspektivně správně včetně ruky; má jen malou hlavu.

Prostě – nepovedené dílo s dlouhorukou figurou musejí hledat jinde, mezi úpadkovým západním pauměním : http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_C%C3%A9zanne,_Jeune_gar%C3%A7on_au_gilet_rouge_%281888-89%29.jpg
(Mimochodem – pořád lepší malá hlava a ustupující brady, než formalistické, lidu nesrozumitelné malby, které Richard Wiesner vytvářel před konečnou porážkou reakce.)

Rovněž s.Antonín Zápotocký na onom slavném plátně neprovozuje homosexuální pohlavní styk, jak by se mohlo zdát při povrchním pohledu. Pouze s oním pohledným soudruhem staví žertovný živý obraz ke strofě staré rakouské písně "Když se noha k noze vine, tak se dílo podaří !".

Čest práci a Míru zdar !

Harpyje řekl(a)...

Děkuji srdečně za odkaz na obraz s. Lupova. Tentokrát si to dílo uložím, abych se na něj mohla dívat, kdykoli mě napadne. Podařilo se mi dokonce dešifrovat název, a zjistila jsem, že u zobrazeného zeleného pažitu, na kterém soudruzi křepčí, se jedná o stadión. O to pozoruhodnější je, že stadiónem protéká potůček (mezi lýtkama soudruha s podvazky a skupinkou ležících v trávě). Z toho jsem usoudila, že se jedná buďto o nějakou mně neznámou symboliku, anebo že na sovětských stadiónech běžně proudily a zurčely potůčky. Nevím, zem jsem nikdy nenavštívila.
Zajímalo by mě, proč na obraze Zápotocký na Jadranu dovádí ve vlnách druhý dělnický prezident se soudruhem, místo s chotí Marií? Byla soudružka Marie neplavkyně? Ten obraz dává skutečně záminku k různým spekulacím!
Na budovatelské fresce je zobrazen muž, hrající na harmoniku. Jedná se o s. prezidenta v mladých letech?

Myšlenka kolektivní a dědičné viny národa je velmi ušlechtilá a vznešená, a musí být každému českému vlastenci, který se definuje přes svou nenávist vůči Němcům, morální oporou a zdrojem inspirace. Tak jako soudružce paní Anděle Dvořákové, bojovnici za svobodu, která v letošním projevu u příležitosti státního svátku, uveřejněném na blogu svobodného občana Matějky (http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/161505/Den-ceske-statnosti-Tak-tenhle-projev-stoji-za-to.html), tvrdě tepala do České televize, která "uvádí pořady nejen znevažující státnost, ale dokonce nabádá i k její likvidaci". (ČR bude přiřazena jako další spolkový stát k Německu [http://www.ceskatelevize.cz/porady/10267384380-kontexty/210572230810018/video/], a
"televizní umělci se těší z ceny, kterou jim za tento pořad [Zabíjení po česku]udělila německá nadace Centrum proti vyhánění. Ne odsun, ale vyhánění.")
Mluvit o plíživé germanizaci naší vlasti znamená tudíž podceňovat fakta, zvláště tehdy, když k nim připočteme finanční podporu vítkovických žhářů Witikobundem. Vlast, a její státnost jsou nyní už přímo ohrožené.

Větší vlastenec řekl(a)...

Slavný i dojemný návrat jedné zbloudilé Češky


Vážená paní Harpyje,

děkuji Vám za Vaše zlatá česká slova. Ano, tak má psát a mluvit každý opravdový Čech, každá opravdová Češka. Mnozí, přemnozí vlastenci Vás odepisovali, nepočítali již s Vámi jako s příslušnicí našeho národa. A hle, jaká to úžasná změna : Váš souhlas s věčnou a nesmytelnou vinou každého Němce, žijícího i budoucího, Vás vřazuje zpět mezi nás.

Co byste teď měla udělat, aby Váš návrat do našeho národa byl úplný a nevratný ? Především byste se měla co nejdříve vrátit z té odporné a nebezpečné Evropy k nám domů; v cizině, mezi cizinci, není našincům dobře.
Pak byste se měla zúčastnit SPOUSTY voleb, a volit v nich naši Stranu (každý opravdový český vlastenec volil Stranu MNOHOKRÁT).
Dále byste měla zapomenout všechny ty cizí, našemu lidu NAPROSTO cizí jazyky, a naučit se co nejrychleji jazyk nejpokrokovější a nejbohatší, jazyk našich starších ruských bratří, koiné nás Slovanů.

Pro začátek to stačí; nejde zrovna o malé úkoly. Jejich splnění Vám ale umožní vrůst do našeho národního organismu. Tento vrůst Vám umožní řádně se připravit na onu krásnou, nevyhnutelně nadcházející chvíli našeho opětovného vítězství, na chvíli, kdy budeme moci obnovit naši plnou svrchovanost a faktickou platnost Dekretů presidenta republiky (dnes vysmívaných a flagrantně porušovaných).
Ano, díky svému znovuzískanému češství budete schopna, spolu s ostatními vlastenci, provést konečnou fázi humánního odsunu cizojazyčných vetřelců a humánního znárodnění majetku buržoasie.
Pak, když konečně vláda věcí lidu se do našich rukou navrátí, když konečně budeme jen mezi svými, pak se bude tančit všude !


Tehdy bude v Čechách dobře, až kozák svůj tank ve Vltavě omyje !***Volte ČSSD a KSČM !

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Harpyje, dnes už nevíme, jak to bylo na tom Jadranu. Těžko si ale představit, že by s. Marie byla neplavkyní. Naopak, na své straně měla i Archimedův zákon.
http://images3.wikia.nocookie.net/__cb20090216194513/necyklopedie/images/3/3a/Zapotocti_s_houbama.jpg

Větší vlastenec řekl(a)...

Že nevíme, jak "to" bylo na konci 40.let na Jadranu mezi s.Zápotockým a ostatními soudruhy ?
No a co, voni anabolikovej krasavče ?
Nevíme kupříkladu nic o dlouhém období v životě Labuťáka Avonského; jeho sexuální orientace je též často brána v potaz. Snižuje to snad jeho dílo ?

O svých pobytech na Jadranu se s.Zápotocký zmiňuje např. v doslovu k románu "Vstanou noví bojovníci". Náš velký vlastenec-internacionalista v tomto textu vzpomíná na doslova smrtelnou nudu ve fašistických věznicích a koncentračních táborech, nudu, jež ho přivedla k vyprávění vzpomínek na léta bojů za práva proletariátu a národa ostatním spoluvězňům.
Účinnost a popularita jeho vyprávění přiměla po válce několik moudrých soudruhů, aby přezaměstnaného s.Zápotockého požádali o sepsání jeho vzpomínek. Základ románu pak vznikl v r.1947 na poloostrově Suchá Punta, kde s.Zápotocký strávil týden pouze ve společnosti své s.manželky.

A proč se (na obraze) náš budoucí druhý dělnický prezident tulí k pohlednému soudruhovi, to jsem snad dostatečně vysvětlil pár příspěvků výše.

"...I may not evermore acknowledge thee, Lest my bewailed guilt should do thee shame, Nor thou with public kindness honour me, Unless thou take that honour from thy name..."

***Volte ČSSD a KSČM !***

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Cha, VV, kyselé hrozny?
Nikdy bych si nedovolil dělat “srandu” z revolučního umění. Malá hlava nebo dlouhá ruka nejsou tím podstatným. Důležitý je obsah sdělení a forma přístupná lidu.
Hněte Vás, že s. Richard Wiesner, skutečný vlastenec, na ploše pár set metrů čtverečních srozumitelně zhutnil v mistrovské zkratce to, co se Vvy klopotně snažíte sepisovat již drahně let. Jistě ani Vám neušlo, že
(i) s. pes a jeho věrný pohraničník přísně hledí k západu, ve směru vlaků Dobříš-Paříž
(ii) květiny rozkvétají v okně otevřeném na Východ
(iii) tváře pracujících vyjadřují svou fyziognomií jednotu, jako by všichni pocházeli z jednoho otce a matky, kteří byli zároveň bratrem a sestrou.
Možná Vás stále mrzí, že Vás nevzali ani do Pionýra. Tak už se vzmužte a vyrovnejte se s tím jako chlap.
A jak je to vůbec s tím Vaším “vlastenectvím”? Neděláte si náhodou bžundu z pana domácího a hostů vonných, nevonných a dosud nezařazených? Ha?

Anonymní řekl(a)...

Vážené dámy, vážení pánové
Na internetové stránce http://www.sueddeutsche.de/politik/millionenbetrug-mit-entschaedigungsgeldern-das-brooklyn-komplott-1.1022087 je uveřejněn článek „FBI deckt Skandal auf Millionenbetrug - das Brooklyn-Komplott“. Pro občany ČR neznalé němčiny „FBI odhalila skandální milionový podvod – Brooklyn“. V článku se pojednává o skupině lidí, kteři rozdělovali peněžité částky z fondu Holocaust Postižení. Po 20 let tito lidé si pomocí falešných postižených přisvojovali do své kapsy peníze z tohoto fondu. Jedná se o 42 milionů US dollars. Peníze do tohoto fondu platilo Německo. To je lidé narození po 2. Světové Válce, kteří s činy nacionálně-socialistické 3. Říše měli společného pouze to, že jsou občany Německa. Občané USA, kteři byli akcionáři nechvalně proslulé IG-Farben, a tedy vydělávali také na Holocaust, nezaplatili do tohoto fondu ani cent. USA bylo vítěznou velmocí, že ano?

informace řekl(a)...

Vidím, že se tu diskuze zatím přesunula na jiné téma - na socialistické umění. Neúnavý přispěvatel "Ravishing (vishing smishing)" Rick Rude tu poukazuje na emblémovost postav na smíchovské fresce a na jejich významotvorné umístění a orientaci.
Upozornila bych, že na sajtu české "sorely" (socrealizmu) je několik článků, kde se hovoří o fikčním světe tohoto realizmu a o vyřazení v zobrazení tohoto světa jakékoliv možnosti jiného dalšího smyslu než toho oficiálního, jakékoliv možnosti desinterpretace nebo nejistoty pokud jde o význam. Dvěma hlavními prostory toho fikčního svět jsou továrna a venkov, emblematicky představované dělníky s nástroji, převážně kladivem nebo rolniky/rolnicemi se srpem, to povětšině ve výtvarném umění, v literatuře pak je repertoár širší - objevují se tam stroje jako na př. oblíbený traktor.
"TANK MÍRU - Traktor jako popkulturní emblém československého socialistického realismu", je název jednoho článku na sorele. Podle autorů článku socrealistický literární nebo výtvarnický traktor je "funkčním prostředkem moci, sloužícím k upevňování nadřazených sociálních a ideologických hodnot skrze vykonstruovaný, hromadně akceptovaný emblém". (Článek v sorele je převzaný z Kouba, Karel – Schmarc, Vítek: "Tank míru" – Traktor jako popkulturní emblém československého socialistického realismu. Slovo a smysl, 2006, ročník 3, číslo 6, Str. 110–124. ISSN 1214-7915)
Čili řečeno jednoduššími slovy než je jazyk semiologie, literatura a výtvarnictví mají lidem vtloukat do hlavy jednoznačně, bez nějakého postranního šilhání nebo spikleneckého pomrkávání, základní prvky socialistické ideologie a praxe. V tomhle fiktivním světě s více méně pevně stanoveným repertoárem obrazů a témat není místo pro individuální výraz myšlení nebo cítění. Všechno je už určeno jakýmsi oficiálním katalogem, kde umělec vybírá a maximálně pak jen může variovat umístění postav nebo předmětů. To že pak lidová tvořivost tam nalézala kacířsky jiné figury a významy jako člověka s dlouhou rukou nebo malou hlavou jako na smíchovské fresce je jen důkazem, jak málo toto umění plnilo funkci svěřenou režimem.
Dalším tématem tohoto světa reálného socializmu byl mír. Picassova holubice míru byla emblémem nezvratnosti a nepopíratelnosti mírové politiky "tábora míru". Tím oblítáváním celého světa se chudina nejen uondala, ale i značně pošpinila jako v Maďarsku nebo v Československu a jinde. Ale na plakátech, na obrazech, ve filmu zůstávala pořád sněhobílá.
Tedy literatura a umění jako názorný ikonický breviář a průvodčí příručka k socialistickému chápaní světa.
Přečtěte si nějaký článek na sorele http://www.sorela.cz/web/default.aspx
Na homepage sajtu jsou obrazy státníků, to by byl taky zajímavý předmět k diskuzi, který jste tu jako dva bohoborci už nakousli. Totiž pokud jde o hledání postranních významů v lidové tvůrčí interpretaci.
Nechme stranou, jak se k tomu námětu dostali.

Harpyje řekl(a)...

Zapomněl jste podotknout, Hledající, že k těm zlodějům a podvodníkům patřili i členové Jewish Claims Conference. O to Vám přece šlo, nebo ne?

informace řekl(a)...

Po prvé se mi to smazalo, uvidím, jestli to tu teď vydrží.

informace řekl(a)...

Nevydrželo. Tak to ropůlím.
Vidím, že se tu diskuze zatím přesunula na jiné téma - na socialistické umění. Neúnavý přispěvatel "Ravishing (vishing smishing)" Rick Rude tu poukazuje na emblémovost postav na smíchovské fresce a na jejich významotvorné umístění a orientaci.
Upozornila bych, že na sajtu české "sorely" (socrealizmu) je několik článků, kde se hovoří o fikčním světe tohoto realizmu a o vyřazení v zobrazení tohoto světa jakékoliv možnosti jiného dalšího smyslu než toho oficiálního, jakékoliv možnosti desinterpretace nebo nejistoty pokud jde o význam. Dvěma hlavními prostory toho fikčního svět jsou továrna a venkov, emblematicky představované dělníky s nástroji, převážně kladivem nebo rolniky/rolnicemi se srpem, to povětšině ve výtvarném umění, v literatuře pak je repertoár širší - objevují se tam stroje jako na př. oblíbený traktor.
"TANK MÍRU - Traktor jako popkulturní emblém československého socialistického realismu", je název jednoho článku na sorele. Podle autorů článku socrealistický literární nebo výtvarnický traktor je "funkčním prostředkem moci, sloužícím k upevňování nadřazených sociálních a ideologických hodnot skrze vykonstruovaný, hromadně akceptovaný emblém". (Článek v sorele je převzaný z Kouba, Karel – Schmarc, Vítek: "Tank míru" – Traktor jako popkulturní emblém československého socialistického realismu. Slovo a smysl, 2006, ročník 3, číslo 6, Str. 110–124. ISSN 1214-7915)
Čili řečeno jednoduššími slovy než je jazyk semiologie, literatura a výtvarnictví mají lidem vtloukat do hlavy jednoznačně, bez nějakého postranního šilhání nebo spikleneckého pomrkávání, základní prvky socialistické ideologie a praxe. V tomhle fiktivním světě s více méně pevně stanoveným repertoárem obrazů a témat není místo pro individuální výraz myšlení nebo cítění. Všechno je už určeno jakýmsi oficiálním katalogem, kde umělec vybírá a maximálně pak jen může variovat umístění postav nebo předmětů. To že pak lidová tvořivost tam nalézala kacířsky jiné figury a významy jako člověka s dlouhou rukou nebo malou hlavou jako na smíchovské fresce je jen důkazem, jak málo toto umění plnilo funkci svěřenou režimem.

informace řekl(a)...

Pokračování
Dalším tématem tohoto světa reálného socializmu byl mír. Picassova holubice míru byla emblémem nezvratnosti a nepopíratelnosti mírové politiky "tábora míru". Tím oblítáváním celého světa se chudina nejen uondala, ale i značně pošpinila jako v Maďarsku nebo v Československu a jinde. Ale na plakátech, na obrazech, ve filmu zůstávala pořád sněhobílá.
Tedy literatura a umění jako názorný ikonický breviář a průvodčí příručka k socialistickému chápaní světa.
Přečtěte si nějaký článek na sorele http://www.sorela.cz/web/default.aspx
Na homepage sajtu jsou obrazy státníků, to by byl taky zajímavý předmět k diskuzi, který jste tu jako dva bohoborci už nakousli. Totiž pokud jde o hledání postranních významů v lidové tvůrčí interpretaci.
Nechme stranou, jak se k tomu námětu dostali.

Anonymní řekl(a)...

Vážená Harpyje
Předpojatost Vašeho myšlení Vám nedovoluje být aspoň troch objektivní v posuzovaní jevů týkajícich se židovského náboženství a jejich stoupenců.
Ve svých přispěvcích se pokouším diskutující upozornit že na světě v současné době žije šest a půl miliardy lidí. A každý z nich má různě rozdílné názory na minulost / přitomnost ( budoucnost. A nic jiného.
Vy samozřejmě z nějakých důvodů vehemnetně obhajujete židovské náboženství a jejich stoupence, a proto nemůžete připustit že i mezi stoupencl židovského nábožentsví jsou lumpové.

Harpyje řekl(a)...

Ještě NIKDY jsem NEOBHAJOVALA židovské náboženství, Hledající. Nejsem totiž theolog, a českým ateistickým národem velmi oblíbeným theologizováním z hloubky duše pohrdám.
Židé (mluvím o národu, ne o "stoupencích náboženství") jsou lidé jako Vy nebo já, a jsou mezi nimi jak gauneři, tak i dobrodinci lidstva.
Co nesnáším, je zatracování tohoto národa zvané antisemitismus, ale zrovna tak nesnáším, když někdo odsuzuje paušálně jakýkoli jiný národ, nebo menšinu.

informace řekl(a)...

Co chcete, abychom Vám řekli, Hledající? Že ti židi jsou takový zlodějský pronárod, že si ukradnou i vlastní nos?
A co tu pořád šíříte svá mravokárná naučení? Neapolci mají pekné přísloví: 'O diavolo quanno è viecchio se fa monaco cappuccino.

Větší vlastenec řekl(a)...

Vážená paní Harpyje,

před 24 hodinami a pár minutami jsem jásavě přivítal Váš návrat mezi nás roduvěrné Čechy a Češky, a Vy dnes takto ?

:-(((

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Sorela je kulturní poklad. Děkuji.

Větší vlastenec řekl(a)...

Socialistický realismus je autentické umění všeho slovanskéhu lidu. Jen cizinci, odrodilci a národní zrádci pohrdají socrealismem a jeho tvůrci.
Jasné ??

Harpyje řekl(a)...

Je mi líto, Vlastenče, že jsem Vás zklamala, ale přece víte, že v diskusích vystupuji zásadně jako "protičeská šovinistka z pozice nadřazeného člověka- či příslušnice nadřazeného národa", protože můj otec byl nacistickým hodnostářem v Protektorátu Boehmen und Maehren. Pokud jsem napsala nějaký příspěvek, který se Vám zalíbil, tak se tak mohlo stát pouze v přechodném pomatení smyslů (z mé strany, samozřejmě).

informace řekl(a)...

Socialistický realismus je autentické umění všeho slovanskéhu lidu? Záleží na tom, jak definujeme umění. Kriteria se čas od času měnila. Sami sovětští kritici nazývali socrealizmus velkým stylem epochy. Byl to styl celého soctábora a nejen jeho. Již jednou jsme tu s žibřidem diskutovali o tom, jak se mezi sebou podobají na př. architektura socrealizmu a nacizmu. Brali si jeden druhého za vzor a také mezi sebou závodili. Tak Göbbels na příklad oceňoval kladně poster se čtyřmi profily otců marxizmu-leninizmu se zraky upřenými do budoucna, jako dílo velkého propagandistického dopadu.
Velký styl epochy totalitarizmů dvacátého století, styl sice umělého, fiktivního, neexistujícího světa, který ale povzbuzoval k naložení veškerého úsilí pro dosažení slavných zítřků. Styl, který ignoroval pravdu, pravdu o utrpení malých lidí, pravdu o lidských obětech koncentráků. Můžeme tu ještě mluvit o umění? Když ve dvacátých létech se v sovětském Rusku debatovalo o tom, jaká má být nová literatura, vyšly v ní návrhy, které jasně uměleckost projevu dávaly stranou. Tak Gorkij mluví o kolektivní literatuře, o dílech psaných třeba továrními kolektivy. Futuristi Nového Lefu chtějí odstranit z literatury všechen balast buržoazního umění jako sujet, vymyšlené postavy, zápletky a nahradit je literaturou faktu - prohlášením nebo dokumentem, stenografickým zápisem ze schůze. Gorkij přichází s myšlenkou stříknout obraz skutečnosti romantickým zápalem. Jenže to není pořád to pravé. Až Fadeev přijde na tu šťastnou formuli: popsání skutečnosti v jejím potenciálním vývoji. A na co se soustředil socrealizmus víc, na skutečnost anebo na ten potenciální vývoj?
Řekněte sami.

. řekl(a)...

NEONCISTA! ZLIKVIDOVAT!

aby nezlikvidovali tebe! řekl(a)...

Neonacista budeš ty, vole!
http://estjournal.files.wordpress.com/2010/06/russia.jpg

pozor na rypák řekl(a)...

http://urladalsilenzio.files.wordpress.com/2010/09/maiale.jpg

"Ravishing" Rick Rude řekl(a)...

Informace pro Informaci;

http://www.slate.com/id/2274429/

informace řekl(a)...

Poslyšte, Ravishing (vishing smishing)Rick Rude,
přečtěte si radši něco v novinách o tom, jak bývalý neofašista, přebarvený na růžovo- bleledězeleno, zbrusu nový multikulturalista Fini chystá palácový převrat. Jak se sčuchnul s veterokatolíky, aby vyhodili Berlusconiho z vlády a jak jim k tomu levice notuje. Ty vaše bunga-unga jsou jen voloviny pro přiblblé mozky, aby ten golp spolkly. A už mě s tím víc nevotravujte.

A.S.Pergill řekl(a)...

To Harpyje:
Na massive-error.blogspot.com vyšel asi před měsícem článek, popisující US průzkum mezi věřícími a nevěřícími znalostí konkrétních faktů o náboženství. "Vyhráli" ateisté a agnostici, rep. ti, kdo tak sami sebe v průzkumu označovali. Považuji to za ukázku toho, že náboženství lze "zvenčí" hodnotit daleko přesněji a správněji než "zevnitř", jako příslušník kultu.
Obávám se, že i to "theologizování ateistického národa" je po věcné stránce správnější, než když se pokoušejí "theologizovat" věřící.

A.S.Pergill řekl(a)...

To Harpyje 2:
Pokud se zýká toho sionismu, je to ideologie naprosto stejně odporná jako nacismus (a je také s nacismem téměř stoprocentně identická, pokud provedeme záměnu slov žid <-> árijec a gojim <-> žid).
Konec konců, i známé nacistické "norimberské zákony" byly v podstatě vykradeny ze Starého zákona, z předpisů, jak se má v židovském státě zacházet s gojim (s opravami na aktuální technické možnosti, starověcí Židé neplynovali gojim především proto, že na to neměli odpovídající technické vybavení).

informace řekl(a)...

To Ravishing (vishing smishing)Rick Rude,
ten úmysl vyrazit Berlusconiho z předsednictví vlády a z politiky vůbec ohlásili veřejně na včerejším vysílání Anno zero představitelé nové politické frakce neofašistů Finiho Futuro e Libertá, katolické strany Udc Casiniho a reformovaných komunistů Pd.
Kromě jiného to zdůvodňovali tvrzením, že Berlusconi vede nemravný život a tak zanedbává státní zájmy.
A ještě, Finiho blog Farefuturo byl první, co začal zveřejňovat informace o sexuálních skandálech B.

informace řekl(a)...

To Ravishing (vishing smishing)Rick Rude,
když novinář napíše, že ředitel katolického deníku italských biskupů l'Avvenire je homosexuál, je za to na tři měsíce suspendován, když jiné noviny šíří zprávy o Berlusconiho orgiích, diskutuje se o tom v televizi a uvádí se to politiky jako důvod k Berlusconiho odstoupení.
Vysvětlete mi někdo tu multikulti-rovnosexy logiku. V prvním případě je to pomlouvání, v druhém nadávat předsedovi vlády, že je zvrhlý kanec, se jedná o právo na informaci?