sobota 12. října 2013

ČESKÉ TEXTÁRNY 2003: Stávka?

Pondělí 13. října

Konečně se k optimalizaci pracovníků ozvaly odbory. Cituji z Otevřeného dopisu jejich šéfa Milivoje Plachého:

"Se snížením počtu zaměstnanců v navrhovaném rozsahu zásadně nesouhlasíme. Firma tak chce údajně zvýšit efektivitu společnosti. Avšak my se obáváme ohrožení akceschopnosti a výkonnosti firmy v následujícím období. Styl řízení, uplatňovaný v posledních letech, vede naši společnost do likvidace. Proto ustanovujeme Koordinační odborový krizový štáb (KOKŠ). Na podporu svých požadavků využijeme všechny zákonné nástroje, kterými odbory disponují."

Budeme snad stávkovat?



Úterý 14. října 2003

Něco tak odvážného, jako včerejší vyjádření Kokše, jsem nečekal. Bavil jsem se o tom s identifikovaným Drnem. Zdá se, že na ministerstvu ho zrovna nečeká otevřená náruč. Má z dopisu radost:

"Konečně odbory něco dělají!"

Pravil jsem mu: "Šel byste do stávky?"

Odvětil: "Já? Vždyť nejsem odborář!"

Středa 15. října 2003

Ptal jsem se Irmy Badavé, jestli by šla do stávky za zrušení optimalizace. Odvětila:

"Na to mám moc práce. Krom toho, tuto firmu ovládají její řidiči už řadu let. Cestující jim mohou nanejvýš poradit. Což jsem už dělala dosti dlouho - k vlastní škodě. Anebo mohou vystoupit. Jsem ráda, že můžu jít se slušným odstupným, dokud je."

Jaké "dokud"?

Čtvrtek 16. října 2003

Ptal jsem se Ambrože, zda se chystá stávkovat proti optimalizaci. Odvětil:

"Znám Milivoje ještě z dob sametovky. I tenkrát nás hnal do stávky proti starým strukturám. Ale tehdy sám nestávkoval - prý, aby zabezpečil věrohodnost své nezaujatosti v komisi, která jednala o vyhazování původního vedení. My jsme riskovali, on se stal šéfodborářem."

Ambrožova přítomná Mrtvá Kočka dodala: "Nevěřit Kokešovi!"

Pátek 17. října 2003

Přišel mail od šéfodboráře Plachého: "Naším tlakem jsme dosáhli pozoruhodných úspěchů. S vedením firmy jsme se dohodli: Odcházející zaměstnanci nebudou muset vracet nevypsané propisky. A všichni, i ti, kteří zůstávají, dostanou od podniku vitaminy k podpoře proti nadcházející chřipkové epidemii. Kdo vynese ven náš Otevřený dopis, odejde bez odstupného. Na hodinu!"

(Ještěže jsem tak mlčenlivý - jenom si vše zapisuji do svého tajného deníčku.)

***
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna 2003 lze za 199,– Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick