pátek 14. února 2025

Pryč s tím židem Valentinem!

Rekonstrukce obličeje sv. V. dle Wiki
Že by svatý Valentin byl žid? Ten Valentin, kněz a mučedník, patron čisté a oddané lásky mladých lidí, jenž někdy kolem roku 270 tajně oddával i vojáky, což se hrubě nelíbilo římskému císaři Claudiovi II. (Gothicovi), tento Valentin že by byl žid? Jestli byl, tak to dovedně skrýval, protože už v jeho době se původní Ježíšova židovská sekta docela osamostatnila. Ale ne, mám na mysli úplně jiného Valentina. Tenhle se jmenoval Hugo Valentin, narodil se jako Švéd roku 1888 na švédském venkově v rodině švédského farmáře a zemřel roku 1963 jako uznávaný švédský historik, spisovatel a vědec ve švédské Uppsale. V tomto městě učil nejdříve na učitelské škole, na střední škole, posléze i jako docent a profesor na tamní nejstarší švédské univerzitě. Posmrtně byl poctěn tím, že bylo jedno univerzitní výzkumné středisko v roce 2009 nazváno jeho jménem. Tak jak tedy vím, že byl žid, když takto není na anglickojazyčné wikipedii nikde přímo identifikován?


Tak víme, že Valentin nebyl pokřtěn a jeho druhé jméno znělo Moric (Mauritz).
Jeho rodina přišla do Švédska na počátku 19. století z Polska.
Bádal v oboru židovské historie, zejména historie Židů ve Švédsku, za což se mu dostalo pocty být označen za "otce švédsko-židovské historie".
Od roku 1951 redigoval kulturní časopis Judisk Tidskrif.
Roku 1944 spoluzaložil švédskou sekci Světového židovského kongresu, v roce 1946 se stal i jejím předsedou.
V roce 1953 se angažoval při založení Sdružení přátelství Švédsko-Izrael.
Předsedal Švédské sionistické federaci, jejímž čestným prezidentem byl až do své smrti.
Středisko Huga Valentina se zabývalo multietnickými studii a zkoumáním genocid, zejména holokaustu.
Je pohřben na židovském hřbitově ve Stokholmu. No a tam jiného než žida nepohřbí, že.

Hugo M. Valentin
Švédský historik Valentin byl nejen žid, ale byl i chytrý žid. Už při nástupu Hitlera k moci (1933), ještě před vydáním Norimberských zákonů (1935), varoval před tím, kam až může vést nacistická "divoká psychóza nenávisti". Nejen to, jako novinář už v roce 1942, kdy svět ještě nevěděl - a nechtěl vědět - nic o genocidě evropských židů, informoval o vyvraždění 700 tisíc polských židů.

Takže ano, švédský vědec byl nejen židem, ale i sionistou, a hlavně jako univerzitní profesor otevíral oči zejména studentům. Jenže ti dnešní studenti, jak to říci slušně, jsou "pokrokoví". Ne. to není přesné. Jsou - "pokrokářští". Progresivističtí. Jenže zatímco v 19. století byli progresivisté zastánci volného trhu a svobody pohybu osob, pak na jeho konci už naopak tvrdili, že volnost trhu pokrok brzdí. Jakožto "progresivisté" byli označováni Mladočeši i TGM, ale také zastánci eugeniky. Vlastně i mnozí nacisté se tak stali reálnými "progresivisty". Dnes zní slovníková definice progresivismu takto: "Sociální nebo politické hnutí, jehož cílem je zastupovat zájmy obyčejných lidí prostřednictvím politických změn a podpory vládních opatření." Což zní až havlovsky.

Těmi "obyčejnými lidmi" se ovšem myslí nátlakové skupiny mimo politické strany, mimo demokracii. Tyto skupiny nepodporují vládní opatření, která vycházejí z volebních programů stran, ale vynucují si jakési všeobecné "dobro", kterému ovšem houby rozumějí. Jejich zásluhou se přijímají zákony (často jdoucí proti přírodním zákonům a většinou i proti zákonům ekonomiky), které mají zachránit planetu - avšak fakticky planetu poškozují. Nazval jsem je před patnácti lety "Zelenými Khméry, kteří ničí svobodu i životní prostředí". Jejich nedávnou tupounskou velitelkou byla jistá Greta Thunberg, která sice cestovala z Evropy do Ameriky a zpět na echt zelené plachetnici, aby ukázala, jak správě mezikontinentálně cestovat, ale sama při cestování ekologickým vlakem svačila obklopena plastovými krabičkami, kelímky, lžícemi... 

Nekritizuji Gretu, že používá dostupné obaly, ale že z toho viní generaci svých rodičů. Dnešní pokrokáři požadují, aby se mohli muži maskovat jako ženy, což ve sportu přináší nerovnost a do věznic znásilnění. Dnešní američtí pokrokáři se omlouvají za otrokářství svých prapředků, ovšemže bělochů, a zamlčují zásadní roli, jakou v otrokářství měli muslimové a loupeživé africké kmeny. Nezmiňují se o tom, že nejvíce vražd černochů v Americe mají na svědomí - američtí černoši! Dokonce viní Islanďany z genocidy "původních obyvatel"... (Na skromnou výtku, že tady před Seveřany žádní "původní obyvatelé" nežili, ozvali se naštvaní američtí pokrokářští turisté: "Vy je zamlčujete!") Kvůli takovému "pokrokářství" mají větší práva zločinci než policie, která je kvůli tomu v některých městech i rušena. A tak dále a tak podobně.

Není divu, že mezi nedílné znaky "pokrokářství" patří i obyčejný antisemitismus. Protižidovskou nenávistí se proflákla i sama výše jmenovaná Greta, když se v Německu účastnila demonstrací za zničení Izraele. (Znám je i z Prahy. To nejsou demošky za podporu Palestiny, ale na podporu palestinských teroristů!) Hrozil jí i zákaz vstupu do země. Sami ekologičtí aktivisté - ovšemže ti z Izraele - byli "hluboce raněni, šokováni a zklamáni“ tweety a příspěvky této švédské klimatické aktivistky na téma Gazy, které byly „šokující jednostranné, špatně informované a povrchní“.

Tím se oslím můstkem vracíme ke Švédsku, které je samo zraněno sexuálním násilím jehož se většinově dopouštějí "osoby s imigrantskými kořeny" (čti "většinově muslimští připrchlíci"), kterážto informace byla v zemi do roku 2018 tabu. Rovněž se v médiích nesmělo hovořit o přestřelkách imigrantských gangů, policie tyto informace tajila. Tyto "osoby" jsou samy o sobě postiženy antisemitismem, pokud je však jejich násilí v Evropě vedeno proti židům, moc se tak neděje. Ale oni znásilňují i "bílé" ženy a zabíjejí "bílé" děti!

Přesto se i ve Švédsku našli progresivističtí studenti, kteří si na území univerzity v Upssale postavili po vzoru svých US soudruhů stanové městečko. A požadovali po jejím vedení skončení "kolaborace s izraelskými univerzitami, jež jsou spolupachateli genocidy" (obrany před teroristickou armádou). A univerzita - místo aby ty tupouny vyhodila - přejmenovala alespoň (zjevně jako ústupek těm hovadům) Středisko Huga Valentina na Uppsalské středisko pro studia holokaustu a genocid. (Hm, jakože židi nemají s holokaustem žádnou souvislost?) Změna názvu prý podle Erika Lindberga, děkana Fakulty umění, nepovede k žádné změně zaměření aktivit. Prý naopak "zostří profil a zvýší viditelnost ve vědeckém světě". Nu, vědecký svět se skutečně "zostřil": ozval se na přejmenování protestním dopisem, jejž podepsala téměř stovka zahraničních vědců. Ti varují, že jde o současnou snahu "pokrokářů" oddělit holokaust od židovské historie.

Asi nejlépe chování proslulé švédské univerzity vystihl redaktor Mf DNES Milan Vodička, když v úvodu svého čtvrtečního článku "Jak v Uppsale vymazali Žida", který mne inspiroval (a z něhož jsem rovněž vedle dalších pramenů čerpal), napsal:

"Pokud by někdo řekl, že Uppsalská univerzita... se chová jako němečtí nacisté ve třicátých letech, byli by tam asi dotčeni. Když ono to tak ale vypadá..."

Bohužel echa z českých univerzit svědčí o tom, že i mezi našimi studenty je rovněž zaseta pokrokářská posedlost. Její protižidovská součást se nejvíce vnějškově vyjevila palestinskými vlajkami v oknech pražské UMPRUM. "Jednotliví studující, stejně jako absolventi a absolventky UMPRUM, kteří se k činu přihlásili, vyvěšení vlajek vysvětlili ve stanovisku zaslaném vedení školy. Jeho signatáři a signatářky vyjadřují svou solidaritu s civilním obyvatelstvem v Pásmu Gazy a poukazují na závažnost tamní humanitární krize."

Jo, hm, to známe. Slyšel jsem, co řvete pod těmi vlajkami! Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) nesouhlasil s akcí, kdy někdo vyvěsil palestinské vlajky "bez souhlasu vedení školy". „Osobně nesouhlasím ani s obsahem, ani s formou politického gesta. Spoléhám ale na univerzitní samosprávu, že si s takovými věcmi moudře poradí.“ Vlajky zmizely ("nevhodné použití fasády, účastnili se i lidé, kteří na škole nestudují").


Na petiční stránce ovšem visí "Výzva široké akademické obci v ČR k vyjádření solidarity s Palestinkami a Palestinci", kterou tam umístily Univerzity za klima (djó, Greta). A ta požaduje, "aby akademičky a akademici veřejně vystoupili*y proti válečným zločinům probíhajícím nyní na území Gazy a postavili*y se proti černobílému vedení veřejné diskuze a proti dehumanizaci Palestinců a Palestinek". V Brně zase požaduje "kolektiv Proti dehumanizaci" po Masarykově univerzitě "ukončení spolupráce s izraelskými institucemi a organizacemi nebo vyjádření solidarity se zničenými palestinskými univerzitami". Studentky, které se na Filozofické fakultě hlásí k podpoře Izraele, k židovství, mají obavy ze svých kolegů - a vyučujících... To je snad horší než vyzmizíkování nějakého švédského Huga Valentina.

Na uppsalskou univerzitu v rámci programu Erasmus zajíždění studovat i našinci. Například Tereza si na stránkách studentského webu o studentském cestování pochvaluje: "Určitě parádní zázemí univerzity, kurzy, které jsou úplně jinak koncipované u nás a větší kreativita a svoboda v myšlení."

Jo, svoboda v myšlení. A také svoboda v nemyšlení!

Psáno v den svatého Valentina/Valentýna v Praze na Lužinách

Blahopřání všem milencům, mladým i starým!