sobota 25. října 2014

ČESKÉ TEXTÁRNY 2004: Koncepce Boje Proti Kriminalitě v Oblasti Duševního Vlastnictví

Vedoucí Ing. Duto Hlav zrušil Knihu odchodů na záchody (KOZ). V rámci Politiky Otevřené Společnosti (POS) jsou zrušeny i záchodové dveře (ZD). Všechny. A ještě jsme tam odpozorováváni. Ale to prý nevadí. Jak pravil jeden policejní prezident: "Já si dělám svoje, a ať si mě každý nahrává, jak chce."

(Jména osob, jakož i názvy podniků a institucí zde uvedených, jsou pouhou literární fikcí. Jména politiků a státních funkcionářů ne. Citáty z novin tohoto týdne jsou místy doslovné, jindy nikoli vymyšleny, ale domyšleny.)



Pondělí 18. října 2004

Pouhý týden jsem nebyl v práci, a hned takové změny: Zrušili dveře!

Tedy ne bezpečnostní dveře ve vstupním labyrintu, ale dveře od kanclíků. Odnesli i ty Juniorovy, které zavíral, aby oddělil činnost své firmy od kolotání v Českých Textárnách.

Junior neprotestoval. Dveřní otvor zazdil a vyboural si zvenčí vlastní vchod. Podivuhodně měl k němu i stavební povolení - které si prozíravě opatřil ještě než s námi podepsal smlouvu o nájmu.

Úterý 19. října 2004

Další velká změna: Vedoucí Ing. Duto Hlav zrušil Knihu Odchodů na Záchody (KOZ)! Ještě jsem si na tuto vymoženost zcela nezvykl – společně s Knihou OZ byly totiž v rámci Politiky Otevřené Společnosti (POS) zrušeny i záchodové dveře (ZD). Všechny.

Středa 20. října 2004

Byl jsem si stěžovat na odborech. Ptal jsem se, jestli může zaměstnavatel uplatňovat POS i u ZD. Kdoví, jestli politika otevřených záchodů není proti zákoníku práce a kolektivní smlouvě?

Šéfodborář Milivoj Plachý mě uklidnil: Byl se informovat na oddělení Zúčtování se zaměstnanci a tam mu řekli, že si můžou dělat, co chtějí. Pokud to odpovídá jejich právnímu názoru.

Čtvrtek 21. října 2004

Náš intranetový časopis Transformátor přinesl vysvětlení velitele Jednotky rychlé reakce plukovníka Havrana Vetřelého, proč musí být dveře do kabinek otevřeny: "Vyžaduje to naše Koncepce Boje Proti Kriminalitě v Oblasti Duševního Vlastnictví (KBPKODV)."

Pak dodal: "Proto i veškeré dění na záchodcích monitorujeme – a natáčíme na video. Je to běžná bezpečnostní praxe, která nenarušuje práva zaměstnanců, pokud jsou bezúhonní."

Že KBPKODV si vyžaduje zrušení ZD v rámci zavedení POS bych možná akceptoval, ale že si mě plukovník prohlíží, když..., tedy v nejhlubší intimitě, to mě opravdu sejří.

Pátek 22. října 2004

Dnes jsem na vrátnici narazil na generála Jiřího Koláře, který se přišel ke svému kamarádovi plukovníkovi na něco podívat. Protože vím, že Kolář má nějakou funkci u policie, postěžoval jsem si mu na nezákonné nahrávání mých vnitřností. Ptal jsem se, jak by mu bylo, kdyby se něco takového stalo jemu.

"Mě ta myšlenka vůbec netrápí," odvětil. "Já si dělám svoje, a ať si mě každý nahrává, jak chce. Když si je člověk jistý, že nic nespáchal, může mu to být jedno."

*******************************************************************************
Z komentářů:

V jednom nejmenovaném podniku

honil mistr (řekněme, že se jmenoval Polívka) z onoho velepříjemného zařízení dělníky do práce, takže dotyční psali po zdech:

"Nesmíš tady dlouho srát
Polívka to nemá rád!"

Naštvaný Polívka se ovšem rozhodl řešit situaci (už mnoho let před privatizací Českých Textáren) stejným rezolutním způsobem. A na zdech se objevily nápisy:

"Polívka nám nevěří
proto serem bez dveří!"

Jestli Vy, Moby, nečmáráte moc po zdech!

Rowdy
********************************************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick