středa 25. března 2015

Jak jsme to zase (málem) zvojtili

Nový automatizovaný systém přidělování zakázek, který měl snížit náklady a zefektivnit práci, působí kontraproduktivně. Naštěstí existují zaměstnanci, kteří se nechovají, jak "správně" mají.
................................
Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Všechno je vymyšleno – až na konzervatismus (lenost) českých zákazníků. Jo – managoří fráze jsou jen mírně pozměněnými citacemi.

Pondělí 21. března 2005

Ing. Duto Hlav přišel z managorské pracporady s důležitým úkolem: Mám vypracovat text podle zadání nového zákazníka Vojty, kterého ulovil ředitel Běsný Kokot někde na greenu našeho golfového hřiště. Nových zákazníků máme málo a musíme si jich vážit, tvrdil Duto a pokračoval:

"Přístup k zákazníkovi je třeba zlepšit, abychom zvýšili dynamiku procesů a proces kvality, abychom kvalitativně zlepšili produktivitu a produkci dynamiky."

No dobře, ale kde je to zadání?

Úterý 22. března 2005

Zadání od zákazníka Vojty mi prý přijde mailem. No to asi těžko, protože mám od minulého týdne zablokovaný přístup na síť. Duto mi navrhl, ať si připojím počítač na modem a spojím se přes telefonní linku, ale to jsem odmítl, neboť mě on sám před nedávnem prokazatelně seznámil, že toto činit nesmím – pod hrozbou trestu vyhazovu bez odstupného. Duto se na mě rozezlil:

"Takové chování, kdy se lidé zaštiťují takzvanými objektivními potížemi, je zcela neprofesionální a nepřípustné! Ano, systém přenosu informací může leckdy nedostačovat, ale s takovýmto přístupem bychom na bouřlivě se rozvíjejícím trhu textárenských služeb neobstáli!"

Tak předá mi někdo to zadání?

Středa 23. března 2005

Dnes měl být zpracován text pro Vojtu – bohužel ještě nemám zadání. Prý se nějaký jeho emisar snažil probojovat přes recepci s disketou, ale tam neprošel, protože nebyl vybaven novým identifikačním štítkem zákazníka. Tak chtěl nechat disketu u vrátného, pardon recepčního, ale to si dal! Bezpečák Mazanec takovéto nelegální postupy zakázal v rámci boje proti terorismu už v době první války v Zálivu. Ostatně – na bráně nemáme recepci, ale strážnici!

Tak halt ten text dneska nebude.

Čtvrtek 24. března 2005

Tak jsem ten text nakonec Vojtovi včera poslal. Jeho emisar na mě čekal před vrátnicí, srčil mi disketu a zaskuhral několik informací. Hodil jsem si ji do domácího počítače a za dvě hoďky jsem měl požadovaný text hotov. Vojtovi jsem ho poslal mailem ještě z domova. Aspoň jsem nemusel mýt večerní nádobí.

Ale ráno jsem to od Duta schytal! "Měl jsem pocit absolutního zmaru!" řval Duto. "Celé odpoledne jsem zákazníkovi vysvětloval, jak nový automatizovaný systém přidělování zakázek, který měl snížit náklady a zefektivnit práci, v tomto případě působí kontraproduktivně. Snažil jsem se vám to u zákazníka vyžehlit, a vy mě takto podrazíte!"

Pátek 25. března 2005

Proč ještě setrvávám v Českých Textárnách? Protože mě platí. A protože mě ještě nezracionalizovali. A teď byla prodloužena kolektivní smlouva o odstupném. Deset platů nebudu nikomu strkat do chřtánu.

A proč mají České Textárny ještě nějakého zákazníka?

No, mají už jen takové Vojty, kteří jsou, podle slov managora Dur Duraka "vstřícní a milí lidé". Durak pravil, že stát se něco podobného jemu nebo jeho firmě, utekl by ke konkurenci.

Samotného Vojtu jsem pak slyšel v kantýně u mistra Mlhy, jak říká: "Všichni dělali svou práci, ale to znamenalo, že mě nikdo včas nepomůže. Ze strany Českých Textáren mi chyběl flexibilnější přístup. Děkuji panu Dutovi i Durakovi, že mě každých několik hodin telefonovali, občas se i osobně stavili a bylo vidět, že mají zájem. Pochopil jsem, že máte kvalitní lidi, pouze systém nefunguje, jak má.

Nicméně, protože jsem teď získal statut VIP zákazníka a mám obědy v podnikové kantýně zdarma, odcházet nehodlám. Vaše marabuí vajíčka jsou prostě fantastická."
----------------------------
Z komentářů 2005:

Dekuji
Myslim, ze tohle je opravdu pro ledacjake Textarny vystizne. Jenom je zvlastni, jak jsou mi tyhle formulace podivne povedome. Jako bych je uz nekde cetl a nebylo to na Psovi. Zeby v nasem podnikovem Zpravodaji?
pupu
-----------------------------------
MOBY DICK: nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde
Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík!
>>:)) Moby Dick

Žádné komentáře: