Pondělí 5.ledna 2004
Vedoucí Duto Hlav si vzal další týden dovolené! Ale s navrátivšími se Juniorem a Viky jsme se moc nepobavili - celý den pracovali pro firmu Junior´s – tedy pro sebe...
Úterý 6. ledna 2004
Včera dorazil novoroční mail od Běsného Kokota, krásně vybarvený a s dokonalým grafickým podtiskem. Bohužel diakritika nějak falírovala:
"Váľené kolegyně, váľení kolegové,
dovolte mi, abych vás po vánočních a novoročních svátcích opět přivítal v práci. Rád bych vám připomněl zásadní prioritu naąí společnosti: Je povinností kaľdého zaměstnance naąí společnosti chovat se tak, abychom zvrátili trend pokračujícího poklesu trľeb a úbytku zákazníků naąí společnosti. Budeme usilovat, aby spokojenost zákazníků s naąí společností byla co nervyąąí, protoľe pouze tak můžeme zajistit, aby naąe společnost nadále patřila k vedoucím firmám textárenského trhu v ČR. Toho můľeme dosáhnout pouze zvýąením kvality textů naąí společnosti."
Když to Junior uviděl, jen pokýval hlavou: "Pan ředitel má nejspíš nějaký nový textový editor. Úplně jiný, než ostatní zaměstnanci."
Středa 7. ledna 2004
Musel jsem si všechny překlepy Kokotova editoru nechat projet pravopisem, aby vynikla křišťálová jednoduchost dalších myšlenek textu:
"V letošním roce nás čeká mnoho změn v kultuře společnosti.
ČESKÉ TEXTÁRNY se posunou od byrokratické společnosti svázané nesčetným množstvím směrnic sloužících převážně jako alibi, proč konkrétní jednotlivec nebo organizační jednotka nemohou něco udělat, ke společnosti, ve které bude méně interních předpisů, ale mnohem více dodržování základních principů společnosti.
ČESKÉ TEXTÁRNY budou společností, která bude oceňovat aktivní řešení problémů jednotlivcem podle cílů společnosti a ne čekání na příkazy.
ČESKÉ TEXTÁRNY budou společností, která dává šanci těm, kdo budou ochotni brát na sebe zodpovědnost za výsledky a nebude zaměstnavatelem pro ty, kteří budou hledat alibi a důvody, proč nelze požadované výsledky dodat."
Mail jsem si vytiskl, abych ho ukázal doma ženě, má tak málo zábavy. Náš superexpert Hola Mátoha, který se dnes na chvíli v textárně mimořádně stavil, mne pochválil za iniciativu, ale pohoršil se nad tím že jsem si ho nevytiskl barevně, s originální grafikou. Namítl jsem, že z úsporných důvodů nefasujeme do tiskáren barevné kartridže. Hola se nasupil:
"Samé hledání alibi!"
Čtvrtek 8. ledna 2004
Diakritiku jsem opravil, ale závěru Kokotova novoročního mailu stejně moc nerozumím:
"Věřím, že přestože cesta, která nás čeká, není jednoduchá, bude vyžadovat mnoho úsilí a budeme muset udělat velmi těžká rozhodnutí, tak ti, kdo se chtějí aktivně podílet na tom, aby z ČESKÝCH TEXTÁREN byla nejlepší textárenská společnost a jsou ochotni dodávat požadované výsledky, čeká v nejbližších měsících velké množství příležitostí osobního i profesního rozvoje."
Junior mi to vysvětlil: "Nejspíš to psal ještě na Silvestra. Píše totiž jako ožralý kokot."
Pátek 9. ledna 2004
Dnes dorazila opravená verze pondělního Kokotova mailu. Nejspíš automaticky opravená. Začínala takto: "Vábené kolegyně, vábení kolegové..."
*******************************************
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)
Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick