čtvrtek 27. srpna 2015

MOBY DICK 2005: Musíte počkat

Přišel jsem v osm k doktorovi, anžto jsem byl objednán na osmou. Po půlhodině čekání jsem zaklepal na nápis "Neklepejte, sestra vychází" a vyšla sestra.

Kdeže je zlatá doba výmyslů! Toto se opravdu stalo, ale ne u prevence, avšak u úrazu, a ne v průběhu celého týdne, ale v jediný den.

Pondělí 22. srpna 2005

Minulý týden ani ťuk, a teď mám práce přehršel. Vládní zakázka! Ale tenhle týden ještě musím absolvovat preventivní lékařskou prohlídku, aby bylo jasno, zda jsem stále schopen vykonávat náročnou profesi textárníka. Jsem domluven na zítřek na osmou hodinu.

Úterý 23. srpna 2005

Přišel jsem v osm k doktorovi. Po půlhodině čekání jsem zaklepal na nápis "Neklepejte, sestra vychází" a vyšla sestra. Co prej ruším? Inu - jsem objednán. Sestra nevrle odsekla:

"Musíte počkat, lékaři mají poradu."

Přeobjednal jsem se na zítřek na jedenáctou. Doktor musí počkat, mám práci.

Středa 24. srpna 2005

Přišel jsem v jedenáct k doktorovi. V půl dvanácté jsem klepal. Nevrlá sestra pravila:

"Musíte počkat, lékaři jsou na obědě."

Přeobjednal jsem se na zítra.

Čtvrtek 25. srpna 2005

Přišel jsem ve dvě k doktorovi. Sestra stála ve dveřích a mile mi řekla:

"Byla tady uklízečka. Musíte počkat, až uschne podlaha."

Tak zase zejtra...

Pátek 26. srpna 2005

Přišel jsem k doktorovi už v sedm ráno, odhodlán nechat se vyšetřit, i kdybych měl zabít celý den. V devět hodin vyšla sestra a oznámila:
"Musíte počkat, spadly nám Windows."

To bych se načekal! Tak asi budu muset zůstat zdravej...

*************************************
Z komentářů 2005:

Špitální a Windowsí čas ...
Lékařský personál a Windows -- ti se hledali, až se našli ... ;-)
Stanislav

Ten nápis v čekárně (v čekárnách) obvykle zní:
PROSÍME PACIENTY NEKLEPAT, SESTŘIČKA VYCHÁZÍ. A je obvykle ve formátu A 4, přilepen na dveřích ordinace čtyřma kouskama leukoplasti. Někdy je napsán nakloněným hůlkovým písmem tlustější černou fixou, někdy je už i vytištěn z počítače! A v poslední době už i bývá zasunut do průhledné folie. A pokud se někdo odhodlá a zaklepe, a je sestřičkou přistižen přímo při činu, je pak následně spražen přísným zprdnutím: "VY NEUMÍTE ČÍST?!" A je to pořád ještě přijatelnější, než aby dopadl podle rčení "kdo bude přistižen, bude mu ustřižen"...
Juraj

Ten nápis mě kdysi tak naštval, že jsem
k němu ještě větším písmem připsala, že je to námět pro NOVU. Je to už asi 3 roky a ta sestřička dodnes omdlívá, když mě spatří. Já ovšem dodnes neskutečně soptím, když to vidím, protože oni si nechtějí uvědomit, že jsou SLUŽBA ! Byť kvalifikovanější, přece jen jsou služebníci, oni mají pacientům posloužit, ne mu tímto sprostě vzkázat - paciente, jsi jen červ! Buď přijmeš moje podmínky, nebo ti to osladím.
Jejich služby platíme my! Tak jako úředníky apod.
My jsme v téhle situaci páni! Oni pořád ještě nevyrostli ze socíku...
Jaka

Komentář 2005: Mnohahodinové čekání v čekárně u jakékoli ordinace nemocnic na Karláku je normou dodnes. Lékaři jsou přetížení, neboť nejsou. Ministři zdravotnictví vždy řeší problémy nemocnic a problémy lékařů a zdravotnického personálu, ale nikdy problémy pacientů. 40 % pacientů v nemocnicích a 60 % v eldéenkách trpí podvýživou, asi třetina pak dehydratací.

"A valná většina pak nezájmem ošetřujícího peronálu." (Žena Moby Dicka)
"Některé sestřička by snad neměla být ani krmička. Krmička dobytka." (Mrtvá Kočka)
*********************************

Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.
Kdo je kdo v Českých Textárnách - verze z dubna 2003

Podněty, připomínky, upřesnění, protesty a jiné výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz .

Předem dík!
>>:)) Moby Dick

Žádné komentáře: