pondělí 25. května 2015

Kruto je špatně


Brigádnici Kruto Hlavové je špatně a proto je doma. Ale je na tom dobře, protože je ženuškou pana vedoucíčka.
................
(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Je to jako obvykle celý vymyšlený. Kromě dnešního "odposlechnuto".)


Pondělí 23. května 2005

Nějak se nic neděje. Na to, že jsme byli zprivatizováni. Ani vedoucí Duto Hlav nebuzeruje. Ani jeho žena, brigádnice Kruto Hlavová, mě neotravuje... Hele, kde vlastně je Kruto?

Úterý 24. května 2005

Optal jsem se Krutina manžela, svého vedoucího, kde má svou podřízenou.

"Je doma," odvětil. Aha, asi už skončila svůj prac. poměr.

Středa 25. května 2005

V kantýně jsem se dověděl, že poměr Kruto k Českým Textárnám stále trvá. Zeptal jsem se Duta, proč Kruto dnes zase nepřišla do práce. Měl bych pro ni nějakou prácičku.

"Je doma, protože je jí špatně," odvětil. Aha, chudák, tak je na té žebrácké nemocenské.

Čtvrtek 26. května 2005.

V kantýně jsem se dověděl, že Kruto není na nemocenské. Zeptal jsem se Duta, kdy skončí Kruto svou dovolenou.

"Nemá dovolenou, jenom si prostě potřebovala odpočinout." Aha, chudák, tak má neplacenou dovolenou.

Pátek 27. května 2005

V kantýně jsem se dověděl, že Kruto není na neplacené dovolené. Tak jak to je, nemá dovolenou ani neschopenku, nechodí do práce – a přitom je stále u nás zaměstnána. Zeptal jsem se Duta. Odvětil:

"Je prostě doma, no."

Podotkl jsem: "Ale mě je taky někdy špatně a poslední dobou jsem dost unavený. Není to na neschopenku, dovolenou si šetřím na léto a neplacené volno si vzít nemohu, protože musím živit rodinu. Jak to, že Kruto si může zůstat doma a plat jí jde, a já musím chodit do práce?"

Duto odvětil: "No jo, ale vy nejste ženou vedoucího!"
*****************************************************************

Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.
Archiv deníčku od dubna 2000 do konce roku 2002
Kdo je kdo v Českých Textárnách - verze z dubna 2003
Anebo si kupte knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna 2003. Ale kde ji prodávají, nevím. Stojí 199,- Kč.


Avšak můžete si knížku objednat přímo u nakladatele na konvoj@konvoj.cz , pak ještě doplatíte za poštovné.

Žádné komentáře: