sobota 17. ledna 2015

Proč České Textárny zeštíhlely až na kost

Ono se liberalizovalo, zeštíhlovalo, vymísťovalo, odsunovalo, transferovalo, identifikovalo až jsem tu zbyl opuštěný zaměstnanec. A už vím proč!

............................
(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Všechno je to vymyšleno. Krom vnitropodnikových mailů. A pravda je, že v tom mamutím baráku už není ani jediný údržbář...)




Pondělí 17. ledna 2005


Dnes jsem uklízel v počítači a přišel jsem na pět let starou výměnu mailů mezi mým tehdejším kolegou Ambrožem a Lenkou Pilnou, která tehdy pracovala v Zajišťování čisticích služeb. Protože mám teď moc práce (jak pořád píšu texty, které jsme vyfakturovali už na konci loňského roku, a nikdo mi nedal vědět, že bych je měl napsat) vrznu to sem:


Pondělí 17. ledna 2000


Ahoj Ambroži,
ráda bych Tě chtěla požádat o několik "maličkostí" a to, že v pátek si k nám do kuchyňky donesl tácek používaného nádobí z naší kuchyňky a bez jakékoliv domluvy o zajištění toho, aby se nádobí umylo a uklidnilo, si odešel, i když jsem Ti říkala, že by sis měl zajistit, aby to nádobí nebylo špinavé, nezlob se na mě, ale musíš pochopit, že tu nebudeme po nikom uklízet jeho nádobí a tolerovat to, proto bych Tě chtěla požádat, aby jsi už žádné nádobí z naší kuchyňky neodnášel a nepoužíval ho pro svou osobní spotřebu. Pokud vím, máte kuchyň vybavenou stejně jako my, tak nerozumím tomu, že chodíš do té naší, neboť všichni, kdo používají tuto společnou kuchyňku respektují pořádek a nespoléhají se na to, že to někdo uklidí po tom druhém.

Díky.

Pěkný den.


Lenka


PS: své talířky si vyzvedni u nás v kuchyňce a doufám, že to bude poslední nádobí, které si odtud vyzvedneš ....



Úterý 18. ledna 2000


Jo, a koupíte nám taky myčku?


Ambrož


Milý Ambroži!

Myslím, že tu máme trošku jiný objem nádobí, než je tvá spotřeba a myslím si, že umýt si hrníček po čaji není zas takový problém a dělá to tu tak každý, tak tomu opravdu nerozumím, proč zrovna pro tebe je to problém, krom toho, si myslím, že to jsou hlouposti, o kterých není snad třeba dále vést jakoukoliv diskuzi ...


L.


Středa 19. ledna 2000


Lenko, tak schválně. Kdo má větší objem nádobí: Sekretariát, pár ředitelů a sem tam nějaká návštěva; nebo nás čtyřicet textárníků plus lidi z údržby?

A.


Ambroži, opravdu s Tebou nechci diskutovat, myslím, že se to porovnávat nedá, pokud máš problém a chceš myčku, myslím, že víš, za kým jít.

Čtvrtek 20. ledna 2000


No vidíš, Lenko - konečně rozumné slovo - opravdu se to nedá srovnávat; my toho máme víc. Ještěže jsi napsala za kým jít, a ne kam...
Já se tedy omlouvám, že jsem vám udělal tolik těžkostí s nádobím, kdyby v pátek ta myčka nebyla zrovna zapnutá, tak bych tam ty věci narovnal.


Pátek 21. ledna 2000


Je opravdu úžasné, Ambroži, jak tě to baví, ale já tu potřebuji pracovat a ne si dopisovat o tvém problému, že si nedokážeš umýt hrníček po čaji.

Promiň Lenko, ale není zrovna tohle část tvé pracovní náplně?

A.


Tak si kup kelímky!

Pátek 21. ledna 2005


Jak na mě dýchla oživená minulost, kdy jsme u nás na patře měli několik textáren se čtyřiceti textárníky plus nějaké údržbáře. Jenže ono se liberalizovalo, zeštíhlovalo, vymísťovalo, odsunovalo, transferovalo, identifikovalo a teď jsem tu zbyl opuštěný zaměstnanec - a žádný elektrikář, strojník, klimatizák ani hasič mě nepotěší. Nespraví zásuvku, nenamaže výtahová lana, nevymění filtry ve foukání klimatizace, a - no, snad to jednou vyhoří!


Bylo by načase. V tom baráku, kde před pěti lety pracovala celkem tisícovka lidí, hřaduje už jen tisíc managorů...


Sobota 22. ledna 2005


Až dnes, pročítaje si po sobě zápisky z dávno uplynulého týdne, jsem si uvědomil, že za vším tím (pardon za neslušné slovo) propouštěním stojí Lenka Pilná. U mě dole v textárně je pusto. A kuchyňku zazdili. Myčku už nedostanu. Nápad vyhodit lidi kvůli zachování pořádku v kuchyňce je ještě lepší, než ten s těma kelímkama!
------------------------------------------
Z ohlasů v hospodě 2015:

Tohle znám z naší firmy z kuchyňkou a hajzlíkem! Jenže protože si píšeme maily anglicky, tak se problém nakonec řešil až u šéfů v Americe: kuchyňka se málem zrušila. A z hajzlíku se alespoň odebralo prkýnko…
Medvěd
------------------------------

MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík!
>>:)) Moby Dick


















Žádné komentáře: