Takhle: nepřeskakuju jen já, činí tak podle prima výzkumů "až dvě třetiny lidí". No, kdyby třeba nějaký zvolený politik zjistil, že jím prováděná politika má jen třetinovou podporu, tak by se třeba zamyslel, jak ji změnit. A určitě by v ní nepřitvrzoval! Prima šla cestou jiných politiků, spustila propagační kampaň. V ní ukazuje, jak uboze by vypadaly její seriály a zábavné pořady, kdyby nemohla své zisky z reklamy "zpětně investovat do výroby dalšího programu". Výroba tohoto konkrétního programu (přemlouvání diváků, ať nepřetáčejí programy) stála Primu odhadem tak 20 milionů Ká čé, ale díky ní to prý Primě nově zajistí až 150 milionů Kč reálných inzertních příjmů za rok. (Nově - to jako navíc k těm fiktivně ztraceným 300 milionům?)
Nevím ovšem, co tato reklama přináší inzerentům. I když jsem pro důvody tohoto článku sledoval Prima reklamní blok poctivě, nekoupím si ani ovesnou kaši (ještě mám v zásobách několik asi pět let starých pytlíků), nekoupím si luxusní karavan, nekoupím si předraženou sladkou limonádu bez cukru, nekoupím si elektrické (aniž jiné) auto (zde bádám, proč při jejich nedostatku a dlouhým čekacím dobám automobilky vlastně inzerují), nekoupím si půjčku na bezva dovolenou, aniž na co jiného, možná se jenom podívám na Slovensko, už jsem tam dlouho nebyl. Ale pivo si koupím jen z těch značek, co nabízejí v hospodě, kam chodím.
Reklamy na barevné zázračné přípravky na nás, co si kupujeme pastu na zuby za třináct kaček, půllitrové lahve se šamponem (4 účinky!) za 19,90, stejně jako vitamíny v drogerii (pětkrát levnější než v lékárně), ty na nás moc nefungují. Navíc patřím ke generaci, která bytostně nevěří tomu, co je nám předkládáno v televizi. A také ke generaci, která zákazy a příkazy zažívala po polovičku svého života, a už jich má plné zuby. To mě skutečně vytáčí!!! To jako příště postoupíme až tak daleko, že si budeme inzerované předměty a služby povinně kupovat???
Takže jak to mám po prvním červnu? Svému operátorovi platím o 80 Kč více - za mazaně nabízené kredity. Něco z toho se musí zaplatit Nově, abych mohl přetáčet pořady její skupiny (včetně reklam), něco Primě, abych mohl přetáčet pořady její skupiny (mimo reklam!), no a ještě mi zbyly 2 kredity, za které jsem si přikoupil jeden naučný televizní kanál.
A když jsem se pak podíval na Primu, a nemohl jsem přetočit reklamní blok, tak jsem se tak naštval, že jsem začal uvažovat, že její odběr vůbec odhlásím! Nejdřív jsem však přišel na to, že předem nahlášená doba reklamního bloku nepasuje s reálným časem. Takže v době nepřetáčení šel pořad (což nevadilo), a reklama šla v době dovoleného přetáčení (tak, jako dosud). Jak však Prima inzerovala předem: "Spolu se zavedením omezení přeskakování reklamy zpřesňujeme i čas začátků jednotlivých pořadů, a pokud si je tedy přehráváte zpětně (odloženě), nemusíte ztrácet čas jeho hledáním." Ano, to se stalo, a toho si cením. A reklamu přeskakuju tak, že si navolím začátek příštího pořadu, a pak odcouvám na konec reklamy v tom pořadu, který sleduji. Když jsou mi v cestě dva reklamní bloky, tak přecouvám i přes ten jeden navíc, co mi překáží - protože couvat v nepřetáčeném segmentu lze, nefunguje jen posun dopředu. No a pokud si toto někdo z Primy přečte a domluví s operátorem další technické vylepšení, pak omezím sledování pořadů na Primě, možná ho úplně zarazím, a za ušetřený peníz si zvolím nějaký čistě internetový filmový kanál.
Lepší cestou než Prima šla Nova. Nově Nově platím více, ale mohu přetáčet programy bez omezení a zákazů a blbejch reklam na nepřetáčení, které nejdou přetočit. A bez naštvání a nepřátelství. V podstatě všechny ostatní televize se spokojují s tím, že mohou být nabízeny operátory, a že za to od nich nějaké peníze vyinkasují. (Viz neúspěch Barrandova při pokusu napodobit Primu. Než by sledování jeho kanálů operátoři zpoplatnili navíc o nepřetáčení reklamy, tak mu bylo sděleno: "No tak vás vypnem...") V čase zdražování a hledání úspor možná dojde i na to, že firmy zjistí, že z televizních reklam nemají takový benefit, jak si představovaly. Jako to před časem zjistily o reklamách na internetu. A pak praskne televizní bublina a zůstanou pouze placené kanály včetně ČT, kterou si platíme povinně. (Anebo se na nás snese déšť Placeného Produktu...)
Primo, ty mě nevytočíš!
Psáno za kroucení palců na nohou v Praze na Lužinách v úterý 7. června 2022
Viz i předchozí článek k tématu z 2.2.2022 Prima reklama
Žádné komentáře:
Okomentovat