Otevírá se další kus pražského dálničního okruhu. Navzdory bývalým ministrům životního prostředí Kužvartovi, Bursíkovi a dalším ekovolům, idiotům a zločincům. Při této příležitosti křísím své psí články z roku 1998 a 2000, kde popisuji útrapy řidičů na nevinném Barrandovském mostě, který bude poprvé po svém dobudování v roce 1988 sloužit svému účelu. Pražský vnější okruh se začal plánovat někdy v roce 1930, v roce 1980 byl vpodstatě namalován. Ale kdy se dočkáme severní a východní větve současných polo- a čtvrtokruhů, je ve hvězdách. Tak dnes slavme alespoň to, že jsou konečně spojeny D1 a D5 - než začneme nadávat na pravidelné havárie na ucpaném Spořilově.
Ekologie muší bejt, kdyby na chleba nebylo
(Příloha internetového deníku Neviditelný pes © - Týden od 2. do 9. listopadu 1998 )
Dnes jsem musel jet po Praze autem. Když říkám "musel", myslím tím, že pokud jsem chtěl svým milým zákazníkům na tržišti Luka (Jihozápadní Město) přivést nějaké nové knížky od distributora Dobrovského, jenž sídlí se svou Betou v Chodově (Jižní Město), musel jsem svým nákladním Trabantem tam a zpátky projet Jižní cestu. Pokud jsem nechtěl prodávat pouze několik výtisků nového románu Ondřeje Neffa TMA, které jsem si včera přivezl z Výstaviště tramvají!, abyste věděli. Hodně jinejch lidí taky muselo jet stejnou cestou zase z jinejch důvodů. Někde se vyrábí, někde se skladuje, někde se prodává, mezi těmito body existuje jakási doprava, celé se to jmenuje distribuce a je to základem naší civilizace. Naše civilizace je možná blbá, ale pokud se nevymyslí jiná, tak nám tahle musí stačit. Čili buďto musíme stavět silnice, nebo se mí zákazníci nedočkají knížek a jiní zákazníci rohlíků. To jsem si říkal, popojížděje po zcela ucpané Jižní spojce. Od Krče až k Barrandovskému mostu byla tato cesta dnes kolem třetí odpoledne totálně ucpaná.
Dnes jsem na asi padesáti kilometrech cesty potkal čtyři havárie. Tři byly na křižovatkách a evidentně se na nich podepsala přehuštěnost dopravy. Čtvrtá byla na tom mostě, když se nějaký osobák snažil přejet z pruhu do pruhu a kamión odzadu měl jiný názor. Barrandovský most je koncipován jako součást městského okruhu, kdy hlavní směr jízdy má být od Krče na Smíchov. Zároveň na něj ústí barrandovská radiála, která má dopravu z centra vyvážet na vnější okruh, takže se tu auta přelévají z pruhu do pruhu. Dočasně, než bude dokončen vnější okruh.
Z vnějšího okruhu je jen torzo na jihozápadě a východě města, takže veškerá automobilová mimoměstská doprava ze západu na jih, na východ a na sever od Prahy musí projíždět tak zvanou "Jižní cestou". Až bude za pár týdnů dokončen obchvat Štěrbohol, vznikne mezi oběma torzy vnějšího okruhu rychlostní "západovýchodní magistrála", která se současnou "severojižní magistrálou" vytvoří pohřební kříž pro pražskou ekologii. Už teď stačí maličký karambol, aby se tato dopravní tepna ucpala. A brzo bude hůř. Ono není moc kudy jet jinudy. Buďto centrem, což je ještě větší hovadina, nebo si zajet přes radotínské údolí, zbraslavský most a pak břežanským údolím vzhůru, zhruba trasou dosud neexistujícího vnějšího okruhu. Tyto dvě cesty jsou však kamionům nepřístupné.
Trasa vnějšího okruhu je vyznačena v územním plánu Prahy a na severozápadě se na ní začalo už pracovat. Tam by mělo dojít k nápravě nejrychleji, aby auta směřující k Mladé Boleslavi a dál k severu, nemusela hloupě objíždět celou Prahu od jihu a blokovat zbytečně jediný východozápadní průjezd. Než bude dokončen i jižní obchvat města.
Jenže žádnej vnější okruh se stavět nejspíš nebude! Nejsou na to prachy, magistrální kříž se už rýsuje, tak jakejpak problém. Důvod, aby byl 16.9. 1998 odmítnut leta připravovaný územní plán našel ekologický ministr současné vlády Kužvart, ale dlouho jsem mu nevěřil, neboť se mi zdál značně tupý. Ten důvod. Taky. Ale v pražské příloze MfD tak stálo: Schválená dlouhá trasa na jihovýchodní části totiž zabírá více zemědělské půdy a to je neekologické. (Krátká zase ničí Milíčovský les a Jižní Město). Zdá se, že pan ekologický ministr se rozhodl pro plzeňskou variantu: tam se hádajícím se skupinkám, které se oháněly ekologií, aby lépe prodaly svoje pozemky, podařilo prosadit nulovou variantu. Jedině žádná dálnice je ekologická, a tak teď veškerá doprava z Čech, Moravy, Slovenska, Polska, Ruska a Balkánu až na konec světa projíždí na faktickém okraji centra hlavního města.
Tvrdit v roce 1998, že zábor zemědělské půdy pro výstavbu rychlostní komunikace je neekologický je tuze hloupé. Že prej budou lidi jezdit hromadnou dopravou, ta bude levná. S knížkama a rohlíkama taky? Též by se dala zakázat auta, je to moc kapitalistické, ale vláda by přišla o daně. Nebo se povedou průrazy městem. To jest již učiněno, ale pravím, nestačí to a nebude to stačit!
Boj o zemědělskou půdu u nás plál naposled asi tak před deseti lety. Bedlivě se chránila. Když se dostavovala sídliště, posunuly se nové domy třeba tak, že si civěli sousedi z bočních oken ze vzdálenosti tří metrů do talíře. Tím se ušetřil štráf deseti metrů, kterej stejně nikdy nikdo neobdělával, ale zemědělská svatá půda byla zachována. Rolníci orali až na kraj lesa, aby dodrželi výměru. Pak do osení vyjeli svými stroji nezbytné spojovací cesty, ale na zemědělské půdě.
Jeden z bolševických ekologických zločinů bylo, že když už zhýralý stavebník někde nějakou zemědělskou půdu zabral, jinde ji musel vytvořit. A tak si v jedné obci postavili nový kravín, a aby vyhověli ekologickému zákonu, zvorali louku nad rybníkem. Tím ji zušlechtili. První déšť spláchl pesticidy do rybníka. Všechny ryby v něm velice ekologicky chcíply. Měli tam neobdělávanej úhor, to jo, to ale zemědělská půda už byla, tu již zušlechťovat nemohli. Poslední ekologická stavba v Praze byla stavba metra k nám do Stodůlek. Za každej čtvereční metr metra, který by mezi paneláky pražský statek stejně asi jen těžko obdělával, měl Metrostav meliorovat čtvereční metr neúrodné a nevyužité nivy jihočeské Stropnice. Tento ekologický zločin, páchaný ve jménu ekologie byl, tuším, zastaven na poslední chvíli, alespoň doufám. A pak už přišla sametovka.
Až teď zas máme ministra, kterej ví, jak prospět ekologii. Velice jí dnes přispěl i můj Trabant, když hodinu čoudivě popojížděl ucpanou západovýchodní magistrálou.
Šamanova poznámka: Jak jsem tam tak postával, připadlo mi, že ta vymyšlená "Tma" je vlastně vzhledem k plánované budoucnosti možná optimistický čtení...
Psáno v Praze dne 5. listopadu 1998
Ekologie a auta
(Příloha internetového deníku Neviditelný pes © - Týden od 9. do 16. listopadu 1998 )
V pátek jsem se tu v příspěvku hloupě nazvaném "Ekologie muší bejt, kdyby na chleba nebylo" poškleboval ekoministrovi socdemáků Kužvartovi. Aby mne levicově zaměření čtenáři nesprdli z neobjektivnosti, musím přidat citát dalšího ekovola, bývalého ministra Bursíka. Tento kandidát Unie svobody na pražského primátora zasadil s občany Újezda a dalších okolních obcí stromečky na trase plánované komunikace "jihovýchod-krátká".
