sobota 18. května 2013

ČESKÉ TEXTÁRNY 2003: Hodnocení kritérií dle reálných projevů dovedností v etickém chování

Pondělí 19. května 2003

Managoři rozhodli, že jsme málo hodnoceni. Konečně to pochopili! Doufám, že se to projeví na výplatní pásce.
Psáno odpoledne: Já to nepochopil. Ne, že jsme nedoceněni, ale že se na nás vypracovává málo hodnocení! Tak třeba zatím jsme hodnoceni jen podle cílů. Od nynějška máme být hodnoceni i podle kritérií.


Úterý 20. května

Kritériem, podle kterého máme být nově hodnoceni, jsou naše dovednosti. "Existence reálných projevů dovedností v chování zaměstnanců je pro společnost velmi důležitá," píše v podnikových Zprávách managor hodnocení Ivoš Kvakoš. "Proto je musíme trpělivě hledat u každého zaměstnance zvlášť, abychom mohli provést odpovídající hodnocení."
E? Myslel jsem, že stačí, když dovedu napsat texty, které se prodávají.

Středa 21. května

Dovednost, která se na nás bude nově vyžadovat, je správné chování k zákazníkům. Ráno do naší textárny nastoupila pracovnice oddělení Zúčtování se zaměstnanci Mladá Doga, aby - podle vlastních slov - "vycítila typické projevy chování u kritéria Zaměření na zákazníka". Odešla mrzutá. Za celý den nic nevyčuchala. Možná proto, že nejsme obchodní oddělení...

Čtvrtek 22. května

Vedoucí Duto Hlav nás seznámil s výsledky včerejší porady na oddělení Lidských a nelidských zdrojů: "Projevy zaměření na zákazníka se u vás budou hodnotit pouze vůči zákazníkům interním."
Kolega Ambrož se optal, kdo to jako má být.
"Každý zaměstnanec firmy" odtušil Duto. Pokračoval: "Tedy kolegové - a hlavně vaši nadřízení."
Zeptal jsem se, co to vlastně zmamená. Dověděl jsem se: "Jde o vhodné a etické chování vůči vnitřním klientům. To vše budu bedlivě sledovat a každé zaváhání v etice vám osladím, vy flákači!"

Pátek 23. května 2003

Včera jsme prý špatně rozuměli. Duto Hlav nám nevyhrožoval, že "nám to osladí", ale citoval Koordinátora koordinátorů Tluč Hubu, který tvrdí, že své představy o etickém chování máme "sladit s nadřízeným"... A co to vlastně je, to naše "zákaznické jednání"? Vybírám z mailu Viceprezidenta pro rozvoj Dur Duraka:
"Zahrnuje plnění pracovních závazků, jako je např. dodržování včasných příchodů na pracoviště".

Ale božínku, k čemu tolik rachotu? Vždyť co jiného všichni dutohlavové sledují od doby, co bylo zavedeno nevolnictví? Přesné příchody!
...........................................

Listárna Moby Dicka
Vážený Moby Dicku,
situace v Textárnách je opět zajímavá, netušíte, jaké drby kolují o Gumovém Baziliškovi z Dull computer a o šancích Gumového Ejchuchu z Východoslovenských Kováren?

Zdraví PN

Milé PN,
do kantýny teď moc nechodím, takže žádné ověřené zprávy nemám. Zdá se, že na ředitelské místo si brousí kusadla nějaký hmyz z MIZu. Ovšem naším ředitelem je a zůstane Běsný Kokot - ať už se bude jmenovat jakkoli...

Za dopis dík,
>>:)) Moby Dick
***
MOBY DICK – nikoli velryba z Melvillova románu, pouze zaměstnanec v textárně, vystavený mobbingu a bossingu, který si vede zápisky, aby se nezbláznil.
(Další informace o vztazích na pracovišti, zkratkách a jiných reáliích firmy ČESKÉ TEXTÁRNY, a.s., viz zde)

Předcházející týdny hledejte pod štítkem Moby Dick
Portrét Mobyho vyhotovil Kryšpín.

Knížku "MOBY DICK: Deníček," v níž jsou sebrány denní poznámky z Českých Textáren od dubna 2000 do dubna  lze za 199,– Kč + poštovné objednat u nakladatele na konvoj@konvoj.cz
Podněty, připomínky a výkřiky čtenářů Deníčku Moby Dicka lze posílat na schránku moby.dick@seznam.cz.
Předem dík! >>:)) Moby Dick