aneb proč jsme zakázaly žárovky
Na začátek musíme sebekriticky přiznat, že jsme se ke své planetě, rodné máti, nechovaly zodpovědně. Tedy my, jako lidstvo. Přesněji my, jakožto koloniální velmoci, které vývozem imperialismu a takzvané demokracie ničily přirozená společenství v ochraně planety mnohem vyspělejších přírodních národů. Ale to teď ve společném evropském úsilí, podporovaném novou progresivní vládou USA, napravíme. Nedopustíme, aby po nás v Evropě zůstala jediná uhlíková stopa! Evropská komise v roce 2019 vydala Sdělení Evropské komise, pojmenované "European Green Deal". Tento komplexní dokument pro příští třicetiletku podrobně popisuje potřebné politiky a opatření k dosažení cíle klimatické neutrality EU do r. 2050. Jinak se nám totiž nepodaří dodržet smělý plán nedopustit oteplení zemské atmosféry do konce století o více než 1,5 Kelvina. Rovněž tak by mohla hladina světového oceánu stoupnout za osmdesát let o více než 9 mm. Toto my, Evropské komise, nedopustíme!
V rámci toho spouští EP ambiciózní plán dekarbonizace evropské mobility. Shodly se na něm jak Komise "Evropská strategie pro nízkoemisní dopravu", tak Komise „Čistá planeta pro všechny: Evropská dlouhodobá vize prosperující, moderní, konkurenceschopné a klimaticky neutrální ekonomiky“. Komise "Širší využívání alternativních paliv - Akční plán pro zavádění infrastruktury pro alternativní paliva podle čl. 10 odst. 6 směrnice 2014/94/EU" se od nynějška bude zabývat pouze dočasnými výjimkami v letecké, lodní a kosmické dopravě, včetně výjimek v dopravě pozemní a podzemní, které se týkají těžkých, historických a raritních vozů pro potřeby všech Komisí EU. Jako slibná se zde ukazuje možnost u nezbytně nutných výjimek přejít v pohonu automobilů na dřevoplyn, protože pálením dřeva se neuvolňuje žádný oxid uhličičitý, který by se pro potřeby přísné antiuhlíkové legislativy započítával do celkové statistiky antropomorfního původu CO2.
Odporné spalovací motory již nebudou moci pohánět automobily, jež se budou v Evropě smět prodávat po roce 2035, včetně aut z dovozu a z autobazarů! Prostě absolut ban. Vyrábějte si, automobiloví magnáti, máte svobodu. Ale žádný takový vůz již neprodáte. V Evropě. Zelení kontrarevolucionáři, jako například ředitel české Toyoty Robert Kiml, poukazují na to, že se ochrana klimatu naopak zhorší, protože spotřebitelé si do posledního okamžiku budou kupovat v mnohem větší míře, takříkajíc do zásoby, vozidla se spalovacím motorem. Případně budou svá starší, mnohem neekologičtější vozidla, používat déle než měli v úmyslu. Jiní, jako třeba jistý Šaman z Neviditelného psa, straší kubánskými vizemi, kdy ostrov svobody dodnes brázdí americké bouráky z 50. let. Tvrdí, že se podobné zákazy projevují v celé společnosti, včetně nedostatku benzinu. (Šaman ovšem navíc šermuje občasnými dočasnými potížemi v distribuci léků, potravin a elektrické energie, ale to se našeho tématu vůbec netýká.) Nemůžeme přátelské Kubě, která je v návratu ke kořenům mnohem dále než v tomto ohledu zaostalejší Evropa, nic přikazovat, jenom poukazujeme na to, že až přejdou Kubánci na elektromobily, pak již benzin nebudou potřebovat.
Sem vložme úvahu, jak se vůbec na české mediální scéně může vyskytovat zcela jasně protievropsky, protiekologicky (a navíc sionisticky) orientovaný web, pojmenovaný případně Neviditelný Pes? Jehož sám šéfredaktor (podepisující se výmluvným nickem Aston) ve svém úvodníku stříká tuto jedovatou pěnu (citujeme): "Levičácká politika, tedy odbory ruku v ruce s jejich politickou sekcí Labour party, zlikvidovala anglický automobilový průmysl. Precedent tedy je. Teď jde o likvidaci kontinentální." To je jenom štěkání mrtvého psa, karavana elektrických vembloudů jde dál. Protože naopak! Půjde o rozvoj automobilového průmyslu, již nyní podporovaného miliardami čerstvě natištěných eur. Je to šance na modernizaci průmyslu! A také na uplatnění našeho vlastního domácího pravého českého lithia, jehož před plánovaným megatunelem (ze strany koaliční ČSSD) právě před minulými volbami zachránil současný předseda vlády a hnutí ANO Andrej Babiš. (Viz článek pana předsedy v holdingovém tisku. Dodejme: "Na věčné časy, a nikdy jinak!") Do cínovecké země se sice zatím nekoplo, ale jistě jen nevůlí ministrů ČSSD a zbytečnou složitostí starého stavebního zákona. Avšak až zvítězí pracovitost a pravdomluvnost, jistě se (i díky prospěšně vyvolané evropské poptávce po lithiu) začnou do eráru postupně sypat biliony korun, jaké svět neviděl.
Další škarohlídové poukazují, že sice elektromobily nevylučují žádný CO2, ale ten přesto vzniká při jejich výrobě. Toto nebezpečí jsme avšak již nyní podstatně utlumily tím, že se nám díky emisním povolenkám povedlo přemístit téměř zcela výrobu oceli z Evropy do Číny. Samozřejmě, že ocel budeme dovážet (pouze v potřebném množství) – avšak tento problém je už dnes vyřešen plánovaným zavedením uhlíkového cla. Rovnováha mezi vývozem a dovozem bude zachována díky už dnes fungujícímu vývozu českého dřeva na čínský trh.
V rámci snižování uhlíkové stopy již nyní posíláme na Mars výhradně elektrická vozítka. Výrazně tím snižujeme globální oteplování Marsu.
A budeme zakazovat i výrobu aut na plyn (včetně bioplynu), protože ten budeme potřebovat na plynové elektrárny. Tedy méně ekologicky nešetrné elektrárny než elektrárny na jakýkoli jiný fosilní zdroj.
Proč jsme vlastně zakázaly výrobu žárovek? No přece, abychom snížily spotřebu elektřiny. Ale ještě předtím došlo k označení energetické náročnosti spotřebičů. Žárovky byly jen vlaštovkou na úsporném nebi. Nyní se již nesmí nebo nebudou smět vyrábět a poté ani prodávat příliš rychlé rychlovarné konvice, příliš chladící chladničky, příliš vysávající vysavače, elektronkové televizory, a nezbude než omezit i úhlopříčku příliš velkých příliš energeticky náročných televizorů a monitorů nejen plazmových, ale i LCD. Po nějaké době bude zakázán jejich průmyslový i domácí provoz. Dohlédnou na to skupiny nadšených aktivistů z Reflektoru mladých.
Zelení kontrarevolucionáři se posměšně ptají: A čím chcete ta elektroauta pohánět, kde na ně vezmete elektřinu? Ale, vy hlupáčci, zdrojem elektřiny v elektroautech jsou přece - baterie!
Psáno a chváleno v Praze na Lužinách v pátek 16. července 2021
Šamanova poznámka: V rámci snah Evropských komisí, aby po nás v Evropě nezůstala jediná uhlíková stopa bude to, že po nás v Evropě nezůstane jediná stopa...
K tématu viz i loňské články O té elektrodebilitě a Elektrodebilita na druhou