"... v koridoru silnice rostou stromy a k jejich pokácení bude musit kdokoli, i primátor Koukal, žádat o povolení", prohlásil dle tisku (pražská příloha MfD 2.11. 1998) Bursík. Toto prohlášení je dvakrát hloupé:
Jakej primátor Koukal, primátorem přece bude Bursík, ne? Alespoň by tak měl vystupovat, když kandiduje. Měl říci: "Až já budu primátorem..." Nějak si nevěří.
Kácení stromů se musí schvalovat až od určitého obvodu, tuším že 25 cm, přesně nevím, já nebyl ministrem ekologie!
Vůbec se nevyjadřuju, jestli tam má bejt komunikace, či nemá bejt komunikace. Já jenom vím, že všechna trochu větší města mají okruhy, objezdy, obchvaty, jenom Praha si buduje vnitroměstské magistrály. Ať teda udělají variantu Jihovýchod - dlouhá nebo vymyslí průchod červí děrou, ale ať už sakra začnou stavět, protože situace je povážlivá. Zatímco levicový ekovůl tvrdí, že dlouhá varianta zabírá neekologicky zemědělskou půdu, pravicový ekovůl kontruje, že špatná je i krátká varianta. Vždyť přece máme tu už dnes zacpanou "Jižní cestu", proč z ní tedy neudělat západovýchodní magistrálu? Další unionistický kandidát do pražského zastupitelstva, Petr Štěpánek totiž pravil: "Nejdůležitější je pro nás dopracování současného městského polookruhu. Na existujícím propojení čili na jižní spojku, se musí vyvést doprava mimoúrovňovými křižovatkami, aby řidič, který nejede do centra skončil na okruhu, a ne za muzeem."
Tento zubožený polookruh je však mimoúrovňovými křižovatkami vybaven a přesto se často ocitá v kolapsu, jakž jsem včera byl popsal. Zde se setkává střední, vnitřní a teď jak vidím v dojemném duu levopravých ekologistů i VNĚJŠÍ okruh. On to není okruh, on to není ani polookruh, ona je to sprostá západovýchodní magistrála, podívejte se na mapu! Voni tam ty kandidáti přijeli do Újezda na kolech???
Nic proti ekologii nepíšu. Tvrdím jen, že vybudovat vnější okruh (to znamená MIMO Prahu) je vysoce ekologické, rozumné, správné. A drahé. Tak řekněte, že na to nejsou prachy a nedělejte z toho politiku!!! A nechte to postavit nějakejm firmám, který za to budou dostávat část NAŠICH daní!
Ekologie je nauka o životním prostředí a životním prostředím většiny obyvatel zeměkoule jsou dneska města. K nim patří městská doprava. Musí se tedy najít nejlepší varianta s hlediska VŠECH zájmů, abychom tu mohli žít. Než se zrušej města a auta, tak prostě tu silnici potřebujeme. My, obyvatelé Prahy i všichni, kteří musí se svými kamiony debilně šplhat do barrandovského kopce. Ekologie je komplexní věda. Politici, kteří chtějí být zvoleni v Praze 11, tvrdí místním občanům, že nestavění silnic je ekologické.
A co doprdele občané Barrandova, kteří už léta snášejí smrady a hluky kamionové dopravy s nadějí na budoucí zklidnění? A všichni ti chudáci z Modřan, Komořan a Lhotky, kteří denně trpí v autobusech v zácpách na Barrandovském mostě při cestě na Smíchov? To nejsou Pražané?? Sakra??? Páni politici, ve jménu "ekologie pro Prahu 11" vraždíte ekologii ve zbylé Praze. To je velmi neekologické.
Ať žije ekologie!
Šamanova poznámka: Dnes jsem vezl autem jen knížky na tržiště Luka. Po sídlišti 1 km. Ne na kole, i když byl "den bez aut".
Psáno v Praze dne 6. listopadu 1998
Kdo je idiot a kdo je zločinec
(13. dubna 2000)
Minulý týden tu Aston nadával na "tlupu idiotů/zločinců, kteří před možná dvaceti léty schvalovali koncepci Barrandovského mostu". Zase havaroval náklaďák, který nezvládl strmý svah a prudkou zatáčku, zase to někoho zabilo.
Pamatuji se, jak jsem před pěti lety poprvé v životě svým prvním Trabantem sjížděl tu hrůzu. Jako mladý, tedy začínající řidič, jsem se přesně řídil všemi značkami a vyvolával tak zoufalství pospíchálků za sebou. Říkal jsem si: Když je tam omezení rychlosti na čtyřicet, tak to má asi důvod, který nemusím znát. Od toho jsou placení jiní lidi. A tak i do toho pravotočivého pravoúhlého vinglu na mostě jsem vjížděl čtyřicítkou. A byl jsem tomu posléze tuze rád. I tak jsem měl pocit, že se chce trabošek převrátit. Naposled jsem něco takového zažil na horské dráze. Pochopil jsem, že padesátka by byla vskutku sebevraždou.
Ale proč ti dávní debilové naplánovali Barranďák tak debilně? Oni ho totiž plánovali v určité souvislosti. Barrandovský most byl navržen jako most pro "vnitřní okruh", spojení mezi Krčí a Smíchovem. Při jízdě z pravého břehu se dá na levém břehu odbočit i na Strakonice. Proč se na Strakonice (a Slapy) nedá odbočit ze směru od Barrandova?
Protože se tam nikdy nemělo odbočovat! Protože na Strakonice se mělo odbočovat z vnějšího silničního okruhu u Zbraslavi!! Protože barrandovská horská dráha je plánována jako radiála mezi dvěma okruhy, která je pouze provizorně využívána pro průjezd městem!!! Než bude dostavěný vnější silniční okruh!!!! Který svorně zabili nejméně dva ministři ekologie!!!!!
Kdyby už byla dokončena jižní část venkovního silničního okruhu, všechny kamiony, které drandí Barrandovem aby se dostaly na silnice/dálnice na Brno, Hradec či Liberec, by hezky sjížděly do vltavského údolí ku Zbraslavi. A tady by taky mohly odbočit na Strakonice. Samozřejmě, že se někde zhorší životní prostředí. Ale na Barrandově zase zlepší. A ubude zbytečně mrtvých a zraněných.
Teď, po dokončení štěrboholské spojky, která Jižní cestu propojuje s hradeckou dálnicí a libereckou silnicí, nám v Praze, vedle již dávno známé trasy Severojižní magistrály, vznikla tajná Západovýchodní magistrála. Barrandovský most projede stotisíce aut denně. To by bylo, aby se někdo nevyboural. A nezabil sebe či někoho z projíždějících.
Ale ve skutečnosti jsou vrahy všech obětí barrandovského mostu ekologisté a jejich ministři, kteří brojí proti vnějšímu silničnímu okruhu.
Oni jsou zločinci a my idioti, že jim jejich kecy pořád žerem.
Psáno v Praze dne 12. dubna 2000
PS 19. září 2010: Vstanou noví idioti!
neděle 19. září 2010
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
11 komentářů:
Nepochybuji o tom, že noví idioti vstanou, možná ani ne noví, ale pořád to samí. My ostatní bychom ale měli být o dost zkušenější a nedopřávat jim své hlasy ve volbách, své finance při podporách těch či oněch na první pohled bohulibých spolků, své podpisy při peticích a pod., zkrátka měli bychom se konečně naučit být více ostražití a opatrní a neskákat na špek každému padouchovi, co nás bude zkoušet oblbnout ve svém zájmu, maskujíce to za ten náš.
Zkuste si projet od Prahy směrem na Ústí nebo na Teplice přes a kolem Lovosic po dálnici D8. Dostavbu zbývajícího úseku D8 od Lovosic do Řehlovic zablokovali ekoteroristé spoustou žalob. Mimo jiné požadují obejít provozovaný kamenolom nikoliv po stráni labského údolí (již v rozestavěném stavu), ale tunelem pod kamenolomem. Když už tedy nepodejít celé Středohoří přes 20 km dlouhým tunelem (něco jako pod Mont Blankem, že). A pan Patrik, novopečený poradce ministra Bárty prohlašuje, že jeho Děti země těch 20 žalob blokujících dostavbu D8 v tomto úseku v žádném případě nestáhnou. Já být obyvatelem Bílinky, Velemína, Bořislavi nebo Žalan, kde již pod koly projíždějící tranzitní dopravy (tudy všude musí projet každý kamion, který jede po D8 od Prahy na Drážďany) zemřelo a ještě zemře spousta lidí, tak si zjistím adresu sídla těchto ekoteroristů, a minimálně jim půjdu vymlátit okna (když už nic horšího). Ty občasné blokády dopravy, které tam zoufalí občané občas konají, jsou ekoteroristům akorát k smíchu.
Pro Draka i Pedra:
Problém je v tom, že melouni a jiní vykukové sázejí na tzv. partikulární zájmy místňáků. Kdo by chtěl, aby mu dálnice "pulzovala" hned za barákem, že? Ať si pulzuje někde u sousední vesnice, že? Proč zrovna já...
Na to se dá v peticích ulovit dost podpisů. Lidi už nedomýšlejí dál. Když se pak náhodou zelenáčkům podaří záměr změnit a dálnice vede jinudy, najednou místňáci pláčou, že do jejich vsi už nejezdí tolik lidí pro nějaké lokální speciality (plácnu: tvarůžky v pivu) a k nájezdu na dálnici se musí kodrcat dvacet kilometrů po rozbitých okreskách.
A s úložištěm jaderného odpadu je to stejné. Kdyby okolním vsím mohla elektrárna nabídnout jako bonus nějakou podstatně slevněnou elektřinu (nebo horkou páru zdarma), zjistili by najednou, že jim ty "kontajnéry se sajrajtem" pár set metrů pod místním kopcem ani tak moc nevadí. Nehledě na to, že okolí bude pečlivě (24/365) hlídáno policií, bo radioaktivní materiál a teroristi, víme?
Ale buď to nejde právně (nevím...) nebo jsou v těch JExx PR manažeři pěkní pitomci.
No pokud vím, JETE i JEDU (jaderné elektrárny Temelín a Dukovany) poskytují okolním obcím nějaké dost zajímavé finanční prostředky. Takže místní obyvatelé jsou se sousedstvím elektráren myslím celkem spokojeni. Navíc je tam spousta pracovních míst. Něco jiného je třeba Modrava, kde jsem se teď o dovolené zastavil. Proti stavu před 2 roky hrůza - to se tam tehdy stavěla jen Bakalova vila, která je ovšem prakticky neviditelná. Teď se tam přímo uprostřed obce staví spousta nových (několikapatrových - v horské obci!) objektů. Lidé prskají, že kdyby to byly penziony, tak by proti tomu nic neměli. Ale většinou to budou mezonetové byty pro (pražské, ale i jiné) zbohatlíky, což je štve. Takže pracovní příležitosti tam asi moc nepřibudou. Pokud jde o hlubinná úložiště vyhořelého jaderného materiálu, nevím kolik nových pracovních míst by se po vybudování vytvořilo tam. K tomu problémy při výstavbě - nákladní auta, hluk, prach nebo bláto na místních komunikacích - takže místní obyvatelé hlasují v referendech proti. Na toto chování ("Jen ne za mým plotem") existuje i jakási všeobecně používaná zkratka (původem z angličtiny).
Tak ta zkratka zní NIMBY - z "not in my back yard" (http://en.wikipedia.org/wiki/NIMBY). Česky asi něco jako ne za mými humny, za mým barákem.
Jojo, všelidská vlastnost, Pedro. NIMBY. Ty všeobecnosti, všelidské zákonitosti mě zajímají daleko víc, než to, jaké nápisy budou v Tyrolích.
Někdy až obdivuji schopnost některých zdejších štamgastů rozpitvat nadhozený problém do nejmenších podrobností a jít za svou "pravdou" snad až do těch "hrdel a statků".
To neumím. Možná kdybych to uměl, byl bych úspěšnější. Silně ovšem pochybuji o tom, že šťastnější.
No právě se nám ti zaťatí štamgasti odmlčeli ...
Možná jen ticho před druhým jednáním dramatu "Bouře". Snaží se vygooglit něco zcela zásadního...
Poczekamy ...
Jestlipak vzal Aston od té doby (citovaný článek) tunel Mrázovka na milost? (stejně jako onu křižovatku u Barranďáku)
Neštěstí je, že na jednu dálnici musí být stopadesát územních rozhodnutí, někdy na stejný kilometr několik - a každou blbě napsanou čárku dovedou šikulové z právních ekoteroristických společenství napadnout.
Kruciš - přece nemůže někde chybět pět metrů dálnice, protože nějakej blbec prohlásí, že nebyl postavenej přechod pro medvědy!
Okomentovat